Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt et lengre fravær fra SC2 og blitt degradert til bronze. Men er det bare meg eller flommer det over av protosser om dagen? Synes nesten ikke jeg blir matchet mot annet når jeg har spillt i det siste. Får se om jeg får kjempet meg opp i ærefull sølv igjen, per nå vinenr jeg brorparten av matchene ihvertfall :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Gratulerer :) Hvilken rase spiller du? Jeg har akkurat gått over til terran, og kunne trengt å pracce litt mot noen i low-plat, da jeg er langt fra like god med terran som med zerg.

 

Spiller Protoss, og hadde faktisk tenkt til å se etter en sparringspartner nå. Er mer enn gjerne med på noen kamper! Tror nok jeg kan trenge å terpe på en del ting om jeg skal ha noen ambisjoner om å komme meg framover. Sender deg PM.

 

Men er det bare meg eller flommer det over av protosser om dagen? Synes nesten ikke jeg blir matchet mot annet når jeg har spillt i det siste.

 

Morsomt, jeg føler til stadighet at det alltid er én rase jeg alltid møter eller unngår å møte når jeg spiller flere kamper i en periode. På lørdag spilte jeg sikkert 30 kamper, og kun to-tre ble mot terran. I går spilte jeg kanskje 20 kamper, og da møtte jeg ingen zerg.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

@ATWindsor sist jeg spilte møtte jeg sikkert 66% protoss. :p

 

@Sovehest vel, hva annet skal du gjøre når du er noobtoss enn å 4-gate? Skjønner ikke helt greia med 6-pool da. Du må jo faktisk kunne microe for å ta ut en protoss som går for en 4-gate, ellers dreper bare probene zerglingene... :D

 

Personlig kjører jeg fast-robo-noob-stilen :) Synes det funker ganske bra mot andre protoss, immortal gjør vei i vellinga vs stalker. Dog ikke mot colossus som jeg smertfullt lærte her. Hadde trodd mass immortal skule funke bra mot mass colosuss, det gjør det ikke...

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt morsomt, men alt Immortal er bra mot, er Colossus bedre mot. Colossus er sårbar for air-units, noe Immortal ikke er...

 

Joa, på et vis, men du får imortal ganske mye tidligere. Og mot feks roach er jo immortal veldig bra. Problemet er kanskje at immortals rekkevidde blir en issue når man kommer opp i størrelse på armyen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt morsomt, men alt Immortal er bra mot, er Colossus bedre mot. Colossus er sårbar for air-units, noe Immortal ikke er...

 

Nja. Jeg velger immortals foran colossi mot roaches, iallefall. Og mot blink stalkers kan colossi falle fort (avhengig av hvordan hæren ser ut, selvsagt), så om motstanderen bruker mange av dem velger jeg heller å produsere flere immortals enn å kjøre på med robo bay og thermal lances.

 

Men som ATWindsor sier kommer mye an på størrelsen på hæren (samt hva den består av).

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Mulig, men jeg kommer meg sjelden til late game.

 

Burde colossus få seg en nerf?

Det er faktisk ganske mye diskutert ja.

 

"Og mot blink stalkers kan colossi falle fort"

Vel, hvis du blinker oppå en Colossi-hær så har du gjort en generaltabbe, ettersom den består av rimelig mye zealots og disse eier Stalkere veldig hardt. (En zealot til 100m slår en stalker til 125m/50g)

 

Counteret til blink-stalkere tidlig i spillet er forresten litt morsomt, nemlig Zealot/Immortal. Hvis blink-stalker fyren angriper med å blinke opp rampen så ender han med å blink rett opp i zealot/immortal, og etterpå popper det gjerne ut en Colossus...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...