Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En liten kommentar til denne før vi legger den død. Nå er det lovlig jailbreake og roote. Men garantien mister vi fortsatt. Men jeg liker at firbrukere får mer og mer frihet.

 

Lovforslaget som ble slått gjennom i USA, har ingen praktisk betydning. Dette er mat for papiret. Vi risikerer ikke straff for å jailbreake lengre, men i realiteten gjorde ingen det før heller.

Lenke til kommentar
En liten kommentar til denne før vi legger den død. Nå er det lovlig jailbreake og roote. Men garantien mister vi fortsatt. Men jeg liker at firbrukere får mer og mer frihet.

 

Lovforslaget som ble slått gjennom i USA, har ingen praktisk betydning. Dette er mat for papiret. Vi risikerer ikke straff for å jailbreake lengre, men i realiteten gjorde ingen det før heller.

 

Nei du har helt rett. Men det er selve symboliseringen jeg ville få frem. Jeg har alltid vært for at en bruker skal ha mest mulig frihet med sitt produkt.

Lenke til kommentar

Dette blir litt kvirulering, men jeg vil svare dere begge på to ord dere har tatt i bruk. Hån og symbolisering: Dersom du tar det til hensyn når du velger et produkt, så vil avgjørelsen bero på mer enn bare produktets egenskaper. Idealisme hører ikke hjemme i en saklig diskusjon om et produkt da det er en personlig preferanse. Med forhehold at dere nevnte det i sammenheng med trådtittel.

 

-----

Jeg ønsker å ta en kommentar på signaturen din SolbergMobil:

(og minne deg på en skrivefeil)

La heller forbrukeren ha kontroll over sin egen smartmobil, en at en et firma skal bestemme det for deg.

 

Jeg; som en selverklært liberalist; er for mest mulig personlig frihet, men frihet bør også gå begge veier. Et selskap skal ha frihet til å lukke sitt system så langt de vil, og nettopp kundene vil avgjøre hvorvidt beslutningene om åpenhet er rett valg eller ikke. Du kan bare selge et dårlig produkt -- lenge. Nå har jeg kjørt android 2.1 en stund og ser lett hvor forskjellene på android og iOS ligger hva angår åpenhet. I en alder av 23 er jeg nok kommet over den kneiken hvor leking med produkter som du virkelig må bryne deg på ikke er så gøy lengre. Jeg liker produkter som virker. Android har, nettopp fordi det er åpent, for mange programmer av for laber kvalitet.

 

Og ta til etteretning at dette ikke er ment som android slakt. Jeg trenger bare ikke fortelle dere kjenner fordelene til android like godt som meg.

Det som jeg tror og håper kommer til å skje:

Google vil innse at et for åpent android marked bærer for mange ulemper for kundene. De kommer til å utvide eller lage ett nytt android market (pro?, i tillegg til ett fritt market), hvor kun Google kontrollerer hvilke programmer som får slippe gjennom, slik Apple gjør idag. Det vil gjøre det mye enklere for kundene å finne gode programmer og gjøre systemet mer attraktivt for kunder og utviklere.

 

Da vil google kanskje ta 'the edge' på apple. Men såfremst er jeg ikke veldig imponert over applikasjonhåndteringen i 2.1.

Endret av apegryn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er helt enig med deg i synet om applikasjonsbutikk. Android har gått ut og sakt at de skal lage et bedre rankingsystem, som gjør at alle de dårlige applikasjonene synker til bunnen. Ellers har det jo et godt system for tilbakemeldinger, der andre som laster ned har en veldig god oversikt. Svært mange utviklere begynner nå å gå over til android, som vil øke kvaliteten på programmene. Jeg føler ikke noen trang for at android skal kvalitetssikkre hver eneste progra, men det hadde jo absolutt ikke vært negativt.

Jeg ønsker heller et skikkelig rankingsystem.

 

Ellers vil jeg si at Android har ikke gjort seg for åpen. De støtter heller ikke alle filtyper, og du kan ikke endre på startskjermene 100% som du ønsker, men du har en frihet til å gjøre mye. Du kan gjøre mye mer en resten av konkurrentene på markedet og dette på en svært enkel måte. Ingen kan komme å si at det er vanskelig å sette opp startskjermen på en android etter sitt eget ønske med snarveier til kontakter, programmer, widgets, mapper osv. Brukergrensesnittet viser dette på en lett og forstålig måte.

 

Hva var skrivefeilen?=)

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Er ofte slik at gresset ser grønnere ut på den andre siden, det samme tenkte jeg. Men etter noen måneder med android så går jeg nå over til ios igjen. Rett å slett fordi ios er mer stabilt og har større og bedre utvalg av apps(i mine øyne). Jeg liker rett å slett det faktum at det rett å slett fungerer, og at disse utrolige mulighetene med customisering ikke var like mye verdt for meg som jeg først trodde. Blir egentlig ett valg mellom forskjellige kriterier, da ingen av dagens mobil os gir meg alt jeg vil ha.

 

Nøyaktig samme vise som meg det. Kjøpte meg en HTC Hero og endte etter et halvt år tilbake i iOS, da det rett og slett fungerer bedre for meg.

Lenke til kommentar

Markedsandeler i USA:

Android: 34 %

Blackberry: 32,1 %

Apple iOS: 21,7 %

Andre: 12,2 %

 

Siste 12mnd:

Android har økt markedsandelen med 886%

iOS har økt markedsandelen sin med 61%

 

Dere applefans som er så glade og priser applikasjoner til himmels. Hvor tror dere utviklerne rømmer nå. Til et bredere marked med flere muligheter kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dere applefans som er så glade og priser applikasjoner til himmels. Hvor tror dere utviklerne rømmer nå. Til et bredere marked med flere muligheter kanskje?

 

Hva med å ikke stigmatisere apple brukere. Du maner til konflikt når du setter det hele i et 'oss-mot-dem' perspektiv. Poenget ditt kan komme frem på en mye bedre måte.

Endret av apegryn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

kan noen si meg hva som er bedre med iPhone iOS, utenom at det er større utvalg i apps?

 

jeg strever med å finne fordeler..

Det er kvaliteten på programmene, ikke utvalget, som gjør at iOS står vesentlig mye sterkere på applikasjonsfronten. Det spiller ingen trille om det finnes 1'000'000 eller 10'000 applikasjoner, så lenge de 100 du har er gode.

 

Tross færre 'muligheter', er iOS bedre å bruke nettopp fordi det virker. Det er for mange kompatibilitetsproblemer på android fortsatt. Jeg har ved flere anledninger fått symbian-vibber når android frustrerende nok ikke vil virke slik det skal, dog er det litt mer skuffende på android da jeg forventer litt mer av det enn jeg noengang har gjort på symbian.

Lenke til kommentar

SolbergMobil, du er sikkert broren til Terminator 3 her på forumet?

 

Synes du skal gjøre som apegryn sier, slutte å hele tiden skulle gå til krig. IOS er bra, android er bra, men det finnes flere milliarder mennesker, og alle har forskjellige behov. Og alle som kjøper apple gjør det ikke fordi de er apple fans, men fordi de er fornøyde med produktene deres.

 

Jeg har aldri vært noen apple fans, og det var etter mye om å men at jeg kjøpte min første iPhone, en 3GS. Altså 3 året iPhone var ute. Kjempe fornøyd med det, men ønsket her i vår å prøve android. Første forsøk var horribelt siden jeg fikk en SE X10, en telefon av laber kvalitet i mine øyne. Men med min Desire var jeg mye mer fornøyd. Men samtidig er en helheltsfølelse med android jeg ikke får, men som iPhone klarte å innfri. Derfor gleder jeg meg til torsdag da jeg får startet å bruke min nye iPhone 4 32GB. Så får Desiren kose seg på finn. Kombinasjonen jeg har nå med alle de gode appsene jeg har på iPad så blir nesten iPhone 4 ett must.

Lenke til kommentar

Vi kriger ikke, vi går mot prinsipper!

 

Hadde du latt Android bade i skryt og løgn, vært synonymt med eksklusivitet og kvalitet? Når du hører på mennesker som snakker om hvor SINNSYKT overlegent Android er og hvorfor alle må kjøpe en Android-telefon, blir du ikke litt irritert da? Har ikke du lyst å bryte inn og snakke om hvorfor iPhone faktisk er bedre på noen områder.

 

Slik har ihvertfall jeg det! Bare at iPhone er synderen hos meg.

Lenke til kommentar

SolbergMobil, du er sikkert broren til Terminator 3 her på forumet?

 

Synes du skal gjøre som apegryn sier, slutte å hele tiden skulle gå til krig.

Du kan ikke sammenligne SolbergMobil med Terminator 3. SolbergMobil er en fornuftig bruker.

 

En bror kan da godt være fornuftig selv om at hans bror ikke er det :p Poenget mitt var bare at det begynner å bli litt "mye" med android vs ios krigs hissingen nå.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Vi kriger ikke, vi går mot prinsipper!

 

Hadde du latt Android bade i skryt og løgn, vært synonymt med eksklusivitet og kvalitet? Når du hører på mennesker som snakker om hvor SINNSYKT overlegent Android er og hvorfor alle må kjøpe en Android-telefon, blir du ikke litt irritert da? Har ikke du lyst å bryte inn og snakke om hvorfor iPhone faktisk er bedre på noen områder.

 

Slik har ihvertfall jeg det! Bare at iPhone er synderen hos meg.

 

Absolutt. Men det har også litt med hvordan man ser på ting. Som f.eks. denne jublingen over salgstallet for android telefoner. Det er jo SÅ mye bedre enn alt annet. Joda, telefoner med android selger jo som hakka møkk, men skulle det ikke mangle? Android får du jo nå i ørten varianter i enda flere varianter av hardware. Om ikke android hadde klart å selge mange ganger bedre enn ios så hadde det vært merkelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...