Gå til innhold

Den dype dykkertråden


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg dykket aktivt for ca 18-19 år siden, men nå har jeg fått med meg fruen på at vi skal ta en dykketur til Tanzania til sommeren. Før den tid skal hun ta Open Water, og siden jeg trenger en oppfriskning så blir det vel til at jeg hopper på det samme kurset.

 

Noen som kan anbefale et bra sted i Oslotraktene?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nei, https://dykkegarasjen.no/

Har ikke dykket med dykkegarasjen enda, men har dykket en del med han som driver det, har ingenting å klage på der :)

Vi endte opp med å bestille hos Oslofjorden Dykkesenter. De var enklest for oss å komme til og fra, men jeg håper de har mer peil på dykking enn på webdesign. Websiden deres suger svett hestepikk, og når du har opprettet en konto hos dem, sender de login og passord tilbake til deg i klartekst.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har erfaring med snorkling e.l. med tørrdrakt? Vet oppdriften vil gjøre dykk vanskelig med det er ikke så farlig med snorkling. Vil en vanlig/rimelig kajakk-tørrdrakt fungere greit til formålet, eller trenger man en drakt laget til dykking? Hadde vært greit å kunne bruke en enkel tørrdrakt som også gikk greit som kajakkbekledning. Har lite erfaring med tørrdrakter. Våtdrakt er lite aktuelt ettersom det er kaldt her nord og så er det jo litt mer styr med de ettersom man ja, blir våt.

Lenke til kommentar

Skal du bare holde deg i overflaten? Dvs, du skal ikke en gang dykke ned på 2-3m? Om du bare skal flyte på toppen, så funker en tørrdrakt, men for å komme deg ned så mye som et par meter vil være svært vanskelig siden du ikke veit hvor mye luft du har i drakta. Tørrdrakt vil også klemme veldig når du er i vannet (du må tømme en tørrdrakt så mye du kan før du hopper uti vannet, hvis ikke vil halsen åpne pga luft=kliss våt) og halsmansjetten vil klemme veldig om du ikke fyller etter med luft igjen

En skikkelig våtdrakt skal du ikke kimse av btw, en god semi-drakt kan man dykke om vinteren med. Eneste som er dritt er at det er kaldt når du skal kle av deg igjen, men i vannet er du varm 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...