Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Flere av dere er inne på noe vesentlig her; - det er ikke sånn at vi på forum utgjør en stor andel av markedet. Men det er mange "ambassadører" her inne, dvs folk som brenner for mobiler og fungerer som rådgiver for venner og familie. Trøst dere med det...

 

iPhone snudde hele markedet på hodet. Det var opplevelse av ytelse, ikke faktisk ytelse, som betyr noe nå. iPhone er veldig flink til akkurat det:

 

- Det "skjer" noe i det samme øyeblikket som du trykker på ett ikon, så for å bruke litt tid på å vise innholdet.

- "sender" statusen på sms skynder seg til 90%, for så å putre i mål.

- Pinch fungerer sporenstrek, men bruker så litt tid på å gjøre bildet skarpt.

 

Dette oppleves som rå ytelse av brukeren som står å ser på skjermen. Oppfattelse av tid brukt er kortere. Hvor mange syns vel ikke f.eks tastelås er treg på en Symbian, også er det i grunn kun snakk om 1,5 sekund? Det har blitt gjort ytelsestester på f.eks rendring av nettsider/lasting av mailinnboks der Windows Mobile og Symbian har stilt klar tidligere til bruk enn iPhone. Men de er bygd opp rundt prinsippet om at brukeren vil ha funksjonen klar tidligst mulig, og bryr seg dermed ikke om å først begynne å bruke ressurser på animasjon. Dog, i praksis beviser Apples måte å tenke software at selv om du kan sende en e-post litt tidligere på Symbian/osv vil 9 av 10 påstå at iPhone er raskere på grunn av opplevelsen.

 

Er vel ikke noe å krangle på det? Tid er relativt har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se DENNE videoen!

 

Og hva er så bra med denne videoen?.

 

Wow, en fin mobil med glass. Ingenting i den videoen der imponerte meg i det hele tatt. Eller det eneste som imponerte meg er hvor useriøs dem i Apple kan være med skrytingen over iPhone 4 der.

 

Det finnes rett og slett ingen i verden som er så god til å skryte på seg alt mulig enn det Apple er. Hadde dem bare kunne ha vært mye mere seriøs, så kunne jeg og mange andre ta dem mye mere seriøs også.

Endret av Terminator 3
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra innlegg trådstarter.

Jeg har alltid vært bevisst på at Apple er flinke til å skape merkelojalitet og lage folkelige produkter.

 

I det legger jeg at de kommuniserer på et nivå de fleste skjønner. Mens de andre mobilprodusentene du nevner fortsetter med det samme gamle PC-våset, om prosessorkraft og slikt.

 

Jeg kjøpte iPhone fordi den skilte seg ut i mengden.

Jeg hadde en iPod Nano som etterhvert ble for liten for mitt behov, og jeg kjøpte iPhone 3GS av tre grunner: Telefon, iPod og GPS i ett. Samtidig skjønte jeg at jeg måtte være med og oppleve dette fenomenet av en telefonrevolusjon alle snakket om.

 

Når alle snakker om det, betyr det at flere utviklere lager produkter til iPhone, og at opplevelsen er rik og variert, og stadig i fornyelse. Mer enn noe annen produsent. Med hovedinteresse innen spill, så jeg etterhvert at alle utviklere jeg var opptatt av, lanserte iPhone-spill én etter én. Ingen snakket om andre smart telefoner. Det er iPhone som har fått all vinden under vingene.

 

Etter at jeg så den nye Android-pressekonferansen til Google, bestemte jeg meg for å vurdere en slik neste gang jeg skal ha telefon. Men jeg tror jeg representerer den største kundegruppen: Jeg har mobiltelefon i bortimot fire år før jeg kjøper ny. og jeg kjøpte iPhone for bare et halvt år siden. Så for slike som meg, blir det ikke aktuelt å bytte plattform før i 2013-2014, og da kan markedet ha endret seg.

 

I tillegg vil jeg si at Apple har en liten fordel at de lager visuelle grensesnitt til perfeksjon. Det gjør ikke Google. Når jeg ser på begge to, så er ikke grensesnittet like appelerende som på iPhone, det ser bare hakket mer kludrete ut. Det er ikke nødvendigvis vanskeligere å bruke, men Apples programvare er så visuelt gjennomført at det bare skinner. De har enormt flinke folk til disse jobbene.

Lenke til kommentar

"Even if Facetime were the only new feature we were delievering, this would be an amazing new iPhone."

 

Priceless. Har hatt muligheter for videosamtaler de siste 4 årene jeg, har aldri brukt det. Men som videoen ovenfor påpeker, må man kanskje ha en nyfødt unge og ikke ha muligheten til å se den daglig for å kunne ta nytte av det.

 

Jeg måtte forøvrig nylig bestemme meg for å gå for iPhone eller HTC Desire. Telefonen jeg nå bruker er en SE W715. 350x280-SE-w715.jpg

Jeg har ingen whatsoever erfaring med HTC produktene. Jeg hadde en iPod Touch i ~2 måneder, så jeg tror det er trygt å si at jeg vet hvordan iPhone fungerer. Den er meget lett å bruke. Jeg VET at iPhone er et "kvalitetsprodukt", og er en telefon jeg ville blitt fornøyd med.

 

Til tross for dette gikk jeg for HTC Desire. Jeg føler jeg gambler litt her, men samtidig tenker jeg at begge telefonene er nye, og da kan det jo ikke gå galt uavhengig av valg. Dessuten syntes jeg at Desire så langt stiligere ut, designmessig, og jeg likte virkelig at den har en "bakgrunn"; en start side. I tillegg er det jo litt kult å si "Sjekk da, jeg har en HTC Desire!", for å så få tilbake "Oj, stilig!", i stedet for å si "Sjekk da, jeg har en iPhone!", og få "Det har jeg også"- tilbake. Pris har også noe å si, og tar jeg ikke feil er Desire langt mer økonomisk enn den iPhone?

 

 

Offtopic, men jeg lærte etter å ha lest hele denne tråden at AppsStore gjelder bare for iPhones? Kan man da ikke laste ned applikasjoner på HTC Desire, lignende dem man får på iPhone? :huh:

Lenke til kommentar

Offtopic, men jeg lærte etter å ha lest hele denne tråden at AppsStore gjelder bare for iPhones? Kan man da ikke laste ned applikasjoner på HTC Desire, lignende dem man får på iPhone? :huh:

 

Joa. Om du går på Android Marked inne på menyen din, kan du laste ned så mye du ønsker.

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare iTunes for synkronisering så for meg er det ikke noe veldig stort problem.

Synkroniserer du bilder via iTunes også laugh.gif?.

 

Hvis det er tilfellet, så hvor detaljerte var bildene igjen på iPhone?.

 

Bare bilder jeg skulle ha lyst til å ha som bakgrunnsbilde. Har ikke behov for noe annet.

 

Hadde Apple fjernet den feite ramma rundt skjermen så skulle jeg vurdert den.

 

Hadde Microsoft fjerna den eldgamle, rotne startmenyen hadde jeg kanskje vurdert WM-telefoner.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Offtopic, men jeg lærte etter å ha lest hele denne tråden at AppsStore gjelder bare for iPhones? Kan man da ikke laste ned applikasjoner på HTC Desire, lignende dem man får på iPhone? :huh:

Les dette. Så ikke la deg lure av at Apple har 225k Apps på AppStore.

 

Og ja, du finner det meste du trenger på Android Market. Jeg har ALT jeg trenger, og har fått alt gratis via Android Market. Vent til vi får betal apps som vi kan kjøpe her i Norge, da skal du se at Android Market er meget bra selv med 50k+ apps.

Lenke til kommentar

Jeg betaler gjerne for en applikasjon eller et spill om det er av høy kvalitet.

Jeg har bare høykvalitets programmer på min XPERIA X10 selv om jeg har fått alt gratis i fra Android Market.

 

Så ja, gjerne sløs bort enda mere penger på det dere kaller for kvalitets programmer på AppStore laugh.gif.

 

Dere som kjøper iPhone må jo virkelig skite penger. For først må dere betale i bøtter og spann for å få en iPhone som er mest beregnet til apps, og så må dere betale for det dere kaller for kvalitets programmer som vi får gratis i Android Market.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

 

Der sier de jo faktisk at de fant opp 3g samtaler?! Det har jeg faktisk hatt på mine gamle mobiler! De framstiller det som om det å redigere video på telefonen er helt nytt!

De framstiller faktisk alle funksjonene til mobilen som om det er helt nytt. Utrolig. Selv om jeg liker iphone mener jeg at det er sjukt hvordan de framstiller den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...