Gå til innhold

– Google stjal krysset vårt


Anbefalte innlegg

Hun viser til at logoen, siden den kom i 1990 er brukt i mange forskjellige varianter.
Isåfall skulle de ha hatt patent på logoene, ellers har de ikke noe sak.

Det spiller ingen rolle..

 

Eneste endringen som også har skjedd i senere tid er å legge på litt glossy-effekt for å gjøre den mer moderne.

 

Problemet her ligger vel uansett i at Norsk Tipping kjører applikasjoner på mobilmarkedet, og da kan dette missforstås.

 

Uansett en ikke-sak.

 

 

De kjører en sak mot en telefon som ikke er lansert og ikke skal lanseres ?

Hva er meningen med det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, for Google bryr seg om hva en statlig monopoletat i et lite potetland har som logo..

 

Morsom formulering, men logotyveri er faktisk ikke så rent uvanlig.

 

Med det sagt så skriver jeg under på innlegget til stianaarskaug tidligere i tråden her, bortsett fra hvem som var først ute da jeg ikke kjenner godt nok til de detaljene. Blir det noen sak ut av dette så vil man legge vekt på om likhetene kan kan være til forveksling og dermed forlede kunder eller skade bedriftens omdømme. Såvidt jeg kan se så har ikke Norsk Tipping noen skuddsikker sak på hverken eller. Varemerkene har visse likheter, men ulikhetene i både varemerke og marked er så markante at kun basert på dette tror jeg Norsk Tipping gjør mer lurt i å ikke reise søksmål mot Googles Nexus One.

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar

Tror neppe Google kjenner til Norsk tipping. Og man kan da umulig undersøke alle verdens foretaks logoer for å verne seg om plagiat. At det tilfeldigvis ligner er ikke det samme som at de har kopiert designet. Fargerekkefølgen stemmer ikke. Det er ikke samme type kryss, og det er bare deler av en logo som er matchende.

 

Google har fargene Grønn, Rød, Blå og Gul. At de velger å farge de 4 elementene i bokstaven X i disse fargene for å ha tilhørlighet til merkenavnet google er helt forståelig.

 

Norsk tipping er helt på jordet her. De aner virkelig ikke hva de snakker om. Slutt å bruke penger på slikt tull.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Google ville stjele logoen til norsk tipping? Kan dette være scenarioet de ser for seg:

 

"Nå skal jeg levere inn en lottokupong min.." "Oi, søren.. der kjøpte jeg vist en Nexus One istedet for å tippe siden logoen ligna.. :wallbash:"

 

Hvis man legger godviljen til er det klart, jeg skjønner jo at Norsk Tipping blir litt pissed når folks surt oppsparte midler "plutselig" går til mobiltelefon istedet for tipping. :tease:

Endret av killerost
Lenke til kommentar
Hun viser til at logoen, siden den kom i 1990 er brukt i mange forskjellige varianter.
Isåfall skulle de ha hatt patent på logoene, ellers har de ikke noe sak.

Det spiller ingen rolle..

 

Eneste endringen som også har skjedd i senere tid er å legge på litt glossy-effekt for å gjøre den mer moderne.

 

Problemet her ligger vel uansett i at Norsk Tipping kjører applikasjoner på mobilmarkedet, og da kan dette missforstås.

 

Uansett en ikke-sak.

 

 

De kjører en sak mot en telefon som ikke er lansert og ikke skal lanseres ?

Hva er meningen med det ?

Som jeg skrev, en ikke-sak. Hvorfor siterer du meg?

Lenke til kommentar

Nei og nei! Morsomt at det er sånne småkrangler ute og går syntes jeg! Og ihvertfall mellom en norsk aktør og Google!!

 

Norsk tipping har jo alltid hatt denne typen logo. Og jeg ser nå at de har fornyet designet på den. Men for all del, det er snakk om 4 firkanter satt opp mot hverandre! Logoene er på få områder identiske. Så her syntes jeg Norsk tipping har lite å gå på.

Lenke til kommentar

nei, men jeg mener at n1 også kan ha en x som logo, siden den ikke har samme form som norsk tipping sin. n1 har bare en vanlig tynn x (slik som bokstaven x), mens tipping har en mye tykkere x, med piler inn mot midten.

 

angående fargene, når ble google-logoen (med farger) og tipping-logoen laget? rød, blå, gul og grønn har jo vært google-fargene ganske lenge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...