Gå til innhold

[Løst] er kundedata et trygt sted?


nettbutikk   

119 stemmer

  1. 1. Hvilken nettbutikk er best? ovenfor service og pris

    • komplett.no
    • kundedata.no
    • mpx.no
    • http://www.amentio.no/
    • http://www.allebutikker.no/data-og-utstyr/
      0
    • http://www.ps.no/
    • http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/df.aspx?refid=df&s=bsd&cs=nobsdt1&~ck=mn&dgc=AF&cid=6505&lid=167785&acd=4c298ec9b5ca94022bbb5b7eb09165e7
      0
    • http://www.pckiosken.no/
      0
    • http://www.microplex.no/
    • http://www.avatek.no/
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres bra ut. Men hvorfor endret dere navn fra Kundedata_no til ingenbud på QXL?

Det er vel fordi at de ikke ønsker flere bud fra qxl-brukere.

 

QXL-auksjonene er fortsatt oppe og går. Dersom man ikke ønsker flere bud , kan man avslutte auksjonene der og da. Skifter man navn, virker dette mer som et forsøk på å skjule seg.

Lenke til kommentar

Synd jeg ikke leste her før jeg la inn bud på et par av produktene på QXL, for nå er jeg rimelig skeptisk til hele opplegget til Kundedata...

Hvorfor? Etter det jeg har lest så har du ingenting å være redd for.

Kundedata er kanskje ikke svindlere, men de har iallefall mistet fullstendig kontrollen.

Kunder forventer at e-post blir besvart ( 5 dager siden jeg skrev siste ). Kunder forventer at varer blir levert uten at man får enda flere dårlige unnskyldninger vedr. manglende levering.

Lenke til kommentar

Hei

For å avkrefte diverse rykter som jeg ser folk lager her.

Vi holder på med en omfattende endring i selskap med nye nettsider og systemer samt produkter.

 

Vi regner med å lansere denne 1 November, men vi må derfor bruke all vår tid på å få alt dette på plass istedet for å selge produkter/svare hendvendelser og telefoner angående salg hver dag. Dette krever ressurser samtidig som vi får på plass alle nye rutiner og systemer og lignende.

Derfor har vi valgt å stenge siden for salg, dette så vi som den beste løsningen.

Alle kunder får produktene slik som vanlig, denne delen stopper ikke. Men alle nye salg måtte vi stoppe siden dette krever mange ressurser som vi ikke har da alle i selskapet fokuserer på markedsføringen fremover samt avtaler med alle som trengs i forbindelser med samarbeid med vår nettbutikk. Vi skal lansere en meget god nettbutikk som kan konkurrere med alle i Norge. Dette for å få en effektiv nettbutikk med systemer som gjør at vi trenger stort sett bare å svare e-poster og telefoner fra kunder. Det betyr at vi kan fokusere på å levere god service. Det kunne vi ikke med den mengden med hendvendelser vi hadde nå samtidig som systemet krevde mye ressurser fra oss.

 

Vi håper alle liker den nye nettbutikk som kommer, og vi satser knallsterkt på at hele Norge får høre om oss. Samt vi vil da ha ressurser til disposisjon når dette kreves i forhold til mer hendvendelser og salg.

 

 

Mvh

Kundedata.no

 

Kundedata er kanskje ikke svindlere, men de har iallefall mistet fullstendig kontrollen.

Kunder forventer at e-post blir besvart ( 5 dager siden jeg skrev siste ). Kunder forventer at varer blir levert uten at man får enda flere dårlige unnskyldninger vedr. manglende levering.

Kundedata har enda ikke levert varene fra QXL-auksjonen helgen for 3 uker siden. Det ble avertert med flere forskjellige betalingsalternativer, men det eneste man tilslutt fikk tilbud om var forhåndsbetaling. Det er på tide at e-poster blir besvart og varer levert. Merk dere uttrykket " man selger ikke skinnet før bjørnen er skutt". Jeg føler ikke noe stort behov for å vente enda 4 uker på å få varene jeg har bestilt. Pri. 1 må være å ordne opp med eksisterende kunder, ikke få den "nye" nettbutikken opp å stå.

 

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar

Problemet er nok at Kundedata er i en likviditets-skvis. De har solgt en lang rekke varer på QXL til under innkjøpspris. Det er jo selvfølgelig helt lovlig det, men kanskje ikke så lurt i en oppstartsfase.

 

Det at de kun ville ha forskuddsbetaling er også et ganske foruroligende tegn på pengemangel hos dem.

Lenke til kommentar

Synd jeg ikke leste her før jeg la inn bud på et par av produktene på QXL, for nå er jeg rimelig skeptisk til hele opplegget til Kundedata...

Hvorfor? Etter det jeg har lest så har du ingenting å være redd for.

 

Vel, det er mulig jeg tolker dette feil, men de tar ikke imot flere ordre på nettsiden sin p.g.a. omlegging. Derfor lurer jeg på om de i det hele tatt ekspediterer de varene som blir solgt på QXL. Utifra flere erfaringer om folk som venter i sju lang og sju breie, så stiller jeg meg noe tvilende til det.

Lenke til kommentar

Hei.

Vi gjorde en feilberegning av qxl, og det med at en annen aktør der har lurt en del kunder og ikke har tenkt å gjøre opp for seg vil det være ødeleggende for oss å fortsette der.

 

Vi får ikke avsluttet auksjonene desverre.. Vi beklager at budene ikke blir gjennomført.

Men vi skal kompensere det med gode priser når vi relanserer.

 

Vi har desverre meget stor pågang, og mange eposter og telefoner fra morgen til kveld.

Vi klarer ikke å betjene så mye og samtidig levere god service, derfor oppgraderer vi også systemet vårt samtidig får en ny nettbutikk med god produktinfo, produktnavn, linker mellom tilhørende produkter osv.

Vi håper på å lansere denne 1 November, dette betyr at bestillingene går direkte til leverandør for utsendelse av varer eller bestillinger. Vi får VISA, BANKID osv slik at kundene føler seg tryggere på handelen. Med mye mer selvsagt... Vi får en ny nettbutikk fra leverandør i Sverige. Dette er en helt ny nettbutikk som har vært under utvikling det siste året. Så vi håper at denne kan konkurrere mot alle i Norge. Men selvsagt så må vi ha flere folk til å jobbe slik at vi får tatt alle hendvendelser. Men med det nye systemet så får vi levert mye bedre support, salg og andre hendvendelser.

 

Ja vi tapte en del på qxl, men markedsføringsverdien gjør det verdt det. Vi hadde ikke fått samme nytteverdi via andre tjenester uten at det hadde kostet mye mer.

Vi beklager at vi ikke får svart alle hendvendelser raskt, nå har det vært helg men det er likevell vårt ansvar.

 

 

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Hei.

Vi gjorde en feilberegning av qxl, og det med at en annen aktør der har lurt en del kunder og ikke har tenkt å gjøre opp for seg vil det være ødeleggende for oss å fortsette der.

 

Vi får ikke avsluttet auksjonene desverre.. Vi beklager at budene ikke blir gjennomført.

Men vi skal kompensere det med gode priser når vi relanserer.

 

Vi har desverre meget stor pågang, og mange eposter og telefoner fra morgen til kveld.

Vi klarer ikke å betjene så mye og samtidig levere god service, derfor oppgraderer vi også systemet vårt samtidig får en ny nettbutikk med god produktinfo, produktnavn, linker mellom tilhørende produkter osv.

Vi håper på å lansere denne 1 November, dette betyr at bestillingene går direkte til leverandør for utsendelse av varer eller bestillinger. Vi får VISA, BANKID osv slik at kundene føler seg tryggere på handelen. Med mye mer selvsagt... Vi får en ny nettbutikk fra leverandør i Sverige. Dette er en helt ny nettbutikk som har vært under utvikling det siste året. Så vi håper at denne kan konkurrere mot alle i Norge. Men selvsagt så må vi ha flere folk til å jobbe slik at vi får tatt alle hendvendelser. Men med det nye systemet så får vi levert mye bedre support, salg og andre hendvendelser.

 

Ja vi tapte en del på qxl, men markedsføringsverdien gjør det verdt det. Vi hadde ikke fått samme nytteverdi via andre tjenester uten at det hadde kostet mye mer.

Vi beklager at vi ikke får svart alle hendvendelser raskt, nå har det vært helg men det er likevell vårt ansvar.

 

 

Mvh

Kundedata.no

 

"Store ord og fett flesk" som vanlig fra den kanten. Jeg må si jeg d***** i om den nye nettbutikken skal bli så fin.

Sett i gang med å få levert varene du allerede har fått betalt for.

 

Kan du i det minste være så ærlig og fortelle om kassen er tom, "lageret" ditt er tomt og kreditt hos dine levarandører er manglende?

Er dette grunnen til at ingen varer sendes ut og at man kan regne pengene som tapt?

 

Pri. 1 for kunden vil alltid være å få varene levert, alt annet vil til syvende og sist være irrelevant.

Lenke til kommentar

Hei.

Vi gjorde en feilberegning av qxl, og det med at en annen aktør der har lurt en del kunder og ikke har tenkt å gjøre opp for seg vil det være ødeleggende for oss å fortsette der.

 

Vi får ikke avsluttet auksjonene desverre.. Vi beklager at budene ikke blir gjennomført.

Men vi skal kompensere det med gode priser når vi relanserer.

 

Vi har desverre meget stor pågang, og mange eposter og telefoner fra morgen til kveld.

Vi klarer ikke å betjene så mye og samtidig levere god service, derfor oppgraderer vi også systemet vårt samtidig får en ny nettbutikk med god produktinfo, produktnavn, linker mellom tilhørende produkter osv.

Vi håper på å lansere denne 1 November, dette betyr at bestillingene går direkte til leverandør for utsendelse av varer eller bestillinger. Vi får VISA, BANKID osv slik at kundene føler seg tryggere på handelen. Med mye mer selvsagt... Vi får en ny nettbutikk fra leverandør i Sverige. Dette er en helt ny nettbutikk som har vært under utvikling det siste året. Så vi håper at denne kan konkurrere mot alle i Norge. Men selvsagt så må vi ha flere folk til å jobbe slik at vi får tatt alle hendvendelser. Men med det nye systemet så får vi levert mye bedre support, salg og andre hendvendelser.

 

Ja vi tapte en del på qxl, men markedsføringsverdien gjør det verdt det. Vi hadde ikke fått samme nytteverdi via andre tjenester uten at det hadde kostet mye mer.

Vi beklager at vi ikke får svart alle hendvendelser raskt, nå har det vært helg men det er likevell vårt ansvar.

 

 

Mvh

Kundedata.no

 

Annen aktør? Så dere har begynt å blande inn en tredje part, som har styrt med auskjonene deres? En ting er ihvertfall sikkert, det er at hvis jeg står som vinner av de auskjonene jeg deltar på, så kan du/dere se langt i fra noe penger fra meg.

Om det resulterer i minuskarakterer i min bok, så driter jeg i det!

Lenke til kommentar

Blir vel bare budt opp / kjøpt opp av "chelsea2006" eller "jackal1" på qxl alikavel.

 

Jepp, chelsea2006 har allerede kjøpt følgende av Kundedata:

 

20 stk: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 125W AM3 9MB 3.2GHz/3.6

18 stk: Intel Core i7-930 2.80GHz S-1366 4.8GT/s 8MB Boxed 45nm

8 stk: Alfa AWUS036H-V5 1000mW Long-distance USB Wireless Adapter

 

Man kan jo nesten tro at chelsea2006 har en eller annen tilknytning til Kundedata :)

Lenke til kommentar

Litt off topic , Spørsmålet en og kan stille seg... er QXL en trygg plass ?

 

http://www.proff.no/proff/search/keyFigures.c?freeText=qxl&bc=0&c=Z0I0IJYY&org=981313097

 

virker ikke akkurat som det går så det suser i budsjettene dems.. kanske derfor de lar andre herje på som de vil, så lenge de får provisjoner og intekter ?

 

Har selv kontaktet de flere ganger i forhold til "mistenksomme" selgere, og de svarer ALDRI på det. ikke engang en standard mail.

Lenke til kommentar

Ojsann, QXL.no gikk med underskudd på ca. 8 millioner kroner i 2009 og enda værre i 2008: minus ca 18 millioner kroner.

 

De er kanskje på konkursens rand siden man får lov til det meste der? Tenker på f.eks. Alcaimport som er behørig omtalt på Avforum.no samt at det hele tiden ligger piratkopier av f.eks. klokker, klær og annet på QXL.no.

 

Ifølge proff.no er egenkapitalen til QXL på -998,1%. Hvordan er det mulig å drive et aksjeselskap med ca. minus 1000 prosent i egenkapital?

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...