Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

[*]Say what? iPhone call quality is bad

Hverken jeg, de jeg kjenner med iPhone eller noen av de jeg noensinne har snakket med via iPhone har klaget på samtalekvaliteten, det være seg styrke på høytaleren (volum er en fin bil) eller mikrofonkvalitet.

 

Bruker noen av dere Bluetooth? Hvilket headset gir god lyd? Forsøkt med BH-900, MW600, BH-903, BH-904, Voyager og BT3030. Skurrer og får folk til å spørre om jeg sitter i handsfree.

 

Skulle gjerne sett noen tilbakemeldinger på dette. Skjelver hver gang noen vil ha bluetoothheadsett til sin iPhone..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

edit: Wifi-tethering krever forøvrig root, og man får jo tilsvarende hvis man jailbreaker iPhone. Skal komme i 2.2, men det lar vente på seg. Heldigvis har jeg Nexus One, så jeg slipper å vente i flere måneder, eller at jeg kanskje aldri får det.

 

edit2: Og det er jo og høyst relevant å nevne at man ikke kan kjøpe apps i Market en gang når man er fra Norge. Det er ganske idiotisk.

 

 

Du har en Nexus One? Da har 2,2 vært ute i snart en måned...

 

Når det gjelder handsfree på iPhone så ga jeg det opp. Samtalekvaliteten i bilen ble så dårlig med iPhone at det var ubrukelig. Jeg mistenkte lenge at det var bilen som var problemet, men da jeg byttet til X1 var det plutselig en annen verden. Jeg forstår ikke helt hvordan Apple har klart å fucke opp noe så enkelt som samtaler via Bluetooth, men jeg kan bekrefte at det overhodet ikke fungerer bra nok.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke svare på hver enkelt påstand, da det kommer til å bli en unødvendig lang liste (som min post er et godt eksempel på), men jeg håper de 60 minuttene jeg har kastet bort på dette bidrar til at du får ihvertfall litt mer respekt for meg og andre som har valgt å kjøpe en iPhone.

Er alt du kunne komme med at det er irrelevant for deg?. Greit det, men det forandrer fortsatt ikke noe på de store problemene iPhone har desverre.

 

Og med dette du svarte så viser det at du ikke bryr deg om hva iPhone måtte ha kostet. Jeg er sikker på at om iPhone hadde kostet 15000 kr, så hadde dere kjøpt den uansett.

 

Uansett om disse tingene ikke er noe viktig å ha for deg, så må du bare inrømme det å si at det er mye bedre å ha valgmulighetene der enn å være låst helt ned.

 

For selv om valgmulighetene er der, så trenger du ikke å bruke dem, sant?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

edit: Wifi-tethering krever forøvrig root, og man får jo tilsvarende hvis man jailbreaker iPhone. Skal komme i 2.2, men det lar vente på seg. Heldigvis har jeg Nexus One, så jeg slipper å vente i flere måneder, eller at jeg kanskje aldri får det.

 

edit2: Og det er jo og høyst relevant å nevne at man ikke kan kjøpe apps i Market en gang når man er fra Norge. Det er ganske idiotisk.

 

 

Du har en Nexus One? Da har 2,2 vært ute i snart en måned...

Nope, det er kun noen som fikk en testversjon. Selvfølgelig kan jeg inn den, men det kan ikke vanlige folk.

Lenke til kommentar

Er alt du kunne komme med at det ikke er irrelevant for deg?. Greit det, men det forandrer fortsatt ikke noe på de store problemene iPhone har desverre.

 

 

Ikke er irrelevant? Tror du lurte inn to bokstaver ekstra :)

 

Nope, det er kun noen som fikk en testversjon. Selvfølgelig kan jeg inn den, men det kan ikke vanlige folk.

 

http://www.dailytech.com/Android+22+Now+Available+for+Nexus+One+Users/article18466.htm

 

Er ikke noe problem å få ordna det.

Lenke til kommentar

Jeg regner med det er en grunn til at Google har tatt ned oppdateringa fra serverne sine. Å legge inn 2.2 blir som å si at man bare kan jailbreake telefonen sin. Det er ikke noe jeg vil anse som en akseptabel løsning for mannen i gata, mens vi litt mer datakyndige selvfølgelig kan løse mangler på den måten.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke svare på hver enkelt påstand, da det kommer til å bli en unødvendig lang liste (som min post er et godt eksempel på), men jeg håper de 60 minuttene jeg har kastet bort på dette bidrar til at du får ihvertfall litt mer respekt for meg og andre som har valgt å kjøpe en iPhone.

Er alt du kunne komme med at det er irrelevant for deg?. Greit det, men det forandrer fortsatt ikke noe på de store problemene iPhone har desverre.

Jeg ser nå i ettertid at det er noen av påstandene jeg kunne ha kommentert selv om de er irrelevante for meg og mitt bruk. Jeg beklager. Skal jeg gå over disse punktene igjen? Kommer du til å legge merke til de andre svarene mine da?

 

Og med dette du svarte så viser det at du ikke bryr deg om hva iPhone måtte ha kostet. Jeg er sikker på at om iPhone hadde kostet 15000 kr, så hadde dere kjøpt den uansett.

Jeg vil gjerne se (eller høre) hvordan du kommer frem til en slik konklusjon. Hvor sier jeg at jeg ikke bryr meg om prisen? Mener du at fordi selv om telefonen ikke gir meg full tilgang til filsystemet, ikke støtter Flash og ikke har radio (eksempler, ikke sitér meg på dette), og jeg fortsatt har betalt for den, så hadde jeg kjøpt den igjen uansett pris? Jeg tror ikke du selv skjønner hvor tullete og patetisk den påstanden høres ut.

 

Uansett om disse tingene ikke er noe viktig å ha for deg, så må du bare inrømme det å si at det er mye bedre å ha valgmulighetene der enn å være låst helt ned.

 

For selv om valgmulighetene er der, så trenger du ikke å bruke dem, sant?.

Du ignorerer glatt alt det andre jeg kommenterte, og jeg innser nå at jeg hadde rett når jeg sa jeg kastet bort tiden min. Ditt hat mot Apple og deres produkter gjør deg blind og "immun" mot kritikk og påstander som strider mot din egen, sære oppfatning, og du er ikke annet enn et troll.

 

Android er et fantastisk OS og HTC lager nydelige telefoner, men i frykt for å ende opp som deg holder jeg meg langt unna. Synd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke svare på hver enkelt påstand, da det kommer til å bli en unødvendig lang liste (som min post er et godt eksempel på), men jeg håper de 60 minuttene jeg har kastet bort på dette bidrar til at du får ihvertfall litt mer respekt for meg og andre som har valgt å kjøpe en iPhone.

Er alt du kunne komme med at det er irrelevant for deg?. Greit det, men det forandrer fortsatt ikke noe på de store problemene iPhone har desverre.

Jeg ser nå i ettertid at det er noen av påstandene jeg kunne ha kommentert selv om de er irrelevante for meg og mitt bruk. Jeg beklager. Skal jeg gå over disse punktene igjen? Kommer du til å legge merke til de andre svarene mine da?

 

Og med dette du svarte så viser det at du ikke bryr deg om hva iPhone måtte ha kostet. Jeg er sikker på at om iPhone hadde kostet 15000 kr, så hadde dere kjøpt den uansett.

Jeg vil gjerne se (eller høre) hvordan du kommer frem til en slik konklusjon. Hvor sier jeg at jeg ikke bryr meg om prisen? Mener du at fordi selv om telefonen ikke gir meg full tilgang til filsystemet, ikke støtter Flash og ikke har radio (eksempler, ikke sitér meg på dette), og jeg fortsatt har betalt for den, så hadde jeg kjøpt den igjen uansett pris? Jeg tror ikke du selv skjønner hvor tullete og patetisk den påstanden høres ut.

 

Uansett om disse tingene ikke er noe viktig å ha for deg, så må du bare inrømme det å si at det er mye bedre å ha valgmulighetene der enn å være låst helt ned.

 

For selv om valgmulighetene er der, så trenger du ikke å bruke dem, sant?.

Du ignorerer glatt alt det andre jeg kommenterte, og jeg innser nå at jeg hadde rett når jeg sa jeg kastet bort tiden min. Ditt hat mot Apple og deres produkter gjør deg blind og "immun" mot kritikk og påstander som strider mot din egen, sære oppfatning, og du er ikke annet enn et troll.

 

Android er et fantastisk OS og HTC lager nydelige telefoner, men i frykt for å ende opp som deg holder jeg meg langt unna. Synd.

Vel, til det første. Ja hvis du kan gi meg veldig gode grunner på de tingene på hvorfor akkurat iPhone er et bra kjøp når du har alle disse 80 tingene som er i den ene linken jeg linket til.

 

Ikke bare si hvorfor DU synes det er greit som det er, men si hvorfor det er bra sånn som det er nå sånn generelt sett. La oss si at du må forklare til en kunde som kommer med en utskrift av det som sto i den linken med de 80 tingene og spør deg om hvorfor han egentlig skal kjøpe en iPhone når han ser alle disse dumme 80 tingene?.

 

Hva ville du ha svart han her?.

 

Så til neste ting. Jeg kommer frem til den konklusjonen fordi når du kan betale alt i fra 5000 til 6000 kroner for en leke telefon som er beregnet på apps og spill på måten den er, så forbauser deg meg ikke om at dere hadde betalt 15000 kr for den om den hadde kostet det. Bare fordi den har 225k apps på AppStore og fordi den er så "lett" å sette seg inn i.

 

Det er jo det dere sier nå, iPhone er jo definitivt verdt det den koster nå bare på grunn av programmene og spillene.

 

Så til siste ting. Og her ignorerer du totalt hva jeg sa her. At dere ikke kan fatte det at det hadde vært 74839769327963 ganger bedre å ha valg mulighetene i telefonen selv om du ikke trenger de mulighetene her og nå. Du kan aldri vite om du vil komme å trenge noen av de mulighetene senere en gang. Derfor er det bra å ha dem tilgjengelig hvis du måtte trenge dem senere.

 

Dere som bruker iPhone er så trangsynte at dere ikke en gang ser mulighetene fremover en gang. Dere tenker, hmm, nei hvis jeg ikke bruker en slik og en slik ting nå, nei da vil jeg heller aldri komme til å få bruk for det heller.

 

Hva som egentlig er galt med at iPhone OS (iOS 4) hadde vært like åpen og bra som Android f.eks?. Med tanke på å kunne forandre på home screen og alle de andre tingene du kan forandre på i Android.

 

Når du ser på hvor mye Apple ser etter tall og nummer og på hvor mye dem selger og på at dem bare selger bedre og bedre, så hadde det hjulpet ENORMT på om iOS 4 hadde vært like bra som Android når det er snakk om valgmuligheter. For da hadde VIRKELIG Apple solgt unna iPhones.

 

Og ikke kom med den at iPhone er eksklusiv og bla bla bla, for den er ikke det nå lengere. Apple vil selge MYE mere iPhones. Så hvorfor gjør ikke Apple noe med det da?. Dem kunne ha blitt større enn Symbian på 1-2-3.

Lenke til kommentar

*blablabla*

Vel, til det første. Ja hvis du kan gi meg veldig gode grunner på de tingene på hvorfor akkurat iPhone er et bra kjøp når du har alle disse 80 tingene som er i den ene linken jeg linket til.

 

Ikke bare si hvorfor DU synes det er greit som det er, men si hvorfor det er bra sånn som det er nå sånn generelt sett. La oss si at du må forklare til en kunde som kommer med en utskrift av det som sto i den linken med de 80 tingene og spør deg om hvorfor han egentlig skal kjøpe en iPhone når han ser alle disse dumme 80 tingene?.

 

Hva ville du ha svart han her?.

Jeg begynte å skrive nye svar og var ferdig med bortimot halvparten (av 70), da det gikk opp for meg at jeg ikke gidder å bruke mer tid på denne listen. Om jeg hadde skrevet en hel bok med kommentarer til listen, er jeg redd du fortsatt hadde hengt deg opp i enkelte punkter jeg ikke tar stilling til, og ignorert de resterende 800 sidene.

 

Hvis jeg hadde vært i den situasjonen du beskriver, med en potensiell kunde som kommer med nevnte liste, hadde jeg besvart hovedpunktene og latt han prøve en iPhone. Hvis han fortsatt pekte på listen, etter å ha prøvd telefonen lenge nok til å gjøre seg opp en mening, hadde jeg spurt om han kanskje skulle vurdere en Androidtelefon.

 

 

Så til neste ting. Jeg kommer frem til den konklusjonen fordi når du kan betale alt i fra 5000 til 6000 kroner for en leke telefon som er beregnet på apps og spill på måten den er, så forbauser deg meg ikke om at dere hadde betalt 15000 kr for den om den hadde kostet det. Bare fordi den har 225k apps på AppStore og fordi den er så "lett" å sette seg inn i.

 

Det er jo det dere sier nå, iPhone er jo definitivt verdt det den koster nå bare på grunn av programmene og spillene.

iPhone er, for meg, definitivt verdt det den koster nå på grunn av de mange programmene, det fantastisk vakre UIet (min personlige mening, så ikke bruk dette imot meg), måten den passer inn i min livsstil og at den samarbeider så til de grader perfekt med andre enheter jeg har, i form av synkronisering av kontakter, epost, kalender, notater og lignende. På en annen side hadde jeg aldri betalt 15000 kroner for en telefon, selv ikke en iPhone med tilgang til 225 millioner apps. 15000 kroner er tre ganger mer enn det jeg betalte for min i sin tid, og mer enn jeg har betalt for iPhonen og MacBook Proen totalt.

 

 

Så til siste ting. Og her ignorerer du totalt hva jeg sa her. At dere ikke kan fatte det at det hadde vært 74839769327963 ganger bedre å ha valg mulighetene i telefonen selv om du ikke trenger de mulighetene her og nå. Du kan aldri vite om du vil komme å trenge noen av de mulighetene senere en gang. Derfor er det bra å ha dem tilgjengelig hvis du måtte trenge dem senere.

 

Dere som bruker iPhone er så trangsynte at dere ikke en gang ser mulighetene fremover en gang. Dere tenker, hmm, nei hvis jeg ikke bruker en slik og en slik ting nå, nei da vil jeg heller aldri komme til å få bruk for det heller.

 

Hva som egentlig er galt med at iPhone OS (iOS 4) hadde vært like åpen og bra som Android f.eks?. Med tanke på å kunne forandre på home screen og alle de andre tingene du kan forandre på i Android.

 

Når du ser på hvor mye Apple ser etter tall og nummer og på hvor mye dem selger og på at dem bare selger bedre og bedre, så hadde det hjulpet ENORMT på om iOS 4 hadde vært like bra som Android når det er snakk om valgmuligheter. For da hadde VIRKELIG Apple solgt unna iPhones.

 

Og ikke kom med den at iPhone er eksklusiv og bla bla bla, for den er ikke det nå lengere. Apple vil selge MYE mere iPhones. Så hvorfor gjør ikke Apple noe med det da?. Dem kunne ha blitt større enn Symbian på 1-2-3.

Jeg har aldri ment at det er positivt å ha få valgmuligheter, og jeg beklager hvis du har oppfattet meg slik. Det jeg derimot mener, er at jeg er fornøyd med de valgmulighetene jeg har nå, selv om jeg kunne ha hatt flere. Ved å jailbreake har jeg prøvd mye av det som originalt ikke er mulig, som å vise kalender, epost og lignende på låseskjermen, installere temaer, ha programmer kjørende i bakgrunnen og ikke minst full tilgang til filsystemet. Ved nesten samtlige tilfeller gikk jeg etter kort tid tilbake til det originale oppsettet, da jeg fant ut at jeg faktisk foretrakk telefonen slik den var. Jeg tok et valg.

 

Det er på ingen måte noe galt i Androids frihet, og jeg misunner dere til tider. Men som jeg har sagt tidligere, så dekker iPhone alle mine behov og har gjort dette siden 2008. At jeg får nye behov i fremtiden skal jeg ikke se bort ifra, men jeg vil fortsatt ha muligheten til å bytte telefon hvis det skulle bli nødvendig.

 

En ting jeg fortsatt ikke skjønner er hvorfor noen velger å bruke så mye tid og energi på å kritisere et produkt (og selskap) de misliker så sterkt, hvis de samtidig er fornøyde med det produktet de selv har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Android er et fantastisk OS og HTC lager nydelige telefoner, men i frykt for å ende opp som deg holder jeg meg langt unna. Synd.

Håper det ikke er alle av oss Android-brukere som oppfattes som like fanatiske som T3, og jeg tror ikke faren er så stor for at du skal havne i den kategorien selv om du prøver en Android-telefon en dag. Det er uansett ikke noe poeng i at du skal gjøre noe annet enn det du selv vil, når du er fornøyd med telefonen din så er ingenting bedre enn det. Så får vi se på utviklingen framover om Google evner å gjøre Android-plattformen enda mer fristende, slik at enda flere "skifter side" ;)

Lenke til kommentar

*blablabla*

Vel, til det første. Ja hvis du kan gi meg veldig gode grunner på de tingene på hvorfor akkurat iPhone er et bra kjøp når du har alle disse 80 tingene som er i den ene linken jeg linket til.

 

Ikke bare si hvorfor DU synes det er greit som det er, men si hvorfor det er bra sånn som det er nå sånn generelt sett. La oss si at du må forklare til en kunde som kommer med en utskrift av det som sto i den linken med de 80 tingene og spør deg om hvorfor han egentlig skal kjøpe en iPhone når han ser alle disse dumme 80 tingene?.

 

Hva ville du ha svart han her?.

Jeg begynte å skrive nye svar og var ferdig med bortimot halvparten (av 70), da det gikk opp for meg at jeg ikke gidder å bruke mer tid på denne listen. Om jeg hadde skrevet en hel bok med kommentarer til listen, er jeg redd du fortsatt hadde hengt deg opp i enkelte punkter jeg ikke tar stilling til, og ignorert de resterende 800 sidene.

 

Hvis jeg hadde vært i den situasjonen du beskriver, med en potensiell kunde som kommer med nevnte liste, hadde jeg besvart hovedpunktene og latt han prøve en iPhone. Hvis han fortsatt pekte på listen, etter å ha prøvd telefonen lenge nok til å gjøre seg opp en mening, hadde jeg spurt om han kanskje skulle vurdere en Androidtelefon.

 

 

Så til neste ting. Jeg kommer frem til den konklusjonen fordi når du kan betale alt i fra 5000 til 6000 kroner for en leke telefon som er beregnet på apps og spill på måten den er, så forbauser deg meg ikke om at dere hadde betalt 15000 kr for den om den hadde kostet det. Bare fordi den har 225k apps på AppStore og fordi den er så "lett" å sette seg inn i.

 

Det er jo det dere sier nå, iPhone er jo definitivt verdt det den koster nå bare på grunn av programmene og spillene.

iPhone er, for meg, definitivt verdt det den koster nå på grunn av de mange programmene, det fantastisk vakre UIet (min personlige mening, så ikke bruk dette imot meg), måten den passer inn i min livsstil og at den samarbeider så til de grader perfekt med andre enheter jeg har, i form av synkronisering av kontakter, epost, kalender, notater og lignende. På en annen side hadde jeg aldri betalt 15000 kroner for en telefon, selv ikke en iPhone med tilgang til 225 millioner apps. 15000 kroner er tre ganger mer enn det jeg betalte for min i sin tid, og mer enn jeg har betalt for iPhonen og MacBook Proen totalt.

 

 

Så til siste ting. Og her ignorerer du totalt hva jeg sa her. At dere ikke kan fatte det at det hadde vært 74839769327963 ganger bedre å ha valg mulighetene i telefonen selv om du ikke trenger de mulighetene her og nå. Du kan aldri vite om du vil komme å trenge noen av de mulighetene senere en gang. Derfor er det bra å ha dem tilgjengelig hvis du måtte trenge dem senere.

 

Dere som bruker iPhone er så trangsynte at dere ikke en gang ser mulighetene fremover en gang. Dere tenker, hmm, nei hvis jeg ikke bruker en slik og en slik ting nå, nei da vil jeg heller aldri komme til å få bruk for det heller.

 

Hva som egentlig er galt med at iPhone OS (iOS 4) hadde vært like åpen og bra som Android f.eks?. Med tanke på å kunne forandre på home screen og alle de andre tingene du kan forandre på i Android.

 

Når du ser på hvor mye Apple ser etter tall og nummer og på hvor mye dem selger og på at dem bare selger bedre og bedre, så hadde det hjulpet ENORMT på om iOS 4 hadde vært like bra som Android når det er snakk om valgmuligheter. For da hadde VIRKELIG Apple solgt unna iPhones.

 

Og ikke kom med den at iPhone er eksklusiv og bla bla bla, for den er ikke det nå lengere. Apple vil selge MYE mere iPhones. Så hvorfor gjør ikke Apple noe med det da?. Dem kunne ha blitt større enn Symbian på 1-2-3.

Jeg har aldri ment at det er positivt å ha få valgmuligheter, og jeg beklager hvis du har oppfattet meg slik. Det jeg derimot mener, er at jeg er fornøyd med de valgmulighetene jeg har nå, selv om jeg kunne ha hatt flere. Ved å jailbreake har jeg prøvd mye av det som originalt ikke er mulig, som å vise kalender, epost og lignende på låseskjermen, installere temaer, ha programmer kjørende i bakgrunnen og ikke minst full tilgang til filsystemet. Ved nesten samtlige tilfeller gikk jeg etter kort tid tilbake til det originale oppsettet, da jeg fant ut at jeg faktisk foretrakk telefonen slik den var. Jeg tok et valg.

 

Det er på ingen måte noe galt i Androids frihet, og jeg misunner dere til tider. Men som jeg har sagt tidligere, så dekker iPhone alle mine behov og har gjort dette siden 2008. At jeg får nye behov i fremtiden skal jeg ikke se bort ifra, men jeg vil fortsatt ha muligheten til å bytte telefon hvis det skulle bli nødvendig.

 

En ting jeg fortsatt ikke skjønner er hvorfor noen velger å bruke så mye tid og energi på å kritisere et produkt (og selskap) de misliker så sterkt, hvis de samtidig er fornøyde med det produktet de selv har.

1. Nei, hadde du skrevet en hel bok med VELDIG gode svar tilbake på de 80 tingene og på den andre linken som var i fra CNET på hvorfor iPhone er verdens dårligste telefon, så skulle jeg ha tatt i mot svarene dine.

 

Og det er også helt klart at når man skal gå å betale alt i fra 5000 til 6000 kroner for en mobil, så tror jeg de fleste vil sjekke den mobilen dem har lyst til å kjøpe totalt ut på internett for å finne ut hva som er dårlig og bra med en mobil.

 

Sånn som meg, når jeg gikk å kjøpte min XPERIA X10 til 4600 kroner, så hadde jeg søkt etter mest mulig info og andre tester som beskriver hvordan mobilen er i hvertfall en uke før jeg gikk å kjøpte den. For jeg leser ikke bare en test og sier yeah, den mobilen ser bra ut fordi testen sier det. Jeg skal ha all fakta på bordet før jeg bestemmer meg for å kjøpe en såppass dyr mobil til rundt 4000-5000 kroner.

 

Så jeg var klar over hvilke negative sider mobilen hadde når jeg kjøpte den. Men de negative sidene forsvinner for det meste når XPERIA X10 får Android 2.1. Du kan jo lese min egen test av XPERIA X10 her hvis du vil se hvilke negative sider mobilen har f.eks. Eller bare for å se hele testen.

 

2. Vel ok, det er dine penger og jeg skal ikke stoppe deg i å sløse dem bort på noe som er ekstremt dyrt. Men jeg kan fortsatt gi alle dere anbefalninger på det ene og det andre på hva som kan være et bedre alternativ eller på hva som er mye mere valutta for pengene.

 

Personlig vill jeg aldri ha gått å betalt bort i mot 5000 kroner for en mobil som kanskje ikke funker skikkelig som en mobil, på grunn av problemer med 2G / 3G / GPS signalene / styrken i iPhone. Greit at iPhone har tilgang til mange apps og spill, men jeg vet hvor mye apps og spill det finnes som er noe å samle på, og det er ikke mange skal jeg si deg. Ja jeg har iPod Touch, så jeg vet.

 

Programmene og spillene er ikke nok for å gå å sløse bort i mot 5000 kroner på en udugelig mobil som kanskje bare funker 60% som en telefon i mine øyner.

 

For hvis jeg har kjøpt en iPhone og har disse 2G / 3G / GPS problemene som MAAAAAAANGE har på iPhone, så ville jeg ha blitt gal og klikket totalt og skiftet mobil tvert og da hatt enda større grunner til å hate iPhone mere. Så jeg tror det er best at jeg holder meg milevis unna iPhone nå for å være helt ærlig. Søppel er noe jeg ikke tar inn i min leilighet desverre.

 

3. Joda, du er fornøyd sånn som iPhone er nå, men er det mange som liker iPhone på grunn av lite eller nesten ingenting av valgmuligheter i iPhone?. Jeg vet at det er mange som holder seg langt unna iPhone på grunn av disse 80 tingene og på grunn av problemene med 2G / 3G / GPS signalene / styrken i iPhone.

 

Hadde Apple vært proffisjonell og tenkt kvalitet kvalitet kvalitet og atter kvalitet, så hadde Apple fikset på disse problemene før en iPhone hadde blitt sluppet. Har ikke Apple noen som tester telefonen før dem slipper dem ut i butikker?. Ser ikke sånt ut nei.

 

For hadde dem testet en iPhone 3GS skikkelig ut før den hadde blitt sluppet, så hadde dem fort funnet ut av de problemene iPhone 3GS har.

 

Og det som jeg også har snakket om, jeg går ikke å betaler noen uproffisjonelle karer i Apple i bøtter og spann fordi dem har vært ekstremt lat og ikke giddet å sjekke iPhone 3GS totalt ut før den blir sluppet ut i markedet.

 

Det er enormt viktig for et selskap at dem kan vise at dem kan lage en telefon / telefoner som faktisk fungerer 100%. Da kan man stole på det firmaet. Og hvorfor tror du jeg har holdt meg til Sony Ericsson helt siden Sony Ericsson T68i dagene?.

 

Jo det er fordi Sony Ericsson vet hva dem holder på med i mobil markedet. Apple er ganske ny i mobil markedet da, men at dem ikke har lært på alle de årene dem har vært der. Nei da vet ikke jeg. Hvis dem ikke har lært noe som helst til nå, nei da vil dem heller aldri lære noe heller.

 

Så enkelt er det.

 

EDIT: Skal jeg virkelig ha noe jeg kan leke meg med i programmer og spill, så hiver jeg heller litt ekstra penger inn for å kunne kjøpe en iPad i stedet. Men selv å kjøpe den er jo sløsing av penger.

Man skal være et ganske stort fjols for å tro at man kan definere hvor bra et produkt er ved å ramse opp punker andre produkter er bedre teknisk. :) Men det sier jo litt om nivået diskusjonen går på.

 

For øvrig mange gode innlegg i starten av tråden (og deretter synkende kvalitet....).

Selvfølgelig kan jeg definere hvor bra et produkt er ved å ramse opp punker andre produkter er bedre teknisk på. Selv min gamle Sony Ericsson XPERIA X1 funker jo 100 ganger bedre som en telefon enn det iPhone gjør, på grunn av 2G / 3G / GPS problemene iPhone har.

 

Det alene er nok til å holde seg langt unna iPhone.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jo det er fordi Sony Ericsson vet hva dem holder på med i mobil markedet. Apple er ganske ny i mobil markedet da, men at dem ikke har lært på alle de årene dem har vært der. Nei da vet ikke jeg. Hvis dem ikke har lært noe som helst til nå, nei da vil dem heller aldri lære noe heller.

 

Så enkelt er det.

 

Litt morsomt at du nevner det, når alle SE telefonene jeg har hatt har fått defekt joystick etter ca ett år :) Og kamerater sine SE telefoner har og hatt samme problem.

Lenke til kommentar

Jo det er fordi Sony Ericsson vet hva dem holder på med i mobil markedet. Apple er ganske ny i mobil markedet da, men at dem ikke har lært på alle de årene dem har vært der. Nei da vet ikke jeg. Hvis dem ikke har lært noe som helst til nå, nei da vil dem heller aldri lære noe heller.

 

Så enkelt er det.

 

Litt morsomt at du nevner det, når alle SE telefonene jeg har hatt har fått defekt joystick etter ca ett år :) Og kamerater sine SE telefoner har og hatt samme problem.

Og hvor mange år siden er det siden SE brukte en Joystick i mobilene sine?. Er en grunn til at dem ikke blir brukt i dag.

 

Jeg hadde både Ericsson T68 og Sony Ericsson T68i den tid. Og Joystick'en funket knall hele tiden for meg da, så jeg har ikke noe å klage på.

Lenke til kommentar

*blablabla*

Vel, til det første. Ja hvis du kan gi meg veldig gode grunner på de tingene på hvorfor akkurat iPhone er et bra kjøp når du har alle disse 80 tingene som er i den ene linken jeg linket til.

 

Ikke bare si hvorfor DU synes det er greit som det er, men si hvorfor det er bra sånn som det er nå sånn generelt sett. La oss si at du må forklare til en kunde som kommer med en utskrift av det som sto i den linken med de 80 tingene og spør deg om hvorfor han egentlig skal kjøpe en iPhone når han ser alle disse dumme 80 tingene?.

 

Hva ville du ha svart han her?.

Jeg begynte å skrive nye svar og var ferdig med bortimot halvparten (av 70), da det gikk opp for meg at jeg ikke gidder å bruke mer tid på denne listen. Om jeg hadde skrevet en hel bok med kommentarer til listen, er jeg redd du fortsatt hadde hengt deg opp i enkelte punkter jeg ikke tar stilling til, og ignorert de resterende 800 sidene.

1. Nei, hadde du skrevet en hel bok med VELDIG gode svar tilbake på de 80 tingene og på den andre linken som var i fra CNET på hvorfor iPhone er verdens dårligste telefon, så skulle jeg ha tatt i mot svarene dine.

Hvorfor skal jeg kaste bort tid (som alle vet er det samme som å kaste bort penger) på å gi deg VELDIG gode svar på en ussel liste med påstander? Hvorfor kan ikke du, eller han som står bak listen, komme med 80 VELDIG gode påstander, istedet setninger som "idon't have proper platform security.". Lag din egen detaljerte liste, du, med dokumenterte påstander og behov beskrevet med mer enn 10 ord, så skal jeg gi deg VELDIG gode svar.

 

Hvorfor skal jeg bevise at listen tar feil eller hvorfor det er best det er gjort slik og ikke slik? Burde ikke du og listen snakke om hvorfor det er nødvendig med tilgang til filsystemet eller å ha et skrivebord på telefonen? Jeg har ingenting å bevise ovenfor deg. Du misliker iPhone, og det har jeg ingen problemer med, men når alt du har å si til ditt forsvar er å snakke om en liste med nesten 80 (udokumenterte) påstander fra noen som hater iPhone mer enn deg selv, da blir jeg provosert.

 

Apple er ikke Sony Ericsson. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Masing det er om signalstyrken på iPhone. Jeg har aldri hatt noen problemer med den hjemme i Norge. Vært relativt dårlig i England og Nord-Irland men det er fordi dekningen her er helt ræva. Kjæresten min har det samme problemet.

 

At du mener at iPhone er dårlig bryr jeg meg egentlig pent lite om. Det jeg har hørt om Xperia X1 er at den er treig. Og nei, er ikke interessert i å diskutere.

 

Når det kommer til Android så er det noe grunnleggende med utseende på knappene, animasjonene og menyene som virker så.... uferdig. Det er mest dette som holder meg fra å vurdere det skikkelig. Er ikke spesielt interessert i alle disse andre shellene. Skal man gjøre ting lovlig/offisielt så kan man som meg bekjent nesten bare forvente oppdateringer om man har en Nexus One eller lignende.

 

Android sin AppStore virker også for meg til å være forferdelig rotete. Med Apple så er i hvert fall alt på ett sted.

Lenke til kommentar

Du misliker iPhone, og det har jeg ingen problemer med, men når alt du har å si til ditt forsvar er å snakke om en liste med nesten 80 (udokumenterte) påstander fra noen som hater iPhone mer enn deg selv, da blir jeg provosert.

 

Apple er ikke Sony Ericsson. Så enkelt er det.

Å hva er dine grunner for at de 80 tingene i den listen ikke er sant?. Hvis du vil, så kan jeg dokumentere mesteparten i det han sier der.

 

Jeg har iPod Touch med nyeste iPhone OS installert nå, så jeg vet at veldig mange av de tingene som står der er sant. Og de tingene som han har skrevet opp er ikke noe som er funnet opp av han. Er noe han har skrevet ned etter hva han har funnet på nettet i fra andre tester osv.

 

Hvem som helst med litt teknisk kjennskap til iPhone eller iPod Touch vet at de 80 tingene han skriver ned er sant. Og det er ikke noe å bortforklare.

Det jeg har hørt om Xperia X1 er at den er treig. Og nei, er ikke interessert i å diskutere.

 

Android sin AppStore virker også for meg til å være forferdelig rotete. Med Apple så er i hvert fall alt på ett sted.

Til det første. Jeg tar heller en telefon som er treig som hvertfall funker 100% som en telefon enn å måtte ta en telefon som er kjappere og mere smooth men som bare funker 60% som en telefon.

 

Og til det siste. Her må jeg le høyt. Hva er det som er så vanskelig med Android Market?. Du starter opp Android Market, velger da enten Applikasjoner eller Spill. Velger du Applikasjoner f.eks, så kommer du til en ny side hvor alt er sortert etter hvilken type program du er etter. Som f.eks Entertainment, Multimedia og Tools osv. Og når du veger en av dem, så ja, da får du opp de programmene som er under de type programmene.

 

Hva som er så vanskelig med det?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...