Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

*snip*...

 

Har satt unofficial overclocking mode = 2 i MSI Afterburner config som har skrudd av powertune :new_woot:

Arni.

Da kan jeg anse vår tidligere diskusjon rundt hvorvidt powertune kunne deaktiveres i MSI Afterburner eller ei som avsluttet.

 

Arni, du kan jo lese noen av våre tidlige diskusjoner rundt det i denne tråden.

*snip*

EDIT2:

Samt hvordan vi lett deaktiverte Powertune fullstendig.

To enable unofficial overclocking in this version it is necessary to:

Set UnofficialOverclockingEULA field to the following text: I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it

Set UnofficialOverclockingMode to 1 to keep PowerPlay active (may not work on old ASICs), 2 to traditionally disable PowerPlay or to 0 to temporary disable unofficial overclocking path

Vi foretok også "korrekt" shader-unlock fra 1408 til 1536 rimelig tidlig.

*snip*

 

Powertune kan ikke skrus av, og forhindrer kun at kortet yter dårlig i Furmark og lignende. Vantage ser man ingen forskjell i, samme med 3DMark11.

Powerplay er 2D/3D-klokker forresten, ikke bland dette med Powertune.

Powertune foregår etter det jeg vet i BIOS, software og på hardware-nivå. Eneste 100% sikre metode jeg vet om for å skru av Powertune blir å koble om på kortet for å koble rundt OCP og de andre sikkerhetsfunksjonene.

Jeg ønsker gjerne å vite om dine metoder for justering av Powertune, jeg har aldri hørt om noen slike fikser selv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Det er vel en del av dere som bencher mye, så da spør jeg likegodt her: Har testet litt videre overklokk på mitt HD6790, og merket en endring når jeg kom til 940 på core. Det jeg oppdaget var at den første testen i 3dmark06 sluttet litt før, altså akkurat når han ene vinker de inn i den siste tunnelen på slutten. Testen avslutter da på vanlig måte og resten går greit uten at jeg ser verken artifacts eller noe annet rart. Er dette noe jeg skal tenke over, eller er det slik at det er et visst antall frames som skal gjøres, og at den derfor vil avslutte litt tidligere når fps går opp? Merker ikke noen tidligere slutt på de andre testene, men kjenner de ikke så godt, eller de har ikke så markante ender. Score blir forresten 20951 med specs i signatur.

Lenke til kommentar

Jeg hadde klart meg lenge med HD2000 onboard, da jeg ikke spiller overhodet. Det er kun på gøy, og jeg fant CPU på finn for 900 kroner, og 6790 var på tilbud til 895 på komplett :innocent:

Overkill er alltid gøy synes nå jeg :cool:

 

EDIT: Glem hele greia over her, var nok jeg som husket litt feil.

Fikk klokket videre til 950 core 1200 mem, og sier meg fornøyd med det.

Endret av Switters
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...