Gå til innhold

Government bak 9/11 - V 2.0


Anbefalte innlegg

Quote, Ja, du kan bruke samme testen for å finne ut om en 9/11-truther også er utsatt for suggesjon og egentlig ikke har peiling. Det motbeviser ikke det han sier men det viser at personen gjetter på en forklaring. En ødelagt klokke viser riktig tid to ganger i døgnet..

 

 

pcp160, "Kunne jo prøve med sammenhengende plausible alternative teorier, og som ikke krever forfalskede eller fordreide beviser for å virke troverdig."

 

Poenget er at ingen slik forklaring har kommet enda, samme hvilken forklaring du går litt i dybden på så er de fulle av huller, mysterier og gjerne umuligheter også. Det finnes forklaringer som er bedre enn andre, men alle er så mangelfulle at en ny granskning burde gjennomføres uansett hvem som sto bak.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at ingen slik forklaring har kommet enda, samme hvilken forklaring du går litt i dybden på så er de fulle av huller, mysterier og gjerne umuligheter også. Det finnes forklaringer som er bedre enn andre, men alle er så mangelfulle at en ny granskning burde gjennomføres uansett hvem som sto bak.

Jeg har fulgt med på diskusjonen mellom deg og herzeleid, og umulighetene som du mente var der mener har jeg aldri sett noe til. En ny granskning? Kanskje, men hadde det hjulpet? Det er bare å se på de forskjellige personene som har vært innom her og diskutert MOT den offisielle 9/11-historien. Jeg ønsker ikke å henge noen ut, men det er bare å følge med på hvilke andre tråder de poster i. Mange har vært gjennomsyrete rasister (noen har jeg mistenkt for å være nazister), og er generelt helt upåvirket av hva man sier. Selv om jeg kunne ha bevist at 2+2=4 og ikke 2+2=5, ville disse personene ha nektet for dette da dette strider i mot deres verdensbilde. Jødene styrer verden, muslimene kommer for å spise oss, Holocaust hendte aldri osv...

 

Et eksempel jeg har på det at det er umulig å overbevise disse personene var i Holocaust-tråden hvor det ble nektet på at eksos fra diesel UMULIG kunne drepe noen. Uansett hvilket faktainformasjon man bringer frem som viser at eksos fra dieselmotorer faktisk inneholder baselusker (og mange tar selvmord på denne måten), så blir dette fremdeles nektet på "fordi det hadde vært mer effektivt med x".

På samme måte så blir det blånektet på argumentet om oksidasjon av jern - altså jern som kan brenne.

 

Så spørsmålet blir rett og slett HVA hjelper det med en evt. granskning? Hadde konspirasjonsteoristene forstått og godtatt konklusjonen om dette ikke stemte med deres forhåndkonklusjon? Akasha har jo sagt mange ganger at hun UANSETT, aldri i livet, hadde endret mening. Uansett hva.

 

Jeg tror mange av de som diskuterer her i denne tråden har litt av det samme som Akasha. Mange er gjennomsyrete av rasisme og dritne holdninger, og det å skifte mening er helt utenkelig (Nei, jeg kaller ikke Akasha for rasist her).

 

Beklager for et litt rotete innlegg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Og her tror jeg Quote er inne på mye av esensen i hvorfor debattklimaet er som det er. Slik Pycnopedia sier så tror de aller fleste på den offisielle teorien, kall det massesuggesjon eller kritisk tenkning, men den lille gruppen som tror på alle konspirasjonsteoriene rundt 9/11, og alt mulig annet, er i veldig stor grad ekstremister med ganske skrudde verdensbilder. Mennesker som de aller fleste av oss ler av, og som vi ikke har noen tillit til. Veldig mange spiller seg selv på sidelinjen ved å vise en opptreden og debattkultur som er særdeles lite tilitsvekkende. Da er det kanskje ikke så rart at man ikke investerer så veldig mye mer i etterforskningen, som av styresmaktene og folk flest regnes som oppklart. Hvor mange millioner er man interesert i å bruke på bekymringene til ett par raringer på internett?

 

Så finnes det såklart unntak, og jeg kunne gjerne sett mer forskning rundt hva som hendte, men disse konspirasjonsteoriene har i stor grad blitt kapret av ekstremister og mennesker som de fleste av oss finner motbydelige. Det er negativt for oss som har mest tillit til den offisielle forklaringen, men gjerne vil se mer etterforskning, og de av dere som har en sunn skepsis til hele hendelsen og ikke styres av en voldsom konspirasjonstrang. Men faktum er at dette er en veldig liten gruppe, som ingen egentlig bryr seg om.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Et veldig interessant moment oppi dette er at disse som tviler på den offisielle forklaringen oppfordrer oss andre til å tenke kritisk. Vær skeptisk til den informasjonen vi blir servert. I og for seg et fornuftig utgangspunkt, men den gruppen som er minst kritisk og minst skeptisk til bevisene som blir lagt fram er jo "trutherne". De sluker absolutt alt de mener styrker sin sak rått. Enten det er forumhelter som plutselig er god i fysikk, youtubevideoer eller hva det enn måtte være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det faktisk folk som tror på disse konspirasjonene?

 

Er jo ganske utrolig hvor dumme folk egentlig må være?

 

De er ikke dumme.

De er redde. Fremmedfrykt.

Frykt for radikalt annerledese mennesker.

 

Vanlige mennesker er radikalt annerledes enn høyreekstreme, og dermed frykter man vanlige moderate ledere blant de ekstreme, mens vanlige mennesker frykter høyreekstreme ledere.

 

Redsel fører til hat.

...og hat fører til lidelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, jeg følte ikke kommentere slikt vagt vås som man enkelt kan tilegne enhver gruppe.

 

"folk som tror på den offisielle konspirasjonteorien er redde, de frykter at de har blitt løyet til.. de rasjonaliserer dette med å kalle de med avvikende perspektiver for høyreekstreme".

Lenke til kommentar

Nei, jeg følte ikke kommentere slikt vagt vås som man enkelt kan tilegne enhver gruppe.

Hvor mange brukere har du laget nå, uten å utrette en eneste ting? Din tredje bruker? Det eneste du har bidratt med til tråden er vås, og fått Akasha til å virke som et opplyst fyrtårn i forhold. Det sier sitt.

 

Her har vi forresten et prakteksempel på hva jeg tenkte på litt ovenfor. Gutten fra Eventyret blottla seg som rasist, og han virket stolt over det.

Endret av Quote
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For å ikke nevne ad hominem.

 

Jeg har studert debatter rundt 9/11 siden roughly 2006 og har for lengst kommet til konklusjonen om at disse debattene består i all hovedsak av åndelig døde.. dvs zombier som ikke akspeterer annet en myndighetenes versjon og som ikke har noen form for skam i måten de opptrer på og at det er hjelpeløst å prøve å forklare noe som helst.

 

En person som tror at stålull er sammenlignbart med massive stålbjelker kan umulig være skikket til å finne noe form for sannhet.

Endret av RoaldN
Lenke til kommentar

Fra "videobeviset" ditt:

 

You have to fluff it up a bit, because if you use compacted steel wool the air can't get in and oxidize the iron.

 

Haha, hysterisk. Kanskje flyene "fluffed up the beams a bit" ?

 

Nei, men kjenner til prinsippet bak sveising. Smelter to metall sammen.

Kanskje du burde prøve litt? Se om metallet begynner å ta fyr og kollapser emnet.

Endret av RoaldN
Lenke til kommentar

For å ikke nevne ad hominem.

... snip ...

... disse debattene består i all hovedsak av åndelig døde.. dvs zombier som ikke akspeterer annet en myndighetenes versjon og som ikke har noen form for skam i måten de opptrer på og at det er hjelpeløst å prøve å forklare noe som helst.

:thumbup:

Husk å rense skuddsåret i foten godt nå da!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fra "videobeviset" ditt:

 

You have to fluff it up a bit, because if you use compacted steel wool the air can't get in and oxidize the iron.

 

Haha, hysterisk. Kanskje flyene "fluffed up the beams a bit" ?

 

Gjesp, du gjør det veldig enkelt for meg. Vet du hva rust er? Rust er noe som kommer av en kjemisk reaksjon mellom jern og oksygen. Ergo, man får en oksygenforbindelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

For å ikke nevne ad hominem.

... snip ...

... disse debattene består i all hovedsak av åndelig døde.. dvs zombier som ikke akspeterer annet en myndighetenes versjon og som ikke har noen form for skam i måten de opptrer på og at det er hjelpeløst å prøve å forklare noe som helst.

:thumbup:

Husk å rense skuddsåret i foten godt nå da!

Hey, nevnte ikke noen spesifikt.

 

Fra "videobeviset" ditt:

 

You have to fluff it up a bit, because if you use compacted steel wool the air can't get in and oxidize the iron.

 

Haha, hysterisk. Kanskje flyene "fluffed up the beams a bit" ?

 

Gjesp, du gjør det veldig enkelt for meg. Vet du hva rust er? Rust er noe som kommer av en kjemisk reaksjon mellom jern og oksygen. Ergo, man får en oksygenforbindelse.

Du får ha lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...