Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra resultat :thumbup:.

 

Kanskje jeg ikke klarer å motstå fristelsen av å klokke høyere alikevel hehe. Men det er ingen dårlig volt, hører ofte at folk må helt oppi 1.170 for å få stabil spilling over timer med 900/1400. Ellers virker det som folk mener alt opptil 1.2v er innenfor "safe" på luft.

 

Det virker som veldig lav volt på den klokken. Hvorfor venter du så lenge med screenshot? Ser ikke tempen din osv. under load.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Veldig bra resultat :thumbup:.

 

Kanskje jeg ikke klarer å motstå fristelsen av å klokke høyere alikevel hehe. Men det er ingen dårlig volt, hører ofte at folk må helt oppi 1.170 for å få stabil spilling over timer med 900/1400. Ellers virker det som folk mener alt opptil 1.2v er innenfor "safe" på luft.

 

Det virker som veldig lav volt på den klokken. Hvorfor venter du så lenge med screenshot? Ser ikke tempen din osv. under load.

 

Beklager det, men jeg måtte hente klesvasken før runnet ble ferdig så screenshottet ble vel tatt en stund etter det, hang opp klær :) Skal poste flere screens i morgen, da har jeg bedre tid til å benche!

 

EDIT: Du kan forresten se max temp ;)

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Ofc :facepalm: hehe

 

Kjørte en runde med 940/[email protected] men får lavere GPU score enn deg på GPU test1 og 2. Kan CPU klokk ha noen innvirkning på de to? Kan alltids hive opp CPUen til 4GHz, men stusset litt på det.

 

EDIT:

Prøver litt med 4GHz for å se.

 

EDIT2:

Jepp GPU scoren økte med 3000 poeng når jeg hev CPUen opp til 4GHz. Visste ikke at Vantage GPU delen var så CPU begrenset.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Var veldig så CPU og RAM klokk avhengig Vantage var da? Måtte opp med både CPU og RAM for å komme noen vei. Samtidig som HD6950 er veldig varmesensitiv og trengte ennå litt mer guff.

 

Merkelig å forsøke å få til et spesifikt resultat fremfor å bare kjøre på med høyest mulig klokk. Men jeg måtte nå se om jeg kunne havne omtrent samme sted og finne ut hvorfor jeg ikke gjorde det før nå.

 

post-38451-0-39448500-1297555424_thumb.png

 

Måtte prøve en 3DM11 med samme instillinger også. Synes jeg fikk overaskende høyt resultat?

post-38451-0-88046300-1297558380_thumb.pngpost-38451-0-94839800-1297558589_thumb.png

 

Ble overmodig og slang volten opp på 1.2v og skulle teste 970 osv. opp men da fikk jeg en lilla skjerm midt i 3DM11 hehe så jeg tror jeg fortsetter i morgen heller :p. Har ikke fokuset helt på en ting og blir til at man trøkker litt på maskina innimellom alt annet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjørtere du vifta på bare 60% som det ser ut i screenen din så er det for lite når du passerer 1,2v da må du opp i over 80%. Testet med mine 6970 og jeg fikk til best OC og score med vifta på 80-85%, nå som jeg har de på vann så peiser jeg på med 1,3v uten problem. Kortene piper og klager litt på så høy volt under last men det skulle vel bare mangle.:p

Lenke til kommentar

minhund:

Ah, takk japp godt tips. Var 970 jeg prøvde og ikke 940, skriveleif i natta. Hmm skal smelle opp vifta på 85% og ta musikk på øra med lappisen så blirre nok mer testing i dag :p. Bah men var hjemme kl. 7 i dag tidlig fordi jeg lot meg lure ut på festligheter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

får ikke lekt så mye her selv med barnebarnet(10mnd) på besøk alene ;)

 

En skal tidlig krøkes? :)

 

Moro å følge med på resultatene her, lurer på for min del som ikke har klokket riggen eller gjort noen modifikasjoner hvor langt jeg kan dra kortet mitt.

 

Ser jo forsåvidt at jeg bør skaffe meg en Core i5 760 el.no

Lenke til kommentar

3dm11 skal ikke være like CPU begremset, men en 750/760 eller 2500K/2600K er sikkert lurt uansett for å fore kortet bedre generelt sett. Hvis du ikke har et veldig stramt budsjett ville jeg ventet til de nye revisjonene av Sandy Bridge hovedkortene kommer i april :).

 

6870 er jeg ikke kjent med så jeg er ikke sikker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

3dm11 skal ikke være like CPU begremset, men en 750/760 eller 2500K/2600K er sikkert lurt uansett for å fore kortet bedre generelt sett. Hvis du ikke har et veldig stramt budsjett ville jeg ventet til de nye revisjonene av Sandy Bridge hovedkortene kommer i april :).

 

6870 er jeg ikke kjent med så jeg er ikke sikker.

 

Lurte litt på å vente, rett og slett. Evnt kjøpe inn en 750/760 når prisene faller litt.

 

Opplever skjermkortet som rimelig altetende. Kjørte opp BlacOps på fullHD med heavy innstilinger. Fungerte ganske bra det. Men disken min, en kjipt 3,5" 7200 disk, bør nok byttes ut for den totale opplevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...