Gå til innhold

A Song of Ice and Fire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, rimelig norsk. Hun ble blant annet intervjuet av Dagbladet. Synd at det er med dagbladet, hele greia er forferdelig dårlig. DB antyder tilogmed at serien skulle vises i norge iløpet av denne høsten/vinteren.

 

Om dere ønsker å følge utviklingen av serien er dette plassen å sjekke.

 

Siden dette faktisk er tidenes mest "anticipated" tv-serie har de vært veldig flinke til å følge opp fans gjennom denne siden. Videoer, bilder og masse annet artig lesestoff. Er faktisk imponert av HBO.

Lenke til kommentar

Jeg ser de kaller det den "ringenes herre-lignende storsatsingen". Det er jo i seg selv en sannhet med modifikasjoner. Men for "folk flest" er vel alt innen fantasy sjangeren identisk med ringenes herre. Uansett var det en utrolig skuffende artikkel. Hvis jeg ikke visste om serien fra før, ble jeg ikke mye klokere av å lese artikkelen. Jeg fikk stort sett med meg at hun ville bli norsk statsborger.

 

Hun skal spille Irri, og det var vel det eneste relevante jeg fikk ut av artikkelen. Husker ikke helt hvilken rolle Irri hadde, men det var vel ikke hun som hadde lesbe-sex med Daenerys, så hun slapp unna de scenene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen her inne som har en teori på hvorfor Mormont er "medlem" i the Nights Watch?

 

Jeor Mormont, som tidligere var Herre (Lord) av Bear Island (en øy i Bay of Ice som er hjemmet til House Mormont), ble visstnok medlem av the Night's Watch slik at hans sønn, Jorah, kunne ta hans plass.

 

Ser Jorah Mormont ble dermed overhodet av House Mormont og Herre av Bear Island, inntil han ble forvist for å ha handlet med slaver. Han gikk så inn i tjeneste hos de siste Targaryene, og ble en av Daenerys Targaryens mest betrodde følgesvenner.

 

Lady Maege Mormont ble så leder av House Mormont og hersker av Bear Island. Hun arvet sin tittel fra Ser Jorah Mormont etter at han flyktet i eksil. Hun er søster til Lord Commander Jeor Mormont. Ifølge hennes bror, er hun sta, har kort lunte og egenrådig. Lady Maege er en alliert av Lord Stark.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Hmm, ble ikke Mormont med i the nights watch pga av skammen sønnen hans la over familien ved å selge slaver :hmm: Tror det var for å oppredholde æren til familien at han joinet nights watch.

 

Edit: ser westeros er enig med deg, men føler meg ikke helt sikker. *tar opp boka* I'll be back, but with answers!

 

Edit 2; back with answers, og du har rett. Han gav sønnen longclaw før han ble med i nattens brorskap. Det var før Jorah dro i eksil.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Var det så jævlig å bo på bear island at han gav øya til sønnen og ble medlem i et brorskap der de fleste var kriminelle?

Akkurat bakgrunnen for det, utover det som er sagt, er vel noe usikkert. Kanskje neste bok forklarer det bedre, siden Jorah muligens har en større rolle der.

 

Der var bok nummer en og to bestilt. Så får bare tvinne tommeltotter til de ankommer Norge og Bodø.

Lykke til! Håper du liker in medias res, for det er det mye av ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...