Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Du misliker iPhone, og det har jeg ingen problemer med, men når alt du har å si til ditt forsvar er å snakke om en liste med nesten 80 (udokumenterte) påstander fra noen som hater iPhone mer enn deg selv, da blir jeg provosert.

 

Apple er ikke Sony Ericsson. Så enkelt er det.

Å hva er dine grunner for at de 80 tingene i den listen ikke er sant?.

 

Jeg har iPod Touch med nyeste iPhone OS installert nå, så jeg vet at veldig mange av de tingene som står der er sant. Og de tingene som han har skrevet opp er ikke noe som er skrevet opp av han. Er noe han har skrevet ned etter hva han har funnet på nettet i fra andre tester osv.

 

Hvem som helst med litt kjennskap til iPhone eller iPod Touch vet at de 80 tingene han skriver ned er sant. Og det er ikke noe å bortforklare.

Mine grunner finner du et par sider tilbake.

 

Jeg sier ikke at alle er usanne. Jeg spør bare hvorfor jeg skal bruke flerfoldige timer på å kommentere en slik liste, hvor forfatteren selv ikke utdyper hvorfor han mener det er negativt, eller hvorfor det skulle ha vært gjort på en annen måte.

 

Kan du forklare meg hvorfor det er nødvendig med tilgang til hele filsystemet på en iPhone? Langt ifra alle bilmodeller kommer med GPS, elektriske speil og lignende. Jeg tviler på at du roper like høyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvor er dine paid apps? Ånei, det har du ikke. Trege telefoner er helt uakseptable. Det beste er at du innrømmer at X1 er treg.

Ja, telefonen funker hvertfall som en 100% telefon hvertfall, så poenget ditt var?.

 

Hva skal jeg med paid apps når jeg finner alt jeg trenger på Android Market gratis?.

Du misliker iPhone, og det har jeg ingen problemer med, men når alt du har å si til ditt forsvar er å snakke om en liste med nesten 80 (udokumenterte) påstander fra noen som hater iPhone mer enn deg selv, da blir jeg provosert.

 

Apple er ikke Sony Ericsson. Så enkelt er det.

Å hva er dine grunner for at de 80 tingene i den listen ikke er sant?.

 

Jeg har iPod Touch med nyeste iPhone OS installert nå, så jeg vet at veldig mange av de tingene som står der er sant. Og de tingene som han har skrevet opp er ikke noe som er skrevet opp av han. Er noe han har skrevet ned etter hva han har funnet på nettet i fra andre tester osv.

 

Hvem som helst med litt kjennskap til iPhone eller iPod Touch vet at de 80 tingene han skriver ned er sant. Og det er ikke noe å bortforklare.

Mine grunner finner du et par sider tilbake.

 

Jeg sier ikke at alle er usanne. Jeg spør bare hvorfor jeg skal bruke flerfoldige timer på å kommentere en slik liste, hvor forfatteren selv ikke utdyper hvorfor han mener det er negativt, eller hvorfor det skulle ha vært gjort på en annen måte.

 

Kan du forklare meg hvorfor det er nødvendig med tilgang til hele filsystemet på en iPhone? Langt ifra alle bilmodeller kommer med GPS, elektriske speil og lignende. Jeg tviler på at du roper like høyt.

Er ikke direkte snakk om at du må ha tilgang til filsystemet. Poenget er at man burde ha veldig lett tilgang til minnet for å kunne overføre filer, musikk, filmer og alt annet uten at du må sitte å installere programmer etter programmer for å kunne gjøre en så enkel ting som alle mobiler har kunne gjort i hvertfall 5-6 år nå.

 

Hvor bra tror du det hadde vært hvis du bare kunne ha plugget inn USB kabelen som følger med iPhone rett inn i datamaskinen og at iPhone da popper opp som en ekstern harddisk hvor du bare kan kopiere over musikken til en hvilken som helst folder uten å måtte tenke på noe som helst?.

 

Hva tror du folk hadde sagt hvis du måtte ha installert flere programmer for å få tilgang til en ekstern harddisk f.eks?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Vent å se når iPhone kan koble seg til hvilken som helst dockingstasjon og overføre filer for så ta de i bruk med en gang. Da blir det jubel verden over.

 

Vent å se når iPhone får 4" skjerm eller større. Da blir det jubel verden over.

 

Vent å se når iPhone får fm-radio. Da blir det jubel verden over.

 

Vent å se når iPhone når iPhone får sosiale tjenester interrigert. Da blir det jubel verden over

 

Vent å se når iPhone får customatiserbar homescreen. Da blir det jubel verden over.

 

Vent å se når iPhone får wifi-router. Da blir det jubel verden over.

 

Vent å se når iPhone kan overføre alle type filer via blåtann. Da blir det jubel verden over.

 

Vent å se når iPhone står for frihet. Sorry det skjer ikke med det første.

Endret av SolbergMobil
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et veldig godt og saklig innlegg av trådstarter, selv om jeg er uenig.

 

Jeg synes det er feil å generalisere iphone eiere som trendhorer og ignorante. jeg har iphone selv og er storfornøyd. Jeg kjøpte den ikke fordi jeg var ute etter et trendikon eller fordi den var fet å se på. Jeg var i utgangspunktet skeptisk. Dette var i barndommen til iphone 3g og jeg var litt som trådstarter innstilt på at det var snakk om et lite funksjonelt trendikon. Likevel ble jeg etter litt press fra mine kollegaer å kaste meg på iphone vogna. Noe jeg ikke har angret på.

 

Det er vanskelig å sette fingeren på hvorfor jeg synes den er et godt produkt. På den annen side har jeg heller ingen innvendinger mot den. Den gjør det jeg vil når jeg vil det, og på en brukervennlig og ålreit måte. Den mangler kanskje noen funksjoner. min 3g kan for eksempel ikke ta opp video. Dette kan være litt irriterende noen ganger, men inget savn på noen måte. Det er også sant at vi manglet flere åpenbare funksjoner, som klipp og lim osv for en stund siden, men de har kommet nå. Selv om i hvertfall jeg ikke har noe spesielt behov for det.

Mitt sterkeste argument for iphone er kanskje at jeg fortsatt har tilgode å prøve en telefon med så godt brukergrensesnitt som iphone.

 

Jeg kommer garantert til å gå over til Iphone 4 når den blir lansert. Jeg valgte bevisst å ikke gå fra 3g til 3gs fordi jeg ikke følte noe behov for den ekstra prosessorkraften og muligheten til videoopptak. Nå bytter jeg likevel for akkurat disse egenskapene, ikke fordi iphone 4 er trendy og kul, men... jo fordi iphone 4 er kul. den er faktisk kjempe kul. Ingen skal ta fra apple at de designer noen av verdens fineste produkter. Ja de er trendy. folk liker de fordi de er trendy, men de er også funksjonelle og brukervennlige. Iphone 4 har den beste skjermen på markedet, en av de beste mobilprosessorene på markedet, verdens beste mobilOS, og verdens beste brukervennlighet.

 

Min iphone er mitt eneste Apple produkt, og jeg er kjempe fornøyd. Apple er utrolig flinke til å holde på kundene. Hvorfor? Jeg vet ikke om en missfornøyd apple eier, gjør dere? Trender forandrer seg, men Apple blir stadig større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvor er dine paid apps? Ånei, det har du ikke. Trege telefoner er helt uakseptable. Det beste er at du innrømmer at X1 er treg.

Hva skal jeg med paid apps når jeg finner alt jeg trenger på Android Market gratis?.

 

Så du sier at Angry Birds og Plants v Zombies er gratis i Market? Imponerende!

Lenke til kommentar

Så hvor er dine paid apps? Ånei, det har du ikke. Trege telefoner er helt uakseptable. Det beste er at du innrømmer at X1 er treg.

Hva skal jeg med paid apps når jeg finner alt jeg trenger på Android Market gratis?.

 

Så du sier at Angry Birds og Plants v Zombies er gratis i Market? Imponerende!

 

Sa han noe om det programmet ahpadt, eller sa han at han finner det han trengte?

Lenke til kommentar

Et veldig godt og saklig innlegg av trådstarter, selv om jeg er uenig.

 

Jeg synes det er feil å generalisere iphone eiere som trendhorer og ignorante. jeg har iphone selv og er storfornøyd. Jeg kjøpte den ikke fordi jeg var ute etter et trendikon eller fordi den var fet å se på.

 

Det er lov å være storfornøyd.

 

Jeg var veldig misfornøyd som iPhonebruker. So there's that.

 

Uansett: Det som går mange hus forbi er at jeg ikke tok for meg ALLE brukerne, men forsøkte å tegne en virkelighet slik den fremstår for mange. En virkelighet der kule klær og rett musikk er vesentlige deler av det å være akseptert som "Cool", og derunder havner telefoner, og spesifikt iPhone. Når Forumet raser over fordi de diskuterende ikke skjønner hvorfor folk blir så oppglødd over iPhone så er det rett og slett manglende forståelse for denne virkelighetsoppfatningen.

 

Det betyr IKKE at ingen kjøper den fordi den er god i bruk, og det mente jeg heller ikke å si.

 

 

EDIT: Siste setningen manglet "ikke" på to plasser.

Endret av RMNZR
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han har sagt at alt vi må betale for i AppStore er gratis i Market så jeg kom bare med to eksempeler av høykvalitetsapps. Etter litt googling er ingen av dem laget for Android enda.

Er dette et nok bevis på at du ikke kan lese hva jeg skriver?.

 

Jeg sa klart og tydelig at jeg har funnet ALLE programmene jeg TRENGER gratis på Android Market.

 

Syntes det er mye lettere å kjøpe iPhone fordi jeg har iPod Touch og da har jeg kjøpt en del apps på iTunes og i tillegg syntes jeg den er latterlig enkel å bruke...

 

Har også tenkt meget over HTC Desire.

 

Hva syntes dere?

Hva setter du som viktigst med en smart telefon i dag?. Eller hva vil ditt viktigste bruksmål være?.

Lenke til kommentar

Flott innlegg! Fra mitt syn, når jeg kjøpte iPhone var jeg ute etter en utrolig enkel telefon og som sagt i posten var jeg heller ikke inntresert i den beste samtalekvaliteten, batteritid o.s.v. men en kul trendy telefon som er kjapp og enkel.

 

Derfor er iPhone klart best i mine øyne!

Lenke til kommentar

Flott innlegg! Fra mitt syn, når jeg kjøpte iPhone var jeg ute etter en utrolig enkel telefon og som sagt i posten var jeg heller ikke inntresert i den beste samtalekvaliteten, batteritid o.s.v. men en kul trendy telefon som er kjapp og enkel.

 

Derfor er iPhone klart best i mine øyne!

 

Jeg ville foretrukket en mobil som har god samtalelyd og dekning når man skal snakke i den. Ellers er det jo bedre med en iPod touch?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...