Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Haha, gale mann :D Men skal bli morro å se hvor langt det går med 1.35v ja :).

 

Lar deg kjøre ferdig før jeg prøver noe mer. This is just damn fun!

Og kortene er jo som skapt for vannkjøling, det eneste som stopper dem er kjøling og mengde spenning man kan gi dem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange gode tips, thanks det må jeg få sjekket ut :).

Grattis med kongeresultat. Damn, snakk om å parkere folk da haha.

 

EDIT:

Du må jo få et vilt resultat i Vantage med den heftige klokken du har i hele systemet nå.

 

 

Bare hyggelig Theo :cool:

Vantage skalerer både på GPU og CPU så da burde jeg hatt 2 stk 6970 til for å få ett konge resultat.

 

Ny test og ny highscore: 6970 CF @1050/1530

post-152551-0-67753600-1297614669_thumb.jpg

 

Testet 3D11 også med et brukbart resultat på 6970 CF :p

post-152551-0-67357000-1297615444_thumb.jpg

Endret av minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må jo si at jeg låner litt vinterluft selv i og med at radiatorene står i vinduskarmen med vinduet åpent på gløtt. :p

Kjører egen vannloop på GPUene med EK-blokker og en singel 360 radiator.

Du ser raddisene ved vinduet og det er åpent.

post-152551-0-03316200-1297617254_thumb.jpg

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Heftig oppsett :) Lurte på om jeg kanskje skulle ta et annet X58 HK jeg har (kjøpt fra en herfra) og montere en liten åpen testrigg utenfor kabbet mitt, men tar et forsøk til først med de nye tipsene. Er dette med tid og at få forstår hvordan man rettferdiggjør tiden til dette når man er familiefar, men alle må få ha sine hobbyer hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen har problemer og andre ikke :yes:

 

Personlig så liker jeg cf svært godt, men ja du kan være uheldig og ikke få optimal ytelse i noen spill.

Men har ikke opplevd den biten selv i noe grad egentlig.

 

Takk for svar :)

 

Hvordan har det seg at enkelte opplever problemer? Er dette som oftest knyttet til f.eks egne feil, dårlig kombo av maskinvare etc?

 

Legger merke til at enkelte spill har fått oppdateringer i ettertid for å fikse på f.eks buggy skjermkort eller drivere som har vært direkte uheldige.

 

Spør fordi jeg lurer på om det er noen vits i form av å sjeldent spille, men heller "vil ha faktor" :)

 

Jeg er derimot litt mer keen på å få ut mer av skjermkortet ved OC. Finnes det f.eks muligheter for å lage profiler i diverse OC programvare slik at man bare kan velge "performance" eller "media" alt ettersom hva man skal drive med? Kjører analog viftestyring og manuell kontroll på skjermkortet via overdrive, men en slik funksjon hadde vært svært velkomment.

 

Er vel kanskje litt for off-topic, men jeg ser jo at dere alle har klokka CPU'ene deres ganske godt. Noen minneanbefalinger? :p Send meg gjerne PM om noen har mulighet for det :)

Lenke til kommentar

Brukere, driver som er bra hos deg betyr ikke bra hos andre, hw-delene liker ikke hverandre så det blir ustabilt og en haug med andre grunner.

 

Spiller du lite så ser jeg ikke poeng med CF-oppsett, nå er ikke et 6870 eller 6950 dyrt...men alikevel penger.

Men hvis du vil ha så ser jeg ikke noe grunn til og ikke la være :whistle:

 

Ja, men Afterburner kan du lage dine egne profiler ja:)

Lenke til kommentar

Fristende med CF. Slik å forstå at jeg kan kombinere et HD6870 og HD6950 i CF?

 

Hørt en del rart om CF, at enkelte spill ikke oppfører seg slik det skal, stemmer dette?

 

Det er ikke å anbefale HD6870+HD6950 i crossfire, ulikt antall og type shadere og ulik minnestørrelse samt at comboen ikke støttes offisiellt som betyr slit...

 

Catalyst Application Profile slippes opptil flere ganger i uken, med CFX profiler til nye og kommende spill, man skal nesten ønske å feile om man sliter med crossfire idag.... :whistle:

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...