Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Så sant du ikke elsker driver problem, støy og problem med å holde skjermkortene dine kjølig, ser jeg absolutt ingen grunn til å kjøre quad crossfire.

Tok en stund før jeg helt forsto hva du mente med denne her, men jeg er nok litt ekstra treg idag. Nå har jo ATI vært flinke med skalering av sine GFX kort men denne komboen som er ønsket ville ikke jeg frivillig satt sammen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På multi-oppsett så er tri-fire det som gir best i dag, driver-problemene som IT snakker om hele tiden varierr fra person til person.

Jeg har ikke hatt så og si problemer med multi-oppsett og har brukt det i flere generasjoner nå og flere jeg kjenner.

 

MEN det utelukker ikke at folk har problemer med multi oppsett både fra amd og nvidia.

Nå syns ikke jeg det og dille med drivere er kjedelig heller, men liker du plug and play så godt som det er mulig med gpu så er ett kort veien og gå hvis du vil være dønn sikker...og ikke da er du sikker engang.

 

 

5970 hadde flere problemer med, så og sette i 6990 sammen med 2x6970 ville jeg ha ventet med til jeg så litt tilbakemeldinger fra folk.

Har vært inne på tanken selv på det der.

 

Men detter tilbake på det at 2x6970 holder til neste kort-lansering

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

kjære vene da... hvorfor så negative? La oss nå vente å se hvordan det er før vi dømmer det nedenom ;)

Var ikke meningen å virke for pessimistisk, er åpen for at det er forsatt en sjanse for at de 2 tingene som jeg nevner ikke blir et problem.

 

Edit: syns likevel at AMD gjør for lite med referansekjølerenne i forhold til Nvidia.

 

Etter min mening ser kjøleløsningen god ut!

Denne gangen har dem lagd større avstand mellom begge gpuene, så nå er det plass til en stor vapourchamber kjøler på hver gpu. Og hvis du tenker over det, så vil denne radial viften blåse like mye luft over begge disse kjølerene som den ville gjort over EN kjøler bare på den ene siden. Dette er jo fordi radial viften, som vi vet, blåser luft i alle kanter. Så det å plassere en vifte i midten, som blåser like mye luft begge veier er jo om ikke genialt, så hvertfall bedre enn på 5970.

 

Jeg tror dem har gjort en grundigere jobb på denne enn dem fikk tid til på 6950/70. Spesielt med tanke på at dem sikkert fikk litt bakoversveis når 580 kom ut.

Om jeg skulle tatt en wild guess, så tror jeg 6990 ikke blir noe særlig mer støyete enn 6970. Lavere støy enn 6970 kan vi nok bare drømme om, men for meg virker layoutet gjennomtenkt ut og jeg gleder meg til å se tester av kortet!

 

2 cents...

 

Magne. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal de følge opp Cayman burde de ha en 4GB utgave som er mest interessant for de som spiller i høye oppløsninger.

2x 256-bitars minnesbuss och 2 eller 4 GB GDDR5-minne.

 

Ellers så det ut som et kort som fort kan bli et av de varmeste og mest støyete kortene som er laget.

Hvorfor ikke installere 2 vifter? -_-

Jeg så den linjen og baserte innlegget mitt på at det står "eller" og ikke "och" :)

 

Ellers ser jeg at noen kritiserer 6990 for ikke å ha 2 vifter og henviser til ikke-referanse nvidia kort, noe som ikke henger helt på greip hehe. Jeg kan ikke huske å ha sett et referansekort med 2 vifter og det vil garantert komme utgaver med sikkert både 2 og 3 vifter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...