Gå til innhold

Mange kategorier under "Populære spill" skal fjernes


Anbefalte innlegg

Lotro blir snart gratis å spille, og da kan aktiviteten hoppe i taket?

Half-Life er en stor og populær spillserie og når Episode 3 (eller Half-Life 3) kommer, vil aktiviteten blusse opp igjen. Akkurat nå er den nok på sitt bunnpunkt.

Star Wars-delen kommer til bli meget aktiv når mmorpg-et kommer.

 

Blir dumt å fjerne disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sitere Poirot: Mon dieu!

 

Jeg kan ikke annet enn å henge meg på de mange som har uttrykt sin utilfredshet ved at kategorien for The Elder Scrolls skal fjernes. Det var den kategorien som fikk meg til å registrere en bruker her på forum.hardware.no, og det føles unektelig som et helligbrøde å skulle fjerne den fra sin rettmessige plass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi jeg ikke har hatt like god til å følge opp dette som jeg trodde vil jeg informere om at fjerningen av kategorien tidligst vil skje 15. august nå. Jeg ønsker blant annet å se mer grundig etter en fungerende løsning for tagging av tråder. I tillegg ønsker jeg å presentere mer statistikk slik at dere kan få en bedre oversikt over situasjonen til de truede kategoriene.

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt ttt, men tror deg også vil være en fordel med en egen kategori til f.eks Valve.

Under Valve kategorien kan det være Steam der man kan diskutere kjøp, problemer med spill, tips å triks til Steam og lignende.

Valve er ganske store i spill industrien idag, med CS og Half-Life i bakhånd, tror det vil være en fordel at det er en egen kategori for dette.

 

Half-Life kategorien har vært ganske død i det siste, men når Half-Life 3/Episode 3 kommer så vil det blåses opp.

Det vil være mange spørsmål til Portal 2 også når det kommer.

 

Tenker da ikke på favorisering av Valve at de skal få ett eget forum område her hos oss på Diskusjon.no.

Eg tviler ikkje på at ein kategori for Valve, eller fleire andre utviklarar for den saks skyld, kan få ein del aktivitet. Men tross dette ser eg framleis ikkje på denne typen inndeling som ideell av grunnane eg nemnte i mitt førre innlegg.

 

Dere rydder i feil skap. Det er alle skrot-trådene i PC-spill og Generelt som gjør spillkategorien ulevelig - ikke de dedikerte spillforumene, hvor man stort sett finner voksne folk med peiling (cf. MiSP).

Opprydding av spel med eigne kategoriar er noko som eigentleg skal vere løpande. Dessverre har ting blitt liggande alt for lenge på vent, noko som har gjort at det no skjer mykje på ein gong. Dette betyr ikkje at det ikkje er rom for andre, kanskje meir nødvendige endringar. Kom gjerne med forslag, og utdjup kva du meiner bør gjerast i Generelt- og PC-kategorien.

 

Lotro blir snart gratis å spille, og da kan aktiviteten hoppe i taket?

Half-Life er en stor og populær spillserie og når Episode 3 (eller Half-Life 3) kommer, vil aktiviteten blusse opp igjen. Akkurat nå er den nok på sitt bunnpunkt.

Star Wars-delen kommer til bli meget aktiv når mmorpg-et kommer.

 

Blir dumt å fjerne disse.

Nye kategoriar kan opprettast ved behov. Skal vi heile tida vente og sjå kva som kan skje i framtida blir ikkje mykje gjort. Av og til er handling bra.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å henge meg på de mange som har uttrykt sin utilfredshet ved at kategorien for The Elder Scrolls skal fjernes. Det var den kategorien som fikk meg til å registrere en bruker her på forum.hardware.no, og det føles unektelig som et helligbrøde å skulle fjerne den fra sin rettmessige plass.

Hvis det var én spillkategori jeg skulle holdt min beskyttende hånd over så var det Elder Scrolls, fordi det som kjent er verdens beste spill, og den eneste spillkategorien jeg har vært aktiv i. Men det er ingen aktivitet i kategorien, og TSP, jeg og andre admins skal ikke forskjellsbehandle på grunn av personlige preferanser.

 

Derimot skal jeg love at at når ryktene om en v5 blir mer håndfaste, så skal vi opprette kategorien igjen.

 

Hvorfor vi ikke bare lar dem ligge? De tar jo ikke noe plass? Det er fordi en av de meste ødelegggende ting for et forum er en masse kategorier der ingenting skjer. Det gir nye brukere inntrykk av at dette er et dødt forum, og så går de heller andre steder på jakt etter et sted å diskutere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Hvorfor vi ikke bare lar dem ligge? De tar jo ikke noe plass? Det er fordi en av de meste ødelegggende ting for et forum er en masse kategorier der ingenting skjer. Det gir nye brukere inntrykk av at dette er et dødt forum, og så går de heller andre steder på jakt etter et sted å diskutere.

 

Geir :)

 

Det der holder ikke nødvendigvis mer vann en en RIMI-pose med flere hull.

Aktivitet kan ikke bare regnes som diskusjonsaktivitet. Mange spilltråder brukes også til å finne løsninger på problemer man har kommet opp i - enten de er rent hardware- relaterte eller software- relaterte. Disse trådene (og i særdeleshet TES- trådene) inneholder også en rekke tips og tricks og bugrelaterte løsninger.

Lenke til kommentar

Det der holder ikke nødvendigvis mer vann en en RIMI-pose med flere hull.

Aktivitet kan ikke bare regnes som diskusjonsaktivitet. Mange spilltråder brukes også til å finne løsninger på problemer man har kommet opp i - enten de er rent hardware- relaterte eller software- relaterte. Disse trådene (og i særdeleshet TES- trådene) inneholder også en rekke tips og tricks og bugrelaterte løsninger.

Men vi sletter jo ikke trådene. De vil fortsatt finnes. Så mye morsomt som jeg har skrevet om Elder Scrolls ville det være meningsløst om jeg ville at de skulle forsvinne. Det er bare kategoriene som blir borte. Og ikke for evig og alltid. Tar et spill seg opp igjen så oppretter vi kategorien på nytt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg vil nevne at før alt blir slettet burde dere lage en samletråd/samleforum med viktige poster, fordi det er mye gode resusser som bør forsatt være mulig å få tak i. F.eks. i TES, så har MiSP laget et veldig godt emne med mye ressusser. Selv om forumet blir borte, så bør slike emner forsatt være tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle emnene vil fremdeles være tilgjengelig, de blir bare flyttet ut til de andre spillkategoriene.

 

Tråden FAQs, infotråder ol. i "Spill" har ikke vært oppdatert på en stund, men post gjerne lenker til tråder du føler mangler der, så skal jeg ordne en stor-oppdatering av den tråden om ikke lenge, i tillegg til at vi kan se om det er andre måter vi kan fremheve denne typen tråder bedre. Etter at kategoriene under omdiskuterte spill er fjernet, satser jeg på å starte med å vurdere hvordan resten av spilldelen bør være sammen med dere.

 

Grunnen til at dette har blitt forsinket en del er forøvrig at jeg ikke har hatt den tiden jeg hadde tenkt å bruke til å samle inn statistikk som vil hjelpe oss til å forstå hvordan aktivitetsnivået i disse kategoriene pleier å utarte seg. I tillegg har jeg nå de to siste timene hentet ut emneid-ene, samt titlene, til alle trådene som har ligget i kategoriene inn i et excel-dokument, dette for at det skal være enklere for oss i fremtiden å eventuelt få kategorier tilbake på plass igjen dersom aktiviteten rundt et spill på nytt gjenopptas.

 

Ellers vil jeg presisere at jeg satser på at arbeidet med flyttingen av tråder og deretter fjerningen av kategoriene vil starte ikveld, men at det ikke er gjort på null komma niks, kategoriene vil nok forsvinne en og en utover de neste dagene.

Lenke til kommentar

Hvorfor fjerne fremfor kategoriene fremfor å flytte de til en overliggende arkivkategori?

Det var neimen ingen dum idé... På den måten beholder man kategoriene uten at forumet virker inaktivt, grunnet "arkiv"-statusen til kategorien.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Vi tror ikke arkivkategori for disse spillene vil være en god løsning. Det kan skape en del forvirring for brukere i forhold til hvor de skal poste, i tillegg til at en grense for hvilke emner som skal ligge igjen i arkivet må trekkes. Hvilke tråder er en del av arkivet og hvilke er ikke? Hva hvis en bruker ønsker å poste i en arkivert tråd?

 

Det jeg gjerne vil ha på plass er tag-system for å merke disse trådene med en tag, men det ser ikke ut som det finnes noe som allerede er laget for det til IPB 3 og tilfredsstiller våre ønsker til et slikt system.

 

Vi har i alle fall tatt vare på alle emneid-ene som tilhørte de forskjellige kategoriene, jeg la dem inn i en excel-fil igår, så det vil være enkelt å legge inn taggene om vi får et slikt system på plass, det er i alle fall det vi håper på.

Lenke til kommentar

Arkiverte kategorier trenger ikke låses. De trenger bare ikke være på "fremsiden" av kategoriene.

Hvorfor er dette bedre enn å la dem ligge lengre bak i en generell kategori?

 

(og når sant skal sies syns jeg denne typen tanker kunne vært lagt frem før dagen flyttingen påbegynnes når annonseringen har vært oppe i en måned)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...