Gå til innhold

Baskere, korsikanere og irer står bak terroren i Europa


Anbefalte innlegg

Av 294 terroraksjoner i Europa i fjor sto islamister bak ett

 

Hva faen er dette for noe piss?

 

Dithen jeg har tolket det på media og politikere har jeg hele tiden trodd at det var islamister som var vår samfunnsfiende nr. 1!

 

Jeg har vært livredd for å blitt sprengt i fillebiter hver gang jeg har møtt en litt skjeggete mann som kan se ut som en islamist på gata. Jeg har vært livredd hver eneste gang jeg har lest om muslimer som får oppholdstillatelse.

 

Hva nå..? Har jeg gått rundt å vært paralysert av frykt helt uten grunn? Må jeg heller begynne å frykte rødhårete irer og Vigrid mer enn jeg frykter muslimene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier, separatister i Frankrike, Spania og Irland står bak det meste av terroren i Europa. Hvis du ser bort i fra disse landene er ca 50% av arresterte terrorister i Europa islamister. Så kan en spørre spørsmålet; Bør tyskere, svensker, bulgarere, nederlendere, tsjekkere, nordmenn etc. frykte en "frigjøringsterroristhær" i f.eks. Spania som vil ha selvstendighet fra landet og ikke bryr seg stort mere om resten av Europa? Jeg tror ikke PST har registrert særlig aktivitet fra ETA og IRA i Norge, og derfor er det helt greit å ha fokus på en gruppe som står bak 50% av terroren hvorav det i enkelte land er enda høyere som f.eks. i våre naboland Sverige og Danmark med 100%.

 

Her er forøvrig rapporten.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Som du sier, separatister i Frankrike, Spania og Irland står bak det meste av terroren i Europa. Hvis du ser bort i fra disse landene er ca 50% av arresterte terrorister i Europa islamister.

Hvorfor skal man se bort i fra de landene? Virker tullete spør du meg.

 

 

Så kan en spørre spørsmålet; Bør tyskere, svensker, italienere, grekere, nederlendere, nordmenn etc. frykte en "frigjøringshær" i f.eks. Spania som vil ha selvstendighet fra landet og ikke bryr seg stort mere om resten av Europa?

Ikke hvis man ikke er på ferie der, nei. Men vi bør ikke frykte muslimske terrorister her heller. Er det noe vi bruker uproporsjonalt mye ressurser og tanker på så er det terrorister. Det finnes en million ting som er langt mer sannsynlig å dø av.

 

Jeg tror ikke PST har registrert særlig aktivitet fra ETA og IRA i Norge, og derfor er det helt greit å ha fokus på en gruppe som står bak 50% av terroren hvorav det i enkelte land er enda høyere som f.eks. i vårt naboland Danmark med 100%.

Som sagt. Det er fint lite terroraktivitet i Norge fra muslimer, eller noen andre for den saks skyld.

Lenke til kommentar

I følge undersøkelsen fra Europol er 99 % av alle terrorhandlinger begått i Europa i de siste tre begått av ikke-muslimske organisasjoner, grupperinger eller individer. De mest aktive terrororganisasjoner i Europa er høyre-ekstreme og separatistiske grupperinger, og ikke de muslimske grupperinger. Rent statistisk så er det mye større sjanse for at sivile nordmenn blir utsatt for terror av ETA enn av muslimske terrororganisasjoner hvis vi tar i betrakting antall nordmenn som oppholder seg i Spania til en hver tid. Men propagandakjøre fra USA siden 9/11 mot muslimske grupperinger har smittet på oss, og resten av Europa.

 

"....while Europol figures show that more than 99% of terrorist attacks in Europe over the past three years were carried out by non-Muslims. And in the last nine months, two of the most serious bomb plot convictions were of far right racists, Neil Lewington and Terence Gavan, who were planning to kill Muslims".

 

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/belief/2010/feb/25/anti-muslim-hatred-threat-to-all

 

Vi har alltid vært en ”copycat” i forhold til USA etter at Storbritannia mistet sin posisjon som en av stormaktene. Det er disse normer og verdier vi ønsker å etterligne, i mange tifeller uten å stille oss kritisk om disse variabler er de riktige. Den innflytelsen USA, som den eneste supermakten, har på resten av den Vestlige verden er enorm. Dermed er det vanskelig å løsrive seg fra denne innflytelsen, til tross for at de også kan opptre irrasjonelt og uobjektivt når de tegner trusselbildet.

Endret av statsviter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Når jeg er i Norge frykter jeg ingenting da trusselnivået er lavt. Jeg tenker mer på det å bli frastjålet lommeboka enn å bli rammet av terror. Det gjelder stort sett uansett hvor jeg er i verden.

 

Synes du det er fornuftig av PST å prioritere ressursene sine på separatister i Spania og Frankrike, fremfor islamister som er de eneste som er registrert med terrorisme de siste tre årene rapporten dekker i skandinavia? Og akkurat av den grunn ser PST bort i fra separatistterroren i f.eks. Spania eller Frankrike når de gjør sine vurderinger og inntil du kan argumentere for hvorfor de ikke burde gjøre det, så er det helt greit å fortsette med det fokuset de allerede har.

 

TS snakket forøvrig om Norge, og de personene en møter på gata og hvem som får oppholdstillatelse. Drar jeg til Spania så følger jeg deres lands anmodninger, og det er nok av mediadekning når det gjelder separatistterror. Dessuten har sikkerhetstjenestene i Spania allerede et stort fokus på separatister.

 

Hvilken link har du mellom separatister i f.eks. Frankrike, Spania og Irland som tilsier at TS eller PST bør ofre de en tanke mtp. terrorvurderinger?

 

Uansett, terrornivået er lavt, men det er greit å få frem tallene bak statistikken. Foruten det jeg har nevt så er f.eks. UK utelatt i statistikken.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Vi har alltid vært en ”copycat” i forhold til USA etter at Storbritannia mistet sin posisjon som en av stormaktene. Det er disse normer og verdier vi ønsker å etterligne, i mange tifeller uten å stille oss kritisk om disse variabler er de riktige. Den innflytelsen USA, som den eneste supermakten, har på resten av den Vestlige verden er enorm. Dermed er det vanskelig å løsrive seg fra denne innflytelsen, til tross for at de også kan opptre irrasjonelt og uobjektivt når de tegner trusselbildet.

 

Enig

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Av 294 terroraksjoner i Europa i fjor sto islamister bak ett.

 

i Italia mot et militært mål.

 

I 2009 stod separatistene for 237 av årets 294 terrorkomplott, her er både forsøk på angrep, avvergede og gjennomførte angrep med. Det er en nedgang fra 2008, hvor det var 515 terrorhandlinger hvor separatister sto for 397, venstreradikale 28, «enkeltsaker» var 5, «uspesifisert» 11 og islamister 0. I tillegg kommer 124 angrep i Nord-Irland, som er holdt utenfor sammenligningene fordi Storbritannia ikke har levert kategoriserte tall for andre enn de nordirske angrepene.

 

http://www.dagbladet.no/2010/07/21/magasinet/utenriks/terror/12636842/

Lenke til kommentar

Som du sier, separatister i Frankrike, Spania og Irland står bak det meste av terroren i Europa. Hvis du ser bort i fra disse landene er ca 50% av arresterte terrorister i Europa islamister. Så kan en spørre spørsmålet; Bør tyskere, svensker, bulgarere, nederlendere, tsjekkere, nordmenn etc. frykte en "frigjøringsterroristhær" i f.eks. Spania som vil ha selvstendighet fra landet og ikke bryr seg stort mere om resten av Europa? Jeg tror ikke PST har registrert særlig aktivitet fra ETA og IRA i Norge, og derfor er det helt greit å ha fokus på en gruppe som står bak 50% av terroren hvorav det i enkelte land er enda høyere som f.eks. i våre naboland Sverige og Danmark med 100%.

 

Her er forøvrig rapporten.

 

Godt å høre! Da fortsetter jeg å frykte musmlimene/islamistene videre, og legger irere og Vigrid litt på hyllen inntill videre!

 

men hvor har du det i fra at islamistene står bak 100% av terroren i Sverige og Danmark??

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du bør frykte noen, du bør heller passe på lommeboken din i stedet for å gå rundt å være redd for terror, noe PST også sier. :)

 

Fra rapporten har det vært 1 terrorangrep i Skandinavia de siste 3 år, og det ble utført av islamister. På samme tid har 17 av 18 arresterte terrorister vært islamister.

 

Jeg fant forøvrig feil i datagrunnlaget i rapporten når det gjelder Danmark. De har summert feil mtp. at det er 13 arresterte totalt, mens de har summert 12. Send en mail til Europol hvis du vil.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar
Godt å høre! Da fortsetter jeg å frykte musmlimene/islamistene videre, og legger irere og Vigrid litt på hyllen inntill videre!

 

Dette er irrasjonelt tankegang ut i fra mange variabler. Statistisk sett, og de facto, så bør du ikke frykte noen grupperinger slik som situasjonen er per i dag, og ut i fra forutsetninger som ligger til grunn i forhold til fortid. En terrorhandling på norsk jord er lite sannsynelig, til tross for at tre individer er blitt varetektfengslet på bakgrunn av mistanke om planlegging av terrorhandlinger. Disse individer er ikke dømt enda, dermed er det uriktig å trekke noen konklusjoner. Alle er uskyldige til det motsatte er bevist – dette er et viktig prinsipp i en rettsstat, og sist jeg sjekket var Norge nettopp det – en rettsstat. Om så disse tre blir dømt for planlegging av terrorhandlinger så tilhører disse individer en liten minoritet, og er tydeligvis under kontroll av de sentrale myndigheter.

 

Isteden for å leve i ren paranoia bør du slappe av, og ikke være så fordomsfull slik som du opptrer i forhold til majoriteten av muslimer i dette landet som faktisk ikke gjør noe galt.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da viktig å påpeke, som journalisten også gjør til tross for en missvisende overskrift, at dette handler om gjennomførte terroraksjoner der man kan vise tilbake til hvem som faktisk gjorde det.

 

 

Det er med andre ord ikke nødvendigvis representativt for hvor mange som faktisk arbeider for å terrorisere sivile (terroraksjonkomplotter) og de man ikke har tatt noen eller kan påvise sikkert hvem som står bak.

 

I tillegg så er det også viktig å ta med at kriteriene for hva som er og ikke er en terroraksjon og omfanget, her sidestilles jo en brannbombe uten dødsfall og eventuelle bomber som tar eller kunne tatt livet av titalls mennesker.

 

Det er svært mye mørketall, og det er ikke utenkelig at den sterkt økte overvåkingen av radikale muslimer fører til at man har stoppet store mengder forsøk, både av liten og betydelig grad. Så ikke hold det opp som noen fasit på hvem som er og ikke er den største trusselen for Europa. Uten at jeg med det påstår at radikal muslimer er noe vi har noe stort behov for å frykte.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du bør frykte noen, du bør heller passe på lommeboken din i stedet for å gå rundt å være redd for terror, noe PST også sier. :)

 

Fra rapporten har det vært 1 terrorangrep i Skandinavia de siste 3 år, og det ble utført av islamister. På samme tid har 17 av 18 arresterte terrorister vært islamister.

 

Jeg fant forøvrig feil i datagrunnlaget i rapporten når det gjelder Danmark. De har summert feil mtp. at det er 13 arresterte totalt, mens de har summert 12. Send en mail til Europol hvis du vil.

 

Jeg vet ikke helt hvordan du regner, legger sammen, eller kommer frem til det regnestykket..? Du tenker kanskje på den nederste tabellen?

 

Om du ser litt lenger opp, så der du at i i Danmark 2009 var det 10 stk som ble tiltalt (30% islamister - 70% ikke spesifisert).

8 av disse ble dømt, 2 ble frikjent.

Jeg klarer ikke å få dette regnestykket til å bli 100% islamister..?!

Lenke til kommentar

Som du sier, det er ikke spesifisert, men de siste 3 år er 12 av 13 arresterte terrorister, islamister. Her er forøvrig feilen som er gjort også da summert så har de oppført 12, når det er en venstreradikal terrorist som er fengslet også, altså totalt 13. Jeg vet ikke hvor feilen ligger hen, om det er summeringen eller oppføringen. Uansett, mtp. at 12 av 13 arresterte terrorister de siste årene er islamister så er det god grunn til å tro at minst 9 av 10 som er tiltalt i 2009 er islamister også(kanskje 10 av 10 spørs om det er feiloppføring eller summeringsfeil), hvor ellers skulle de titalte dukke opp. I Sverige er 5 av 5 islamister. 1 av 1 terrorangrep er utført av islamister.

 

Vi kan sikkert diskutere i lange baner om prosenttall, men det er et tydelig mønster i rapporten at islamisme er den viktigste årsaken til terror i skandinavia og det er derfor helt riktig av PST og myndighetene å ha fokus på dette selv om Spania sliter med separatister og Colombia sliter med narkoterrorister.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

 

 

Når jeg er i Norge frykter jeg ingenting da trusselnivået er lavt. Jeg tenker mer på det å bli frastjålet lommeboka enn å bli rammet av terror. Det gjelder stort sett uansett hvor jeg er i verden.

 

Synes du det er fornuftig av PST å prioritere ressursene sine på separatister i Spania og Frankrike, fremfor islamister som er de eneste som er registrert med terrorisme de siste tre årene rapporten dekker i skandinavia? Og akkurat av den grunn ser PST bort i fra separatistterroren i f.eks. Spania eller Frankrike når de gjør sine vurderinger og inntil du kan argumentere for hvorfor de ikke burde gjøre det, så er det helt greit å fortsette med det fokuset de allerede har.

 

TS snakket forøvrig om Norge, og de personene en møter på gata og hvem som får oppholdstillatelse. Drar jeg til Spania så følger jeg deres lands anmodninger, og det er nok av mediadekning når det gjelder separatistterror. Dessuten har sikkerhetstjenestene i Spania allerede et stort fokus på separatister.

 

Hvilken link har du mellom separatister i f.eks. Frankrike, Spania og Irland som tilsier at TS eller PST bør ofre de en tanke mtp. terrorvurderinger?

 

Uansett, terrornivået er lavt, men det er greit å få frem tallene bak statistikken. Foruten det jeg har nevt så er f.eks. UK utelatt i statistikken.

Stråmannsargumenter. Jeg har ikke sagt en dritt om at PST bør endre sine prioriteringer og følge mer med på separatister o.l. Det jeg sier er at terrorfaren er ekstremt lav i Norge, selv om det til stadighet får mye oppmerksomhet. Det er større sjanse for å vinne i lotto enn å bli drept i av terrorister.

 

 

Forferdelig misvisende tall her: Som nevnt over så regner Frankrike alt av opptøyer og oppvilgeri som 'terrorangrep' mens f.eks. Bhatti sine skudd mot Moskeèn vil da ikke regnes som et terrorangrep. Russlands nynazistproblem er helt sikkert med på å 'juice' statistikken også.

Bhatti sine skudd (som var mot en synagoge, ikke moske) var ikke noe terrorangrep. Juice statistikken? Hvis nynazister begår terrorhandlinger, er det ikke fortsatt terrorhandlinger?

Endret av Geir M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av 294 terroraksjoner i Europa i fjor sto islamister bak ett

 

Hva faen er dette for noe piss?

 

Dithen jeg har tolket det på media og politikere har jeg hele tiden trodd at det var islamister som var vår samfunnsfiende nr. 1!

 

Jeg har vært livredd for å blitt sprengt i fillebiter hver gang jeg har møtt en litt skjeggete mann som kan se ut som en islamist på gata. Jeg har vært livredd hver eneste gang jeg har lest om muslimer som får oppholdstillatelse.

 

Hva nå..? Har jeg gått rundt å vært paralysert av frykt helt uten grunn? Må jeg heller begynne å frykte rødhårete irer og Vigrid mer enn jeg frykter muslimene?

 

Dette er bare dagbladets desperate forsøk på å bortforklare muslimenes terrorisme.

At dagbladet nå bruker direkte løgner for å bortforklare muslimsk terrorisme viser vel bare hvor lang de er villige til å gå for å presse gjennom sitt syn som er basert på fornektelse.

Det er jo også mulig at de har fått ordre fra regjeringen om å gjøre dette for å få oss til å stoppe å protestere mot regjeringens ukritiske import av muslimer..

 

Nå er det nå slik at det er noen som utnytter muslimsk terror til falsk flagg operasjoner for å fremme sitt eget formål, men det er hverken irer eller baskere, men våre egne myndigheter.

Men når det er sagt så må det sies at muslimsk terror overstiger mange ganger det irer og basere presterer tilsammen.

 

Men når det gjelder de andre gruppene som nevnes, så er jo de for det meste sosialister. Og sosialistene har alltid brukt terror og frykt for å få fremmet sin egen agenda.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...