Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva skjer med at absolutt alle streamer for tida? er (ikke ta dette frekt altså) men generelt sett, er det folk som ser på noe annet enn top-players streams?

Selv synes jeg det er artig å se på folk som streamer uten at de er så gode, men det krever litt av streameren og.

Å kommunisere med publikum, å gjøre noe av det de sier og generelt skape underholdning.

Har ikke interesse av å se noen spille bare for å spille. Interaktiv radio/TV er tingen :) .

 

Selv skulle jeg gjerne hatt linje til å streame, det gir litt underholdning mens en spiller og. Og jeg er ikke alene når jeg spiller disse fæle spillene :p .

 

(Mer generelt ang. streaming og ikke nødvendigvis SC2-stream)

Lenke til kommentar

Vil du ha tips? Start med terran.

Lol. Hvorfor bør han starte med terran? Det er ikke noe lettere enn de andre rasene. Kanskje lettere å skjønne enn zerg de første dagene, men jeg ser absolutt ingen grunn til å ikke spille toss eller zerg.

 

 

Noen tips til hvordan lære seg sc2? Blir grust hele tiden :(

League? Race? Hva taper du mot?

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Lol. Hvorfor bør han starte med terran? Det er ikke noe lettere enn de andre rasene. Kanskje lettere å skjønne enn zerg de første dagene, men jeg ser absolutt ingen grunn til å ikke spille toss eller zerg.

 

Terran er den letteste rasen og lere seg, var slik for meg hvertfall, min subjektive mening.

 

Noen tips til hvordan lære seg sc2? Blir grust hele tiden :(

 

6pool!

Lenke til kommentar

Vel, terran er den rasen som ligner mest på andre RTS spill. Jeg mener fremdeles at det ikke skal mer til for å lære seg toss eller zerg, enn det skal til for å lære terran.

 

6pool er forresten en svært dårlig idé. Ja, det kan funke dritbra mot mindre erfarne spillere - og noen ganger mot erfarende spillere også, men virkelig? Man blir ikke bedre av å 6poole.

Lenke til kommentar
Vel, terran er den rasen som ligner mest på andre RTS spill. Jeg mener fremdeles at det ikke skal mer til for å lære seg toss eller zerg, enn det skal til for å lære terran.

 

Nemlig, så om man har spilt andre RTS før, blir det en mindre overgang fra de til terran en for eksempel fra Age og Empires til zerg.

6pool er forresten en svært dårlig idé. Ja, det kan funke dritbra mot mindre erfarne spillere - og noen ganger mot erfarende spillere også, men virkelig? Man blir ikke bedre av å 6poole.

 

Kom meg til sølv med 6pool eg :p Og når vi snakker om mindre erfarne spillere, spilte hos en kompis i bronze, eg spilte for han da mne ::), Og dette er fakta, bronze spillere har ingen anelse om hvordan man bruker attack-move...probe vs zergling? alle probene på en zergling, noe som resulterer i att over halve probearmeen står i ro og gjør ingenting mens zerglingene tygger gjennom de. Helt...galt..

Lenke til kommentar

terran er helt klart op for tiden på top-level, når det er sagt, har det ingenting å si for en som byner med sc2 nå, men ville anbefalt ham toss/terran ettersom vist han ikke har mye rts erfaring så vil zerg lede til for mye tap i bynelsen(men zerg er ikke UP, på et så lavt nivå som noe som helst under top-spillerne)

Lenke til kommentar

Vel, selv om terran ligner på andre RTS spill gjør ikke det rasen noe enklere å spille på et decent nivå, enn protoss og zerg. Når man starter med SC2 bør man velge den rasen en synes virker morsomst. End of discussion.

 

oog... hvor mye lærte du av å 6poole deg HELT TIL (merk ironien) silver? Ingenting.

 

Edit@Gnurk/homesmasher: Kan du fordype hvorfor terran helt klart er OP for øyeblikket?

 

Ifølge SC2ranks.com er fordelingen slik i masterleague:

33,43% protoss.

31,26% terran.

30,37% zerg.

4,95% random.

 

Edit: Dessuten... hva som er "op" kommer ann på hva som er metagame. SC1 ble ikke patchet på... 9 år? HVa som var OP og ikke OP hoppet fremdeles frem og tilbake. Ikke på grunn av enkelte units, men på grunn av metagamet. Spillet er balansert atm, og det trengs ingen major patches atm.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

terran er helt klart op for tiden på top-level, når det er sagt, har det ingenting å si for en som byner med sc2 nå, men ville anbefalt ham toss/terran ettersom vist han ikke har mye rts erfaring så vil zerg lede til for mye tap i bynelsen(men zerg er ikke UP, på et så lavt nivå som noe som helst under top-spillerne)

Ikke helt enig i denne her egentlig. Terran er mye enklere å spille bra enn zerg.

Lenke til kommentar

Terran er ikke mye enklere å spille bra enn zerg, nei. Kanskje i bronze league, da de aller fleste som spiller zerg knapt aner hvordan larva injects funker.

 

Zerg kan være vanskelig å lære seg med en gang, men det gjør den ikke til en mye vanskeligere rase en terran. Det er fordeler og ulemper ved begge deler.

 

For eksempel: Som terran.. harasser du, eller blir du harasset - er det viktig å holde oppe konstant produksjon hele tiden. Er du zerg, trenger du i grunn nesten bare tenke på larva injects, så vil du kunne pumpe ut mange units samtidig når situasjonen er over. I de situasjonene er det vanskeligere å være terran enn zerg.

Lenke til kommentar

Lol. Hvorfor bør han starte med terran? Det er ikke noe lettere enn de andre rasene. Kanskje lettere å skjønne enn zerg de første dagene, men jeg ser absolutt ingen grunn til å ikke spille toss eller zerg.

Jo, zerg er definitivt en mye vanskeligere rase for en nybegynner, for den er reaksjonær og mye mindre tilgivende enn de to andre. Som zerg er det mange ting som tidlig i spillet nærmest kan garantere tap hvis man ikke scouter og reagerer riktig, et problem P og T har i mye mindre grad.

Lenke til kommentar

Vel. Zerg stiller mye høyere krav til macro, multitasking og gamesense.

 

Men jeg mener ikke at du nødvendigvis bør starte med Terran. Terran vil nok virke enklest i starten, men jeg tror de fleste synes at terran blir littegranne kjedelig etterhvert. Kansje du burde starte som random og se hva du liker best?

Lenke til kommentar

Taper mot alt, nettop fullført de 5 matchene så jeg får ranking. Vant 2, tapte 3. Har vel spilt 4-5 matcher idag, mot både terran og zerg. Tapt alle :p

Hvilken rase spiller du? Legg gjerne ut et replay, så kan jeg gi deg tilbakemelding.

 

Edit@aluxez: Joda, zerg krever en god del macro, men er for nybegynnere ofte lettere enn terran og protoss. Er du flink med injects, vil du alltid har nok larva, og kan derfor bruke mineralene dine. En veldig typisk nybegynnerfeil er å lage for få produksjonsbygninger som terran og protss, og blir derfor stacked på minerals. Noe en jevngod zerg kan unngå dersom han injecter.

 

(Prater nå på ganske lavt nivå. På høyere nivå mener jeg macroen uansett rase er jevnvanskelig)

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...