Gå til innhold

[Løst] er kundedata et trygt sted?


nettbutikk   

119 stemmer

  1. 1. Hvilken nettbutikk er best? ovenfor service og pris

    • komplett.no
    • kundedata.no
    • mpx.no
    • http://www.amentio.no/
    • http://www.allebutikker.no/data-og-utstyr/
      0
    • http://www.ps.no/
    • http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/df.aspx?refid=df&s=bsd&cs=nobsdt1&~ck=mn&dgc=AF&cid=6505&lid=167785&acd=4c298ec9b5ca94022bbb5b7eb09165e7
      0
    • http://www.pckiosken.no/
      0
    • http://www.microplex.no/
    • http://www.avatek.no/
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Ja jeg søker etter en mentor og har gjort det en stund, dette trenger jeg sårt.

Nei gjennom slikt så må man tenke klart, ta på seg ansvaret samt jobbe seg gjennom det ved å lytte til råd og veiledning.

Så alle råd hører jeg på, jeg har kun min kompetanse gjennom det å være CRM ansvarlig spesialist for Epson Norden de siste par årenene. Samt andre yrker tidligere.

Men har aldri startet en bedrift, men jeg har måttet sette meg inn i veldig mye det siste 8 mnd. Fordi jeg er ansvarlig for alt selskapet gjør.

Derfor er alle regnskap og lover viktig å følge.

Det har jeg også hjelp til, siden jeg har ikke er autorisert regnskapsfører.

Jeg er åpent for alt, alle løsninger og ideer og tanker rundt det å drive noe slikt hvis man overlever som bedrift fremover. Som det er store sjanser for, hvis jeg spiller kortene riktig fremover.

 

Det skal jeg også, fordi jeg skal ikke gi meg. Jeg skal gjøre alt for å ordne alt som trengs videre.

 

Mvh

Jani S

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Har dere tenkt og satse på noen andre produkter ved siden av HW? Det er jo ikke marginer i det hele tatt på slike produkter og man kjemper stort sett mot grossister som har egne utsalg så som Norek/Komplett osv.

Hei

Ja det er små marginer så samt man ikke er distributør og forhandler slik Komplett Services er.

 

 

Men vi ser jo alltid på nye ting, og ønsker råd/tips om alt som kan gjøre at vi kan tjene penger.

 

Mvh

Jani S

Lenke til kommentar

Til Kundedata.

Det ser ut til å være raskere å kontakte dere via forumet enn via epost, ikke engang lesebekreftelse sendes fra dere.

Jeg har helt siden jeg kjøpte et kamera (Canon EOS 550D m/ tilbehør) den 03. september hatt en forståelsesfull og tålmodig innstilling, og rettferdiggjort dette overfor meg selv med at kanskje kameraet er vanskelig å oppdrive. Jeg mener fortsatt at dersom Kundedatas visjoner om service og kvalitet er reelle, vil Kundedata være et fint tilskudd til norske nettbutikker. At en kan "trå feil" i en oppstartsfase er én ting. Å selge varer en ikke er i stand til å levere, og åpenbart ikke har bekreftet leveringstid på er noe ganske annet. I går ble leveringstiden på EOS 550D forsiktig forespeilet til 09.12, altså mer enn 3 måneder etter kjøp. Leveringstiden er såvidt jeg forstår heller ikke bekreftet. Derfor har jeg bedt om at de penger jeg har innbetalt til Kundedata tilbakebetales. Denne eposten ble sendt til alle kjente tilgjengelige epostadresser hos dere: [email protected], [email protected], [email protected] og [email protected] Jeg ba om lesebekreftelse. Jeg finner det urovekkende at ikke en gang lesebekreftelse sendes, mens Kundedatas representant fortsetter sin debatt her på forumet. Vi har lest mange løfter og visjoner for fremtiden, alle prisverdige. Men skal et firma ha en fremtid må en forstå at eksisterende kunder er mer interessert i hva firmaet leverer dagen idag enn hvordan det samme firmas struktur kanhende skal se ut i fremtiden. Jeg håper derfor at du setter dine løfter om tilbakebetaling av innbetalinger i kraft, og løser de problemer denne "handelen" har skapt for mange av dine kunder. Min bestilling hos Kundedata har bestillingsnummer 100000214. Jeg vil også minne om at andre nettbutikker (og fysiske butikker) har EOS 550D som lagervare. Jeg håper du tar kontakt for en rask og grei løsning på problemet!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en PS3 slim av Kundedata.no. Leveringen gikk greit på ca 1 uke.

 

Men jeg fikk ikke med en gyldig kvittering/faktura. Spurte så Kundedata.no om å få det, og ble lovet det pr. post. Fikk den etter 2 dager, men kvittering/faktura jeg mottok tilfredsstiller ikke lovens formkrav. Den var uten noe organisasjonsnummer.

 

Som en kvittering/garantidokument er den verdiløs.

 

Når Kundedata.no ikke engang klarer å produsere noe så enkelt som en faktura i henhold til lover og regler er det ikke håp...

Endret av Kveldsro
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte MSI GTX 480 på qxl fra Kundedata. De har hele tiden vært vanskelige å få tak i og produktet jeg kjøpte var visst ikke på lager. Leveringstiden var lang fikk jeg beskjed om, derfor spurte jeg om å bytte skjermkort. Etter flere epost fikk jeg svar:

 

Hei

Jeg trodde at du allerede hadde en bestilling inne, som var betalt.

Men vi er ute av qxl, og vi har desverre gjort litt feil med å være på qxl fordi vi har tapt en del penger der.

Så vi kan ikke gjennomføre denne handelen desverre til denne prisen.

Laveste vi kan gå for det skjermkortet du nevnte siste er 3400,-

Vi har gjort feil, og det har allerede kostet oss så mye at vi ikke får fullført disse nye handelene uten å få god tid på oss.

 

Beklager dette

mvh

Jani

Kundedata.no

 

De ville altså ha betalt først, for så å bruke pengene mine på å kjøpe inn produkter de ikke en gang kan love at de selger. De sier til meg at de ikke kan gjennomføre kjøpet

 

http://www.qxl.no/pris/data-hardware/hardware-og-pc-komponenter/grafikkort/msi-gtx480-1536mb-pci-e-2xdvi-mini-hdmi-hdcp-physx/v/an621376160/

 

(brukernavn: 123456789)

 

Når de selger produkter skal de jo også garantere for at de kan selge de! Tidligere i uka, etter auksjonsslutt fikk jeg dette som svar:

 

Hei

Det er litt leveringstid på denne desverre, men du skal få den til den prisen som du har vunnet for.

 

Hvis dette ønsker så si ifra.

Vi har solgt en del produkt som vi må bestille samlet for å få prisavslag på produktene.

 

Mvh

Jani

Kundedata.no

 

De motsier seg selv altså etterpå. Får jeg ikke produktet til avtalt pris, blir vel rettens vei eneste måte? Har jeg saken på min side, eller burde jeg vente litt for å høre mer fra de?

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe noe av Kundedata, så betal for all del med kredittkort eller be de sende i postoppkrav. Tidligere i denne tråden skriver flere at Kundedata har problemer med for lite likviditet.

 

Hvis Kundedata går konkurs mister du lett alle dine penger hvis du har forskuddsbetalt...

 

Med kredittkortbetaling kan du kreve penger tilbake fra f.eks. VISA dersom Kundedata ikke leverer etter at du har betalt.

Endret av Kveldsro
Lenke til kommentar

Dette er meget ille av kundedata. Juridisk har du vel alle rettigheter på din side, men kundedata gambler vel på at det ikke er så mange som orker alt styret det innebærer. Det har vist seg at det var mange store ord som ikke var til å stole på.

 

Det er besynderlig at kundedata ikke tar det lille tapet de får på qxl, det de holder på med nå gjør uendelig mer skade. Jeg kommer nok aldri til å handle hos dem og jeg kommer til å advare de jeg kjenner mot å handler der hvis de spør meg om råd.

 

Jeg ville ikke dømme dem nord og ned basert på de første opplysningene som kom, men det som har kommet ut nå kan ikke på noe vis forsvares. Det er synd at det er aktører i markedet som ikke evner å se fremover.

 

Hvis de går konk hvis de gjennomfører qxl-salgene er det noen som ikke har gjort jobben sin skikkelig.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte MSI GTX 480 på qxl fra Kundedata. De har hele tiden vært vanskelige å få tak i og produktet jeg kjøpte var visst ikke på lager. Leveringstiden var lang fikk jeg beskjed om, derfor spurte jeg om å bytte skjermkort. Etter flere epost fikk jeg svar:

 

Hei

Jeg trodde at du allerede hadde en bestilling inne, som var betalt.

Men vi er ute av qxl, og vi har desverre gjort litt feil med å være på qxl fordi vi har tapt en del penger der.

Så vi kan ikke gjennomføre denne handelen desverre til denne prisen.

Laveste vi kan gå for det skjermkortet du nevnte siste er 3400,-

Vi har gjort feil, og det har allerede kostet oss så mye at vi ikke får fullført disse nye handelene uten å få god tid på oss.

 

Beklager dette

mvh

Jani

Kundedata.no

 

De ville altså ha betalt først, for så å bruke pengene mine på å kjøpe inn produkter de ikke en gang kan love at de selger. De sier til meg at de ikke kan gjennomføre kjøpet

 

http://www.qxl.no/pris/data-hardware/hardware-og-pc-komponenter/grafikkort/msi-gtx480-1536mb-pci-e-2xdvi-mini-hdmi-hdcp-physx/v/an621376160/

 

(brukernavn: 123456789)

 

Når de selger produkter skal de jo også garantere for at de kan selge de! Tidligere i uka, etter auksjonsslutt fikk jeg dette som svar:

 

Hei

Det er litt leveringstid på denne desverre, men du skal få den til den prisen som du har vunnet for.

 

Hvis dette ønsker så si ifra.

Vi har solgt en del produkt som vi må bestille samlet for å få prisavslag på produktene.

 

Mvh

Jani

Kundedata.no

 

De motsier seg selv altså etterpå. Får jeg ikke produktet til avtalt pris, blir vel rettens vei eneste måte? Har jeg saken på min side, eller burde jeg vente litt for å høre mer fra de?

Hei

Ja som jeg forklarte så sliter vi litt, dette må vi få orden på før vi kan få tatt tak i dette. Vi skulle ikke ha penger først, men den tiden skulle vi bruke på å finne gode priser samlet på en bestilling fra de som har vunnet de siste budene som vi ikke fikk fjernet på qxl.

Du ønsker varen nå, eller annet skjermkort da det var kun 1 som jeg fant tilgjengelig på dette skjermkortet du vant nå hos hattelco.

Jeg tok feil desverre, fordi jeg trodde du hadde bestilt. Ikke at det var en av de siste budene som er vunnet og ikke lagt ordre på enda.

 

Derfor skreiv jeg også at vi må ha tid på oss fordi vi har tapt en del penger på det i det siste. Derfor må vi også få inn mer overskudd slik at vi kan gi deg 2 slike skjermkort til den prisen.

Dette har jeg også forklart de andre som vant de siste budene som gikk ut for noen dager siden.

Hvis de ønsker å vente, så skal vi få ordnet det. Men det vil ta litt tid før vi får gjort det.

Vi skulle på ingen måte ha penger før varene var tilgjengelig og vi hadde ordnet opp i de tingene vi sliter med nå.

 

Mvh

JS

Lenke til kommentar

Det er vel realiteten nesten håpeløst og etablere en ny generell HW butikk i norge.

I en bransje som synes alt mellom 5 til 10% bruttofortjeneste er normalen så sier det seg selv.

 

Det og selge med tap kan være en god markedsføringside, dog må man ha ett budsjett og ha kontroll på antallet som selges samt ha pengene for og ta kostnaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir jo rett og slett for dumt at jeg må vente i kanskje flere måneder på å få kjøpe skjermkort som jeg har vunnet. Dette er jo utrolig dårlig. Glad jeg ikke betalte på forhånd, da jeg er redd pengene kunne gått tapt. Jeg skal advare alle jeg kjenner mot å bruke nettbutikken deres, hvis det er slik dere har tenkt å holde på.

 

Jeg nærmest krever at dere sender med to andre skjermkort. Enten om det er ett POV og ett Gigabyte. Dette går jo ikke an!

Lenke til kommentar

litt offtopic. mange gtx 480 kort skal du ha magnus1992 ? har jo sett deg i massevis av andre forumposter / bruktmarked der du averterer med "nye uåpnede " 480 gtx kort selges.

 

er det de kortene du ikke har fått enda, du prøver å selge videre ?

Bare for å spekulere litt :)

 

Edit : Har selv kjøpt 2x 480 gtx msi via de auksjonene, og er storfornøyd med mine kort. De kom direkte fra hattelco, så om det skulle skje noe med kundedata.no så kan en jo henvende seg til hattelco muligens.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Skjermkortene jeg selger er for broren min. Vi kjøpte skjermkort samtidig, jeg fra kunedata på qxl, det gjorde ikke han. Jeg selger skjermkortene for broren min, hvor angrefristen har gått ut. Skjermkortene jeg har bestilt fra kundedata regner jeg med å bruke selv, hvis jeg får de. Siden jeg vant skjermkortene til 2000 per stk, vil det være billigere for meg å selge broren min sine skjermkort, og beholde de jeg kjøper fra kundedata. Nå lurer jeg på om kundedata sender skjermkortene mine i det hele tatt. Når bestilte du dine, og fikk du de til prisen du vant for, skognisse?

Lenke til kommentar

http://www.qxl.no/pris/data-hardware/hardware-og-pc-komponenter/grafikkort/msi-gtx480-1536mb-pci-e-2xdvi-mini-hdmi-hdcp-physx/v/an619046952/

 

Vunnet den 26.09.10 , ble betalt samme dag eller dagen etterpå husker ikke, så fikk jeg de to dager senere.

 

Vant begge to for 2700 pr stk, så er fornøyd med den prisen :) Vet jo at 580 gtx er på trappene, men nå har jeg allerede hatt mye glede av de en måned + 480 gtx sli sparker seriøst :)

 

Var ingen problemer med betaling og levering da. og de svarte kjapt og hyggelig på mail.

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg også kunne fått skjermkortene mine. 2000 for ett var vel for godt til å være sant. Hvis kundedata leser forumpostene her, så er jeg villig til å betale 3000 for det ene skjermkortet for deretter noen uker etterpå betale 1000 for det andre. Dere sender meg bare det ene først. Det kan vel ikke være noe problem?

 

Jeg prøver å få handelen i boks, men det er vanskelig når dere ikke møter meg halvveis her.

Lenke til kommentar

At kundedata ikke sier hvem som jobber i den nettbutikken omtrent som:

http://www.multicom.no/InfoCompany.aspx

 

Virker det lite profesjonelt ut, og kan være til reklame nå er kundedata ganske så ny bedrift, men man bør tørre å si hva man heter, isteden for forkortelse, er og også irriterende med kontaktskjema f.eks:

 

http://www.kundedata.no/contacts

 

Når man skriver noe i 10 eller 20 minutter, får man feilmelding "det har oppstått en teknisk feil, prøv igjen senere", "Feil under sending. Pr�v igjen senere" eller "Feil epost adresse, forsøk på nytt" om alt man skriver, må skrives inn på nytt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå vil de ikke lenger svare på epostene mine. De svarer jo heller ikke på telefon, så det blir nok vanskelig å få tak i det jeg kjøpte dra dem. Må vel trekke forbrukerrådet inn i denne saken for å rydde opp...

 

De skulle jo stenge frem til mellom 1 og 15 november pga. jobbing med ny nettløsning. Du får nok varene dine etter at de har åpnet sin nye nettbutikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...