Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere applefans som er så glade og priser applikasjoner til himmels. Hvor tror dere utviklerne rømmer nå. Til et bredere marked med flere muligheter kanskje?

 

Hva med å ikke stigmatisere apple brukere. Du maner til konflikt når du setter det hele i et 'oss-mot-dem' perspektiv. Poenget ditt kan komme frem på en mye bedre måte.

 

Du skjønner vel at dette utsagnet er ment for de som mener at iPhone er best grunnet salgstall og applikasjoner? Så det er absolutt ikke ment for å treffe alle. Les litt igjennom linjene. Om folk ikke klarer det så skal jeg presisere poengene mine bedre fremover.

 

Edit: Dette innlegget så litt surt ut, ingen vonde tanker fra min side. Viktig å få med det.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

UrgeLol: Jeg kan være ganske kvass i mine uttaleser, men jeg er alltid konkret og innleggene mine er basert på fakta, selv om noe alltid vil vær subjektive meninger. Jeg er heller ikke den så MÅ vinne diskusjoner. Hvis noen dokumenterer godt imot en påstand så jeg kommer med, så har jeg ingen problem med å si at jeg har feil. Dette har skjedd et par ganger. Ellers kan jeg drøfte en sak fra begge sider. Husk at jeg har skrøytet mye av iPhone, men heller snakket mer positivt om Android siden jeg favoriserer det. Og har jeg utspill om hvorfor Android skulle vær bedre en iOS på enkelte/flere punkter, jo så begrunner jeg dette.

Lenke til kommentar

har bare aldri vært med på ios vs android krigen får at jeg nå skulle til å kjøpe iphone 4. Når jeg kjøpte 3GS var det i blinde. Så gikk nok glipp av det, men kan absolutt ikke si å ha sett noen si at iphone er bedre fordi den selger bedre. Men at folk kan ha sagt at det må være mye bra med iphone 4 fordi den selger såpass bra, den kan jeg tro på. Og det er jo også sant. Noe må apple gjøre rett siden mange er fornøyde med produktene deres.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Artig at folk argumenterer for et OS der funksjonaliteten ikke er åpnet i Norge engang.

Det er ren fanboyisme å kjøpe en androidtelefon før marketplace åpner.

 

Jeg tror ikke du forstår at app-mania ikke eksisterer i samme grad på Android som i iWorld.

 

En iPhone er nesten ikke funksjonell uten apps (ikke ment negativt), på Android derimot så er Applikasjoner slik som programmer er på din PC, noe du velger selv om du vil ha.

Lenke til kommentar

Artig at folk argumenterer for et OS der funksjonaliteten ikke er åpnet i Norge engang.

Det er ren fanboyisme å kjøpe en androidtelefon før marketplace åpner.

 

Jeg tror ikke du forstår at app-mania ikke eksisterer i samme grad på Android som i iWorld.

 

En iPhone er nesten ikke funksjonell uten apps (ikke ment negativt), på Android derimot så er Applikasjoner slik som programmer er på din PC, noe du velger selv om du vil ha.

 

Akkurat dette har jeg hørt mange ganger, og forsøker så godt jeg kan å se fakta her. Men jeg kan ikke helt se det. jeg kunne jo godt ha hatt en iPhone 3GS uten å noen gang laste ned en eneste apps. På samme måte som jeg godt kunne ha hatt en Desire uten å laste ned apps. Alt av viktig funksjonalitet som en telefon bør ha er jo der, i os'et. Om du tenker på forhåndsinnstallerte apps så blir det jo litt feil, blir det ikke. Men kan du være så snill å forklare dette med teskje metoden slik at jeg forstår dette argumentet.

Lenke til kommentar

For folk som ikke vet dette av meg. Jeg har eid flere Apple produkter hvor en av dem er iPod Touch. Jeg likte den veldig godt når jeg kjøpte den da den kom ut for første gang. Da var det den mest overlegne mp3 spilleren i verden.

 

Men etter som tiden gikk, fant jeg ut at iPod Touch var mere et irritasjons produkt, fordi jeg måtte bruke programmer for det ene og det andre. Det ble så kjedelig i lengden at jeg rett og slett sluttet å bruke min iPod Touch etter at jeg fikk min Sony Ericsson XPERIA X1. Da gikk jeg over til å bruke den som mp3 spiller og som telefon ofc.

 

Grunnen var at det var 68430648793684039 ganger lettere å bare overføre musikk rett i fra mine musikk mapper på maskinen og rett over til minnekortet på telefonen.

 

Absolutt alt var mye enklere med den enn det som var med iPod Touch.

 

Selv om iPod Touch fortsatt er en kjempe bra mp3 spiller, så har jeg stoppet å bruke den fordi du kan ikke gjøre en skit med den før du har 34348969 programmer installert som kan gjøre det du vil.

 

Og dette er helt lik med iPhone 4 og iOS 4. Du må ha programmer til det ene og det andre for å kunne overføre eller gjøre noe med telefonen via PC'en din. Og dette er ekstremt irriterende at man må gjøre. Og i tillegg at du ikke for lov til det ene og det andre heller i fra Apple.

 

Hadde Apple tank litt lengere enn det dem gjør nå, så hadde dem latt brukerne sine få lov til å editere hjemme skjermene sine som dem selv vil, som i f.eks Android. Og at man ikke måtte ha vært så avhengig av PC programmer hele tiden for å kunne gjøre noe med sin iPhone 4.

 

Så det er ikke noe overaskelse for min del da at jeg liker Android mobiler 753469 ganger bedre enn iPhone 4 og iOS 4.

 

Så at iPhone 4 har flere programmer enn Android bryr jeg meg ikke om, for jeg tar heller mindre programmer enn å måtte sitte å erge meg over en iPhone 4 fordi jeg må bruke flere PC programmer for å kunne gjøre det jeg vil med telefonen.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

urgelol

Jeg har diskutert mange ganger mot de som faktisk sier rett ut at iphone er best pga. de selger mest. Det er klart at apple har gjort veldig mye bra!

Detter har jeg hatt lange diskusjoner i et par tråder her på forumet.

 

Lilac1

Du må seriøst leste førsteposten en gang til. Vil du ha en smartmobil som har svært mye rett ut av esken og som er best på mobilegenskaper, eller vil du har et produkt som er veldig applikasjonsbasert? (satt på spissen)

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Artig at folk argumenterer for et OS der funksjonaliteten ikke er åpnet i Norge engang.

Det er ren fanboyisme å kjøpe en androidtelefon før marketplace åpner.

 

Jeg tror ikke du forstår at app-mania ikke eksisterer i samme grad på Android som i iWorld.

 

En iPhone er nesten ikke funksjonell uten apps (ikke ment negativt), på Android derimot så er Applikasjoner slik som programmer er på din PC, noe du velger selv om du vil ha.

 

Akkurat dette har jeg hørt mange ganger, og forsøker så godt jeg kan å se fakta her. Men jeg kan ikke helt se det. jeg kunne jo godt ha hatt en iPhone 3GS uten å noen gang laste ned en eneste apps. På samme måte som jeg godt kunne ha hatt en Desire uten å laste ned apps. Alt av viktig funksjonalitet som en telefon bør ha er jo der, i os'et. Om du tenker på forhåndsinnstallerte apps så blir det jo litt feil, blir det ikke. Men kan du være så snill å forklare dette med teskje metoden slik at jeg forstår dette argumentet.

 

Jeg tenker ikke på forhåndsinstallerte apps nei! Det jeg mener er at Android er mer av et funksjonelt operativsystem og ikke et underlag slik som iOS (Nok en gang, ikke ment som negativt).

 

Hva er det vi trenger ytterligere av en mobil i all hovedsak? Noe til å surfe Facebook med? Twitter? Spill eller værmeldingen?

I Android og WM består dette av funksjoner i operativsystemet (ekskludert spill), der du kan slenge ut Facebook-veggen din på hjemmeskjermen eller få MSN-beskjeder som notification. iOS er mer telefon-basis på selve telefonen og det ytterlige dekkes av gratis eller betalte apps.

 

Slik jeg opplever det i Android så er apps mer som en gimmick eller en funksjon der du utnytter telefonen ytterligere. Ikke noe som 80% av telefonen baserer seg på.

 

Derav så føler jeg at applikasjoner er mye viktigere på en iPhone enn en Android-enhet.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lite spørsmål, hvem er disse som mener at iPhone er best på grunn av salgstallene? Har aldri hørt om noe som har brukt det som argument for at telefonen er best.

 

 

Det er vel få jeg har lest som har sagt dette rett ut......men når man ser på slutten av en diskusjon så kommer ofte et argument som dette. "siden Iphone er så dårlig er vel alle som kjøper denne telefonen dumme" eller "ja android er mye bedre og det er vel derfor Iphone selger så mye" eller "iphone er sikkert dritdårlig men hvorfor selger det så jævla mye"

 

jeg har sett versjoner av disse argumentene flere ganger, veldig ofte når man har gått tom for argumenter :)

Lenke til kommentar
Slik jeg opplever det i Android så er apps mer som en gimmick eller en funksjon der du utnytter telefonen ytterligere. Ikke noe som 80% av telefonen baserer seg på.

 

Derav så føler jeg at applikasjoner er mye viktigere på en iPhone enn en Android-enhet.

 

Dette er realiteten og. Apple`s strategi er legge til rette for utviklere. En iPhone er så basis, at flere folk sier at dette er en smartmobil for nybegynnere. Dette er jo satt litt på spissen dette og, siden det er flere intelligente mennesker som benytter seg av iPhone. Men vil du ha mer utav en smartmobil rett opp av esken, så velger du en androidenhet. Det er dette Marius Aarre forklarer så godt i sin førstepost.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Lite spørsmål, hvem er disse som mener at iPhone er best på grunn av salgstallene? Har aldri hørt om noe som har brukt det som argument for at telefonen er best.

 

 

Det er vel få jeg har lest som har sagt dette rett ut......men når man ser på slutten av en diskusjon så kommer ofte et argument som dette. "siden Iphone er så dårlig er vel alle som kjøper denne telefonen dumme" eller "ja android er mye bedre og det er vel derfor Iphone selger så mye" eller "iphone er sikkert dritdårlig men hvorfor selger det så jævla mye"

 

jeg har sett versjoner av disse argumentene flere ganger, veldig ofte når man har gått tom for argumenter :)

Du mener etter at androidlover82 og desirelover14 har sagt at eneste grunnen til at iPhone selger er fordi det er så mange tullete apple elskere i verden. Og at eneste grunnen til at de kjøpe iPhone er fordi de ikke vet om android? Tror nok ikke vi ska lete lenge for å finne alle de idiotiske argumentene på begge "sider".

Lenke til kommentar

 

I Android og WM består dette av funksjoner i operativsystemet (ekskludert spill), der du kan slenge ut Facebook-veggen din på hjemmeskjermen eller få MSN-beskjeder som notification. iOS er mer telefon-basis på selve telefonen og det ytterlige dekkes av gratis eller betalte apps.

 

 

Android kommer vel ikke med noen widget for Facebook ut av esken såvidt meg bekjent. Dette kommer enten fra implementering gjort av f.eks. HTC med Sense, Samsung med Social Hub eller Sony Ericsson med Timescape. Eventuelt kommer det med Facebook-applikasjonen, som såvidt meg bekjent heller ikke er forhåndsinstallert i stock-utgaven av Android 1.6/2.1 (kjenner ikke til 2.2 noe spesielt enda). Så det argumentet har jeg lest mange ganger ment som en fordel Android skal ha over iOS, mens det faktisk krever at man installerer en applikasjon eller kjøper riktig mobilmerke som har installert dette via eget grensesnitt.

 

Mange har ment man skal se bort i fra apps i denne tråden, så da får man se bort i fra sosiale medier som et god argument hos Android, da f.eks. muligheten til å legge Facebook-veggen din på hjemskjermen faktisk krever applikasjoner utover det som er implementert i selve operativsystemet.

Lenke til kommentar

Jeg er en avansert bruker og derfor velger jeg iPhone 4 og ikke Android.

 

Det er fint om du kan begrunne hvorfor en det er fordel for en avansert bruker å ta i bruk iPhone kontra Android? Ellers blir dette et tomt innlegg.

 

Edit: Har du virkelig lest første innlegg?

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Du mener etter at androidlover82 og desirelover14 har sagt at eneste grunnen til at iPhone selger er fordi det er så mange tullete apple elskere i verden. Og at eneste grunnen til at de kjøpe iPhone er fordi de ikke vet om android? Tror nok ikke vi ska lete lenge for å finne alle de idiotiske argumentene på begge "sider".

 

 

hehe :) godt svar, :) ja det finnes ofte sånne kommentarer fra begge sider...

 

men generelt så kan jeg snakke av folk jeg snakker med privat som kommer med sånne kommentarer også.

 

tror ikke mange bruker lang tid på sånne kommentarer :)

Lenke til kommentar

I Android og WM består dette av funksjoner i operativsystemet (ekskludert spill), der du kan slenge ut Facebook-veggen din på hjemmeskjermen eller få MSN-beskjeder som notification. iOS er mer telefon-basis på selve telefonen og det ytterlige dekkes av gratis eller betalte apps.

 

 

Android kommer vel ikke med noen widget for Facebook ut av esken såvidt meg bekjent. Dette kommer enten fra implementering gjort av f.eks. HTC med Sense, Samsung med Social Hub eller Sony Ericsson med Timescape. Eventuelt kommer det med Facebook-applikasjonen, som såvidt meg bekjent heller ikke er forhåndsinstallert i stock-utgaven av Android 1.6/2.1 (kjenner ikke til 2.2 noe spesielt enda). Så det argumentet har jeg lest mange ganger ment som en fordel Android skal ha over iOS, mens det faktisk krever at man installerer en applikasjon eller kjøper riktig mobilmerke som har installert dette via eget grensesnitt.

 

Mange har ment man skal se bort i fra apps i denne tråden, så da får man se bort i fra sosiale medier som et god argument hos Android, da f.eks. muligheten til å legge Facebook-veggen din på hjemskjermen faktisk krever applikasjoner utover det som er implementert i selve operativsystemet.

 

Jo! I Froyo har du en Widget for både Twitter, vær, nyheter, batteri, Facebook ut av boksen! Uten HTC Sense. :)

Du har også integrering mellom kontaktene dine og Facebook, slik at du får Facebook-bilde og statusen deres i telefonlisten din.

 

Jeg har veldig liten erfaring med Android da jeg har en WM-mobil med Android som "dualboot".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...