Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til hvordan jeg skal greie Nascar?

 

Her blir det vel innstillingstips. Har kjørt Daytona 2 ganger nå, og havnet på 11 og 12 plass, langt bak alle andre. Sliter noe veldig med at jeg mister rundt 30 km/t i hver sving.

Du bremser vel ikke? Ellers så går det an å trimme NASCAR'ene bittelitt, og du må huske på at du må ha racing: soft-dekkene (det gjelder forsåvidt alle biler)

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvordan jeg skal greie Nascar?

 

Her blir det vel innstillingstips. Har kjørt Daytona 2 ganger nå, og havnet på 11 og 12 plass, langt bak alle andre. Sliter noe veldig med at jeg mister rundt 30 km/t i hver sving.

Skru av stabilitetskontrollen (og alt annet forøvrig) siden den hindrer pådrag i svingene.

 

Ut over det, legg deg på 12. plass og draft hele løpet, så timer du en forbikjøring rett før siste runde og push-drafter bilen på førsteplass om nødvendig (dytter han forsiktig bakfra slik at du fortsatt drafter, og han får fart fra deg) til siste sving hvor du kjører forbi. Å ligge midt i feltet er umulig siden du blir dytta rundt hele tiden (i alle fall ble jeg det).

Lenke til kommentar

Må si hastigheten på spillet ble en del bedre med en kjapp SSD disk. Før så ble enkelte av banene ferdig lastet når alle medvirkende biler hadde passert minst 1 gang, ofte en halv gang til. Nå rekker jeg aldri å se hvilke bil som er med på de 2-3 siste plassene.

 

Selv hopping mellom menyer går en del kjappere.

 

Hvordan SSD disk brukte du ??

 

Bruker denne: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-120-GB-SSD-2,5-S-ATA-II-TRIM-GC-Vertex-2,-Max-Read-Write-285-275MB-sec-43015.aspx

 

Var på tilbud forrige uke til noen hundrelapper billigere. Fås også i 240 GB utgave som er like kjapp.

 

EDIT: Vet ikke direkte hvor kjapp denne er sammenlignet med den originale. Når jeg byttet ut min WD Raptor med 10.000 rpm i PCen, med en tregere SSD en denne. Så gikk overføringshastigheten mellom 2 helt normale harddisker 7200 RPM opp fra 30 til 45 MB i sekundet. (Fordi OSet ligger på SSD, og mye går via den disken når det kopieres mellom andre disker) Mellom mine 2 SSDer som er helt like så gikk det med over 100 MB/s. Denne er mer enn 100 MB kjappere i følge spesifikasjonene. PS3 disken er tregere enn 7200 RPM diskene, da de er på 5400 RPM.

 

Så det er verdt oppgraderinga?

Lenke til kommentar

I options, I den rattmenyen som er helt til venstre så stiller du force feedback, er litt usikker på om du faktisk kan stille det på g27 da jeg har hørt litt av vært. Har ikke tested det enda. Jeg syntes den var litt sterk I starten, men etter noen timer så ble jeg vant till det. Synes det er grei styrke nå.

Endret av Synergi
Lenke til kommentar

I options, I den rattmenyen som er helt til venstre så stiller du force feedback, er litt usikker på om du faktisk kan stille det på g27 da jeg har hørt litt av vært. Har ikke tested det enda. Jeg syntes den var litt sterk I starten, men etter noen timer så ble jeg vant till det. Synes det er grei styrke nå.

takk , jeg har heller ikke funnet ut hvordan man setter bilen i revers... er det bare jeg som er dum eller er det en fancy metode? :ph34r:
Lenke til kommentar

I options, I den rattmenyen som er helt til venstre så stiller du force feedback, er litt usikker på om du faktisk kan stille det på g27 da jeg har hørt litt av vært. Har ikke tested det enda. Jeg syntes den var litt sterk I starten, men etter noen timer så ble jeg vant till det. Synes det er grei styrke nå.

takk , jeg har heller ikke funnet ut hvordan man setter bilen i revers... er det bare jeg som er dum eller er det en fancy metode? :ph34r:

 

Trekant.

 

Edit: Var G27 du hadde ja, er vel ikke trekant der nei.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Må si hastigheten på spillet ble en del bedre med en kjapp SSD disk. Før så ble enkelte av banene ferdig lastet når alle medvirkende biler hadde passert minst 1 gang, ofte en halv gang til. Nå rekker jeg aldri å se hvilke bil som er med på de 2-3 siste plassene.

 

Selv hopping mellom menyer går en del kjappere.

 

Hvordan SSD disk brukte du ??

 

Bruker denne: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-120-GB-SSD-2,5-S-ATA-II-TRIM-GC-Vertex-2,-Max-Read-Write-285-275MB-sec-43015.aspx

 

Var på tilbud forrige uke til noen hundrelapper billigere. Fås også i 240 GB utgave som er like kjapp.

 

EDIT: Vet ikke direkte hvor kjapp denne er sammenlignet med den originale. Når jeg byttet ut min WD Raptor med 10.000 rpm i PCen, med en tregere SSD en denne. Så gikk overføringshastigheten mellom 2 helt normale harddisker 7200 RPM opp fra 30 til 45 MB i sekundet. (Fordi OSet ligger på SSD, og mye går via den disken når det kopieres mellom andre disker) Mellom mine 2 SSDer som er helt like så gikk det med over 100 MB/s. Denne er mer enn 100 MB kjappere i følge spesifikasjonene. PS3 disken er tregere enn 7200 RPM diskene, da de er på 5400 RPM.

 

Så det er verdt oppgraderinga?

 

Hvis man først skal ha en litt større disk, så er det verdt det etter min mening. Men SSD i store størrelser er jo meget dyrt. Jeg tok kun 120 GB.

Om selve prisen veier opp for ventingen er opp til hver enkelt. Jeg hadde råd, og Netshop hadde tilbud (som de ofte har). Loading osv ble kjappere, og maskinen ble også stillere.

 

Angrer i hvertfall ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...