Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper bare at det kommer bedre drivere til 6970 etterhvert. Ser på siste analysen til Tweaktown om 10.12 driverne, og der gjør 5870 et voldsomt hopp i ytelse: http://www.tweaktown.com/articles/3732/amd_catalyst_10_12_windows_7_driver_analysis/index6.html

 

Merkelig at det det ikke er 6xxx serien som får bedre drivere, men er det 5xxx serien AMD satser på nå da, hehe.

Lenke til kommentar

du må gå utifra 10.12a HOTFIX der får 6970 hopp( 10fps og mer i div.spill ) som 5870 får mecd 10.12 som ikke støtter 6970 engang:P

 

Jeg merker forskjell fra singel 5870 til singel 6970 ihvertfall:)

 

OG det er bare 6870 i den analysen du linker til, 6970\6950 er ikke bygd på samme måte som 6870\6850.

 

Drivern vi med 69xx skal vente på og håpe er knall er den o`store 11.1 drivern.

Er stort forbedrings potensiale i 69xx-serien, er ikke sikkert det skjer..men teoretisk så er denne serien en av de gangene man kan si og være hold i det.

Er opp til de som lager driverne om det skjer vel og merke.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Håper selvsagt på det jeg også, men jeg ville aldri "solgt" kortet med et slikt løfte. Arkitekturen har AMD kjent i månedsvis allerede, om mulig 1år+. At mange av forbedringene allerede kan være på plass er godt mulig.

 

Litt feil, at arkitekturen er kjent og at driver-teamet får det fikset er 2 VIDT forskjellige ting.

Man ser flere plasser der det er opplagt drivere.

 

At flere forbedringer er på plass er jo ganske opplagt:P

 

 

 

Og de som solgte 5870 kortene sine gjorde det lenge før man viste 6970 specs.

Så jeg tapte ikke noe på og gå fra 5870 til 6970. Grei oppgradering syns jeg.

Og jeg er VELDIG sikker på at driverne komme til og gjøre mye..rett og slett det gjorde det med 5870. Og av de kortene de røde har hatt ute på år nå så er faktisk 69xx-serien den som har teoretisk( som jeg sa lengre oppe også) størst mulighet til og få mest utbytte på den fronten.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

På HD6970 så er det den øverste DVI porten som ser ut til å være Dual-link DVI. Jeg fikk kun 1920x1080 i den nederste og fikk 2560x1440 i den øverste :).

Har installert "10.12a HOTFIX" på 123MB fra 16. desember samt CAP fra 3. desember og alt går rett opp som det skal.

 

Det første jeg legger merke til er hvor stille det er forløpig. Synes også viften muligens har en noe bedre lydkarakteristikk enn HD5870 hadde, men det er smådetaljer.

Får sammenlignet litt loadstøy ift. GTX480 som jeg akkurat røska ut og solgte til en på døra når jeg får tid til å spille litt. Kanskje i kveld.

 

Når det gjelder Cayman og drivere så er det et stort forbedringspotensiale her fremover fordi Cayman er den første med den nye shaderarkitekturen som også vil være med til neste generasjon, 68xx (Barts fra tidligere i høst) har den gamle shaderarkitekturen som også HD5870 har som stammer helt fra R600/2000. Jeg regner med at vi får se mye bra ift. Cayman i månedene som kommer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Helt enig Theo, er det jeg prøvde og forklare lengre oppe.

Teoretisk så er det Theo sier og jeg sa rett, men hvor mye driver-teamet får til vet man desverre ikke før den tid kommer.

 

11.1 blir ihvertfall spennende.

 

Er enig med støy osv., syns ikke det er noe forskjell fra 5870 jeg.

Bruker alltid og stille vifta selv.

 

Edit: Det hadde du ja:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Det jeg faktisk gleder meg mest til er den herlige flerskjermsstøtten ATI har samt suveren videoavspilling igjen. Disse to tingene savnet jeg spesielt fra HD5870 når jeg gikk over til 480. Nå skal miniHDMI overgangen vekk, 50"eren kobles til og film nytes uten å måtte fikle med 50 og 60Hz og div. dill :)

 

EDIT:

Var bare å koble i HDMI (fullsize) slå på skjermen og den smalt rett opp med alt korrekt satt opp. Overscan holder seg og alt er helt nydelig.

 

Ourasi:

Var det (limited RGB) som var best pixelformat for film på ny HDTV?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

jeg lurer på å skaffe meg 2x24" benq til og kjøre eyefinity med 3 skjermer ELLER kjøpe NEC sin 27" som har 2xxx oppløsning :hmm:

 

JEg brukerm est til spill Theo, mens Sonja sin pc er koblet til tven for der ser vi på filmer osv. siden det er hennes hobby.

Men vurderer og sette i ett 5770 i hennes pc for det takler hd-filmer lett.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

ATI er suverent til den slags :).

 

Jeg har en 27" og en 50" på hjemmekontoret så jeg kan sette meg ned og slappe av og se filmer der i godstolen mens andre okkuperer TVen og den slags i stua he he. Blir både filmer, tvserier, spill og konsoll på 50"eren.

 

Blir gøy å teste litt New Vegas, Blur og andre titler som ligger på vent senere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...