Gå til innhold

[Løst] er kundedata et trygt sted?


nettbutikk   

119 stemmer

  1. 1. Hvilken nettbutikk er best? ovenfor service og pris

    • komplett.no
    • kundedata.no
    • mpx.no
    • http://www.amentio.no/
    • http://www.allebutikker.no/data-og-utstyr/
      0
    • http://www.ps.no/
    • http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/df.aspx?refid=df&s=bsd&cs=nobsdt1&~ck=mn&dgc=AF&cid=6505&lid=167785&acd=4c298ec9b5ca94022bbb5b7eb09165e7
      0
    • http://www.pckiosken.no/
      0
    • http://www.microplex.no/
    • http://www.avatek.no/
      0


Anbefalte innlegg

Problemet er at de har solgt ting på qxl til underpris. Det virker som at qxl-stuntet var lite gjennomtenkt og at de nå betaler for det. Men jeg er noe forundret over at noen titusen i minus kan velte en nettbutikk som satser såpass hardt. Det virker hvertfall som de har store ambisjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte klage på kundedata til forbrukerrådet i går, hvor jeg prøver å forklare situasjonen jeg har kommet opp i. Jeg har blitt lovet skjermkort, for deretter at de trekker det tilbake og ber meg betale 1400 kroner mer per skjermkort enn avtalt. Får håpe at noe skjer hvis forbrukerrådet gidder å blande seg inn i saken. Hvis det er flere som har kjøpt skjemrkort av dem, og ikke får dem, er det bare å si ifra. At de markedsfører seg på denne måten med lurepriser må da være ulovelig.

Lenke til kommentar

Hei, Nizzen! Tommelen på smiley'en din vender feil vei! :no:

 

Jeg synes det har vært påtrengende stille fra Kundedatas side i den senere tid. Med tanke på deres tidligere mer eller mindre vellykkede brannslukning her på forumet, har de vel aldri før hatt større behov for å forklare seg enn nå. Eller har de gitt opp?

Jeg håper Kundedata er i stand til å gjøre opp for seg på en skikkelig måte overfor dem de har satt i en ubehagelig situasjon. Da må imidlertid ord settes ut i handling, og i en såpass tidlig fase av Kundedatas liv er det snart på tide å leve opp til Kundedatas selvkomponerte servicevisjon og slagord. Lykke til!

Lenke til kommentar

Kilden til min forrige post er forumet på Hegnar.no:

 

Hei

Jeg holder på med et prosjekt.

Det er en lang vei fremover mot det endelige målet.

Hva synes dere? Trenger råd på veien.

 

Det blir en ny nettbutikk som selger alt av dataustyr' date=' fokus skal være rimelig på pris.

Stort volum, service midt i mellom.

 

Har navn til butikken, har forretningsplan, budsjetter.

Jeg har et AS også.

 

Hva gjør man? Jeg er en nonstopp maskin som leverer det som må leveres av arbeid.

Jeg finner alltid løsninger, har mange mål som jeg jobber mot.

 

http://nettailer02.no.netset.eu/

Blir da www.deal4you.no

Jeg jobber med denne siden nå, (Designet) slik at siden skal være en enkel side å navigere seg rundt på. Alt av kategorier skal endres navn på samt rekkefølge i henhold til konkurrende nettbutikker i Norge.

Men denne skal bli best for forbrukern.

Den er tilkoblet leverandør med live status hele tiden på lager antall.

 

Systemet i bakgrunnen er rått.

 

Noen tips i saken? Både på design, helheten og meg? Logoen og navnet er helt nytt og vil ikke bli synlig før slutten når det nærmer seg lansering. Men har bare satt navnet der logoen skal være i mens.

 

Har kjøpt domenenavn no - eu

 

Det vil bli alt fra 10 000 til 11 000 forskjellige produkter der. Lagertallene stemmer slik de er nå. Allerede tilkoblet.

 

Ønsker også å finne mulige investorer som har lyst å bli med å satse på dette.

 

Det koster 9900 SEK eks mva å drifte siden med alle produktene og produkt info pr mnd.

 

Man må markedsføre når man starter, regner med å kunne starte fra 1 Desember.

Alt vil være klart da.

 

Man trenger ikke eget lager fordi dette blir sendt direkte fra leverandør i navnet til selskapet til kundene.

 

Utover det så er kostnadene nede på minimums nivå som betyr at kostnadene er kun for Telefon linje, internett. Rimelige lokaler, 4500 pr mnd ink strøm.

Alt av datautstyr har jeg, kontormøbler også. Regnskapspermer, printere, projektor, møteromsbord med stoler, skaper til regnskap og alt annet små saker til kontor.

 

Eneste jeg trenger å gjøre med dette systemet er å svare på hendvendelser fra kunder. Service/Retur er allerede på plass på alle produkter. De fleste produsenter har egen service/support/retur rutiner på sine produkter.

 

Jeg har god kompetanse på området, fra konkurrenter og fra produsenter.

Skal også selge et annet domene www.kundedata.no (Forhåndsmarkedsført, men passer bedre til selskaper som driver med kundedatabase håndtering, crm osv)Service er meget vanskelig å satse på. Det koster penger, det gjør det umulig å tjene penger hvis man ikke har et navn som er kjent.

 

Mvh

Jani S

[/quote']

Endret av tom waits for alice
Fjernet privat epostadresse
Lenke til kommentar

Svar fra forbrukerrådet:

 

Takk for henvendelsen Magnus Smogeli.

 

 

Hovedregelen er at en avtale som er inngått er bindende for begge parter.

 

 

 

Jeg forstår det slik at en vare du har kjøpt er forsinket ut fra avtalt

leveringstidspunkt, og at du lurer på hvilke rettigheter du har i denne

forbindelse.

 

Når en vare ikke blir levert til avtalt tid, eller ikke levert i det hele

tatt, sier vi at varen er forsinket.

 

Dersom forsinkelsen ikke skyldes forhold som du er ansvarlig for, kan du:

 

- holde kjøpesummen tilbake,

- kreve at varen blir levert,

- kreve erstatning for utgifter du blir påført som følge av forsinkelsen,

og/eller

- heve kjøpet (få pengene igjen). For å heve kjøpet, må forsinkelsen være

vesentlig. Hvorvidt en forsinkelse er vesentlig, må vurderes i hvert enkelt

tilfelle.

 

Oversikt over rettighetene dine, veiledning til hvordan du skal klage og

eksempler på standard klagebrev finner du på forbrukerportalen.no –

http://forbrukerportalen.no/klageguide

 

Husk å ta vare på en kopi av brevet du sender til motparten.

 

Du kan lese mer om rettighetene dine ved forbrukerkjøp på våre internettsider:

 

http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk

 

 

Dersom du allerede har sendt en skriftlig klage (for eksempel mail) til

selger, uten at det har løst saken, har du mulighet for å klage saken inn til

ditt regionale

Forbrukerråd. Vi vil i første omgang forsøke å hjelpe dere til å finne frem

til en

minnelig løsning i saken. Ønsker du dette må du fylle ut et klageskjema, og

sende

dette til regionskontoret sammen med kopi av brevet du fikk avslag på fra

selger og andre

relevante dokumenter i saken (kjøpekontrakt, klagebrev, med mer). Et nøye

utfylt

klageskjema vil gjøre det lettere for oss å hjelpe deg.

 

Klageskjemaet til forbrukerrådet finner du her.

http://forbrukerportalen.no/filearchive/Klageskjema-2..pdf

 

Ditt lokale Forbrukerråd kan du finne her:

http://forbrukerportalen.no/regionskontor

 

Du kan lese mer om klagebehandlingen hos Forbrukerrådet her:

 

http://forbrukerportalen.no/klageguide/klag_til_forbrukerradet

 

 

 

Med hilsen

--

Linn Hogner

 

Ja, da blir det vel bare å sende inn klageskjeme siden kundedata.no ikke svarer på meldingene mine.

Lenke til kommentar

Haha, han sier kundedata.no er forhåndsmarkedsført og til salgs. Jeg tror ikke jeg ville kjøpt domene med den "goodwill'en" JS har bygget opp rundt det. *flire*

 

Og det er vel neppe et godt tegn for de som har noe utestående at han dropper kundedata.no helt for å hoppe på et nytt webshop-prosjekt.

 

Har noen slengt inn linken hit i Hegnars forum forresten?

 

Wish

Lenke til kommentar

Hehe..... første sjappa gikk rett i dass og nå er han igang med noe nytt lenge før den forrige sjappas kunde- og bestillingsforhold er rydda opp i. Joda, han er ikke den første som driver på slik. Har vært flere lignende saker siden jeg begynte å lese på dette forumet langt tilbake i tid. Så lenge det ikke er harde straffer for å drive på slik i dette landet vil det fortsette. Så, mitt råd er å være svært kritisk til nye HW-butikker på nettet og heller bruke de gode gamle inntil det motsatte er bevist (over lengre tid).

Lenke til kommentar

Ser man det. Syns det har luktet litt vondt av hele saken siden dag 1, så dette er ikke overraskende. Håper de som har utestående ordrer og allerede betalt får ordnet opp, men jeg tviler nok litt på det. Etter innlegget på Hegnar virker denne J.S.-personen mer og mer som en konkursrytter.

Lenke til kommentar

En liten PS til de som evt. måtte ha betalte, utestående ordre når Kundedata er historie: Sjekk hvilket org.nr som står på faktura (hvis dere har fått det), sjekk om prisen er oppgitt inkl. mva og match det mot org.numrene som står her: http://www.kundedata.no/om-oss

 

Her står det to stk., 996019888 og 995210029 MVA. Sistnevnte er et enkeltpersonsforetak som gjør at, dersom varen er blitt solgt fra dette, kan dere sende krav til Jani Seppänen som privatperson. Hvis varen er solgt fra førstnevnte, som er et ikke-momsregistrert AS kan det nok bli et problem å få tilbake pengene, men da har han til gjengjeld brutt mva-lovgivningen ganske klart hvis mva. er inkl. i prisen.

 

Dersom faktura ikke sier noe om mva står det i kjøpsvilkårene at "Alle varer vises med MVA på 25 %."

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...