Gå til innhold

A Song of Ice and Fire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat bakgrunnen for det, utover det som er sagt, er vel noe usikkert. Kanskje neste bok forklarer det bedre, siden Jorah muligens har en større rolle der.

 

Dersom det kommer en ny bok i vår levetid:P

Spørsmålet er vel om det kommer en ny i Martins levetid ;)

Men la oss håpe han ikke tar en Jordan og stryker med før han blir ferdig (ikke at jeg har noe interesse av å lese enda mer generisk fantasy ala Wheel of Time, men sikkert irriterende for fansen).

Lenke til kommentar

Akkurat bakgrunnen for det, utover det som er sagt, er vel noe usikkert. Kanskje neste bok forklarer det bedre, siden Jorah muligens har en større rolle der.

 

Dersom det kommer en ny bok i vår levetid:P

Spørsmålet er vel om det kommer en ny i Martins levetid ;)

Men la oss håpe han ikke tar en Jordan og stryker med før han blir ferdig (ikke at jeg har noe interesse av å lese enda mer generisk fantasy ala Wheel of Time, men sikkert irriterende for fansen).

 

Fyren er jo haugammal og ikke akkurat topptrent. Han får sikkert hjerteinfarkt tidlig i 2012 rett etter at Dance With Dragons har kommet ut. Har gitt opp å lese denne serien fordi den garantert ikke blir ferdig før Martin dør. Det er 3 bøker igjen. DoD har tatt over 5 år å skrive. Det betyr 10+ år igjen før serien er ferdig. Martin er da over 70 år. Har også lest at han sliter med motivasjonen om dagen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snart les ut "A game of thrones" Hadde ventet meg noe som lignet mer på Malazan og The black company siden serien har blitt sammenlignet mye med nettopp de seriene. Men for min del minner det mer om noe Kent Follet kunne ha skrevet. Ikke at det er negativt, men ikke helt det jeg hadde forventet. Hadde forventet noe litt mørkere og ikke fullt så mye intriger. Hvordan er bok nummer 2 i forhold til nummer 1?

Lenke til kommentar

Snart les ut "A game of thrones" Hadde ventet meg noe som lignet mer på Malazan og The black company siden serien har blitt sammenlignet mye med nettopp de seriene. Men for min del minner det mer om noe Kent Follet kunne ha skrevet. Ikke at det er negativt, men ikke helt det jeg hadde forventet. Hadde forventet noe litt mørkere og ikke fullt så mye intriger. Hvordan er bok nummer 2 i forhold til nummer 1?

 

Mørkere? SoIaF er den drøyeste fantasyserien jeg har lest. Det er incest, grafisk voldtekt, grafisk vold og drap av hovedkarakterer.

 

Mindre action i nummer 2 så vidt jeg husker, men slutten er helt vanvittig.

Lenke til kommentar

Noen som vet om disse bøkene her er å få kjøpt på Outland-butikken i Trondheim? Har sett at de har det meste av fantasy der, men litt mye å lete igjennom :p

 

Edit: Ser de har dem på nettbutikken sin ihvertfall. Krysser fingrene for at jeg finner dem i butikken og.

Endret av Cinque
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om disse bøkene her er å få kjøpt på Outland-butikken i Trondheim? Har sett at de har det meste av fantasy der, men litt mye å lete igjennom :p

 

Edit: Ser de har dem på nettbutikken sin ihvertfall. Krysser fingrene for at jeg finner dem i butikken og.

 

De har dem der, uansett så er det bare å spørre de som jobber dere. De har peiling og er de hyggeligste butikkansatte jeg noen sinne har møtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har jeg forstått det sånn at de skal gi ut to bøker fra Game of Thrones? Og likte ikke helt tittelen: En saga om is og ild. Hvis fansen har rett, er jo tittelen på serien beskrivelsen av en person, og ikke en saga om is og ild. Hva med "Et kvad om is og ild"? :p

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...