Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Noen som har XFX Radeon 6870 BLACK?

Har dette kortet dual kjøleren som Anand viser frem? For jeg finner ikke bilde av dette kortet med den kjøleren noen andre steder.

 

Vil ha nytt kort o glavt støynivå er et must. :)

Ifølge XFX sine sider har til og med kortet referanse kjøleren.

Twin Frozr 2 til MSI er vel en av de mest stillegående kjøleren du får.

Lenke til kommentar

Noen som har XFX Radeon 6870 BLACK?

Har dette kortet dual kjøleren som Anand viser frem? For jeg finner ikke bilde av dette kortet med den kjøleren noen andre steder.

 

Vil ha nytt kort o glavt støynivå er et must. :)

Ifølge XFX sine sider har til og med kortet referanse kjøleren.

Twin Frozr 2 til MSI er vel en av de mest stillegående kjøleren du får.

 

Ja så det, men jeg tror bare bildene på XFX sine sider er feil. Alle kortene ser jo like ut?

MSI sitt TwinFrozr har visst ikke dual BIOS, uten at jeg vet det med sikkerhet.

Ellers ser jo kortet bra ut.

 

Asus har en DirectCU versjon av 6950 også ser jeg :) *finne reviews*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som har XFX Radeon 6870 BLACK?

Har dette kortet dual kjøleren som Anand viser frem? For jeg finner ikke bilde av dette kortet med den kjøleren noen andre steder.

 

Vil ha nytt kort o glavt støynivå er et must. :)

Ifølge XFX sine sider har til og med kortet referanse kjøleren.

Twin Frozr 2 til MSI er vel en av de mest stillegående kjøleren du får.

 

Ja så det, men jeg tror bare bildene på XFX sine sider er feil. Alle kortene ser jo like ut?

MSI sitt TwinFrozr har visst ikke dual BIOS, uten at jeg vet det med sikkerhet.

Ellers ser jo kortet bra ut.

 

Asus har en DirectCU versjon av 6950 også ser jeg :) *finne reviews*

Hmm, leste artikkelen litt nøyere nå, ser ut til at det er andre generasjon Black Edition de tester, mao, det kommer nok på markedet etterhvert!

 

Var faktisk ikke klar over at MSI manglet dual bios, men det er vel ikke så altfor nødvendig på kortet ettersom du ikke kan unlocke det likevel?

 

DirectCU-versjonene til Asus er som regel veldig støysvake.

Lenke til kommentar

Jeg har AMD HD 6870 men lurer litt på settings.

 

Kjører dette ut på fullHD TV hvor jeg ønsker å spille type Black Ops og Need for Speed.

 

Ser ut til at det går uten hakking og sånt, men bør jeg endre på noen innstillinger, laste ned noen forbedrere drivere eller sånt?

 

Forøvrig lurer jeg på hvor mye jeg kan overklokke dette kortet for spillingens skyld? Ser jo det medfølger latterlig enkel overklokking i AMD overdrive funksjonen.

 

Øvrig rigg:

Core i5 660

4GB 1333mhz RAM

HD6870 skjermkort

P55 ASUS hovedkort

500GB sata disk (ja denne må nok byttes for ytelsens skyld).

 

Har ikke klokket riggen noe, men vurderer vannkjøling for fremtiden. Maskinen skal stå i stua og kun bråke ved spilling....

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Noen som har XFX Radeon 6870 BLACK?

Har dette kortet dual kjøleren som Anand viser frem? For jeg finner ikke bilde av dette kortet med den kjøleren noen andre steder.

 

Vil ha nytt kort o glavt støynivå er et must. :)

Ifølge XFX sine sider har til og med kortet referanse kjøleren.

Twin Frozr 2 til MSI er vel en av de mest stillegående kjøleren du får.

 

Ja så det, men jeg tror bare bildene på XFX sine sider er feil. Alle kortene ser jo like ut?

MSI sitt TwinFrozr har visst ikke dual BIOS, uten at jeg vet det med sikkerhet.

Ellers ser jo kortet bra ut.

 

Asus har en DirectCU versjon av 6950 også ser jeg :) *finne reviews*

 

Kan du ikke bare kjøpe kjøleren og bytte om? Vurderer å vannkjøle riggen min, men ser spennende ut disse viftene. Mitt Saphire kort yter ganske godt og det bråker minimalt, men støyen er nok til at jeg vil ha vekk vifta. Helst.

Lenke til kommentar

Sjekk i 5xxx tråden evt 5xxx benchmark tråden, jeg mener å huske at Nizzen hadde en guide i en av trådene.

 

Når det gjelder OC med Afterburner så funker det veldig bra for meg på mine 2 stk 6970, klarer 1035/1520 nå stabilt i 3DMark11, Vantage og Hwbot Heaven.

Sjekk resultater her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1295167&view=findpost&p=16893382

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Kjenner jeg savner å kunne klokke på noen nye kort nå når jeg ser de resultatene der :D

 

Bestemte meg for å selge videre mine R6950 siden jeg vil ha noen R6970 som klokker langt også, selv om R6950 unlock alene var en finfin bonus, og jeg fikk jo også det samme for dem som jeg kjøpte dem for.

 

Noen som vet når MSI R6970 Lightning kommer i butikkene?

Lenke til kommentar

Sjekk i 5xxx tråden evt 5xxx benchmark tråden, jeg mener å huske at Nizzen hadde en guide i en av trådene.

 

Når det gjelder OC med Afterburner så funker det veldig bra for meg på mine 2 stk 6970, klarer 1035/1520 nå stabilt i 3DMark11, Vantage og Hwbot Heaven.

Sjekk resultater her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1295167&view=findpost&p=16893382

Takker :thumbup: skal se om jeg finner det.

Lenke til kommentar

Sjekk i 5xxx tråden evt 5xxx benchmark tråden, jeg mener å huske at Nizzen hadde en guide i en av trådene.

 

Når det gjelder OC med Afterburner så funker det veldig bra for meg på mine 2 stk 6970, klarer 1035/1520 nå stabilt i 3DMark11, Vantage og Hwbot Heaven.

Sjekk resultater her: http://www.diskusjon...post&p=16893382

Takker :thumbup: skal se om jeg finner det.

Fant du det?

 

 

http://physxinfo.com/news/2789/hybrid-physx-mod-1-03-available/ :thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

Sjekk i 5xxx tråden evt 5xxx benchmark tråden, jeg mener å huske at Nizzen hadde en guide i en av trådene.

 

Når det gjelder OC med Afterburner så funker det veldig bra for meg på mine 2 stk 6970, klarer 1035/1520 nå stabilt i 3DMark11, Vantage og Hwbot Heaven.

Sjekk resultater her: http://www.diskusjon...post&p=16893382

Takker :thumbup: skal se om jeg finner det.

Fant du det?

 

 

http://physxinfo.com/news/2789/hybrid-physx-mod-1-03-available/ :thumbup:

Tusen takk Nizzen :thumbup:

 

Blir en fresh windows på meg også... den ene raid disken tok kveld :roll:

Lenke til kommentar

Hva slags frekvenser får folket her sine HD6970 opp i? Eller sagt på en annen måte: Ca. hvor høy klokk bør man forvente å kunne oppnå?

 

 

Det varierer fra kort til kort. jeg personlig kan kjøre mitt unlocka 6950 gjennom 3dmark11 på 1000/1500(1,3v i afterburner), men kjører det til vanlig på 950/1400 med +10% greia i powertune i for sikkerhets skyld. Så jeg regner med at et "ekte" 6970 burde klokke minst like bra.

Endret av olaloken
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg synes er veldig merkelig. Skjermkortet mitt ligger på 35c idle, og 55-60 i load, og ingen av viftene i kabinettet mitt funker, bortsett fra cpu, psu, og skjermkortsvifta.

jeg har også satt viftehastigheten manuelt til 38%. Synes det er veldig merkelig at kortet mitt ikke blir varmere, noen som har en ide om hvorfor det holder seg så kjølig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...