Gå til innhold

Mange kategorier under "Populære spill" skal fjernes


Anbefalte innlegg

Trist at Elder Scrolls forsvinner, håper den kommer tilbake når TES 5 kommer ut!

Veldig enig ... Den delen av forumet var svært behjelpelig da jeg starta opp TES 3 igjen i fjor og ikke fikk det til å fungere helt med XP, og også da jeg sleit med å få det til helt bra i Win7, men jeg finner vel igjen tråden(e) når jeg søker, til tross for en litt buggy søkefunksjon med alt for få alternativer, selv på avansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Istedenfor å fjerne Half-Life kategorien og la Counter-Strike kategorien bli stående, kan dere ikke lage en Valve kategori istedenfor?

Eg er ikkje sikker på om utviklarspesifikke kategoriar er vegen å gå. Ein ting er spørsmål som vil oppstå med kva som skal diskuterast i sånne kategoriar (f.eks. Steam, eller spel der dei er utgjevar). Eit anna spørsmål er kva vi skal leggje til grunn for at ein utviklar skal få ein eigen kategori. Vi kan og spørje oss om utviklarar er ei logisk inndeling. Kor godt kjennar folk til kven som er utviklaren av alt av spel? Men først og fremst er eg for ein meir open organisering. Store spel bør få ein eigen kategori, men ut over dette fungerer det greitt med felles kategori.

 

Romis: Problemet du skildrar er strengt tatt ikkje eit reelt problem. Dette er eit oppkonstruert problem som vi rett nok ofte får høyre. Sett bort frå Age of Conan har dei andre spela som opp gjennom åra har hatt eigne kategoriar starta opp med stor aktivitet i sine respektive kategoriar.

 

Det sagt er eg open for at vi kan vere meir pro aktive i forhold til oppretting av kategoriar. Så lenge ressursane er tilstede kan det vere verdt med ei sånn satsing. Dette krev og visse retningslinjer for når vi skal opprette kategoriar. Viss ikkje blir det fort mange klager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Istedenfor å fjerne Half-Life kategorien og la Counter-Strike kategorien bli stående, kan dere ikke lage en Valve kategori istedenfor?

Eg er ikkje sikker på om utviklarspesifikke kategoriar er vegen å gå. Ein ting er spørsmål som vil oppstå med kva som skal diskuterast i sånne kategoriar (f.eks. Steam, eller spel der dei er utgjevar). Eit anna spørsmål er kva vi skal leggje til grunn for at ein utviklar skal få ein eigen kategori. Vi kan og spørje oss om utviklarar er ei logisk inndeling. Kor godt kjennar folk til kven som er utviklaren av alt av spel? Men først og fremst er eg for ein meir open organisering. Store spel bør få ein eigen kategori, men ut over dette fungerer det greitt med felles kategori.

Jeg ser poenget ditt ttt, men tror deg også vil være en fordel med en egen kategori til f.eks Valve.

Under Valve kategorien kan det være Steam der man kan diskutere kjøp, problemer med spill, tips å triks til Steam og lignende.

Valve er ganske store i spill industrien idag, med CS og Half-Life i bakhånd, tror det vil være en fordel at det er en egen kategori for dette.

 

Half-Life kategorien har vært ganske død i det siste, men når Half-Life 3/Episode 3 kommer så vil det blåses opp.

Det vil være mange spørsmål til Portal 2 også når det kommer.

 

Tenker da ikke på favorisering av Valve at de skal få ett eget forum område her hos oss på Diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt nødvendigheten med å begynne å "rydde" i så lite. Mange av kategoriene kan også bli aktive igjen i fremtida. Det er jo ikke sånn at de ligger i veien for noen eller tar opp plass på harddisken.

Skulle aktiviteten øke betraktelig igjen, kan man heller da vurdere om man skal gjeninnføre kategorien(e).

 

Det er flere problemer ved å ha kategorier der det knapt skrives - aktiviteten på forumet virker dårligere, det blir flere forum å gå gjennom for å moderere og det gjør spillforumet unødvendig stort.

 

Edit: Dette er mine meninger, ikke noe offisielt :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

 

 

Så også at det var en ide om å ha et eget forum til Starcraft, og hvis interessen var der, skulle den komme opp.

 

Vil bare is at grunnen til at folk ikke lager tråder om Starcraft, er fordi man ikke kan legge inn tråder som '' Post dine Protoss strategier '' i PC-Spill delen, hadde vi startet med det, hadde det blitt alt for mange tråder angående Starcraft, og jeg føler at vi trenger et eget forum til slike spørsmål, et Starcraft forum kan jo f.eks ha forskjellige ting, her er bare noen eksempler:

 

- Hvordan countrer du 6 pool rush?

- Post dine historier fra episke kamper

- Post dine Starcraft Replays

- Diskusjon om/rundt Starcraft: Brood War

- Diskusjon om/rundt Starcraft II Wings of Liberty

- Post dine Protoss strategier

- Post dine Zerg strategier

 

osv.

 

Dere skjønner ut i fra det at vi ikke kan holde på sånn i PC-spill forumet. Og Starcraft er ikke et hvilket som helst spill, det er det mest populære E-sport spillet noen gang lagd, og Starcraft Brood War spilles fortsatt aktivt den dag i dag, selv om det er 12 år siden spillet kom ut.

 

Skal jeg dra fram et eksempel fra PC-Spill forumet's Starcraft 2 ventetråd, har den fått over 1200 svar hittil. Siden Desember 2009. Når spillet kommer ut, kommer også aktiviteten til å fly i været i den tråden, men hadde vi hatt et eget forum for Starcraft nå, hadde vi hatt mye flere poster angående forskjellige tråder angående taktikker, strategier og tips/triks, som vi ikke får siden spillet er i PC-Spill forumet.

 

Håper TSP eller/og andre Administratorer tar ønsket seriøst, for det er ikke bare meg som ønsker et forum til Starcraft, det er sikker og vist.

 

Mvh,

 

Romis.

 

 

 

Self-Bump is the best bump.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

 

 

Så også at det var en ide om å ha et eget forum til Starcraft, og hvis interessen var der, skulle den komme opp.

 

Vil bare is at grunnen til at folk ikke lager tråder om Starcraft, er fordi man ikke kan legge inn tråder som '' Post dine Protoss strategier '' i PC-Spill delen, hadde vi startet med det, hadde det blitt alt for mange tråder angående Starcraft, og jeg føler at vi trenger et eget forum til slike spørsmål, et Starcraft forum kan jo f.eks ha forskjellige ting, her er bare noen eksempler:

 

- Hvordan countrer du 6 pool rush?

- Post dine historier fra episke kamper

- Post dine Starcraft Replays

- Diskusjon om/rundt Starcraft: Brood War

- Diskusjon om/rundt Starcraft II Wings of Liberty

- Post dine Protoss strategier

- Post dine Zerg strategier

 

osv.

 

Dere skjønner ut i fra det at vi ikke kan holde på sånn i PC-spill forumet. Og Starcraft er ikke et hvilket som helst spill, det er det mest populære E-sport spillet noen gang lagd, og Starcraft Brood War spilles fortsatt aktivt den dag i dag, selv om det er 12 år siden spillet kom ut.

 

Skal jeg dra fram et eksempel fra PC-Spill forumet's Starcraft 2 ventetråd, har den fått over 1200 svar hittil. Siden Desember 2009. Når spillet kommer ut, kommer også aktiviteten til å fly i været i den tråden, men hadde vi hatt et eget forum for Starcraft nå, hadde vi hatt mye flere poster angående forskjellige tråder angående taktikker, strategier og tips/triks, som vi ikke får siden spillet er i PC-Spill forumet.

 

Håper TSP eller/og andre Administratorer tar ønsket seriøst, for det er ikke bare meg som ønsker et forum til Starcraft, det er sikker og vist.

 

Mvh,

 

Romis.

 

 

 

Self-Bump is the best bump.

Hvis du leser ttt sin post (nr 22) litt over så har du fått svar. Forumet er "levende" i den forstand at dersom det blir veldig mye aktivitet om ett spill, så vil det fort kunne bli opprettet en egen kategori for spillet. Til nå har det vært flere slike forespørsler for ulike spill, og kun enkelte av disse har vært berettiget. Slik jeg leser ttt sin post så er det en ren oppfordring til alle SC-fans å starte å poste mer om spillet. Lag nye tråder for strategier, for singleplayer-kampanjen osv, Blir det nok aktivitet vil det være lettere å argumentere for en egen kategori for SC2 også.

 

Når det gjelder endringen av forumet synes jeg det er på tide med oppryddingen. Det viktigste er at forumet er levende og brukes. Det betyr at det kan tilpasses med nye underforum når det er behov for det og fjerning av gamle som ikke brukes lenger. Som andre har nevnt håper jeg dere klarer å ta vare på de viktigste postene på enkelte av forumene. Det er mye god informasjon der som ikke bør forsvinne.

 

Edit: Noen trykkleifer.

Endret av Maltas
Lenke til kommentar

Jeg vil si at både Lotr og Star Wars er begge deler det snart kommer til å bli blusset liv i.

 

Lord of the rings Online blir free to play, det sier seg selv at det gir en større brukermasse og dermed også mer snakk om og rundt spillet. Det er selvfølgelig også forumets ihugga lotr fans sin oppgave å bevare denne delen. Men får en snåp mistanke om at det fort kan bli mer fart etterhvert som flere og flere finner frem gnomen i seg.

 

Star Wars kommer som kjent ut i mmorpg format å jeg er temmelig sikkert på at det er mange fans her på forumet som lusker rundt andre hjørner å venter på at denne antatte delikatessen skal komme ut. Selvfølgelig er dette en stund inn i fremtiden, men erfaring tilsier at diskusjoner dukker opp så fort betaer er rundt hjørnet.

 

Crysis 2 kommer jo også etterhvert, men er temmelig begrenset hvor lenge folk tjatter om en slik tittel. Også trist å se Age of Conan forsvinne, i og med at det er norske Funcom så er nok norske spillere litt ekstra glad i spillet. Half Life, Halo, Total War og Warhammer skjønner jeg ikke hvorfor ikke har en egen del på forumet. Det er spill som har fortjent det så mye mer en akkurat de.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, om kategorier tas vekk og det slippes nye spill som gjør at det blir aktivitet igjen så kan vi fort opprette kategorien igjen og flytte over de tidligere trådene. Vi merker dem bare i emnetittel med spillets navn, slik at de lett kan søkes opp igjen og masseflyttes (vi kan også merke emnetittelen til alle trådene med noen enkle klikk, no biggie).

 

Litt mer tall til folket, her er gjennomsnittlig aktive brukere (dvs brukere som har postet) pr måned for de seks første månedene.

 

AoC: 48 (topp på 92

Battlefield: 314 (Topp på 678)

CoD/MW: 560 (topp på 1019)

CS: 46 (topp på 87)

Crysis: 6 (topp på 10)

GTA: 18 (topp på 26)

Half-Life: 9 (topp på 18)

Halo: 14 (topp på 32)

Lotr Online: 14 (topp på 31)

Star Wars: 6 (topp på 12)

The Elder Scrolls: 18 (topp på 55)

Total War: 15 (topp på 25)

Warhammer Online: 6 (topp på 8)

WoW: 679 (topp på 976)

 

Merk at tallet på antall lesere er langt høyere.

 

AoC ganske ujevn, så sent som i mai 92 brukere som bør være godt nok, men måneden før var det 24. Ikke lett den der. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere tall på hvor mye konsolldelen sank etter gamer.no gikk for seg selv?

 

Synes heller det er den dere burde få skikk på. Etter gamer.no datt ut har jeg falt helt ut av konsollforumet som var hele grunnen til at jeg ble aktiv på diskusjon.no. Det er rett og slett ikke noe folk til å ta tak der.

Lenke til kommentar

Har ikke sammenligningstall enda, Sony har 478 aktive brukere pr. mnd i snitt, mens Microsoft har 393. Er bra tall det, totalsnittet for hele Diskusjon.no er 240 brukere pr. kategori. Nintendo er det verre med, som ligger på 84 i snitt. PC-spill er høyest med 854.

 

Selvfølgelig, det er jo en forskjell på det og når forumet var på topp. Jeg kan tenke meg det i de mest aktive månedene (normalt januar/februar) lå på rundt 2000-3000. Spesielt når konsollkrigene stod på for fullt.

Lenke til kommentar

:(

 

Som ivrig bruker av "Age of conan" området når jeg har noe vettug å si til de som stiller spørsmål, synes jeg dette er dårlige nyheter. AoC kategorien er den nest mest aktive MMO kategorien etter WOW, sant, ikke like aktiv, men det er fortsatt en god tusen poster siden 2008, og andre kategorier har nok vært der en del lengre, med lavere aktivitet.

 

Jeg skjønner opprydningen, men det kommer også til å skape uoversiktlige tilstander for mange fans som liker å henge rundt på sine dedikerte områder. Selv har jeg vært på forumet i 8 år nå, og jeg ser at jeg er nok ikke den eneste som har vært her en stund heller.

 

Jeg stemmer for oppryddningen når det er mening, men hvis det ikke er mening blir det bare rot i mine øyne. Hvis jeg etter 10. august må lete etter AoC trådene blant tråder fra 9 andre kategorier , så spørs det om jeg gidder.

 

Jeg ber dere nok revurdere aktivitetskravene deres en gang til her, da det vil alltid være bølger i posting for mange merker/spill.

Lenke til kommentar

Blir svært bra med en rengjøring av Spill delen av forumet.

 

Heilt siden bruddet med Gamer.no har spill kategorien blitt dårligere, selv om Spillverket.no på plass er den fortsatt i forfall. Det har litt med Spillverket.no ikke klare å erstatte Gamer.no i mine øyner.

 

Mener nå er TSP er på riktig veg å fjerne kategorier som har lite aktivitet. Det er forsatt synd at mange av emne forsvinne da i et usortert system, men vist det er mulig slik som dotten beskrive kan det være en enkel løsning.

Lenke til kommentar

Dere rydder i feil skap. Det er alle skrot-trådene i PC-spill og Generelt som gjør spillkategorien ulevelig - ikke de dedikerte spillforumene, hvor man stort sett finner voksne folk med peiling (cf. MiSP).

 

AoC ganske ujevn, så sent som i mai 92 brukere som bør være godt nok, men måneden før var det 24. Ikke lett den der. :)

 

Faktisk er det fryktelig lett, og et veldig greit eksempel på hvordan aktiviteten øker i takt med at ting skjer innenfor spillserier/MMO-er: 11 Mai 2010 ble Rise of the Godslayer, AoCs første utvidelsespakke, sluppet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil naa bare si at jeg syns at Age of Conan-forumet burde faa staa. Det er et mmo-spill, og mmo-spill har sine uaktive tider rundt avsluttende mnd paa skolen og gjennom sommerferien. Det samme gjelder vel Lord Of The Rings Online.

 

Dessuten syns jeg det er paa sin plass at AoC, norskt spill, burde faa beholde sin kategori her paa forumet. Naa som spillet er paa vei fremover igjen saa er det naturlig aa tro at aktiviteten paa forumet ogsaa vil Oke.

 

(Er i USA, saa mangler 3 bokstaver paa tastaturet)

Lenke til kommentar

Står fremdeles på forslaget mitt om ett MMO-Forum der tagging blir påbudt. "[LOTR] Post dine LOTR Screenshots" "[LOTR] Vurderer å starte på nytt, hva skal jeg velge" "[AoC] Norwegian_Vikingz søker folk!!!!!!!!" "[MMO Generelt] Hva legger du i god økonomi i ett MMO spill?".

 

Dette gjør at de som vil diskutere forskjellige MMOspill har en egen arena å boltre seg i på kryss av spillene. Tror også generell posting rundt MMOer vil øke om det kommer et eget forum for det. 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg synes mye av problemet også ligger i at med en gang spill er multiplattform så havner de i generelt. Jeg foretrekker sonykategorien for spilldiskusjon eller felleskategorien for å diskutere forskjeller mellom versjonene eller typisk "vs"tråder. Alt kvaliteten som var under gamer.no sine dager er borte nå:/

Lenke til kommentar

Hadde det vært for noen måneder siden så hadde jeg vært mer aktiv her, men er så lei spilling at jeg snart hopper på wii'en til en kamerat av meg hvis han spør - skal vi spille smashbros?

 

Men jeg synes iallefall at HL skal få stå, vi vet ingenting om episode 3 - annet enn at den skal lages.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...