Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt et veldig frustrerende problem med mitt 6870 (siden jeg fikk det) som jeg håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med.

 

Problemet er at jeg i en del spill får ekstrem slowdown i visse situasjoner, selvom min maskinvare skulle tilsi noe helt annet.

I noen spill er dette et sjeldent, men fortsatt plagsomt problem. F.eks. i WoW så opplever jeg dette når jeg er rundt AH-området i SW og snur meg rundt (skjer selvom det er midt på natten og få folk pålogget). Dragonage 2 derimot er totalt uspillbart! Jeg ligger på 0,25-0,5 fps, noe som irriterer meg grenseløst.

 

I andre spill er dette totalt fraværende, f.eks. Civilization V, Serious Sam HD, Metro 2033.

Jeg opplever dette problemet uansett hvilken oppløsning og instillinger jeg bruker.

 

Det jeg så lurer på er om jeg har et fysisk defekt kort, eller om dette er et problem andre sliter med?

Noen som har opplevd det samme eller har tips?

 

På forhånd, takk!

 

 

PS! Spiller alle spill med vsync og tripple buffering på da jeg får en del tearing uten. Kan dette ha noe å si?

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Er det driverproblemer med AMD om dagen?

 

Har selv et HD6870 hvor jeg kjører 11.2 driverne. Har ikke kommet sålangt at jeg har oppgradert driverversjon ennå.

 

Btw, det må bli et bytte av kjøler på skjermkortet mitt. Det støyer ganske bra selv på liten load. Kjøleren som sitter på går som en sinna veps til tider og det må jeg si er skuffende.

 

Støv og varme forøvrig er ikke noe problem da jeg har kontrollert og sjekket at alt er "under kontroll". CPU temp er på ca 21 grader og tar man fingrene bak viftene og på PSU, så er det ikke veldig varm luft som kommer ut.

 

Slår meg at stock kjøler ikke er veldig bra, evnt, den er nok bra, men det bråker.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt når amd slipper enn cap for nfs shift2?

Suger maks balle å spille med 25 fps! radeon pro er sann halveis løsning,men får jo epplepsi av mindre :dontgetit:

 

Til dere som har 6990, er det like håpløs driverstøtte som 5970?

For meg har driverstøtten vært helt grei. Flickering i Crysis (Ikke prøvd 2 enda men er vel flickering for alle med dualgpu der), men ellers ingen problemer til nå.

Lenke til kommentar

PS! Spiller alle spill med vsync og tripple buffering på da jeg får en del tearing uten. Kan dette ha noe å si?

Du kan jo prøve å skru av vsync og tripple buffering. Du er klar over at du kan bare tvinge tripple buffering i CCC for OpenGL? For D3D må du bruke f.eks RadeonPro.

 

Dragon Age 2 har forøvrig en horribel ytelse i DX11 hvis det er det du kjører spillet på.

Lenke til kommentar

Rimelig heftige priser, wow. Løp og kjøp for alle med vannkjølingplaner hvertfall he he.

Vil virkelig ikke si at du trenger å vankjøle kortet med mindre du skal overklokke.

 

Kjøleren på default mode har aldri vært et problem for meg, kortet blir ikke for varmt og mesteparten av tiden er lyden umerkbar.

Lenke til kommentar

Ny cap men uten cf støtte for Shift 2.... :nei:

 

Trenger vist en patch:

 

http://www.dasreviews.com/das-game-news/shift-2-unleashed-bugged-with-multi-gpu-systems-needs-patching-by-slightly-mad-studios/

 

Venter spent selv på forbedringer. Slik som det er nå går det ikke å bruke AA og multi gpu er bare pain med diverse graphic anomalies. Listen er lang over ting som må fikses. :thumbdown:

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Jeg har 3x6950 unlocked, men de står i 2 forskjellige maskiner samt at et ikke er i bruk fordi jeg ventet på retur av hovedkort som gir meg litt luft mellom slottene. Mulig jeg tester 3x men jeg må si at det ikke frister like mye nå som når vinteren var utenfor døren he he. Kanskje påsken får frem lysten.

 

Ser frem til å se dine resultater :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...