Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si hastigheten på spillet ble en del bedre med en kjapp SSD disk. Før så ble enkelte av banene ferdig lastet når alle medvirkende biler hadde passert minst 1 gang, ofte en halv gang til. Nå rekker jeg aldri å se hvilke bil som er med på de 2-3 siste plassene.

 

Selv hopping mellom menyer går en del kjappere.

 

Hvordan SSD disk brukte du ??

 

Bruker denne: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-120-GB-SSD-2,5-S-ATA-II-TRIM-GC-Vertex-2,-Max-Read-Write-285-275MB-sec-43015.aspx

 

Var på tilbud forrige uke til noen hundrelapper billigere. Fås også i 240 GB utgave som er like kjapp.

 

EDIT: Vet ikke direkte hvor kjapp denne er sammenlignet med den originale. Når jeg byttet ut min WD Raptor med 10.000 rpm i PCen, med en tregere SSD en denne. Så gikk overføringshastigheten mellom 2 helt normale harddisker 7200 RPM opp fra 30 til 45 MB i sekundet. (Fordi OSet ligger på SSD, og mye går via den disken når det kopieres mellom andre disker) Mellom mine 2 SSDer som er helt like så gikk det med over 100 MB/s. Denne er mer enn 100 MB kjappere i følge spesifikasjonene. PS3 disken er tregere enn 7200 RPM diskene, da de er på 5400 RPM.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

til dere som sliter med "like the wind" a-spec cupen.

 

jeg tok den med maxda furai. var en her som sa den var god på rundbanen, så jeg testa og det stemte. satte girkassa til 380 og hold gassen i bunn. trengte ikke blokke eller noe.

 

på daytona er det litt værre. for min egen del så er jeg mest fornøyd når jeg oppnår gull på et løp, uavhengig om jeg kjører med eller uten hjelpemidler. bruker abs på 1, og traction står på 5 til vanlig, utenom når jeg kjører rally. resten er vanligvis av. men på dette løpet økte jeg traction til 6 (ikke at jeg tror det hadde så mye å si) og så slo jeg på anti skid controll. dersom du ikke har noe imot å bruke denne for å fullføre så kan jeg opplyse om at daytona løpet ble mye lettere, da du har større kontroll under nedbremsing, spesielt når du får litt sleng på bilen eller presser for hardt.

 

håper dette hjelper litt.

 

ps. dersom noen føler for å kommentere bruken av hjelpmidler som "juksing", så la vær. så lenge det er en del av spillet så mener jeg at det er opptil hver enkelt person om de vil benytte mulighetene eller ikke.

Vet ikke om andre gjorde det også, men jeg anbefalte i alle fall Furai til det løpet (og til mye annet mye tidligere i denne tråden - lagde nærmest en Furai-reklame post :p ). Jeg ville bare si at jeg ikke ser på det som juks å ha hjelpemidler på, men synes fun factoren daler noe med for mye hjelpemidler. Og ikke bare det, i mange tilfeller går bilen saktere med hjelpemidler enn uten - som i virkeligheten. Men for all del, jeg bruker lett hjelpemidler hvis det er en spesielt håpløs bil, eller jeg er i en situasjon hvor jeg får mer igjen for det enn å kjøre uten (TopGear challenge 2 f.eks.).

 

Prøv f.eks. med og uten stabilitetskontroll rundt en ovalbane og se hva som går raskest.

 

EDIT: Gravde opp igjen "reklame"-posten min :)

 

Høres bra ut.. Mazda Furai ja, høres flott ut!

Den blir unlocked ved å fullføre NR-A Roadster Cup (Grade 6) (NR-A Roadster Cup) i B-spec. Lagde en liten reklamepost om den et par sider tilbake.

 

Vil bare tipse om en flott bil! Mazda Furai.

 

1470-Mazda-Furai-Photos-Revealed.jpg

mazda_furai_concept_14_cd_gallery.jpg

 

Rundt 670 kg (!) og nesten 590 hp med litt trim. Den har en sinnsyk aks, og bremser ned kjappere enn noen annen bil jeg har tror jeg (på Sarthe banen begynner ikke B-spec sjåføren å bremse ned omtrent før han svinger inn mot den første sjikanen i 320). B-spec føreren kjørte Nordsløyfa på 7:07 med én snurring og halve løpet på "cool". Førstegiret er ubrukelig riktignok(spinner bare du tenker på gassen, uten hjelpemidler såklart), men den kjører fra det meste som er fra stillestående i andregir likevel. Og designen ser ut som noe fra Ringenes Herre. Hvis alvene kjørte racing, ville dette vært bilen deres. Sinnsyk design.

 

Jeg fikk den som premie for et eller annet løp. Her er en YouTube-video av en live Furai.

 

http://www.youtube.com/watch?v=C4Xl0i4uNGU

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Skal prøve å huske det. Er jeg heldig kommer det i morra, om ikke håper jeg virkelig det blir sendt post på fredag og :D

Kom til Oslo fra Danmark i dag tidlig, så burde være her i morra med mindre juletrafikken blir for stor.

 

Ja, mitt også er i Oslo, kom dit klokken 8:52 i dag. Hvis vi bestilte samme dag, kan det hende det kommer i samme forsendelse...

2 dager fra Nederland til Oslo. Får se hvor lang tid det tar fra Oslo til Ålesund :p

Lenke til kommentar

Skal prøve å huske det. Er jeg heldig kommer det i morra, om ikke håper jeg virkelig det blir sendt post på fredag og :D

Kom til Oslo fra Danmark i dag tidlig, så burde være her i morra med mindre juletrafikken blir for stor.

 

Ja, mitt også er i Oslo, kom dit klokken 8:52 i dag. Hvis vi bestilte samme dag, kan det hende det kommer i samme forsendelse...

2 dager fra Nederland til Oslo. Får se hvor lang tid det tar fra Oslo til Ålesund :p

 

Det tar normalt en halv dag pr postsentral. Når jeg bestiller noe fra f.eks. Komplett, så går den først til sentralen nærmest der, så til Oslo, så videre til Sarpsborg, så til postkontoret i Askim. Så når Komplett sender på slutten av dagen, så er det i Oslo kvelden etter, så på postkontoret rett før stengetid dagen etter det igjen, altså 2 dager.

 

Hvor mange sentraler en pakke fra Oslo er via til Ålesund er usikkert, men det bør kun være 1 tipper jeg.

 

Hvis det ikke er via en annen ekspeditør da.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Skal prøve å huske det. Er jeg heldig kommer det i morra, om ikke håper jeg virkelig det blir sendt post på fredag og :D

Kom til Oslo fra Danmark i dag tidlig, så burde være her i morra med mindre juletrafikken blir for stor.

 

Ja, mitt også er i Oslo, kom dit klokken 8:52 i dag. Hvis vi bestilte samme dag, kan det hende det kommer i samme forsendelse...

2 dager fra Nederland til Oslo. Får se hvor lang tid det tar fra Oslo til Ålesund :p

Haha, samme her. Sikkert samme forsendelse. Bestilte vel mitt på søndag tror jeg.

Lenke til kommentar

til dere som sliter med "like the wind" a-spec cupen.

 

jeg tok den med maxda furai. var en her som sa den var god på rundbanen, så jeg testa og det stemte. satte girkassa til 380 og hold gassen i bunn. trengte ikke blokke eller noe.

 

på daytona er det litt værre. for min egen del så er jeg mest fornøyd når jeg oppnår gull på et løp, uavhengig om jeg kjører med eller uten hjelpemidler. bruker abs på 1, og traction står på 5 til vanlig, utenom når jeg kjører rally. resten er vanligvis av. men på dette løpet økte jeg traction til 6 (ikke at jeg tror det hadde så mye å si) og så slo jeg på anti skid controll. dersom du ikke har noe imot å bruke denne for å fullføre så kan jeg opplyse om at daytona løpet ble mye lettere, da du har større kontroll under nedbremsing, spesielt når du får litt sleng på bilen eller presser for hardt.

 

håper dette hjelper litt.

 

ps. dersom noen føler for å kommentere bruken av hjelpmidler som "juksing", så la vær. så lenge det er en del av spillet så mener jeg at det er opptil hver enkelt person om de vil benytte mulighetene eller ikke.

 

Formel 1 bilen gjore susen her!

Er vel på grensa til juks, men...

Er jo mange løp du han bruke formel 1 bilen i også.

 

Jeg fikk en G37 ....

 

G27? eller G37?

Lenke til kommentar

Absolutt. Er spent på clutchinga i GT5 når jeg får G27 rattet. Kommer til å teste det i LFS og, tror det har bedre støtte for clutch.

Jeg syntes clutchinga funka bra egentlig. Vet ikke hvordan det er i LFS da jeg ikke har fått prøvd det ennå. Det er mulighet for litt sluring og hvis man ikke gir nok gass når man tar løst i førstegiret så kveler man bilen (hører motoren dauer). Man starter den igjen ved å trykke inn clutchen og gi gass.

Lenke til kommentar

Skal prøve å huske det. Er jeg heldig kommer det i morra, om ikke håper jeg virkelig det blir sendt post på fredag og :D

Kom til Oslo fra Danmark i dag tidlig, så burde være her i morra med mindre juletrafikken blir for stor.

 

Ja, mitt også er i Oslo, kom dit klokken 8:52 i dag. Hvis vi bestilte samme dag, kan det hende det kommer i samme forsendelse...

2 dager fra Nederland til Oslo. Får se hvor lang tid det tar fra Oslo til Ålesund :p

 

Det tar normalt en halv dag pr postsentral. Når jeg bestiller noe fra f.eks. Komplett, så går den først til sentralen nærmest der, så til Oslo, så videre til Sarpsborg, så til postkontoret i Askim. Så når Komplett sender på slutten av dagen, så er det i Oslo kvelden etter, så på postkontoret rett før stengetid dagen etter det igjen, altså 2 dager.

 

Hvor mange sentraler en pakke fra Oslo er via til Ålesund er usikkert, men det bør kun være 1 tipper jeg.

 

Hvis det ikke er via en annen ekspeditør da.

 

Hos meg pleier den å bli levert inn f.eks Oslo, så neste dag er den i Ålesund omlastingsterminal, så dagen etter er den på min lokale post i butikk,

men, rattet har komt frem i dag :p

Skal hente det etterpå.

Lenke til kommentar

Hva mener dere med ticket? Får man gratis biler eller? :O

 

Ja, er div. ticket's man får som gir biler, blant annet denne ticket 1000 som virker å være veldig random, men den sier at du får ticket'en etter at man har kjørt 2000km eller 100 løp, men jeg fikk min langt over begge delene.

 

Det er flere av dem er det ikke? Fikk en ny en nå, mener at det forstsatt stod 100 løp eller 2000 km. Har akuratt rundet 4000 km.

Lenke til kommentar

Hva mener dere med ticket? Får man gratis biler eller? :O

 

Ja, er div. ticket's man får som gir biler, blant annet denne ticket 1000 som virker å være veldig random, men den sier at du får ticket'en etter at man har kjørt 2000km eller 100 løp, men jeg fikk min langt over begge delene.

 

Det er flere av dem er det ikke? Fikk en ny en nå, mener at det forstsatt stod 100 løp eller 2000 km. Har akuratt rundet 4000 km.

 

Tror det, er folk som har sagt de har fått flere av ticket 1000 hvertfall, så har du jo bursdags ticketen, og div. andre tickets man får for å fullføre seasons i a og b spec blant annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...