Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å få litt second thoughts nå! Bestilte meg dette

 

Men, ser nå at 6950 ligger for ca samme pris.

 

Plusset med kortet jeg har bestilt:

Bedre kjøler (slipper å miste garanti ved å sette på en uoriginal)

Sprekere prossesor?

Og 100-200,- billigere

 

6950:

Boxed kjøler, dårligere temp og et h*lvette å rense støv ut av.

2gb ram er jo ett pluss!

Litt dauere prossesor?

 

Så, er veldig usikker på om jeg skal avbestille og kjøpe meg et 6950 istedet. Noen som kan komme med innspill?

 

Resten av pc'n er ikke av det sprekeste laget lenger, men kommer til å oppgradere iløpet av 2011.

 

Specs nå i dag:

Q6600 @3ghz

Asus P5KC (Kan også sette i ddr3 ram i dette)

4gb 1000mhz Mushkin redline

600w PSU

Lenke til kommentar

Begynner å få litt second thoughts nå! Bestilte meg dette

 

Men, ser nå at 6950 ligger for ca samme pris.

 

Plusset med kortet jeg har bestilt:

Bedre kjøler (slipper å miste garanti ved å sette på en uoriginal)

Sprekere prossesor?

Og 100-200,- billigere

 

6950:

Boxed kjøler, dårligere temp og et h*lvette å rense støv ut av.

2gb ram er jo ett pluss!

Litt dauere prossesor?

 

HD6950 ligger i en annen "klasse", les Anandtech o.l... De få tilfellene de er like raske kan rettes opp med drivere og koding for de nye shaderne, oftest ligger HD6950 10-30% høyere og temp og støy med vaporkjøleren til HD6950 tror jeg neppe kan klages over :thumbup:

 

Hardocp har en litt snodig måte å teste på, men ganske praktisk i grunn og er verd en titt: http://www.hardocp.c...deo_card_review

 

Når det gjelder HD6870, så er dette ett knallkort dette også, men tror nok ~200,- mer for storebror HD6950 er vel anvente penger... Hadde du hatt HD6870 allerede, så ville det selvsagt vært unødvendig å stresse med ett bytte....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri handlet på Pixmania og tror ikke jeg handler der heller. Stort sett har jeg gode erfaringer med Komplett og det var der jeg bestilte.

 

Pixmania ville jeg ikke engang anbefale til min verste fiende.

De er bare forpult dårlige på allt :realmad::yucky::yucky::yucky: :yucky: :yucky::yucky:

Lenke til kommentar

Pakket opp "Sapphire HD6970 Vietnam Special Edition" og jeg må si man fikk sabla mye for de 200,- ekstra. Kofferten var ganske så nice og det fulgte med en haug av kabler som er kjekt å ha. Får ikke tid til å montere i kveld men håper på i morgen. Mulig jeg også venter til GTX480 kortet er solgt.

 

Da blir det jul med nytt ATi toppkort dette året også :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk mitt nye 6950 kort nå men så sluttet min Dell FPW 2005 20" skjerm og fungere. Bruker dog vga utangen på denne siden DVI utgangen på denne skjermen er gåen. Noen som har värt borti dette för og med problemer med og ha VGA-skjermer med disse kortene?

 

EDIT1:Har nå også testet skjermen på en annen pc med ett nVidia kort 8800 GTS kort og der virker skjermen.

EDIT2: Har en 26" ViewSonic som förste skjerm...

Endret av Phyx
Lenke til kommentar

Fikk mitt nye 6950 kort nå men så sluttet min Dell FPW 2005 20" skjerm og fungere. Bruker dog vga utangen på denne siden DVI utgangen på denne skjermen er gåen. Noen som har värt borti dette för og med problemer med og ha VGA-skjermer med disse kortene?

 

EDIT1:Har nå også testet skjermen på en annen pc med ett nVidia kort 8800 GTS kort og der virker skjermen.

EDIT2: Har en 26" ViewSonic som förste skjerm...

 

Er skjermen din under 5år så kan du reklamere. Har du flaks, sender de deg en nyere modell ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...