Gå til innhold

A Song of Ice and Fire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

GRRM er hinsides treg. Jeg følger også Malazan-serien til Steven Erikson og de kommer ut jevnt og trutt hvert eneste år til tross for at de er lengre og langt mer infløkte. Jeg forstår heller ikke hvorfor Martin føyer til nye karakterer i Feast for Crows når han allerede har så mange løse tråder å forholde seg til, pluss at boken som helhet ikke var på nivå med de tre tidligere. Min mistanke er at Martin har kjørt seg litt fast og begynner å gå lei, og jeg har mine tvil om han noensinne vil kunne fullføre ASoIaF på en tilfredsstillende måte.

 

Selvfølgelig best om jeg tar feil.

Lenke til kommentar

GRRM er hinsides treg. Jeg følger også Malazan-serien til Steven Erikson og de kommer ut jevnt og trutt hvert eneste år til tross for at de er lengre og langt mer infløkte. Jeg forstår heller ikke hvorfor Martin føyer til nye karakterer i Feast for Crows når han allerede har så mange løse tråder å forholde seg til, pluss at boken som helhet ikke var på nivå med de tre tidligere. Min mistanke er at Martin har kjørt seg litt fast og begynner å gå lei, og jeg har mine tvil om han noensinne vil kunne fullføre ASoIaF på en tilfredsstillende måte.

 

Selvfølgelig best om jeg tar feil.

For meg var bok 4 en av de beste. Helt klart mest informativ om hva som skjer i Kings landing, og ikke bare rundt mainchars slik de tidligere bøkene hadde en tendens til å være. I tillegg får vi litt mer bakgrunn om Dorne. Nei jeg likte bok 4, den var litt drygere enn de andre, men at bok 4 var roligere enn bok 3 var forventet når den var så hesblesende som den var.

 

Tror ikke han lider av skrivesperre, han har jo allerede plotlines klar ifølge enkelte fora. Det kom jo også frem når serien nå skulle produseres. Uansett, bok5, kan ikke komme fort nok.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Bok fire (og fem, siden de egentlig var ett verk?) er jo nødvendigvis roligere enn de foregående, siden de store slagene er erstattet med generell lovløshet og kaos. Kanskje det narrative hvileskjæret er tyngre å skrive seg gjennom enn opptakten til en endelig finale - jeg håper iallefall at vi ikke må vente en mannsalder på neste bok også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...