Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Dere som kjøper iPhone må jo virkelig skite penger. For først må dere betale i bøtter og spann for å få en iPhone som er mest beregnet til apps, og så må dere betale for det dere kaller for kvalitets programmer som vi får gratis i Android Market.

Har du noen eksempler på "kvalitets programmer" du får gratis i Android Market som vi med iPhone må betale for, eller er det enda en tullete påstand fra deg jeg trygt kan ignorere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er målet ditt, Terminator 3?

 

Du fremstår som en trangsynt Apple-hater som ikke engang varter opp med gode argumenter eller annen velfungerende retorikk.

 

De fleste programmene jeg bruker på iPhone er gratis og laget av utviklerfirmaer på oppdrag fra store firmaer, som Ruter, TV2Sporten, Matprat, eller noen helt andre. Jeg har forsøkt noen alternativer til mine mest brukte Apps på WM og Android, og det er langt ifra samme kvalitet.

Lenke til kommentar

Hva er målet ditt, Terminator 3?

 

Du fremstår som en trangsynt Apple-hater som ikke engang varter opp med gode argumenter eller annen velfungerende retorikk.

 

De fleste programmene jeg bruker på iPhone er gratis og laget av utviklerfirmaer på oppdrag fra store firmaer, som Ruter, TV2Sporten, Matprat, eller noen helt andre. Jeg har forsøkt noen alternativer til mine mest brukte Apps på WM og Android, og det er langt ifra samme kvalitet.

dette og dette er ikke gode argumenter på hvorfor dere bare tenker apps når dere kjøper en iPhone?. Ja jeg har linket det mange ganger her, og dere bare ignorerer det som står der. Er det en grunn til det?. Er dere redd for å måtte inrømme noe eller?.

 

Hvem i huleste granskauen går å betaler bort i mot 5000 kroner for en iPhone som så vidt funker som en telefon bare for å bruke den til apps?.

 

Greit jeg brukte litt penger på å kjøpe meg en XPERIA X10, men jeg kjøper en mobil som faktisk fungerer som en telefon 100% av alle gangene. Og jeg kjøper en mobil som jeg kan bruke fullt ut som en smart telefon. Og ikke som noe leketøy fra Toys"R"Us.

 

Jeg går ikke å sløser bort 5000 kroner for at jeg skal få en mobil som kanskje ikke funker helt som den skal på grunn av problemer med 2G / 3G og GPS signalene er helt ræva på iPhone. Ja disse problemene er et VELDIG kjent problem med iPhone.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

 

Hadde Apple fjernet den feite ramma rundt skjermen så skulle jeg vurdert den.

 

Hadde Microsoft fjerna den eldgamle, rotne startmenyen hadde jeg kanskje vurdert WM-telefoner.

 

 

Det er allerede gjort i HTC-sense.

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det gavekort, må en ofte benytte seg av det som "ligger under", nemlig den gamle WM-plattformen. Dette er et system så lite tilpasset for fingernavigasjon at det er betenkelig at folk fortsatt kjøper slike enheter i 2010. En eventuell god bruksopplevelse vil jo ruineres med en gang en kommer i kontakt med WM-elementer. Er all denne nedlatende snakkingen om iPhone et forsøk på å forsvare/legitimere et dårlig kjøp? (les HTC HD 2).

Lenke til kommentar

Det blir for dumt...

 

Det er nok derfor du og dine linker tidvis ignoreres. Men er jo søtt at noen vier tid til å lage en nettside bare for å liste opp punkter enkelte kan oppleve som negative med iPhone.

 

Du er ignorant. Det har ingenting med iPhone eller Apple å gjøre. Du er rett og slett ignorant.

Lenke til kommentar

Hva er målet ditt, Terminator 3?

 

Du fremstår som en trangsynt Apple-hater som ikke engang varter opp med gode argumenter eller annen velfungerende retorikk.

 

De fleste programmene jeg bruker på iPhone er gratis og laget av utviklerfirmaer på oppdrag fra store firmaer, som Ruter, TV2Sporten, Matprat, eller noen helt andre. Jeg har forsøkt noen alternativer til mine mest brukte Apps på WM og Android, og det er langt ifra samme kvalitet.

dette og dette er ikke gode argumenter på hvorfor dere bare tenker apps når dere kjøper en iPhone?. Ja jeg har linket det mange ganger her, og dere bare ignorerer det som står der. Er det en grunn til det?. Er dere redd for å måtte inrømme noe eller?.

Vi ignorerer artiklene du linker til fordi 90% av det som står skrevet er enten usant (ikke direkte løgner, men fortsatt ikke sant) eller irrelevant.

Lenke til kommentar

Hva er målet ditt, Terminator 3?

 

Du fremstår som en trangsynt Apple-hater som ikke engang varter opp med gode argumenter eller annen velfungerende retorikk.

 

De fleste programmene jeg bruker på iPhone er gratis og laget av utviklerfirmaer på oppdrag fra store firmaer, som Ruter, TV2Sporten, Matprat, eller noen helt andre. Jeg har forsøkt noen alternativer til mine mest brukte Apps på WM og Android, og det er langt ifra samme kvalitet.

dette og dette er ikke gode argumenter på hvorfor dere bare tenker apps når dere kjøper en iPhone?. Ja jeg har linket det mange ganger her, og dere bare ignorerer det som står der. Er det en grunn til det?. Er dere redd for å måtte inrømme noe eller?.

Vi ignorerer artiklene du linker til fordi 90% av det som står skrevet er enten usant (ikke direkte løgner, men fortsatt ikke sant) eller irrelevant.

Og grunnene til at det ikke er sant eller at det er irrelevant er?. Dette var et veldig dårlig svar tilbake til meg, fordi du bare sier en ting uten å ha noen form for fakta eller info om det du sier.

 

Jeg har iPod Touch selv og har hatt den i mange år og har brukt alle iPhone OS'ene som har vært ute til nå, og jeg kan bekrefte at veldig mange av de 80 tingene som dem skriver i den ene linken der er sant.

 

Og hva kan du motbevise det dem sier i den linken med de 80 tingene med iPhone OS'ene?. Det dem sier der er ikke noe dem har funnet på å si selv, det er noe dem har funnet over alt på nettet om iPhone og iPhone OS'ene.

 

Når du kan starte å motbevise de tingene med fakta'er og annen info, så ja, da skal vi starte å ta dere mere seriøst.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Ro litt ned folkens... Tren ut sinnet med en joggetur i stedet for å trolle sånn :)

Joda, blir bare så morsomt her når jeg leverer dem noen harde fakta som dem ikke klarer å forstå eller svare på. Så dem bare sier da at det ikke er sant og at dem som har laget den siden osv lyger osv osv lol.

 

Er jo en grunn til at dem ikke kan svare for seg da.

Lenke til kommentar

 

Og jeg ser på min HD2 som enkel og grei, rask og alt det der. Men hvilke andre mobiler har du i tatt på? For du setter deg virkelig i en defensiv posisjon og sier at alt bare er enkelt og grei, livet er herlig og jeg har ikke behov for frihet. iTunes fungerer fint og det er er kinky å bli sadopisket av kona hver kveld!

 

@ Gavekort

 

Vel, personlig så ga jeg 2495,- med abb, men det skjedde noe merkelig med portering, så jeg endte opp med å kun betale 2495,- og slapp unna abbonnement. Så for min del er den lett verdt det jeg ga for den. Jeg har erfaring fra massevis av andre telefoner, men av smartphones er det kun SE P1i jeg har hatt selv. Den syns jeg ikke var så veldig digg å bruke ift. iPhone. Treg er stikkordet, og stylus er ikke min ting. (Så at du spurte genser...)

 

Jeg vil ikke dra frem en tilfeldighet som en konklusjon på pris, men når du vanligvis kun betaler 2495kr for en iPhone så binder du deg til et sterkt abonnement.

 

P1i er forøvrig en nokså gammel mobil som jeg ville vært forsiktig når jeg sammenligner den med en iPhone.

 

 

Jeg sa bare at ift. det jeg ga for den, så er jeg veldig fornøyd. Mener ikke at det er vanlig å få en for 2495,- uten abb. Hadde jeg måtte gitt 6000,- hadde jeg ikke kjøpt den. P1i er kanskje en eldre telefon, men det er den eneste andre smartphone jeg har eid. Har såvidt prøvd noen android telefoner som venner har, men ikke nok til å si noe særlig om dem.

 

Ellers sier jeg som genser, jeg er rett og slett veldig fornøyd, og siden jeg har en passe stor samling sanger i iTunes, så blir det nok iPhones i fremtiden også. Selv om jeg synes android ser ganske lovende ut. Men paid market bør nok komme ut før jeg prøver en.

 

 

Hva er det forresten som er problemet med iTunes? jeg synes det fungerer bra, med smarte sync muligheter, autonedlasting av albumart, autoorganisering av musikken og smartplaylists bl.a.

 

Problemet med iTunes er viss du bytter komputer uten at du overfører sangene dine til den nye pcen,

eller viss pcen din krasjer,

så må du laste ned alle sangene på nytt og synkronisere på nytt,

med mindre du ikke har tenkt til å legge til nye sanger i fremtiden.

 

Men viss du har backup av sangene dine et annet sted,

er det ikke noen store problemer med iTunes,

men det finnes bedre programmer,

f.eks MediaMonkey

Lenke til kommentar

Joda, blir bare så morsomt her når jeg leverer dem noen harde fakta som dem ikke klarer å forstå eller svare på. Så dem bare sier da at det ikke er sant og at dem som har laget den siden osv lyger osv osv lol.

 

Er jo en grunn til at dem ikke kan svare for seg da.

 

De må ikke "forstå" noe som helst dersom de er fornøyde brukere vel? :)

Lenke til kommentar

Joda, blir bare så morsomt her når jeg leverer dem noen harde fakta som dem ikke klarer å forstå eller svare på. Så dem bare sier da at det ikke er sant og at dem som har laget den siden osv lyger osv osv lol.

 

Er jo en grunn til at dem ikke kan svare for seg da.

 

De må ikke "forstå" noe som helst dersom de er fornøyde brukere vel? :)

Joda, jeg var kjempe fornøyd med min iPod Touch når jeg kjøpte den, helt til litt senere når jeg fant ut hvor mye begrenset den var. Då var jeg ikke så fornøyd alikavel.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

At ikke Apple har en fordel med sin App Store er helt feil. Det er generelt sett høyere kvalitet, og bedre utvalg enn i Android Market. Det betyr ikke at det bare er dårlige apps i Market, jeg fant f.eks. en veldig nyttig Wifi Tethering app der som gjorde at jeg kunne gå på nett med min WiFi iPad, men rutetider for Zürich fins ikke.

 

Det enkleste er egentlig å se på Facebook appen, som er bedre på iPhone. På Android er det f.eks. en bug som gjør at du ikke kan lese nye meldinger i en samtale om den er blitt for lang. Et annet konkret eksempel er at jeg ikke fant noen gode RSS-lesere, men det gjorde at jeg oppdaget mobilinterfacen til Google Reader, og jeg bruker det og på min iPad nå. Mediespilleren er heller ikke like bra, har og prøvd DoubleTwist, men det var ikke så veldig mye bedre det heller.

 

Mitt inntrykk av å ha brukt en Nexus One i to uker er at Android passer best for de som liker å fikle/stille inn ting på telefonene sine. Det er f.eks. veldig mye fokus på å manuelt styre wifi/brightness/bluetooth for å få bra batteritid, noe jeg aldri kunne tenkt meg å gjøre selv. Jeg måtte og roote telefonen og laste opp en mod for å få akseptabel ytelse i grensesnittet med scrolling osv. Nå er den helt på høyde med iPhone, men før det var det ganske forstyrrende.

 

Men, to konkrete fordeler Android har er widgetene og notifiation-systemet. Skulle gjerne hatt mulighet for å slenge opp værvarselet for de kommende dagene på iPhonen min.

 

edit: Wifi-tethering krever forøvrig root, og man får jo tilsvarende hvis man jailbreaker iPhone. Skal komme i 2.2, men det lar vente på seg. Heldigvis har jeg Nexus One, så jeg slipper å vente i flere måneder, eller at jeg kanskje aldri får det.

 

edit2: Og det er jo og høyst relevant å nevne at man ikke kan kjøpe apps i Market en gang når man er fra Norge. Det er ganske idiotisk.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

- Ser ingen grunn til å bli sint eller frustrert over at det finnes mennesker som digger iphone, og som mener de kan forsvare den vanvittige prisen. Jeg misliker apple og at de er en av de siste store produsentene som fremdeles kjører 100% propertiert. Det betyr ikke at iphone er en dårlig telefon, jeg mener bare at alternativene er mye bedre satt opp mot pris, og like gode satt opp mot system. Bare det faktum at HD2 eller Desire koster MYE mindre enn en 3GS burde (i mine øyne) vekke noen opp.... men det gjør det jo ikke :) De fleste rundt oss gjør valg utifra andre kriterier enn vi som er genuint interessert i mobiler og gadgets, sånn har det alltid vært.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Når du kan starte å motbevise de tingene med fakta'er og annen info, så ja, da skal vi starte å ta dere mere seriøst.

Greit. Here goes:

 

Første artikkel:

 


     
  1. Say what? iPhone call quality is bad
    Hverken jeg, de jeg kjenner med iPhone eller noen av de jeg noensinne har snakket med via iPhone har klaget på samtalekvaliteten, det være seg styrke på høytaleren (volum er en fin bil) eller mikrofonkvalitet.
     
  2. Dropped calls and data gaps
    Igjen, dette er noe jeg aldri har opplevd. Jeg har heller ikke hørt om så mange andre med dette problemet her i landet at dette regnes som et utbredt problem. Kan det skyldes dårlig dekning fra operatørens side?
     
  3. You can't answer if it doesn't ring
    Skrur jeg volumet på fullt og telefonen ringer mens jeg konsentrerer meg om noe annet, skvetter jeg. Det ringer mer enn høyt nok og det er heller ikke vanskelig å bytte ringetone.
     
  4. The iPhone might burn your face off
    Presser du telefonen så hardt mot ansiktet at du begynner å svette, får merker og får fysisk vondt, da er det du som har et problem, ikke telefonen.
     
  5. iPhone battery life
    Her er jeg delvis enig, men for meg (og mange andre) er det ikke noe stort problem da jeg har tilgang til strøm nesten overalt (hjemme, i bilen og ute). Jeg mener batteriet varer lenge nok, men hadde heller ikke hatt noe imot bedre batteritid.

 

Andre "artikkel": (lang liste)

 

Web:

  1. iDon't reflow text.
    Jeg er fornøyd med måten Safari behandler teksten på nettsider på, i motsetning til Opera Mini.
     
  2. iDon't offer a real web experience, most sites identify me as a phone or don't even work!
    Jeg foretrekker nettsider optimalisert for den nettleseren/det produktet jeg bruker, fremfor den kjempestore, både i størrelse (bytes) og høyde/bredde, originalversjonen.
     
  3. iDon't save web pages for offline viewing, i'm missing apps.
    Her har du flere muligheter, blant annet Instapaper og Read It Later.
     
  4. iDon't have audio/video streaming for 90% of the multimedia sites.
    Not a problem, ettersom de fleste store selskapene også har egne programmer.
     
  5. iDon't handle any in-browser applications or games.
    Se neste punkt.
     
  6. iDon't have Flash or Flash Lite.
    Og hvordan er dette negativt?
     
  7. iDon't have push e-mail for other services than Yahoo, Gmail, Microsoft exchange(1) others work only via MobileMe for 100$/year(2)
    Mulig dette er et problem for de som bruker andre tjenester, men ikke for meg som MobileMe-medlem, og da er det irrelevant.
     
  8. iDon't have push idle so battery drains fast even on push, the alternative is "fetch" which drains the battery even faster.
    Batteritiden kan utbedres, som jeg nevnte i forbindelse med den første artikkelen.
     
  9. iDon't have push e-mail if i'm jailbroken, even if you pay!
    Hm, jeg har ikke jailbreaket telefonen min men push (epost) fungerer likevel.
     
  10. iDon't process HTML attachments correctly.
    Ikke relevant for mitt bruk.

 

File management:

  1. iDon't download content for offline playback, except through iTunes.
    Spotify?
     
  2. iDon't have access to my internal folders by any means - no app in the iStore allows this!
    Ikke relevant for mitt (og de fleste andre som kjøper iPhone) bruk.
     
  3. iDon't even have access to set mp3s as ringtones.
    Det er delvis mulig, gjennom både iTunes og andre programmer.
     
  4. iDon't handle Flash applications.
    Se punkt 6 i listen over.
     
  5. iDon't have MIDP/JAVA support.
  6. iDon't handle DivX, XviD, FLV native video.
  7. iDon't handle ZIP, RAR or SFX - no app in the iStore allows this!
    Ikke relevant for mitt bruk (med unntak av flere støttede videoformater). Muligheten til å åpne filer som zip og rar ser jeg heller ikke nødvendigheten i.
     
  8. iDon't have a search option for web pages
    Hva menes med dette?

 

Connectivity:

  1. iDon't handle videocall via the network, gTalk or Skype.
    Ikke relevant for mitt bruk, men vil bli mulig fremover.
     
  2. iDon't handle tethering, unless you pay extra to the carrier.
    Dette gjelder ikke her i landet, hvor jeg har fungerende tethering helt uten ekstrakostnader.
     
  3. iDon't send MMS right, in some cases iShow wrong sender number.
    De få gangene jeg har sendt MMS har jeg aldri opplevd slike problemer.
     
  4. iDon't A2DP right (BT stereo) right: lags on videos(1) and games(2) due to the lack of native multitasking support.
    Ikke relevant for mitt bruk.
     
  5. iDon't fully support the Bluetooth AVRCP(1) industry standard(2) some headsets work but can't change tracks, some don't.
    Dette er synd, og jeg skulle gjerne ha sett bedre støtte for slike standarder.
     
  6. iDon't support any services when pairing with a MacBook.
    Se forrige punkt.
     
  7. iDon't have any BT file sharing my BT is almost useless!
    Se forrige punkt.

 

User Interface:

  1. iDon't have themes support.
    Ikke ut av boksen, nei, noe jeg gjerne skulle ha hatt.
     
  2. iDon't have widgets and/or similar interactive content.
    Ikke relevant for mitt bruk.
     
  3. iDon't have a stable UI - a lot of artifacts and errors show up.
    Dette har jeg aldri opplevd, så kan ikke si det er relevant. Jeg oppfatter UIet som stabilt og uten feil.
     
  4. iDon't have a scalable OS, apps on the iPad are simply stretched to fit.
    Hadde programmer fra iPhone blitt strukket ut for å passe iPad-skjermen, hadde de sett ut som djevelen selv. Dessuten er dette relatert til iPad, ikke iPhone.
     
  5. iDon't have a desktop, entire UI is organized as a single "start" menu.
    Jeg ser ikke behovet for et skrivebord på iPhonen, så dette er ikke relevant for mitt bruk.
     
  6. iDon't have parallax (finger/screen offset) adjusting - low precision especially on small objects.
    Dette er mulig ved å jailbreake, men jeg ser ikke behovet.
     
  7. iDon't really have a “snappy” UI, iHide my slugishness with animations & transitions.
    Mulig dette er et problem for mange, og jeg skal innrømme at jeg har opplevd at animasjonene har "hakket" litt.

 

iPhoneOS/SDK limitations:

  1. iDon't have native multitasking(1), apps have to be specially coded to handle multitasking(2) first true-multitasking handheld – 1993(3)
    Her har Apple selv kommet med bedre argumenter enn jeg kan. Det er heller ikke relevant for mitt bruk som forbruker, men jeg kan skjønne at mange utviklere ser på dette som et problem.
     
  2. iDon't allow cross compiling.
    Se neste punkt.
     
  3. iDon't allow open development.
    Som i at alt må godkjennes av Apple, og tilgang til forskjellige deler av telefonen og OSet er begrenset? Ikke relevant for mitt bruk som forbruker, men jeg kan skjønne at mange utviklere ser på dette som et problem.
     
  4. idon't have proper platform security.
    Jeg ser ingen problemer med sikkerheten relevant for meg som forbruker. Mister jeg telefonen, kan jeg lokalisere den og slette alt via en nettside (mot betaling, men det er mulig).
     
  5. iDon't have proper application security(1), any non iStore app can damage your phone(2)
    Dette er ikke et problem med mindre du jailbreaker og ukritisk laster ned nesten alt du kommer over.
     
  6. iDon't have any power optimization - the device overheats as admitted by Apple.
    Her har de rett, selv om jeg aldri har opplevd det samme.

 

Camera:

  • iDon't have fine detail in pictures, high noise reduction smears the finer details.
    Hvis jeg vil vise de beste og minste detaljene på bilder jeg har tatt med speilreflekskameraet mitt, bruker jeg ikke iPhonen.
     
  • iDon't have video stabilization.
    Ikke relevant for mitt bruk.
     
  • iDon't have exposure control.
    Jeg mener man bør kjøpe seg et ordentlig kamera hvis man har slike behov.

 

Misc:

  • iDon't handle handwriting.
    Ikke relevant for mitt bruk, men det finnes flere programmer som støtter dette.
     
  • iDon't have built-in basic functionality, eg: TO-DO application, save web pages, calendar week view, etc.
    Det støttes ikke med programmer fra Apple, nei, men flere utmerkede tredjepartsprogrammer gjør denne jobben bedre enn Apple hadde klart.
     
  • iDon't have freeware, iTunes treats free applications like purchases + FairPlay DRM wrap.
    Ikke relevant for mitt bruk.
     
  • iDon't have user privacy neither online shopping(1), nor for visited sites(2)
    Ikke relevant for mitt bruk, men fint mulig å bruke andre nettlesere (Opera Mini) eller slette loggen.

 

HARDWARE:

iPhone 4

 

Screen:

  • iDon't have a touch friendly screen, gloves, pens, styluses and not even fingernails work!
    Jeg kan fint bruke (et par av) hanskene mine, men er enig i at den skulle reagert på mer.
     
  • iDon't have neither haptic nor any other type feedback whatsoever.
    Jeg har prøvd telefoner med dette (inkl. HTC Desire) og programmer på iPhonen som gjør det mulig, og kom til den konklusjonen at det ikke er noe jeg føler jeg må ha.
     
  • iDon't have any precision compared to resistive touchscreens.
    Jeg er fornøyd med presisjonen på skjermen, men igjen, kan skjønne at andre er uenige.
     
  • iDon't have a standard(16:10, 16:9, 4:3) aspect ratio no other video than Apple custom ones(3:2) will fit my screen.
    Ikke et stort problem for min del, da jeg sjeldent til aldri ser film på telefonen, men det hadde ikke gjort noe om de støttet eksisterende formater istedet for å bruke sine egne.

 

Power:

  • iDon't have full day coverage with one charge, smaller battery than 3GS(1). (iPad only lasts 10 hours using the same CPU and a slightly higher resolution using a battery twice as big)
    Jeg har aldri brukt telefonen min så mye sammenhengende at den går helt tom for strøm iløpet av 24 timer etter forrige fullladning.
     
  • iDon't have USB charging without a dock adapter.
    Hvis det med "dock adapter" menes iPhones egen kabel, skjønner jeg problemet. Man trenger derimot ikke et spesielt adapter for å lade via USB.
     
  • iDon't have any safety garment for the battery(1), overheating and melting is known to occur in Apple products(2)
    Ikke relevant for mitt bruk.
     
  • iDon't have warranty for damage made by "external" force aka. the above.
    Ikke relevant for mitt bruk.

 

Connectivity:

  • iDon't have DLNA.
  • iDon't have full 3G HSDPA speed (only 7mb/s compared to most 2008 smatphones that have 10mb/s).
  • iDon't have full GPRS/EDGE speed (CLASS 10, just like 3GS, is four times slower than CLASS 33!)
    Ikke relevant for mitt bruk.
     
  • iDon't have a decent GSM/GPS/WiFi signal, only strong interference & poor audio.
    Jeg har, som tidligere nevn, ikke opplevd problemer med signalstyrken.
     
  • iDon't have standard USB connectivity(1) only custom cables(2)
  • iDon't give a damn about the environment: short cables but tons of iAccesories.
  • iDon't have IR like modern day smartphones which can control: any household item(1) TV or HDTV(2) DSLR camera(3) or even your MAC!(4)
    Ikke relevant for mitt bruk.

 

Media/camera:

  • iDon't have stereo speakers.
    Ikke relevant for mitt bruk, da jeg har et par utmerkede hodetelefoner.
     
  • iDon't have a decent speakerphone for voicemail playback.
    Se forrige punkt, selv om jeg er uenig. Jeg har ingen problemer med å høre på telefonsvarmeldingene jeg har mottatt.
     
  • iDon't have radio.
  • iDon't have FM transmitter.
    Ikke relevant for mitt bruk. Radio hører jeg på via 3G/WLAN, og i bilen bruker jeg USBkabel.
     
  • iDon't have decent camera (small sensor and 72 DPI, which is less than most 5mp phones)
    Ikke relevant for mitt bruk da jeg har flere ordentlige kameraer tilgjengelige til enhver tid.

 

Design:

  • iDon't eject my sim without a special key.
    Jeg har kun opplevd behovet for å ta ut simkortet to ganger, men ja, jeg skulle gjerne ha sluppet å måtte lete huset rundt etter en skrutrekker/nål liten nok til å passe.
     
  • iDon't have a removable battery (hard reset required if iGet stuck and you have to be a service engineer to reach my battery)
  • iDon't have hot swappable memory.
    Ikke relevant for mitt bruk.
     
  • iDon't sell cheap but my value at FOXCONN in China(1), where I am made, is 170$(2)
    Pris, ja. iPhone er ikke en billig telefon, og det tror jeg alle som kjøper den er klare over. Om den er overpriset eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har kunnskapen som kreves.

 

 

 

Du trenger ikke svare på hver enkelt påstand, da det kommer til å bli en unødvendig lang liste (som min post er et godt eksempel på), men jeg håper de 60 minuttene jeg har kastet bort på dette bidrar til at du får ihvertfall litt mer respekt for meg og andre som har valgt å kjøpe en iPhone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg tror faktisk at hvis iphone hadde kostet halvparten av hva den gjør, så hadde den solgt mindre og mistet sin trend-status.

Dette er helt riktig. Pris er uhyre viktig for hvordan kunden skal oppfatte produktet ditt, en høy pris indikerer eksklusivitet og kvalitet. Det er ikke bare synsing, men en høyst reell markedsmekanisme som fungerer (spesielt for dyre objekter). Google gjerne "price vs perceived quality".

Hvordan kan du kalle iPhone for en telefon som er eksklusiv og som har kvalitet når dette er et veldig kjent problem?: Link.

 

Jeg kan ikke kalle det der for kvalitet. Og du sier den er eksklusiv?, vel når det er enormt mange som ikke vil kjøpe telefonen på grunn av dette også, så kan jeg skjønne at den ikke blir kjøpt av så mange i bunn og grunn.

 

Og når den ikke blir kjøpt av så mange og med den prisen den har, så blir den kalt for eksklusiv. Men jeg vil si at det blir galt i denne sammenhengen å kalle en iPhone for eksklusiv og kvalitet.

Hallo, jeg sier ikke at iPhone er eksklusiv eller at det er en kvalitetstelefon. Jeg kommenterer bare det faktum at en høy pris ofte øker forbrukeres OPPFATNING av kvalitet og eksklusivitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...