Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rage3D Exclusive - 11.3 Catalyst Application Profile #1 for Crysis 2

 

Skal fikse HDR flicker i CF som ble introdusert i patch 1.1. Vet ikke om dette kun er midlertidig da ytelsen gikk noe ned med denne. :/

 

Tror egentlig det beste vil være å nedgradere Crysis hvis man ikke har noe problemer med det som det var før patch. Blir nok å gjøre det selv siden det funket perfekt for meg da.

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

10 minusgrader i Trondheim i dag gitt, var så kaldt på rommet når jeg våkna at jeg måtte kjøre litt Vantage :)

 

Kortet nekter å kjøre noe høyere core foreløpig samma hvor mye volt jeg hiver inn, skal prøve igjen senere når det får hvilt seg litt.

Burde sikkert klare å lese dette ut av infoen i GPU-Z, men har du flashet kortet ditt? Og hva slags kjøleløsning er det du kjører på GPU? Hvor mye volt fôrer du det med?

 

Masse spørsmål her ja... :whistle:

Lenke til kommentar

1. Han har i det minste et 6950 som er opplåst til 1536 shaders.

2. Forer kortet med 1.30v via MSI.

 

Det som også er interessant er powertune settings. Skal ellers forsøke meg på 11.4 early preview 29. march nå. Tar en "express uninstall" som anbefales.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålene (Selv om Theo343 klarte det fint):

 

PowerTune står på +20%. Alle settings er satt til Performance. Kortet er flasha med shader-modifisert BIOS, stock kjøling. Ikke noe spesielt bra OS til benching, er det jeg bruker til vanlig. Drivere er 11.3, skal smekke inn 11.4 preview når jeg er ferdig på jobb, kjøre et par runs til samt litt 3DMark 11 :)

 

Grunnen til de lave tempsene er at det var omtrent 10-12 grader på rommet da jeg våkna. Ruta oppe om natta :)

 

Kortet mitt klokker egentlig ganske dårlig, møtte veggen på rundt 950 core, da måtte volten plutselig opp ganske massivt.

Lenke til kommentar

Fått Asus 6970 DCII og har litt blandede følelser.

 

Nesten lydløst på idle, men støyer litt under gaming. Merker varmeproduksjonen godt i boksen min og ble nødt til å øke rpm på viftene noe.

 

I tillegg var det enda større enn jeg forventa og jeg måtte fjerne HDD cagen for å få plass. Mangla vel 5mm... litt n00b der ja.

 

Må vel ha ny CPU også for å utnytte det bedre og da blir det enda varmere. :whistle:

 

What to do what to do....

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Fått Asus 6970 DCII og har litt blandede følelser.

 

Nesten lydløst på idle, men støyer litt under gaming. Merker varmeproduksjonen godt i boksen min og ble nødt til å øke rpm på viftene noe.

 

I tillegg var det enda større enn jeg forventa og jeg måtte fjerne HDD cagen for å få plass. Mangla vel 5mm... litt n00b der ja.

 

Må vel ha ny CPU også for å utnytte det bedre og da blir det enda varmere. :whistle:

 

What to do what to do....

 

:( Jeg har samme CPU som deg, er den virkelig for veik?

Lenke til kommentar

Veik og veik... altså Crysis 2 fungerer fint, men jeg hadde fått flere frames med kraftigere CPU.

 

Med andre ord kunne jeg klart meg med svakere grafikkort og hatt lik ytelse med nåværende CPU.

 

På en annen side var det jo ikke noen overraskelse. Ytelsen er uansett mye bedre enn kortet jeg hadde fra før :)

 

Det er mere støyen jeg er litt misfornøyd med, men når du har kraftigere GPU som produserer varme og CPU attpåtil får kjørt seg, så blir det jo varmt. Skal sies at alle viftene mine (2x inn+1x ut 120mm) Kjørte på 500rpm tidligere da :)

 

Notis: AthlonX4 saken min ligger på en total belastning på 60-70% i crysis2 på 1680x1050 så om spillet hadde kunnet utnytte alle kjernene hadde det jo fremdeles vært noe å hente. (Rettelse: Crysis2 utnytter flere kjerner.

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Å crap! Trur jeg har feilinformert her :blush:

 

Har lekt med å disable kjerner. Begynte med 2 aktive kjerner. Klokket kortet til 700MHz (drev å lekte litt) og da ligger belastningen på noe og 60% på GPU.

Begge CPU kjerner 100%.

 

Klokket opp til 800MHz (default) og enablet en tredje kjerne.

GPU ligger da på 92% ca og samtlige 3 kjerner på noe og 90%.

 

Med alle 4 kjerner aktiv så ligger GPU på 100% aktivitet ifølge ccc.

 

Så hvis ccc og GPU-Z rapporterer korrekt, så er faktisk min AthlonII X4 nok CPU for 6970 i Crysis2 på denne oppløsningen :)

 

Correct me if im wrong... :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...