Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke sikker om det er 3 eller 4-tida norsk tid (en av delene). Men episoden (90min) er nok ikke ute før 5-6.

 

Fans må også se Talking Dead som er et program som sendes rett etterpå. Et slags lite "prateprogram" og slikt om serien, hvor skuespillere, produsenter o.s.v. dukker opp.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Tok meg i å håpe på at den masete kona til den godeste sheriffen ble tatt av en intetanende zombie ikke langt ut i første sesong. Skjønte at hun ville være kilden til mye drama og kjedelige scener. Kanskje ikke akkurat det forfatterne ville med det, men føler det er uengasjerende og dårlig skuespill som har mye av skylda. Er vel også det negative jeg kan komme med angående serien.

 

Paradoksalt nok var det konemor som reddet dagen med å be emoene slutte med whiningen sin.

 

 

når er "9/8c" i Norge? :)

 

Holder på med en TV-guide som gir deg norsk tid på ting som går i USA: http://serienytt.no/tv-guide/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg innså plutselig at jeg ikke har sett sesongavsluttningen til Sesong 1 :lol:

 

Ikke rart, men jeg vil ikke nødvendigvis si at sesongfinalen er så veldig verdt å få med seg for noe annet enn historien.

 

En av de feilene jeg synes Darabont gjorde var å overgjøre ting mer enn hva tegneserien gjorde til det punktet. Greit at Darabont haddde en egen visjon, men overgjøringen (CDC) kunne vært gjort på et senere tidspunkt heller hvis det var en nødvendighet.

 

 

Men jeg liker måten de gjorde ting på i episoden i dag. Motorvei-zombiene, og zombiene Rick drepte med stein var herlige scener. Riktignok syntes jeg noen av skuespillerne viste sine beste scener til nå. At Darryl nesten ser ut til å bli kvitt sine redneck-tendenser er også herlig, for jeg digger Norman Reedus og er favoritten min på serien sammen med Andrew Lincoln (Rick) og Jeffrey DeMunn (Dale).

 

Selv om jeg ikke nødvendigvis liker T-Dog, så var det greit å se han overleve enn å dø som alle promoene og slikt fikk det til å virke.

 

Fint at dagens episode satt serien litt på skinnene med tegneserien også.

Lenke til kommentar

Godt å ha serien tilbake i min 'seriemandag' og den fortsetter å imponere igjen, etter en noe treg avslutning på sesong 1.

 

Synes de virkelig fikk med mye bra i dagens episode og endelig fikk se mer av zombiene som bare er så vanvittig fantastiske. Masse herlige scener med de involvert i dag og spesielt de 2 som Maury nevner, motorveien og der Rick moser hodet deres med en stein i skogen.

 

Virkelig en brutal avslutning på denne episoden og kanskje er det like greit at det skjedde, for selv om det ikke vites hva som skjer videre, enda, kunne man se av klippene fra neste episode at det bare blir enda bedre fremover. Gleder meg til neste! :)

Lenke til kommentar

Veldig god sesongstart. Ble revet rett inn i zombieuniverset med en gang, noe jeg var usikker på om serien ville greie allerede etter sesongpremieren, men den var glimrende. Elsket scenen hvor Rick knuser zombiehoder med en stein, og hjorten i skogen på slutten. Lovende start!

Lenke til kommentar

Omg, zombies all over.

 

De ender opp inne på CDC og har et fint liv, inntil.....

 

Det var at Andrea (blonde dama som kan bruke en skrutrekker(?) rikitg) prøvde å ta selvmord, fordi en forsker på CDC (Centers for Disease Control and Prevention) sa noe fikk den til å innse det ikke var noe håp for dem, med å finne en kur. Dale (hårete gamle skjeggemannen) ble igjen, fordi han ville nok ikke leve uten Andrea, hun ombestemte seg på grunn av Dale.

 

Inne på CDC ble Rick og de andre nesten innesperret, men kom seg ut på grunn av en granat Rick hadde etter tanksen i episode 1. Også en annen dame (husker ikke whathername, black lady ihvertfall) valgt å bli med forskeren å bli drept av flammene/eksplosjonen som skjedde når tiden(strømmen) gikk ut i bygget, på grunn av anti-terror opplegg fra før av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok meg i å håpe på at den masete kona til den godeste sheriffen ble tatt av en intetanende zombie ikke langt ut i første sesong. Skjønte at hun ville være kilden til mye drama og kjedelige scener. Kanskje ikke akkurat det forfatterne ville med det, men føler det er uengasjerende og dårlig skuespill som har mye av skylda. Er vel også det negative jeg kan komme med angående serien.

 

Paradoksalt nok var det konemor som reddet dagen med å be emoene slutte med whiningen sin.

 

Ja, synes karakteren har utviklet seg bra. Tror til og med jeg hadde blitt litt trist om hun hadde blitt spist opp.

 

Synes det var en god serieåpning, men litt redd for at det stagnerer litt i tempoet. Men jeg er rimelig sikker på at denne serien blir høstens høydepunkt i år og. Mandag har blitt til en dag man går å gleder seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...