Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Jeg er en avansert bruker og derfor velger jeg iPhone 4 og ikke Android.

 

Det er fint om du kan begrunne hvorfor en det er fordel for en avansert bruker å ta i bruk iPhone kontra Android? Ellers blir dette et tomt innlegg.

 

Edit: Har du virkelig lest første innlegg?

Kan ikke ha en telefon som må lades flere ganger om dagen vettu. Dessuten gir Appstore veldig mye profesjonell funksjonalitet gjennom sine apps man ikke får på Android.

Endret av ketle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er plagsomt at Android tar av i USA, det er alt for mange med 65 i IQ som kommer med idiotiske kommentarer fordi de ikke vet hva f.eks. en GameBy-emulator er, og ikke klarer å bruke den. :p "Tere ar no gamez theire dont understand lol"

 

Ideoloisk sett heller jeg mest til MeeGo, men jeg tror liksom ikke den plattformen kommer til å komme opp på iOS/Android nivå når det gjelder appstilgjengelighet.

 

De fleste har ressurser til å utvikle en app både til Android og iOS (selv om Apples relativt nylige forbud mo tredjeparts utviklerverktøy som man kan bruke for å utvikle til flere plattformer irriterer vettet av en del). Det kan bli spennende å se hva som skjer med MeeGo og WebOS.

 

Det er nok ganske klart at få kommer til å ta seg bryet med å utvikle til fire ulike plattformer. Det kan jo bli et problem for kundene som har de "tapende" OSene, om de ikke få tilgang til "må ha"-apps som Trafikanten o.l.

 

Akkurat der hjelper salgstallene til Android veldig godt - folk kan bli sure med rette når en "almenn" tjeneste prioriterer iOS venfor en plattform med flere brukere, og mange sier (for) høylydt i fra om det.

 

iOS på sin side er allerede så innarbeidet, og har enda mer storforlangende og bortskjemte kunder "Jeg vil ha en iPhone app NÅÅÅÅ!" så det klarer seg nok også bra. :p

 

SÅ uansett om man har en Androidenhet eller en iPhone tror jeg man kan være trygg på å ha de "bødvendige" appsene tilgjengelig.

 

UrgeLoL: Det finnes i utgangspunktet ikke forskjellige utgaver av Android, men det er ikke alle telefonene som blir levert med/oppdatert til siste versjon.

 

Akkurat der tror jeg Apple har gjort et veldig klokt valg, og jeg har flere ganger gitt uttrykk for at jeg skulle ønske f.eks. HTC eller Motorola lanserte en egen Premium-sere, og lovet å holde telefoner i den serien oppdatert i f.eks. to år. Det hadde kostet dem LANGT mindre enn de kunne tjent.

Lenke til kommentar

Jeg er en avansert bruker og derfor velger jeg iPhone 4 og ikke Android.

 

Det er fint om du kan begrunne hvorfor en det er fordel for en avansert bruker å ta i bruk iPhone kontra Android? Ellers blir dette et tomt innlegg.

 

Edit: Har du virkelig lest første innlegg?

Kan ikke ha en telefon som må lades flere ganger om dagen vettu. Dessuten gir Appstore veldig mye profesjonell funksjonalitet gjennom sine apps man ikke får på Android.

 

Hva i all verden har batterilevetid med emnet avansert å gjør? Dette er en genrell kriterie for mobilvalg, men har ingenting å si om en fordel når vi snakker avansert mobilbruk.

 

Så du støtter deg på applikasjoner ja. Det kunne vel ikke ha vært så mye annet når vi snakker om hva som er best for en avansert bruker. Velger du mobil med 80% fokus på applikasjoner? Satt denne og på spissen. Jeg velger mobil på grunnlag av mobilegenskaper. Jeg tror ikke jeg klare å referer nok ganger til førstepost:)

 

La meg spør deg et spørsmål. Hvis Android og iOS hadde hatt identiske programmer. Ville da en "avansert forbruker" hatt flere fordeler med en androidenhet om vi holder oss til emnet? Hvis ikke vil jeg vite hva. Ta alle punktene i førstepost i betraktning og i dette spørsmålet.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Jeg er en avansert bruker og derfor velger jeg iPhone 4 og ikke Android.

 

Det er fint om du kan begrunne hvorfor en det er fordel for en avansert bruker å ta i bruk iPhone kontra Android? Ellers blir dette et tomt innlegg.

 

Edit: Har du virkelig lest første innlegg?

Kan ikke ha en telefon som må lades flere ganger om dagen vettu. Dessuten gir Appstore veldig mye profesjonell funksjonalitet gjennom sine apps man ikke får på Android.

 

Apropos batteri! iPhone 4G sitt superstore batteri er nesten like stort som iPhone 1G fra 2007 sitt! Problemet er bare at 2G, 3G og 3GS hadde redusert batteri.

 

Kilden er ikke bekreftet, men den er vel troverdig nok:

 

http://en.wikipedia....i/IPhone#Models

 

 

edit: Nesten like stort!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Som profesjonell bruker av smartmobiler er jeg nødt til å velge den mobilen som har det økosystemet og den hardwaren som tilfredstiller mine krav. Nå er iPhone 4 det beste valget for profesjonelle brukere.

 

Det at Solbergmobil bruker apps som ett argument mot iOS/iPhone viser bare minimal forståelse for hvordan økosystemet er designet og hvilken valgfrihet dette gir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nesten like stort ? Større. 1G står med 1400mAh, 4 med 1420mAh.

 

Det var ikke poenget mitt! Apple skryter over det store batteriet, men in fact så er det bare de telefonene imellom som hadde redusert batteri. :)

 

iPhone 1G: 1400mAh

iPhone 3G: 1150mAh

iPhone 3GS: 1219mAh

iPhone 4G: 1420mAh

 

20mAh er ikke mye å skryte av! Mye større enn 3GS er det, men det er fordi 3GS sitt er lite.

Lenke til kommentar

NgZ: Det finnes mange android versjoner der ute, med like mange overlays som htc sense, samsung sitt og andre. Ikke alle er like vellykket vil jeg tørre å påstå.

Et overlay gjør det ikke til en versjon av Android. ;) Særlig ikke når du kan installere hvilken Home-app (hjemmeskjerm) du vil.
Lenke til kommentar

Nesten like stort ? Større. 1G står med 1400mAh, 4 med 1420mAh.

 

Det var ikke poenget mitt! Apple skryter over det store batteriet, men in fact så er det bare de telefonene imellom som hadde redusert batteri. :)

 

iPhone 1G: 1400mAh

iPhone 3G: 1150mAh

iPhone 3GS: 1219mAh

iPhone 4G: 1420mAh

 

20mAh er ikke mye å skryte av! Mye større enn 3GS er det, men det er fordi 3GS sitt er lite.

 

Sant det. Men det er jo fremdeles økt en del siden 3G & 3GS.

Lenke til kommentar

Som profesjonell bruker av smartmobiler er jeg nødt til å velge den mobilen som har det økosystemet og den hardwaren som tilfredstiller mine krav. Nå er iPhone 4 det beste valget for profesjonelle brukere.

 

Det at Solbergmobil bruker apps som ett argument mot iOS/iPhone viser bare minimal forståelse for hvordan økosystemet er designet og hvilken valgfrihet dette gir.

 

Du svarte meg ikke spørsmålet mitt. Det du nå sier er generelle kriterier for mobilvalg. Jeg spørte deg om fordeler for en avansert bruker. Og her har Android klart en fordel. Jeg bruker absolutt ingen applikasjoner i imot iOS! Hvor i all verden har du det ifra? Kopier og lim inn. Jeg forklarer at en mobil ikke bør vær for applikasjonsbasert og refererer til førstepost.

Skal jeg diskutere med deg så ønsker jeg at du kan svare meg konkret på mine poster.

Lenke til kommentar

@thomas:

Ja, og det er ikke negativt!

 

Det jeg derimot pirker i er Steve Jobs som skryter batteriet om til sukker og kjærlighet slik som han gjør med andre ting!

 

Ærlige Apple er glad i å ikke være så veldig ærlige, men liker å skryte over barna sine!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Hva i all verden har batterilevetid med emnet avansert å gjør? Dette er en genrell kriterie for mobilvalg, men har ingenting å si om en fordel når vi snakker avansert mobilbruk.

 

Så du støtter deg på applikasjoner ja. Det kunne vel ikke ha vært så mye annet når vi snakker om hva som er best for en avansert bruker. Velger du mobil med 80% fokus på applikasjoner? Satt denne og på spissen. Jeg velger mobil på grunnlag av mobilegenskaper. Jeg tror ikke jeg klare å referer nok ganger til førstepost:)

 

La meg spør deg et spørsmål. Hvis Android og iOS hadde hatt identiske programmer. Ville da en "avansert forbruker" hatt flere fordeler med en androidenhet om vi holder oss til emnet? Hvis ikke vil jeg vite hva. Ta alle punktene i førstepost i betraktning og i dette spørsmålet.

 

Her vil jeg og se et konkret svar ketle.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Ikke annet enn personlig synsing og erfaringer, samt det at hvordan man klarer å tyne ut 1 dags levetid av en Desire er topic nr 1 her på forumet, samt det faktum at taskkiller programmer er veldig veldig populære. Altså så er Android ett os som er lite flink til å se til at applikasjoner ikke ligger i bakgrunnen å suger batteri. Da blir det for min del bedre med apple's liksom flerprogramskjøring greie.

Lenke til kommentar

Jeg har en HD2 med en stor strømslukende skjerm, Windows Mobile som spiser batteri og jeg bruker den aktivt. Likevel er jeg ikke plaget med batteri.

 

Desire har 200mAh mer, mindre skjerm og kjører Android.

 

ja og den holder for eksempel ikke fra 0700 til 1600 om det ikke er 100% batteri når jeg står opp. Og da snakker vi ikke om veldig mye bruk heller. Litt surfing, noen samtaler og litt sms. Sjekker klokken ofte. Og ikke tror jeg det er noe galt med min heller, da fruen også har en Desire. Samme greia der.

Lenke til kommentar

Android har tydeligvis problemer med høyt strømforbruk. Det er bare å ta enn titt inn på en hver Android-telefontråd og se at folk klager over svært dårlig batterikapasitet på Android.

 

Android er ikke spesielt godt tilpasset avanserte brukere, men for tech-heads som ønsker en avansert telefon de kan sitte å knote på. Vi som bruker smartmobilen profesjonelt har ikke noe ønske om mest mulig knoting.

 

Å se bort fra apps på iOS og Android er totalt meningsløst fordi de er et meget viktig del av økosystemet. Det blir som å be folk se bort fra HTC Sense når man skal vurdere en HTC med Sense-skall over Android.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...