Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Fant den med engang nå:D

 

Kult med høyere maks, vannblokkene burde hjelpe da :thumbup:

 

Ja absolutt, men da jeg prøvde 980/1500 fikk jeg P5500, mens i CCC på 950/1450 fikk jeg P5800. Skjedde og noe merkelig etter at jeg prøvde noen overklokkinger med TRriXX, fikk utrolig lave scores og måtte re installere 10.12a. Vet ikke om jeg tør prøve så mye mer før noen andre gjør det før meg :p

Endret av kidio007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har akkurat slengt inn 2 stykk. 6970. Kjørte 3dmark 06. har I920 2,66@3,33 Ghz. Asus GT6 deluxe v1. Fikk bare 22000. Tenker at det er kun ene kortet som kjører. Bruker 10.12 driver fra amd sin homepage. 3d mark vantage hadde selvsagt mange bugs (har hatt dette med noen drivere når det gjelder hd 4870x2 også) Har Corsair HX1000w powersupply. Skal være nok.

 

Lurer på om noen av dere har noen tips eller kan svare på mine spørsmål:

 

1. Det er to kontakter for xfire på kortene. Bruker dere det som er nærmest kontaktene eller det som er borteste?

 

2. Hvilken driver kjørerer dere

 

3. Hvilken score klarer dere?

 

4. Noen gode tips for en som er noob når det gjelder Xfire? (kan ganske mye ellers da :-) )

Endret av Bubba-S
Lenke til kommentar

For det første..FEIL driver ..den der støter ikke 6970 offisielt engang. Bruk 10.12a HOTFIX den er for 6970( gir bedre fps osv.) og vanlig 10.12 er for 58xx.

 

JEg kan ta og kjøre med ett kort etterpå:)

 

Siden jeg venter på vannblokker før jeg kjører i CF, eri kke lenge før de kommer så.

 

Det med x-fire og 6970 så skalerer det veldig bra, men rene drivere til 6970 er det lite av ennå,m men 10.12a hotfix er meget bra.

Så kommer jo 11.1 som blir den første offisielle driver til 6970.

 

Du trenger bare og bruke en cf-kabel, trenger ikke begge 2:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Tiger: Sapphire er et merke jeg liker:)

Så du bommer ikke med sapphire.

Pluss de har en Gold-club for de som kjøper visse kort og da får man noen kule fordeler som gratis programmer osv. når man har registert kortet sitt.

 

Både jeg og minhund har Sapphire 6970 i CF

 

Blir artig med quad på Sr2 kompis :love:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Syns det ser bra ut jeg da :D Tror 6970 CF er akkuratt passe til meg og. Men er og spent på 6970 quad :D

 

Minhund: Har du prøvd å benche med korta på 950/1450 i CCC?

 

 

Prøver nå men 3D11 stopper med 950 på kjernen så skal teste med Vantage nå.

 

Er sikkert fordi 3dmark 11 ikke tåler krafta av 2 6970 OC! :dribble::dribble:

 

Får ikke til noe særlig over 950/1450 jeg heller.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Jeg venter med lengten på oppdatert MSI Afterburner. Nå er jo alle disse tre Afterburner, Trixx, Precision basert på rivatuner men man vil jo gjerne ha favoritten.

 

Det er slik at vi vil få volt kontroll via disse verktøyene eller må vi da ha Asus kortene? I verste fall kommer det vel muligheter for å flashe dette i dualbiosen ved å flippe bryteren så man kan styre det fra programvare.

 

Jeg synes Civ5 (dx11 modus) fikk et noe degradert utseende med HD6970. Merket det først i oversiktsbildet og zoomet inn og synes det hele så litt stakkarslig ut. I tillegg oppdaterte bildet seg sonevis når jeg skiftet område på minikartet. Satser på at dette er småting ift. drivere.

 

På StarcraftII demoen fikk jeg "card not recognized" men spilte helt uten problematikk med den grafikken jeg tror spillet har.

Skal teste flere spill i løpet av julen.

 

EDIT:

Ellers synes jeg kortet virker noe varmt på idle (2 skjermer tilkoblet), det ligger på rund 59C her på 500/1375 og auto/ 29-30% og temperaturen i rommet er 23.1C. Mulig jeg bør slå av 250mm vifta i sidedøren som blåser rett på skjermkortet.

 

Uansett så tyder det på at 2 kort kan bli ganske varmt/støyende? Har ikke sjekket temp under spilling ennå men støyen har ikke vært der særlig ennå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takk for svar Amanita Muscaria!

 

 

Trasig at det ikke er ordentlig drivere enda, men der har man får å være tidlig ute :whistle:

 

Prøvd 12a (står som 10.11 i ccc). Får da p8950-9250: Varierer rundt dette på vanlig clock så da vet jeg at xfire er koblet til. I tillegg flyter nå Call of Duty: Black ops på full pupp på 1920x1200. Er meget fornøyd med det :new_woot:

 

Da jeg for det meste spiller DOD source så er det jo hyggelig å se at FPS for det meste stanger taket på 299... Og sjelden dypper ned til 150.

 

Gleder meg til det kommer offiselle 6970 drivere!

 

 

PS: Er det noen som vet om programmer som kan kontrollere xfire funksjonen skikkelig? ccc er ikke komp. enda

Lenke til kommentar

Et litt OT spørsmål: Skal snart bestille hd6970 på komplett. Har gavekort på 3500kr jeg tenkte skulle brukes til det :yes: Men.. hvordan blir det med de kronene som blir til overs? Kjøpe kort til 2999 pluss en hundrings i frakt, hva skjer med resten?? får man de til gode eller?? :blush:

 

Aldri brukt gavekort funksjonen hos komplett før (eller noen andre plasser :roll: )

 

edit: Bare glem det, jeg fent det selv :D

 

Bruk av online gavekort:

Gavekortene fra Komplett sendes som e-post til mottageren. Når hun\ han handler i butikken oppgis gavekortkoden i kassen, og beløpet på gavekortet trekkes fra sluttbeløpet. Man kan benytte gavekort som delbetaling, man kan også benytte flere gavekort på samme ordre. Om man handler for mer enn gjenstående saldo på gavekortet, kan man betale restbeløp med kredittkort, postoppkrav eller faktura dersom man er innvilget kreditt. Man kan benytte et gavekort flere ganger dersom man ikke handler for hele saldo med en gang. I kassen vil man kunne se til enhver tid saldo på gavekortet.

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...