Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

@Sovehest vel, hva annet skal du gjøre når du er noobtoss enn å 4-gate? Skjønner ikke helt greia med 6-pool da. Du må jo faktisk kunne microe for å ta ut en protoss som går for en 4-gate, ellers dreper bare probene zerglingene... :D

 

Hvordan gjør man egentlig det? Jeg klarer ikke å ta ut zerglings med probes. Noen micro-tips`?

 

Og ellers, jeg hadde foretrukket om folk la slike resultater i spoilers. Når det er en egen tråd så er det jo en ting, da forventer man jo at resultatene fra turneringen kommer opp, men det er jo litt kjedelig i sånne tråder som dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

@Sovehest vel, hva annet skal du gjøre når du er noobtoss enn å 4-gate? Skjønner ikke helt greia med 6-pool da. Du må jo faktisk kunne microe for å ta ut en protoss som går for en 4-gate, ellers dreper bare probene zerglingene... :D

 

Hvordan gjør man egentlig det? Jeg klarer ikke å ta ut zerglings med probes. Noen micro-tips`?

 

AtW

En som 6-pooler har bare 6 zerglings før du får ut din første zealot. Du trenger bare å velge alle probene og attack-move. Når han angriper har du rundt 14-15 probes. To probes dreper lett en zergling.

 

... Han som styrer zerglingene kan selvfølgelig microe som faen, dvs at han angriper og trekker seg tilbake og dreper en og en probe, men det er ikke noe folk i Bronze klarer.

Lenke til kommentar

Attackmove og plukk dem som blir skadet tilbake til å mine etterhvert som hp blir lavere. Om motstander ikke microer kan du faktisk redde samtlige probes. Når du sender probes til minerals er de ikke lenger en trussel, og zerglings vil gå over til å angripe andre probes med mer helse..

Lenke til kommentar

Hvordan gjør man egentlig det? Jeg klarer ikke å ta ut zerglings med probes.

Kun angrip i vinkler der mange probes får angrepet samtidig. Utnytt at du er overlegen i nummer. Trekk skadde probes tilbake ved å høyreklikke på en mineral patch, da sklir den gjennom dine egne probes på tilbakeveien. Ikke jag zerglingsa rundt hele basen, mine så mye som mulig, men engasjér om de kommer for nærme.

 

Ellers er det zergen som må microe for å ikke miste lingsa.

Lenke til kommentar

Som bronzeplayer må du ikke høre på meg, for jeg har rundt 40 i APM...

 

Ofte går de for å angripe pylon når de rusher meg. Da tar jeg rundt halvparten av probes og sender til 4-6 lings. Om han angriper mine probes, trekker jeg unna.

Jeg scouter generelt tidligere mot random og zerg enn jeg gjør mot terran/toss. Ser jeg tidlig pool, sparer jeg en CB til zealot.

Lenke til kommentar

I Bronze så trenger du strengt tatt bare ta alle probene dine og attack-move. Skal ikke være nødvendig med masse dill. Du mister mining time ved å bruke alle probene, men så lenge du har nok til den første zealoten skal det gå bra. Når du har fått ut den første zealoten så bruker du 4-5 probes og zealoten til å jage zerglingene, mens resten miner. Bruk all cronoboost på gateway for å produsere zealots.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...