Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Er det noen fordeler ved å forsøke en 6970 bios på et 6950 kort heller enn å bruke RBE til å modifisere kortets eksisterende bios? I RBE kan man jo aktivere shaders, og sette klokkefrekvens på GPU og minnet.

Lenke til kommentar

Hei folkens

 

Lurer på å få skaffa meg et nytt skjermkort, da jeg føler jeg trenger litt ekstra krutt i blant annet BFBC2. Nå så har jeg 2 x 5770 i CrossFireX (som er litt overklokket fra fabrikk) og har funket greit.. Men CFX problemer og varme og støy fra korta så frister det med et nytt som er veldig bra isteden for to kort som er middels bra.

 

Tenkte på et HD 6970 uten stock kjøler..

 

Har sett på disse to:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632363#links

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629540#links

 

Noen som har noen erfaring med disse kortene? Regner med de har bedre temperaturer og støy enn referansekortene og er mulig og overklokke litt i tillegg til det de er fra før av..

 

 

 

Noen med erfaring eller noe linker til sammenligninger eller andre alternativer?

Lenke til kommentar

Blir nå usikker om jeg får plass til MSI Lightning utgaven som er 310mm og jeg har CM 690 II Advanced kabinett, og der står det at max lengde for skjermkort er 304mm.

 

Vurderer da ASUS sin DirectCU II utgave eller Gigabyte sin OC utgave. Ulempen med ASUS kortet er at det da tar 3 plasser og da kan jeg ikke ville kunne kjøre CFX viss jeg vill det, siden da får jeg ikke plass.. Men tviler egentlig på at jeg kommer til å gidde å kjøre CFX igjen, da oppgradere jeg heller til et nytt skjermkort igjen, når den tiden kommer :p

 

Frister mest med ASUS sin utgave så kommer nok til å gå for den ;)

Endret av kaasa92
Lenke til kommentar

Hah, jeg og vurderer å spandere nytt skjermkort på meg. Har bare en standard 5770 nå og merker det kunne smakt med litt mer juice. Budsjett på ca 1500 tenker jeg, eller får jeg merkbart mer for pengene om jeg bruker litt mer?

 

Blir i tilfellet en av disse tenker jeg, eller tilsvarende. Hva tror dere? Er det verdt det å legge i de ekstra kronene for 6950?

Asus Radeon HD 6870 1 GB$

Asus Radeon HD 6950 2 GB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...