Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Jeg er på utkikk efter en gruppe likesinnede semi-hc/hc samt meget aktive gw2 spillere for fractals (mid-high level min 26og videre så høyt gruppen vil) daglig, guild missions og tilfeldige dungeons. Min spilletid er fra 1700 og utover på hverdager og store deler av helgene.

 

Litt om meg;

Fra Stavanger, 25 år. 5500AP, har opptill flere sett med fullt utstyr fra alle instansene i spillet. Trippelt legendarisk twi/pred/jugg, jobber nå med the moot. 4x80 Warrior(Main), Guardian(hovedalt), Elementalist & Mesmer. Hovedfokus PVE men og noe WvW. Dungeon Master er vel ikke så nevneværdig men, tar det med likevell.

 

Min spillestil er ganske stereotypisk GS/Rifle og shout heal speccet. Bruker en sunn blanding knights og berserker alt etter som.

 

Dere trenger ikke være en fullblods gruppe nordmenn som leter etter flere spillere men, det hadde jo vært en artig forandring å kunne mumble på norsk. Engelsk er da og ok.

 

Ta gjerne kontakt in-game hvis det høres ut som jeg kunne passe inn med dere "awoken.7268". Eller bare send en mail in-game.

 

Spiller for tiden med en ganske så kapabel gruppe spanjoler som tydligvis vet nøyaktig hvordan sine chars fungerer, så det er ikke det at jeg sliter med å få ting gjordt. Men ja, dette er mer ett utrop til en gruppe nordmenn med samme seriøsitet rundt spillet, om det i så fall skulle eksistere. For nettopp det, hadde vært artig.

 

-Zevyr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg får ikke installert gw på ny! noen som har vert borti det samme? Jeg laster ner klintinstalleren men når jeg skal starte den "søker den etter server" men kommer opp en feilmelding om at jeg må sjekke internetten min. det er ingenting galt med nettet men alikevel klarer jeg ikke å laste ner gw2:(

Lenke til kommentar

Alle spillere er mer eller mindre ansvarlig for seg selv. Du kan av og til redde en fra et feiltrinn nå og da, men hvis de fortsetter å tulle så er de done. Healing fungerer med at alle classes har et par egne healing skills (bare en aktiv om gangen) som generelt sett healer deg selv og that's it. "Tanking" er en slags manuell evasion tanking, der du har dodge (på egen energi bar) og forskjellige skills som kan hjelpe deg å unngå angrep.

Lenke til kommentar

Tja.. http://intothemists.com/articles/general/new-players-introductory-guide-to-guild-wars-2/ er en generell start guide, men står ikke om builds og slikt der. Det er uansett ikke noe som trengs å tenke på før du er max level.

 

Når det gjelder både builds og generell spill-info er http://www.reddit.com/r/Guildwars2/ ganske grei å følge med på.

 

En tråd der det kan være grei å skimme over : http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/1964l8/just_bought_it_today_thoughts_inside/

 

For klasser.. Når det gjelder endgame, så er det tre klasser som utmerker seg for dungeons / dungeon speedruns: Warrior, guardian og mesmer. Warrior har hinsides skade (axe/mace og greatsword hovedsaklig) og god armor, guardian er litt lignende protadin i WoW, og mesmer er en forvirrende grønnsak som slår som et papirhåndkle, og tåler omtrent like mye.. frem til nær max level, da ting begynner å ta seg veldig opp.

 

Alle klasser er viable, bare så det er sagt. Største problemet er klasser som er tung på condition damage (dots.. sånn ca) der det er ganske lav max stacks nivå som du kan klare å nå solo om du virkelig går inn for det. Fungerer dårlig hvis det er flere condition-baserte folk i gruppen.

Lenke til kommentar

Hvordan er spillet nå egentlig med tanke på balanse i PvP ? Ga meg ikke lenge etter lansering egentlig. Følte ikke det var noe betydning i PvP annet enn grinding pga det var ett fett hvor god du var med Thief eller Warrior, så lenge gruppa ikke samarbeidet så var man ferdig. Alt handlet om zerging egentlig.

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg sliter som alltid med å bestemme meg for raser og klasser og sånn når det gjelder rollespill. Har lekt med både Thief, Elementalist og Necromancer foreløpig (veeeeeldig lite pr. klasse da). Plate-klasser har liksom aldri vært min greie, så jeg har ikke såååå lyst til å spille Warrior/Guardian. Mesmer virker jo spennende, men har lest de er de "vanskeligste" av caster-klassene(?).

Lenke til kommentar
Har lekt med både Thief, Elementalist og Necromancer foreløpig (veeeeeldig lite pr. klasse da).

 

Klassen åpner seg ikke skikkelig opp før rundt lvl 30-40, forresten. Og man bør spille til minst level 10 bare for å få et sånn omtrentlig inntrykk.

 

Og våpen er også veldig viktige. Forskjellige våpen har ofte helt forskjellig spillestil. Har du ikke prøvd alle våpnene for klassen, så har du egentlig ikke prøvd klassen. Elementalist med staff er helt komplett annen spillestil enn elementalist med dual daggers, for eksempel. Så kommer utility skills og traits som også kan gjøre en stor forskjell.

 

Mesmer er vanskelig i begynnelsen iallefall, hovesaklig fordi de har nesten ingen burst, tåler lite, har relativt svak skade, nesten ingen AoE, og høy micromanagement faktor. I tillegg så blir ting resatt (klonene forsvinner) når mob dør, så du må begynne på nytt på neste mob. De får mer skade, survivability og tilgang til noen insane skills på senere levels tho (spesielt portal og time warp), men de er mest egnet for når man er i grupper/pvp.

 

Edit: Personlig liker jeg Warrior, Thief, D/D Elementalist og Ranger ganske bra.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Nice, takk for info. Fikk litt inntrykk av at Elementalist også hadde en rimelig høy micro-faktor gjennom mange attunements og hyppig skifte mellom disse. Nå er ikke jeg helt inne i spillet enda da, så alt er forsåvidt vanskelig nå :) Men merker på meg selv at jeg nok kommer til å levle opp en Thief og en caster av noe slag.

Lenke til kommentar

DD elementalist har fire attunements:

 

1. Flame - Gjør mye skade, medium/low aoe / cone skade

2. Water - Gjør en smule healing

3. Lightning - umm... hmm.. Har ride the lightning (mobility spell), that's it.

4. Earth - Høy DoT skade, stor aoe radius

 

Så du surfer nesten alltid rundt i Flame, og av og til over til Earth for veterans / champions / maange mobs. Noen ganger så kan det hende du poker innom Water, men det er ganske skjeldent. I PvP er det ganske annerledes, tho. Der er det mye mer micro involvert. I dungeons løper du som oftest rundt med staff uansett. Høyere skade / healing / control, men mindre mobil, og krever gjerne at mobs holder seg i små områder.

Lenke til kommentar

Halla! Lurer på om jeg bør kjøpe dette spillet.. er det veldig bra? Hvordan er max level, map, gameplay og sånn? Kan man bruke kjæledyr som fremkomstmiddel etc? Har en laptop, (Intel Core i5, Nvidia GT540M 2GB), holder det til å kjøre det rimelig greit? Hvordan er felleskapet på spillet? Orker ikke spille alene og sånn, er det grupper og sånn chat og sånn? Er det litt sent å begynne å spille dette nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...