Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk mitt nye 6950 kort nå men så sluttet min Dell FPW 2005 20" skjerm og fungere. Bruker dog vga utangen på denne siden DVI utgangen på denne skjermen er gåen. Noen som har värt borti dette för og med problemer med og ha VGA-skjermer med disse kortene?

 

EDIT1:Har nå også testet skjermen på en annen pc med ett nVidia kort 8800 GTS kort og der virker skjermen.

EDIT2: Har en 26" ViewSonic som förste skjerm...

 

Nå skal vel HD69xx ha 2 DVI, der jeg mener den nedre er Dual-Link DVI-I og den andre øvre er Singel-Link DVI-D, usikker på om alle skjermer liker å kobles til "feil" port her, men noe å tenke på dersom du ikke har testet begge DVI portene....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Fikk mitt nye 6950 kort nå men så sluttet min Dell FPW 2005 20" skjerm og fungere. Bruker dog vga utangen på denne siden DVI utgangen på denne skjermen er gåen. Noen som har värt borti dette för og med problemer med og ha VGA-skjermer med disse kortene?

 

EDIT1:Har nå også testet skjermen på en annen pc med ett nVidia kort 8800 GTS kort og der virker skjermen.

EDIT2: Har en 26" ViewSonic som förste skjerm...

 

Nå skal vel HD69xx ha 2 DVI, der jeg mener den nedre er Dual-Link DVI-I og den andre øvre er Singel-Link DVI-D, usikker på om alle skjermer liker å kobles til "feil" port her, men noe å tenke på dersom du ikke har testet begge DVI portene....

Hmm, det testet jeg jo ikke igår da det ble noe hektisk som vanlig. Men takk for tipset, skal sjekke dette når jeg kommer hjem idag. Jeg testet jo DVI -VGA i den nedre igår så muligens og bytte disse hjelper. Utrolig at jeg ikke testet det også igår. Kaos råder i hjemmet om dagen med masse håndtverkere i huset også.
Lenke til kommentar

Er ganske fornøyd med kortet mitt hittill, merket forbedring i WoW og Civ5 av de spillene jeg har testet hittil. Ingen synlig forbedring i Fallout 3, men det spillet har ørten issues med flerkjerner og diverse så det kan være andre grunner.

 

Irriterer meg litt over merkbart mer viftestøy i spill sammenliknet med mitt 5870.

Lenke til kommentar

Har ikke tallene i hode å er ikke hjemmen, men jeg økte fra ca. x4500 poeng i 3dmark vantage til ca.x10500 :new_woot: Faktisk litt høyere enn jeg har sett i noen tester :ohmy:

 

Hadde ikke forventet det da pc'n min ikke er av råeste kaliber hehe

 

Har ikke akkurat fått lekt mye i spill, men er digg å sette alt på maks å ting flyter fint...riktig nok ikke GTA4 på 2560 x 1440 da.

 

Må få testa dirt2, farcry2, mafia2 og litt sånt, bare trist at jeg skal jobbe hele jula :cry:

 

Merker at det bråker litt mere enn mitt 4870 når det presses hardt, men langt fra at det er plagsomt.

 

Noen som har testet å overklokke det som går i CCC?

 

Ser for meg mye glede med dette kortet :D

Lenke til kommentar

Nå vil jeg sammenligne singel 5870 med singel 6970 når det gjelder min oppfatning av varme og støy. Der syns jeg de 2 er ganske så like.

( venter med og kjøre CF til jeg får opp min egentlige pc. Kjører med en 870 sammen med 6970 nå. Samt jeg venter på vannblokker )

 

Syns 6970 forøvrig er en grei oppdatering fra 5870( billigere enn det 5870 kostet når jeg kjøpte de som også var de første kortene som kom som vi private fikk tak i butikk )

 

Og 6970 i Cf holder fint til neste store kommer som kommer til og være betydlig hopp i ytelse iforhold til det som kom nå.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Vurderer seriøst å kjøpe ny pc når Sandy Bridge kommer over nyttår.

Tenker da 2x 6950 i cfx og muligens toppmodellen core i7 2600k. Det vil bli x8 x8 modus siden det er lga1155 vi snakker om, men dette vil ikke ha noe særlig mye å si etter det jeg har lest, muligens et par FPS. Noen kommentarer?

Lenke til kommentar

Nå skal vel HD69xx ha 2 DVI, der jeg mener den nedre er Dual-Link DVI-I og den andre øvre er Singel-Link DVI-D, usikker på om alle skjermer liker å kobles til "feil" port her, men noe å tenke på dersom du ikke har testet begge DVI portene....

Takker for tipset. Det var ikke vanskeligere en og bytte plass på utgangene. Blir så urasjonel når ting ikke virker noen ganger.
Lenke til kommentar

Vil nok ta tid før jeg merker det ja :cool:

Hørte også fra Linus på linustechtips at det var bare noen prosent, men nesten ingenting merkbart. Så viss du for eks. får 40fps i Metro 2033 med x16, og 5 % forskjell med x8, vil det likevel bare være 2 FPS og enda mindre viss du bare har 30 FPS som forsatt er spillbart. Vil nok uansett ta et år før jeg får problemer med FPS siden jeg bare skal ha 1920x1080. Kanskje eyefinity i fremtiden, men tviler.

Lenke til kommentar

kjørte noen 5 min. FRaps på brettet Cold War for og se hvordan det ble i forhold til testene og testet når det var ganske mye som skjedde også..dette er med ett kort..stock( 870 stock med 2x2 minne ):

Brettet er Cold War i Bad company 2:

MIN MAX AVG.

Test 1: 47, 188, 120.923

 

Test2: 53, 150, 94.340

 

test 3: 44, 182, 94.920

 

Innstillingene er 1920x1080m 4x AA og 16xAF, HBOA on og alt annet makset av innstillinger.

 

Syns ikke det var ille nei, gleder meg til og få opp 980 oppsettet ja og få kjørt CF.

 

Driver: 10.12a Hotfix

Endret av Amanita Muscaria
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jikes, her koser alle seg med sine HD6970, mens mitt var håpløst defekt, med så mye artifakter at jeg sleit med å lese forumet, alt jeg fikk testet var BC2 og der slo det mitt GTX480@800/1950.... Er så typisk, kan det gå galt, ja så gjør det det... Skal flaksen aldri snu tro.... :hmm:

 

hmm, det var ikke artifacts i spillet?

 

Bruker du 10.12a Hotfix...den er knallgod syns jeg.

 

JEg og Minhund fant ut at singel 6970 yter som 2x5870 i Heaven benchmark. Vi benchet på samme innstillinger, han med 5870 quadfire og jeg singel 6970.

Scoren hans var var 100fps i average og jeg hadde 50:P

OG scoren i seg selv man får var omtrent på poenget dobbelt på quad-fire vs. singel 6970.

 

Forresten et program som gir full temå-info om 6970:

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=263956

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Jikes, her koser alle seg med sine HD6970, mens mitt var håpløst defekt, med så mye artifakter at jeg sleit med å lese forumet, alt jeg fikk testet var BC2 og der slo det mitt GTX480@800/1950.... Er så typisk, kan det gå galt, ja så gjør det det... Skal flaksen aldri snu tro.... :hmm:

 

hmm, det var ikke artifacts i spillet?

 

Bruker du 10.12a Hotfix...den er knallgod syns jeg.

 

JEg og Minhund fant ut at singel 6970 yter som 2x5870 i Heaven benchmark. Vi benchet på samme innstillinger, han med 5870 quadfire og jeg singel 6970.

Scoren hans var var 100fps i average og jeg hadde 50:P

OG scoren i seg selv man får var omtrent på poenget dobbelt på quad-fire vs. singel 6970.

 

Forresten et program som gir full temå-info om 6970:

 

http://www.xtremesys...ad.php?t=263956

 

Det som skjedde med kortet var at når det byttet fra 2D modus til 3D modus eller powerplay med andre ord, så kom det en mega masse artifacter. Startet jeg et spill, så så det ikke ut i måneskinn i endel minutter før det roet seg.. Det var altså komponenten/ene som er involvert i dette som var kjeks, ikke selve GPU eller Minne..

 

Jeg prøvde det meste i mitt register for å finne ut av det, men det ble nesten bare værre og værre, så da måtte jeg bare innse at fru Fortuna ikke var på min side denne gangen heller... Komplett var villig til å forskudds sende samme kort/varenummer med returlapp, men de hadde null igjen av denne utgaven, og ingen var ventet inn heller da dette ble tatt ut av sortimanget, trolig da et meget begrenset opplag... Så da hjalp det ingenting at Komplett viste svært go service innstilling, da dette kun var mulig med eksagt samme vare... Så da var det bare å sette seg i bilen til Netshops hentelager 2 timer unna, å hente det eneste high-end kortet de hadde på lager, som var ett enslig Evga GTX 580, for å kunne bruke kontoen jeg har hos dem... Jeg hadde rett og slett ikke råd til utlegget enda et HD6970 ville koste meg, selv om pengene for det defekte ville dukke opp i januar, så da ble det sånn...

 

End of Juledrama :innocent:

Lenke til kommentar

Denne gangen her brydde jeg meg lite om den lille ytelsesforskjellen, jeg SKULLE bare ha HD6970, jeg SKULLE bare ha profilswitching mellom skjermer med ETT klikk... Det måtte altså Sapphire til for å ødelegge for meg denne gangen, de kunne kanskje hatt litt bedre kvalitetskontroll når de sender ut en Special Edition i begrenset opplag, bare sånn for å whine litt, og med min flaks kunne alle produsentene sendt meg kort og jeg ville fått bare en hau med defekte deler, jeg skulle nesten fått betalt for det.... :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...