Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig at 6950 1GB presterer bortimot likt med 2gb utgaven da. Det blir jo og sagt at 2GB versjonen muligens vil være en mer "future-proof" løsning. Vil selvfølgelig hjelpe for folk med eyefinity, men for folk som gamer på 1 skjerm, er jeg litt skeptisk til om det vil være så veldig mye bedre i spilla som kommer ut i 2011 ihvertfall, hva tror dere?

Endret av kidio007
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg tror 2 GB har noe for seg i CrossFire og sykt høye oppløsninger (les:eyefinity). Ellers tror jeg det ikke er nødvendig.

Enig, som forventet yter 1GB likt med 2GB på 1900x1200 og nedover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg og flere andre sitter med 27" skjermer med 2560x1440 og da blir 2GB veldig mye mer interessant i crossfire. Det samme for folk med 30" skjermer.

Du er sikkert fullt klar over det, men det har ikke så mye å si på skjermstørrelsen, men oppløsningen :-)

Lenke til kommentar

Jeg og flere andre sitter med 27" skjermer med 2560x1440 og da blir 2GB veldig mye mer interessant i crossfire. Det samme for folk med 30" skjermer.

Du er sikkert fullt klar over det, men det har ikke så mye å si på skjermstørrelsen, men oppløsningen :-)

 

Du er sikkert fult klar over det, men jeg skrev oppløsningen ;) Og på en 30" LCD er native oppløsning så og si alltid minimum 2560x1600 om du skulle være usikker og det ikke sier seg selv?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg og flere andre sitter med 27" skjermer med 2560x1440 og da blir 2GB veldig mye mer interessant i crossfire. Det samme for folk med 30" skjermer.

Du er sikkert fullt klar over det, men det har ikke så mye å si på skjermstørrelsen, men oppløsningen :-)

 

Du er sikkert fult klar over det, men jeg skrev oppløsningen ;) Og på en 30" LCD er native oppløsning så og si alltid minimum 2560x1600 om du skulle være usikker og det ikke sier seg selv?

en 30" pc skjerm mener du, de fleste lcd på 30" eller mer er TVer med 720p eller 1080p :tease:

Lenke til kommentar

Poenget Balli, er at både det jeg kommenterte i utgangspunktet samt det du kom med i grunn er basiskunnskap og godt over kanten opplagt for de fleste her inne og må kunne tas som en selvfølge. For de fleste var det nok ikke noen tvil om hva det var snakk om.

 

Ellers tilbake til tema, så kan man ta det upresise ordspikkeriet på annet hold. Det er nok av tråder i dette forumet som ser ut til å dyrke det tidsfordrivet.

 

Greddi:

Man skulle bare håpe at ikke alle tråder ble offer for slikt :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ikke Balli's problem at du er så hårsår, mtp " :tease:" så tolket iallefall jeg det som en spøk/"erting" fra første sekund.

 

Ontopic: Skal ikke krangle med deg om at ved 2560x1440 eller høyere så gjelder det med mer minne enn 1 GB :-)

Lenke til kommentar

Spøk/erting å forsøke å poengtere noe ekstremt opplagt i den konteksten at man skal ha forstått noe grunnleggende? Vel, nå er det ikke nødvendigvis alle forsøk på humor som er så fryktelig morsomt haha. Men jupp, back to topic og den gode stemningen godtfolket i denne tråden vet å opprettholde.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med driverene til mitt 6950.

Kjører 11.1 driverne på Win 7 64 bit. Har lagt inn Windows på nytt siden hele systemet nå er nytt.

Ingenting utenom drivere og office er lagt inn ennå.

Problemet er at under lasting av Windows får jeg ofte BSOD der feilmeldingen er at skjemkortdriveren er sluttet å virke.

Også etter at jeg er kommet inn i Windows får jeg av og til melding om at driveren er sluttet å virke og er blitt gjennopprettet.

Er det noen som har vært borti lignende problem?

Nå skal det sies at jeg sliter en del med systemet generelt også. Asus sin bios til P8P67 er fremdeles ikke 100%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...