Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke spilt noe mer GW2 siden jeg avinstallerte det en mnd etter launch. Jeg rundet så vidt lvl 30, men syntes det (i likhet med omtrent samtlige mmos jeg har prøvd) ble altfor ensformig. Jeg savnet også følelsen av å finne noe skikkelig loot. Det virket som om om alt egentlig bare var mindre varianter av det samme, og nesten til enhver tid kunne jeg crafte et like godt våpen som det jeg hadde funnet.

 

Spilte da som Azure (heter det vel?) engineer, og løp for det meste rundt i "singleplayer"-modi.

 

Så er spørsmålet: Er det verdt å gi det et nytt forsøk? Er det gjort noen endringer som kanskje kan forandre min mening?

 

Prøv med en annen klasse. Spilte engineer til 30, ble dritt lei, og skiftet til Warrior. Var full pupp og full gøy hele veiein til 80. Holder nå på med en Elementalist, og det er nesten like moro :)

 

Det er litt smak og behag hvem som liker hvilken klasse, men etter å ha prøvd alle til lvl 10 iallefall, er det de to klassene jeg har hatt det mest gøy med (Og guardian desidert kjedeligst)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg synes GW2 hadde mange "fantastiske" nyskapninger og vinklinger på momenter som nesten alltid har irritert meg med klassisk MMO så er det aspektet at man føler seg litt for mye SP i en MMORPG setting som gjorde at jeg ikke fant helt tonen.

 

I tillegg er det jo en evig grinding her også "x that many of this to get x many of that". Aspekter som crafting osv. prøvde jeg ikke men tviler på at det er revolusjonerende forskjeller.

 

GW2 har rettet opp i veldig mange "irritasjonsmomenter" men det føles litt halveis for at det skal friste fremfor andre MMOer som er på markedet. Det er fortsatt noen store "same old, same old" aspekter som må knas på nytt.

 

Problemet for min del er at ting ikke føles nytt nok lenger.

 

 

EDIT:

I tillegg ønsker jeg å lære noe "virkelig" av et spill og her synes jeg bransjen har et stort potensiale å forsyne seg av. Ikke bare spill som HOI-III (som er veldig bra) og har mange korrekt aspekter men hvor jeg er rollefigurer som lærer historie, biografi, arkeologi, etc. etc. gjennom gangen i dype, langtrekkende spill.

 

La quest være slik at en "Heroics 4+" krever 4 spillere for å dra på en ekspedisjon til Egypt og foreta en utgraving av en ny pyramide som er oppdaget under sandynene. Deretter kan jeg ta en quest hvor jeg blir med et team av seismologer som skal undersøke en kritisk vulkan i stillehavet etc. Melde meg som lærling for å delta i å bygge en middelalder festning. etc. etc.

 

Hvor alt har rot i virkelige oppdagelser og hendelser og kan utvides i det uendelige med betalbare expansions som gir nye opplevelser og kunnskap ift. den virkelige verden. Dette ville vært mitt ultimate MMORPG.

 

Fremfor å dra til utopia2 og drepe 3 fantasirotter og finne 2 fantasikrystaller. Det ville vært meget behagelig at man etter en 5 timers morsom spilløkt kunne si at man også har lært en god del om eks. pyramidene i Egypt.

 

Jeg tror læring kan gjøres morsomt og hvis man kan lage utstrakte spill som gjør dette på en virkelig god måte tror jeg mange hadde gledet seg over det. Hvis man ønsker å dra på en 3 ukers fisketur med telt i Alaska, da hadde det vært veldig flott med et spill som kunne lært meg 90% av det jeg må tenke på ift. friluftsliv, overlevelse, samt lokal fauna etc. og terpet alle disse tingene for meg underveis.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

kjøpte spille igår, installerte og fikk melding om Your serial code was already registered når jeg prøvde linke koden til brukern.

 

Hvis jeg forstårt det riktig så kan man ikke spille gw2 uten koden?

 

Men når jeg starter spille så går det ann å logge seg inn og spille på brukern min. Er det plass man kan finne/se att koden er linka eller registrert på brukern min?

 

eller burde jeg bare gå i butikken å få ett nytt spill?

Lenke til kommentar

kjøpte spille igår, installerte og fikk melding om Your serial code was already registered når jeg prøvde linke koden til brukern.

 

Hvis jeg forstårt det riktig så kan man ikke spille gw2 uten koden?

 

Men når jeg starter spille så går det ann å logge seg inn og spille på brukern min. Er det plass man kan finne/se att koden er linka eller registrert på brukern min?

 

eller burde jeg bare gå i butikken å få ett nytt spill?

Da har du nok registrert det på brukerkontoen din, siden du har muligheten for å spille. Hvis ikke skulle du ikke kunne spilt i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Da har du nok registrert det på brukerkontoen din, siden du har muligheten for å spille. Hvis ikke skulle du ikke kunne spilt i det hele tatt.

 

Kan ikke huske att jeg registrert koden på brukern min.

 

Er det en mulighet å se om koden er registrert på brukern? jeg finner ingen informasjon om det på brukern, kanskje jeg er blind eller noe :).

Lenke til kommentar

Hadde ikke spilt GW2 på en måneds tid, skulle til å logge inn men så stod det at passordet var feil. Sjekket deretter e-mailen min for hva passordet kunne være, og så stod det fra Arenanet:

"The e-mail address for your Guild Wars account has been changed‏"

"Someone -hopefully you!- has requested to change the email address associated with your Guild Wars account."

 

Det har jeg altså ikke gjort, dermed ser det ut som at jeg også har blitt hacka.. Utrolig hvor mye problemer Arenanet har hatt med hacking i det siste, både meg og tre andre kamerater har blitt utsatt for hacking.

Lenke til kommentar

Hadde ikke spilt GW2 på en måneds tid, skulle til å logge inn men så stod det at passordet var feil. Sjekket deretter e-mailen min for hva passordet kunne være, og så stod det fra Arenanet:

"The e-mail address for your Guild Wars account has been changed‏"

"Someone -hopefully you!- has requested to change the email address associated with your Guild Wars account."

 

Det har jeg altså ikke gjort, dermed ser det ut som at jeg også har blitt hacka.. Utrolig hvor mye problemer Arenanet har hatt med hacking i det siste, både meg og tre andre kamerater har blitt utsatt for hacking.

 

Det er synd å høre at kontoen din er blitt hacket, men det er ikke Arenanet som er problemet. Logg inn opplysninger som du bruker har du sikkert registrert på flere nettsider og det er der de blir stjålet fra. men som sagt veldig kjipt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil bare si ifra at jeg fortsatt storkoser meg med spillet og er nettopp blitt Rank 40 i PvP (tiger). :w00t:

Selv om jeg er en PvP spiller så syns jeg at PvE i GW2 er så bra at jeg gjerne vil spille det og. Problemet for meg er at jeg har veldig vanskelig å bestemme meg for hvilken karakter jeg skal lvl i PvE. Jeg liker alle klassene jeg har spilt så langt i PvP og syns de er bra balansert (selv om noen klasser er vanskeligere å spille bra en andre).

 

Har så langt i PvE:

 

Banjo Bundi -asura mesmer lvl 17

Beryan -norn ranger lvl 12

The Quit Wolf -human thief lvl 12 (rollespiller som Arya Stark) :)

Rhaenys Targaryen -human ele lvl 8 (mer rollespill)

Hugo Dantes -asura engi lvl 5 (ny favoritt karakter i PvP)

 

I PvP har jeg spilt:

35% ranger,

23% thief

18% mesmer

11% engi

8% ele

1% warrior

 

 

Og så vil jeg gjerne spille en warrior og. Problemet er at jeg liker de alle og alle er gode i PvP hvis de spilles bra. Vil gjerne velge ut 1-2 hovedkarakterer for PvE, men sliter veldig. Ender sikkert opp med å lvl alle til 80 (som vil ta meg flere år i den tempoen jeg spiller PvE) :)

 

Oppdart med riktige tall fra PvP.

Endret av Dejan
Lenke til kommentar

Hvilken klasse anbefaler du for PvE for en som er litt noob både i GW2 samt PvP?

 

Det kommer an på din spillestil, om du liker nærkamp, DPS, support, ranged class osv. Jeg har ikke mye erfaring fra PvE, men det jeg har spilt virker alle klassene bra. Thief er squisy og kan dø lett hvis ikke man er forsiktig. I PvP er Thief en populær klasse, spesielt blant nybegynnere.

Elementalist er nok den mest komplekse klassen å spille i PvP og det er lett å lage feil build, men er muligens den beste support klassen. Engi kan også bli vanskelig i PvP da du må bytte våpen og kits mye i kamp.

 

Sjekk noen videoer på youtube og bare velg noe du liker. Du kan også sjekke:

 

http://www.guildwars2guru.com/forum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...