Gå til innhold

– Google stjal krysset vårt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"NT: Get a life" blir litt skivebom, når det Norsk Tipping gjør er å forsøke å registrere og beskytte sin egen logo (varemerke). Strengt tatt er det vel ingen som tror at Google har sett Norsk Tipping sin logo og kopiert dem, men det er nå engang sånn at mekanismene for å beskytte varemerker er nettopp laget for slike situasjoner.

 

Norsk Tipping har nok heller ingen interesse av å bli likere Nexus-logoen. Men man kan jo spørre hvem som har fornyet logoen og hvor han/hun/de har funnet sin inspirasjon.

Lenke til kommentar

Det hører jo til historien at Norsk Tipping nå har skyndet seg å beskytte seg. Litt sein ute kan man vel kanskje tenke da.

 

Norsk Tipping har jo sedvane på krysset sitt, men betyr dette noe i en rettsak? Sedvane funker vel helst for stier og veier og slik, eller?

 

Er Norsk Tipping raske nok med å beskytte seg, det er det som jeg tror spørsmålet her må bli, eller hva synes dere andre om dette?

Lenke til kommentar

Norsk tipping endrer logoen i etterkant av at nexus one blir lansert for å få den til å ligne mer.

 

Hva er det folk tenker på når de hører Norsk tipping:

 

dette:

 

Norsktipping_stor.jpg%20%28300x300%29.jpg

 

Eller det som er postet litt over her?

 

 

Det blå feltet er MED i logoen. De har ingen sak og imho er det tragisk av norsk tipping.

Helt enig, tragisk av Norsk Tipping. Den logoen som var gjeldende for Norsk Tipping når Google kom med deres burde vært med i artikkel.

 

Er det noen som vet om flere logoer som ligner? Kan da umulig kun være Google som har et kryss som kan minne litt om Norsk Tipping sin logo?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Tror neppe Google kjenner til Norsk tipping.
Tuller du eller? Google ikke vite om Norsk Tipping? Verdens største søkemotor. Den var litt morsom. ;)

 

Men faktum er at NT har endret logoen ETTER N1 kom på banen. Case closed. Norsk Tipping dømmes herved å betale 500 milliarder til Google for misbruk av varemerke. Og toppgevinsten på Lotto går nå ned til 15 kr utbetale hver måned i 12 måneder LOL

Lenke til kommentar

Det er mange innlegg i denne saken, men jeg kan ikke la være å kommentere det jeg heller:

 

NT dummer seg jo kraftig ut i sakens anledning. Jeg forstår faktisk ikke at en advokat engang tar saken....eller jo.....NT betaler jo for "ingenting"....stemmer det!! Ta frem gaffelen og skriv regningen!!

 

Det finnes regler for når det er å regne som "kopi/plagiat", nå skal ikke jeg gjenngi hvor %-grensen går, men den går iallefall ikke på 50%, og når en først observerer at den blå bakgrunnsfargen som NT har brukt i 20 år, plutselig forsvinner, for så å se at Nexus har to farger motsatt, da snakker du en forskjell på langt over 50%.

 

Så var det dette med tegn eller bokstav da...:

Det er hevet over enhver tvil at NT logoen er et "tegn/symbol", mens NEXUS-logoen er endel av et ord, og dermed en bokstav. Det er INGEN bokstaver som kan patentbeskyttes og like lite kan fargekombinasjoner patenteres. Tenk på akke barnetegninger som preges av den samme X-en med fargede "ben".

 

Nei, NT er nok ute å kjører her, og de skal jammen meg få jobbe om de skal inndrive noen kroner for "sjelte logoer"....

 

et raskt søk på...hehe....google, gav meg mange like logoer, som f.eks. denne: http://www.ebiz.mitel.com/images/email/3827_photos_pressrel_thumb/seriesx_photos/Mitel_Series_X_logo.jpg

 

Et tilsvarende søk etter logoen til Norsk Tipping gir forbausende resultat:

http://www.google.no/images?hl=no&biw=1280&bih=556&gbv=2&tbs=isch%3A1&sa=1&q=Norsk+tipping+logo&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

 

IKKE ETT - IKKE ETT av bildene viser logoen til NT UTEN blå bakgrunn, selv i sammenheng hvor logoen står på annen blå bakgrunn er det hvit ramme rundt, som indikerer at det blå feltet ER endel av logoen:

Her fra Uniform Strategisk Design AS sin webside, med kopi av logo-manualen til NT: http://www.designbasen.no/firma/uniform-strategisk-design-as-article4844-654.html?projectId=5748

 

NT har tapt den saken før de har begynt, det hadde heller ikke vært hjelp i en patent på logoen, da Patentloven i utgangspunktet dekker "riket", men med visse unntak, Europa.....og Google? Jo, det er Amerikansk det!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...