Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

1795,- for XFX HD6950, ikke galt å få ytelsen 2 av disse gir i Crossfire for 3590,-, mer fps pr. kr. er det vel vanskelig å få til. Ikke fulgt så mye med, så om dette er gammelt nytt pris, så skader det vel ikke å gjenta det en gang til :thumbup:

Jusketilbud spør du meg, 1GB versjon koster normalt ikke 2100.

Dustin har den ikke på tilbud en gang: http://www.dustinhome.no/pd_5010552592.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1185

Virker ut som de prøver å lure folk til å kjøpe 1GB versjonen til prisen av 2GB versjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ny pc, nytt skjermkort! Et Asus HD 6870 DirectCU. Spørsmålet mitt er;

 

Er det vanlig at dette kortet ligger på 50 grader idle? Sidedørene i kabinettet er attpåtil åpne.

Det er nødvendigvis ikke positivt at sidedøren er åpen.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så interessangt, men nyttig info for noen? :)

 

Nå har jeg fått 6950 TwinFrozr III kortet fra MSI istedet for Asus 6970 DCII.

 

Ytelsen er selvsagt litt ned, men det samme er varmen. Uten å endre på viftene jeg har fra før holder CPU (Ikke GPU) seg nå på drøye 50 grader mot nesten 70 med 6970'en.

Så med andre ord er den totale varmeutviklingen mye lettere å leve med.

 

I tillegg er det behageligere lyd av viftene synes jeg. Litt mer høyfrekvent ved høyere turtall, men ingen "vibrasjon/during" som jeg opplevde med DCII.

 

Kjører ned viftehastigheten til ca 1350rpm med MSI Afterburner og da hører jeg dem ikke.

 

Alt i alt, en god oppgradering uten den hersens støyen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Disse kan vel ikke unlockes?

De har iallefall ikke dual BIOS, eller for den saks skyld standard PCB, så helt ideelt er det jo ikke, selv om det muligens går.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har 2x6950, hvor mange skjermer er det mulig å få til å fungere på disse?

Har nå 3 skjermer koblet til - men om jeg flytter den ene skjermen over til skjermkort 2 så funker den ikke. Noen ideer på hvorfor, eller hva jeg må gjøre?

 

Snabelen

du kan ha en skjerm på hver displayport plugg(gvis du har fler) i tilegg til de to på dvi. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...