Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Hvordan projektor bruker dere?

Tenkte og bygge det nede vis jeg kunne. :D

 

Jeg har en BenQ W5000 og er storfornøyd med den :)

 

Avforum.no er en fin plass og researche når du vil kjøpe projektor, mange folk med god peiling der :)

 

Jeg leter etter den men jeg finner den ikke. :s Kan du sende en link?

Er den en HD eller Full HD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varierer, gjelder de fleste biler som er litt villige med baken. Noen ganger er jeg ikke like oppmerksom og kan gi litt for mye gass i en sving slik at rompa begynner å skli og snuta peker mer og mer inn mot innersiden av svingen og når det først skjer så vet jeg at nå går det til helvetet da jeg som sagt sliter noe jævlig med å rette opp bilen om det først skjer.

 

Men tingen er at i det jeg merker at en baken er på vei ut så skal jeg svinge i motsatt retning men i stede for å slippe gassen, heller pompe/gi jevnlig med gass?

 

 

Edit: Gjelder for det meste RWD biler.

 

Du kan også la være å holde for hardt i rattet. Slipp rattet litt, og føl deg frem. Hvis du først har fått sladd, så må du bruke en slags drifteteknikk for å holde sladden igjennom svingen, og da er tricket og pumpe gass samtidig som du har balanse i bilen!

Lenke til kommentar

Jeg gjør det samme som deg Aurvan, liker best å kjøre løp. Men mister jo litt exp. merker jeg.

Jeg tar gull i de etterhvert. Har gull i alle ikke-internasjonale sertifikat så langt.

 

Jeg blåser gjennom lisensene først (kanskje jeg tar opp igjen en hvis jeg merker at jeg kan klare gull ganske lett), så setter jeg meg ned ved en senere anledning og guller ut de som ikke ble gull i første runde. Men hva var iC? De miljøvennlige bilene som du skulle kjøre fra? Gleder meg ikke til å prøve gull på den, merker jeg...

 

Ville ikke kalt bilene miljøvennlig akkurat, men merker muligens litt tegn til ironi når du sier det? :p Hvertfall du kjører Ferrari 512bb mot en haug andre eldre biler, lambo osv... Starter på siste og har to runder på å komme deg på første for å gå gull.

 

Har tenkt tanken på å bare blåse igjennom lisensene jeg også, men når jeg ser tiden ikke er så fælt langt unna gold så greier jeg bare ikke å la vær å prøve, selv om det plutselig ender opp med at jeg bruker en time eller to på å faktisk få gull, hehe :p

Ja, det krever viljestyrke å gå videre når du får sølv (bronse er så klart uholdbart), men jeg måtte ha pick-upen. Det var derfor jeg kjørte kjapt gjennom det som trengtes.

 

Men jeg tenkte faktisk på et løp med miljøvennlige biler (hybrider eller el.-biler uten gir). Var frustrerende nok å få sølv, så love ikke bra å prøve på gull der. Var på en japansk by-bane.

 

 

Hmm det kan jeg ikke huske noe av, er sikkert enda en jævlig en det da :/

 

Men lurer på noe, dere som kjører med ratt, si dere kjører en bil som er litt villig til å snurre om du gir litt for mye gass i utgangen av en sving, og dere gir litt for mye gass slik at bilen mister litt kontroll, har dere null problem med å rette opp dette? Det har nemlig jeg, er visse biler som når de først får litt sleng på rompa så er jeg dømt til å gå rundt. Selv om jeg slipper gassen og svinger i motsatt retning.

 

Føler at det føles helt feil egentlig, nå har ikke jeg mye IRL erfaring å basere det på, men de få gangene jeg f.eks har fått slipp på rompa i en rundkjøring nå som det er snø så har jeg som regel sluppet gassen og styrt i motsatt retning, og det ser ut til å funke, men her i spillet går jeg rundt så og si 9 av 10 ganger, nå kjører jeg jo såklart i en høyere hastighet i spillet som regel men.

 

Uansett, si at jeg gjør det helt feil, hva er det man skal gjøre om man får slipp på rompa i en sving og vil helst slippe å gå rundt?

Jeg sliter med det samme med ratt. Selve rattinga går som regel greit, men du må være SINNSYKT kjapp på kontraen. Se på bilprogram som 5th Gear (der to av programlederne har lag erfaring som profesjonelle racingførere) når de henter inn igjen en sladd. Men å slippe gassen er ikke løsningen (på en bakhjulsdreven bil). Det som er riktig for vanlige folk er å kløtsje... Men siden jeg ikke har kløtsj, så blir det fort verre. For det du da må gjøre er å løfte litt på gassen slik at du stopper hjulspinninga, men ikke så mye at du "låser" bakhjulene. Slipper du gassen og "låser" hjulene snurrer du bare enda kjappere. Det er det som skjer ved såkalt "lift off oversteer" - du slipper gassen inn i en sving, bakhjulene begynner å gå saktere enn forhjulene, og det blir som å dra opp håndbrekket.

 

Det ideelle er å slippe opp gassen til du har hentet inn hjulspinnet, og så ikke slippe mer (gjerne pumpe på gassen for å finne riktig rotasjon/turtall). Altså holde gassen langt nok inne til at hjulene går akkurat så fort rundt som de normalt skulle ved den farten. Det er ikke lett med tanke på den ville rattingen du også må gjøre, så hadde vært greit med kløtsj. Du mister litt fart ved å koble ut gassen, men bedre enn å snurre. Men vet ikke hvor effektivt kløtsjing er i GT5.

 

Prøver å finne en bra instruksjonsvideo på YouTube, men vanskelig. Trenger opplæring selv :)

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Hvordan projektor bruker dere?

Tenkte og bygge det nede vis jeg kunne. :D

 

 

Jeg leter etter den men jeg finner den ikke. :s Kan du sende en link?

Er den en HD eller Full HD?

 

Den er gått ut av produksjon, så kan være de har gått tom. Jeg kjøpte på tilbud av ett restparti de hadde fiksa.

 

Så jeg vet ikke om noen andre så selger den enda, men den er 1080P ja :) Nydelig :)

Lenke til kommentar

Det varierer, gjelder de fleste biler som er litt villige med baken. Noen ganger er jeg ikke like oppmerksom og kan gi litt for mye gass i en sving slik at rompa begynner å skli og snuta peker mer og mer inn mot innersiden av svingen og når det først skjer så vet jeg at nå går det til helvetet da jeg som sagt sliter noe jævlig med å rette opp bilen om det først skjer.

 

Men tingen er at i det jeg merker at en baken er på vei ut så skal jeg svinge i motsatt retning men i stede for å slippe gassen, heller pompe/gi jevnlig med gass?

 

 

Edit: Gjelder for det meste RWD biler.

 

Du kan også la være å holde for hardt i rattet. Slipp rattet litt, og føl deg frem. Hvis du først har fått sladd, så må du bruke en slags drifteteknikk for å holde sladden igjennom svingen, og da er tricket og pumpe gass samtidig som du har balanse i bilen!

 

 

Jeg sliter med det samme med ratt. Selve rattinga går som regel greit, men du må være SINNSYKT kjapp på kontraen. Se på bilprogram som 5th Gear (der to av programlederne har lag erfaring som profesjonelle racingførere) når de henter inn igjen en sladd. Men å slippe gassen er ikke løsningen (på en bakhjulsdreven bil). Det som er riktig for vanlige folk er å kløtsje... Men siden jeg ikke har kløtsj, så blir det fort verre. For det du da må gjøre er å løfte litt på gassen slik at du stopper hjulspinninga, men ikke så mye at du "låser" bakhjulene. Slipper du gassen og "låser" hjulene snurrer du bare enda kjappere. Det er det som skjer ved såkalt "lift off oversteer" - du slipper gassen inn i en sving, bakhjulene begynner å gå saktere enn forhjulene, og det blir som å dra opp håndbrekket.

 

Det ideelle er å slippe opp gassen til du har hentet inn hjulspinnet, og så ikke slippe mer (gjerne pumpe på gassen for å finne riktig rotasjon/turtall). Altså holde gassen langt nok inne til at hjulene går akkurat så fort rundt som de normalt skulle ved den farten. Det er ikke lett med tanke på den ville rattingen du også må gjøre, så hadde vært greit med kløtsj. Du mister litt fart ved å koble ut gassen, men bedre enn å snurre. Men vet ikke hvor effektivt kløtsjing er i GT5.

 

Prøver å finne en bra instruksjonsvideo på YouTube, men vanskelig. Trenger opplæring selv :)

 

Okay, takk for infoen, skal prøve å tulle litt med gasspedalen neste gang istede for å slippe opp helt.

 

IRL har jeg bare kjørt 4wd eller FWD, og med FWD så trøkker jeg som regel inn clutchen i det jeg slipper gassen og svinger i motsatt retning om jeg får en liten sladd. Er ikke interessert, for øyeblikket hvertfall, å bli noe god drifter, men kunne veldig gjerne tenkt å lære meg å få retta opp bilen igjen om jeg får litt for mye sving på rompa.

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes lyden er litt "ullen" og en smule dårlig i dette spillet? Synes bilene har alt for lite "gromlyd" i forhold til hva de ville ha hatt irl... Altså mer japsebil-hyling enn det burde være.

 

Ellers et kongespill! Kjøpte det for et par dager siden. Storkoser meg! Eneste jeg mangler nå er ratt og stol. :p

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Bare jeg som synes lyden er litt "ullen" og en smule dårlig i dette spillet? Synes bilene har alt for lite "gromlyd" i forhold til hva de ville ha hatt irl... Altså mer japsebil-hyling enn det burde være.

 

Ellers et kongespill! Kjøpte det for et par dager siden. Storkoser meg! Eneste jeg mangler nå er ratt og stol. :p

 

Enig med deg der, lyden er generelt for dårlig på de fleste biler. Alt for lik lyd på bilene, rett og slett KJEDELIG! til tider. Ser ikke mye vitsen å ha høy lyd på hjemmekino anlegget til dette spillet.

Lenke til kommentar

Her er en VELDIG basic forklaring, i alle fall. Har ikke funnet noen bra instruksjonsvideoer retta mot racing ennå.

 

http://www.youtube.com/watch?v=shwgNV36xFA

 

Sjekk ut 4:44 - selv i slow motion ser det sinnsykt kjapt ut. Ikke noe hvermansen hadde klart å hente inn igjen vil jeg tro.

 

 

Flott video, det jeg sliter med da kalles vel power oversteer eller lift off oversteer om jeg forstod det rett.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvordan projektor bruker dere?

Tenkte og bygge det nede vis jeg kunne. :D

 

Jeg har 4 år gammel LG AN110W (kun 720 linjer) hvor pæren inntil videre har rundet utrolige 7400 timer! Men klart det er bare spørsmål om tid før den går, og da er spørsmålet om man skal ha ny pære eller ny prosjektor...

 

Der har i all fall vært mye moro for de 11K jeg måtte slippe for prosjektoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...