Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke si mye her nå, men ketle, hvis det er noen som er ute å ror nå, så er det klart du.

 

Om du ikke vet hvorfor, neivell, ikke mitt problem at du ikke ser hvordan du holder på.

 

Off topic og rett på enkelt person. Har du ikke noe å bidra med så kan du vel holde deg unna Terminator 3?

 

Når folk ikke klarer å svare konkret på spørsmål, og ror seg unna meg å snakke seg videre. Da kan vi diskurere i det uendelige.

 

Ellers har diskusjonen gått litt utover emnet. Og frihetsprinsippet ble dratt bra inn i diskusjonen.

 

Jeg tok meg jo frihet i å svare. Du kan ikke bare overføre filer slik du skrev i eksemplet ditt. Hva så?

Lenke til kommentar

Hehe. Da skjønner jeg at du kanskje setter pris på friheten med å bruke høytalerene ja.

 

"Det vanligste som pakkes inn i en avi-fil er nok formatet divx/xvid." Ja jeg ville ha sagt det samme. Jeg liker veldig godt at jeg kan legge inn masse filtyper på min Desire, for så å bare spille av alt via Rockplayer. Og du som har Omnia HD for og virkelig merke fordelen over iPhone på dette området.

 

Helt klart er dette en fordel, selv om en jailbreaket iPhone 3GS/4 fint kan spille av native divx/xvid takket være programmet Yxflash, samtidig som du kan overføre videoene utenom iTunes når den først er jailbreaket.

 

Jeg syntes fortsatt at det er dårlig at du ikke vil endre førsteposten når det gjelder videostøtte, det som står der om at du slipper konverteringen på Android er helt feil som jeg har påvist flere ganger nå. Skal man ikke diskutere applikasjoner som går utover det operastivsystemet takler i stock-utgave så er det feil å si at Android har bedre videostøtte enn iPhone. De er dessverre begge like dårlig ut av esken, med mindre du installerer tredjeparts-programvare eller produsenten har valgt å legge dette inn for deg (kun Samsung gjør dette per dags dato).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si mye her nå, men ketle, hvis det er noen som er ute å ror nå, så er det klart du.

 

Om du ikke vet hvorfor, neivell, ikke mitt problem at du ikke ser hvordan du holder på.

 

Off topic og rett på enkelt person. Har du ikke noe å bidra med så kan du vel holde deg unna Terminator 3?

Om ketle ikke svarer på spørsmålene han får av SolbergMobil og de andre her, så ja, da er han ute å ror om han da prøver å snakke om noe annet.

 

Så enkelt er det bare.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Innlegget i første post vil stå. Dette er grunnet frihet ved Android. Ellers er det mitt subjektive syn på produktivitet. Jeg kunne dratt med eksempler fra hele #744 men det står godt nok som det gjør i første post.

Jeg ser synet ditt og er litt enig. Du må ta i bruk en tredjeparts applikasjon. Men poenget er heller ment som at Android er så fritt med så mye muligheter at du skal slippe å laste ned konverteringsverktøy, og hele den prosessen. Det skal være enklere enn som så.(min mening)'

Dette mener jeg at er en enklere løsning med Android en med iPhone iOS, og jeg tror de fleste vil vær enig.

Det er derfor jeg mener at videoløsningen er bedre på en androidenhet.

 

Edit: Kanskje jeg skulle tatt med hele økosystemet å utvide første post. Jeg kan tenke litt på dette.

Endret av Marius Aarre
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Terminator 3:Virkelig viktig at du kommer inn her å passer på at han gjør det da. For Solberg og de andre klarer jo ikke å passe på det selv.

 

Marius Aarre: Joda, jeg sier "hva så til sånt" fordi det er det jeg føler.

Kan du oppklare en ting for meg, når vi diskuterer dette du for alle android eiere? Jeg snakker i allefall bare for meg selv. Men jeg kan tippe at mange av disse tingene som vi diskuterer her er totalt uviktig for 90% av android brukerene eller iphone brukerene.

Lenke til kommentar

Svar til Marius:

 

Marius: Hvordan er en iOS bedre for en bruker med høy kunnskap om mobil en android?

 

Ketle: Android har masse funksjonalitet, men er dårlig på brukervennlighet. Det har til og med Google innrømmet og sier at de skal fokusere på brukervennlighet i de neste versjonene av Android. Slik du beskriver høy kunnskap så mener du "noen som er glad i pusle med innstillinger på mobilen og ha den som et leketøy som er gøy å leke med". Har du høy kunnskap og er profesjonell bruker vil du ha minst munlig knot og mest mulig effektivitet.

 

Marius: Med iPhone så har du kanskje noen få gode applikasjoner som android ikke har. Men utenom dette så er du på veldig tynn is.

 

Ketle:Applikasjoner er grunn nummer 1 til å velge iOS og Android. Bryr du deg ikke om apps kan du kjøpe en hvilken som helst annen telefon med Symbian, Bada eller whatever OS.

 

Marius: Tror du ikke mobilforbrukere med mye kunnskap setter pris på å kunne sette opp smartmobilen etter sitt eget behov med kustomatiseringsmuligheter som iPhone bare kan drømme om?

 

Ketle: Nei, tror ikke at folk gidder å bruke masse tid på customisere. Det er en lek for folk som har telefonen som leketøy. Dessuten har iPhone en hel rekke gode apps som lar deg sette opp telefonen slik du ønsker gjennom apps. Dette er liksom hele grunntanken bak iOS.

 

Marius: Ellers har android et beskjedsystem som knuser iOS. For å ikke snakke om den nye intent-teknologien. Brukere kan laste ned forskjellige nettlesere, tastatur, og har generelt mye flere muligheter en det android har. Se resten av mine 13-14 punkter i mitt første innlegg.

 

Ketle: At du gidder å sitte å fikle med dette betyr ikke at folk flest gjør det eller har noen som helst ønske om å gjøre det.

 

Maris: Jeg vil virkelig se at du svarer på mitt spørsmål. Du har kun applikasjoner å støtte deg på. Ikke noe på selve telefondelen. Prøv å vær saklig og konkret.

 

Ketle: Applikasjoner er selve grunntanken bak iOS og Android, at du ikke forstår hvordan designprinsippet til disse to OSene er sier mer om ditt kunnskapsnivå enn mitt.

Endret av ketle
Lenke til kommentar

Terminator 3:Virkelig viktig at du kommer inn her å passer på at han gjør det da. For Solberg og de andre klarer jo ikke å passe på det selv.

Jo flere som mener at noen er ute å ror jo sterkere står de andre til å ha rett.

 

Så det var ikke snakk om at SolbergMobil eller de andre ikke klarer å ta seg av dette selv, men at det var snakk om at det er flere her som faktisk mener at noen er ute å ror her.

Lenke til kommentar

Ketle: Skal vi diskutere så gjør du dette med bedre quoting og ikke minst det at du tar med alt. Ellers ser jeg lite til hvorfor du mener at iPhone iOS er bedre en Android for en bruker som liker det litt avansert, og jeg ba deg ta med alle mine punkter i første post i betraktningen.

 

Utenom applikasjoner i appstore. Hva er det med iOS som gjør at dette tilfredstiller en avansert bruker bedre enn Android? Og hvorfor er det 3 gang jeg spør etter et konkret svar om dette?

 

Her kan du se hvorfor jeg mener at Android banker iPhone på dette området. Gi beskjed om du vil ha flere punkter som eksempel.

Endret av Marius Aarre
Lenke til kommentar

At du velger å se bort fra Apps viser at du virkeligikke har forstått hvordan iOS og Android er laget og hvordan OSet skal fungere i sitt økosystem.

 

Marius svar meg på dette enkel spørsmålet: Hvilken appstore er best på kvalitet og utvalg? Er det A - Android Market eller B - Appstore. Du trenger bare å svare A eller B.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At du velger å se bort fra Apps viser at du virkeligikke har forstått hvordan iOS og Android er laget og hvordan OSet skal fungere i sitt økosystem.

 

Marius svar meg på dette enkel spørsmålet: Hvilken appstore er best på kvalitet og utvalg? Er det A - Android Market eller B - Appstore. Du trenger bare å svare A eller B.

 

Dette har jeg svart på 5 ganger tidligere i tråden. Og jeg har alltid sagt at appstore er bedre. Har du ikke sett dette?

 

Kan du svare meg på mitt da? Det er fjerde gangen jeg spør om svar.

Endret av Marius Aarre
Lenke til kommentar

Kan vi semi konkludere med at android er best for mange av de avanserte brukerene, mens at ios er best for folk flest samt de avanserte brukerene som er ferdige med å "leke"? Og ikke ta ordet leke som noe negativt, jeg har også likt å leke med mobilene, men er blitt mer og mer lei. Det er en av grunnene til at jeg velger bort android nå, fordi det nesten krever at man leker med det for å få en brukbar telefon.

 

Terminator 3:Virkelig viktig at du kommer inn her å passer på at han gjør det da. For Solberg og de andre klarer jo ikke å passe på det selv.

Jo flere som mener at noen er ute å ror jo sterkere står de andre til å ha rett.

 

Så det var ikke snakk om at SolbergMobil eller de andre ikke klarer å ta seg av dette selv, men at det var snakk om at det er flere her som faktisk mener at noen er ute å ror her.

 

De spør sikkert om de trenger hjelp. Så slipper du å skjemme dem ut.

Lenke til kommentar

Hehe. Hvor mangen ganger må han spør? Det at du ketle mener at iOS er mer tilfredstillende for en avansert bruker i forhold til android er jo nesten til å le av. Det er jo så vannvittig mye mer muligheter med Android en iPhone iOS. Og dette på en enkel og forståelig måte og. Refererer nok en gang til førstepost.

Lenke til kommentar
Kan vi semi konkludere med at android er best for mange av de avanserte brukerene, mens at ios er best for folk flest samt de avanserte brukerene som er ferdige med å "leke"? Og ikke ta ordet leke som noe negativt, jeg har også likt å leke med mobilene, men er blitt mer og mer lei. Det er en av grunnene til at jeg velger bort android nå, fordi det nesten krever at man leker med det for å få en brukbar telefon.

 

Her har du en del rett. Android er mer tilpasset for de litt mer avanserte som ønsker å sette opp enheten litt mer. De vil kanskje ikke ha en iPhone som kun viser snartveier til applikasjoner på fremsiden. Det blir kanskje litt funksjonsløst. Men for nybegynnere så kan iPhone være et bedre valg.

 

Hvorfor føler du at du nesten må leke med android for å få en brukbar telefon? Den fungerer jo utmerket rett ut av boksen, og er vel meget brukervennlig? Nå tenkter jeg på din Desire.

Lenke til kommentar

Hehe. Hvor mangen ganger må han spør? Det at du ketle mener at iOS er mer tilfredstillende for en avansert bruker i forhold til android er jo nesten til å le av. Det er jo så vannvittig mye mer muligheter med Android en iPhone iOS. Og dette på en enkel og forståelig måte og. Refererer nok en gang til førstepost.

Spørs hvordan du definerer en "avansert bruker" det. Hvis det er en bruker som "elsker å fikle rundt på alle innstillinger, og bruker timevis på å sette opp telefonen sin" så er dette et veldig lite snevert marked. For denne gruppen mennesker er definitivt en Android-telefon det beste valget.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

At du velger å se bort fra Apps viser at du virkeligikke har forstått hvordan iOS og Android er laget og hvordan OSet skal fungere i sitt økosystem.

 

Marius svar meg på dette enkel spørsmålet: Hvilken appstore er best på kvalitet og utvalg? Er det A - Android Market eller B - Appstore. Du trenger bare å svare A eller B.

Javel?, så hvis du ser denne veien med at du må ta apps med i bildet her, altså ikke de appsa som er i OS'et fra før av. Så kan jeg jo si med en gang at Windows er jo mye bedre enn Mac OSX da.

 

Ser du hvor dette ender og hva jeg prøver å få frem her?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

jeg mener og at de som har middels kunnskap har mer utbytte av en Androidenhet genrelt sett. Ellers har jeg forklart i førstepost at jeg får en følelse av at iPhone passer bedre til førstegangskjøpere innen smartmobil. Husk og at tråden som jeg starten har mye subjektive punkter som passer bedre for meg. Føler jeg viste dette godt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...