Gå til innhold

[Løst] er kundedata et trygt sted?


nettbutikk   

119 stemmer

  1. 1. Hvilken nettbutikk er best? ovenfor service og pris

    • komplett.no
    • kundedata.no
    • mpx.no
    • http://www.amentio.no/
    • http://www.allebutikker.no/data-og-utstyr/
      0
    • http://www.ps.no/
    • http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/df.aspx?refid=df&s=bsd&cs=nobsdt1&~ck=mn&dgc=AF&cid=6505&lid=167785&acd=4c298ec9b5ca94022bbb5b7eb09165e7
      0
    • http://www.pckiosken.no/
      0
    • http://www.microplex.no/
    • http://www.avatek.no/
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det mulig å starte en ny nettbutikk nå, bare kort tid etter at mange kunder fortsatt sitter og venter på å få sine varer fra den gamle ? Er det jeg som er treig i oppfattningen, eller er det fritt fram å være kjeltring i dette landet ?

 

Er der slik og forstå at forpliktelsene til de gamle kundene opphører i det de starter opp en ny nettbutikk ?

 

Fint om noen som har greie på forretningsdrift kan komme med et utspill på dette.

Lenke til kommentar

Styreleder i Kundedata AS har nå sendt ut en epost. Han drev Kundedata sammen med Jani tidligere, men etter hva jeg erfarer har samarbeidet skjært seg for å si det mildt.

 

Kopi av en epost fra styreleder i Kundedata AS:

 

Takker så mye for denne infoen.

 

Mye av det han faktisk skriver her er rein løgn så det her vil jeg kunne bruke som bevismateriale.

 

Jeg var siden begynnelsen veldig interresert i å bruke qxl.no som markedsførings kanal for å bli bedre kjent til en billig penge, men jeg var aldeles ikke med på at ting skulle selges med tap. Da ting ble lagt ut på qxl.no var jeg på jobb på kårstø i 14 dager dette kan jeg bevise om det skulle trenges.

 

Og det han sier med at vi fikk dårlig omtale pga qxl er også bare løgn og oppspinn, Kundedata.no fikk veldig mange gode tilbake meldinger på qxl i starten, og alle de dårlige kommentarene / karakterene kom først lenge etter kundene skulle ha fått sine varer.

 

Og det at Jani Seppanen nå holder på med en ny nettbutikk er meg totalt ufoståelig, men det sier jo litt om hvordan han er som person. Jeg vet at jani ikke eier en eneste kr så alt han nå foretar seg er på faktura osv.

Men jeg skal ta og kontakte netset.se imorgen og gi dem beskjed om dette her så det blir en slutt på det tullet hans.

 

Og de grepene han sier han har tatt kan ikke være store, for jeg vet at det er minst varer for 200.000kr som enda skal ut men varene har faktisk en verdi nermere 300.000kr vil jeg tro. Så jeg er igrunn veldig spent på hvordan han skal få betalt dem tilbake, jeg er 99.99% sikker på at det der er bare svada som med mye av det andre han skriver.

 

Mvh

Xxxxx Xxxx

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å starte en ny nettbutikk nå, bare kort tid etter at mange kunder fortsatt sitter og venter på å få sine varer fra den gamle ? Er det jeg som er treig i oppfattningen, eller er det fritt fram å være kjeltring i dette landet ?

 

Er der slik og forstå at forpliktelsene til de gamle kundene opphører i det de starter opp en ny nettbutikk ?

 

Fint om noen som har greie på forretningsdrift kan komme med et utspill på dette.

 

Ble det drevet som ett AS så kan man la det gå konk, man kan få svi hvis man bryter loven, men man hefter ikke for selskapets gjeld.

Det selvsagt ikke ulovlig og drive så dårlig butikk at man går konk, firmaer dør hele tiden så det er forsåvidt helt normalt selv om det er kjedelig og sitte igjen med tap.

 

Hvis han ikke drev det som ett AS så kan du gå på personen bak, men driver de slik er det ytterst sjelden man får ut noe penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er så utrolig var egentlig det at kundedata vokse og fikk egentlig ganske bra oppslutning. og solgte forsåvit bra!

 

Med 5% bruttofortjeneste så duger det ikke og selge bra, man må selge noe helt enormt for og tjene annet enn småpenger.

Disse karene solgte også med store tap for og få kunder og hadde ikke tenkt det igjennom vil jeg tro, de er ikke de første og helt sikkert ikke de siste.

 

Og selge std HW bilig over nett i Norge er ikke noen gullgruve.

Lenke til kommentar

Det som er så utrolig var egentlig det at kundedata vokse og fikk egentlig ganske bra oppslutning. og solgte forsåvit bra!

 

Hvorfor er det utrolig? Enkelte folk blir ho helt blinde når det er snakk om pris. Bare prisen er litt lavere enn alle andre får man masse kunder som driter i alt annet enn pris. Pris meg her, pris meg der. Kanskje enkelte har lært noe nå, men det finnes vel dessverre nok av de som ikke har fått "priset" seg nok. Kommer vel en ny tråd her på forumet om et halvt års tid hvor folk klager over å ikke ha mottatt varene fra hans nye nettbutikk.

Lenke til kommentar
Ble det drevet som ett AS så kan man la det gå konk, man kan få svi hvis man bryter loven, men man hefter ikke for selskapets gjeld.

Men man får karantene før man kan starte opp igjen.

Det er mange AS som flytter kapital rundt for egen vinning for å så la det gå konk med vilje.

Det er en egen trend i utelivsbransjen, hvor mange ganger ser man ikke nye steder åpnes i samme lokaler og av samme eiere.

Lenke til kommentar

Man _kan_ få karantene etter konkurser ja, og man _kan_ bli etterforsket for transaksjonene gjort i selskapet i henhold til dekningsloven, men om konkursen er av liten størrelse er det veldig sjelden at dette faktisk gjøres. Det er en kostnad/nytte-avveining i det offentlige og av konkursboet. Boet må søke om penger fra korrekte instanser for å kunne etterforske noe som helst, og derfor er det mange som klarer å slippe unna konkurs etter konkurs uten verken karantene eller noen form for ettervirkninger, rett og slett fordi selskapene man konker er av så liten størrelse at nytten av å etterforske/straffe er for lav til at det er verdt det.

 

Jeg så helt tidlig i posten at noen undret på selskapets rutiner der man forskuddsbetalte lenge før varene hadde sjanse til å sendes ut: kudos til den som påpekte dette. Dette er et helt klart faresignal, og er noe man bør være oppmerksomme på. Når det er sagt, om dette kun var standard transaksjoner der pengene ble satt på hold av banken (som er vanlig i større nettbutikker) vil de ikke betales ut til nettbutikken før varen er bekreftet sendt, og dette er veldig vanlig.

 

Uansett er vel konklusjonen at man ved bruk av obskure, billige nettbutikker ofte kan spare penger, men at man samtidig må veie de sparte pengene av mot risikoen man stiller seg i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

er det såpass lite man tjener, da er det no nesten bare la komplett og styr markede:P og evt nettonnett:S

 

Veldig mange slike sjapper bruker Norek som en av sine hovedleverandører, Norek er grossistdelen av Komplett og ergo kjøper man varene av sin største konkurrent.

 

Skal man drive med slikt så må man finne en nisje av ett eller annet slag, betraktelig enklere sakt enn gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...