Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Btw, er dette en stygg telefon?

 

Syns den er råflott. Xenonflash er noe jeg virkelig savner på X10 :)

 

Holder det ikke med offtopic nå?

 

Det er rimelig ontopic å slenge lange spesifikasjonslister og krangle på disse... ?

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hvor mye var det du sa en iPhone kostet uten abonnement? Ahh 6000kr uten abonnement! Og hvor mye koster en Desire? Åh! 3800kr! HD2 da? Jeg betalte 4000kr for min!

 

Nå gjelder det bare at du forteller meg hvorfor iPhone er verdt 2000kr mer enn min HD2. :)

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Den er verdt så mye fordi folk er villig til å betale så mye, enkel økonomi det. Alle selskaper har kun 1 ting i hodet, høyest mulig profitt. Hadde htc tatt like mye som apple hadde ikke solgt så mange, mens med apple så vet vi at de hadde nok solgt like mye uavhengig om mobilen hadde kostet 5000 eller 6000.

 

Så lenge folk mener iphone er verdt 6000kr, så er den verdt 6000.

 

edit:

 

Legger også til at bruktprisene på iphone er meget høye iforhold til sine konkurrenter. http://www.itavisen.no/844648/tjener-fett-paa-gamle-iphones

Endret av Blåbær
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ingen har sagt noe, jeg spør!

 

Lar dere virkelig betale 2000kr mer for en iPhone enn hvilken som helst annen telefon? Og hva er det som er så verdt de 2000kr? Dere forsvarer jo bare telefonen, ikke angriper med noe som faktisk er bedre og gjør opp for de 2000 kronene.

 

Iphonen er selvsagt dyrest i klassen - da den er alene i sin klasse. Ingen annen mobil leverer en tilsvarende totalopplevelse for brukeren.

 

Hvilken totalopplevelse? Hvilken erfaring har du med andre telefoner?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg er ikke iphonebruker, kommer nok aldri til å eie ett appleprodukt men reagerer på enkelte av de feile fremstillingene som forekommer. Faktisk så har jeg fått ett bedre inntrykk av apple etter all den skittkastingen enkelte på forumet har bedrevet.

 

Det at apple har høyest attach-rate og bruktpris av alle mobilbrukere sier at brukerne er fonøyd med prisen og selve produktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser ikke en HD2 mye mer ekslusiv ut en iPhone? Etter mitt syn så ser den langt mer eksklusiv ut! 3Gs er mer en fjortissmobil i mine øyne.

 

 

Så enig så enig - HD2 er designmessig den råeste! Vil ha den, men vil også ha Android.

Har aldri likt Apple, fikk en aha-opplevelse av det selskapet når jeg oppdaga at ipod kom med usb-lader, og ville du ha med en nettlader kunne den skaffes for kr 249. Steve Jobs mente tydeligvis at jeg skulle ta med meg lap-toppen for å lade mp3-spilleren. Og radio var seff 400-500 kr ekstra. I tillegg til Itunes-dritten jeg ikke hæler, og musikken min vil jeg både kopiere og kunne spille av på ulike medier. Så aldri iphone på meg!!

 

Gleden var derfor stor når jeg erstatta min gamle Creative med Nokia N95 8GB - den beste telefonen jeg har hatt, og som fungerer som ei kule ennå. Nesten synd å skifte. Men innser at jeg er klar for noe nytt, og da er det nok HTC som blir valgt. Vurderer Desire, men håper den kommer en europeisk Evo-versjon. Eller kanskje HD2 med Winmobile 7.0?? Noen som vet om en site hvor HTC-nyhetene kommer først.

 

Takk til trådstarter for en god vurdering, støtter den helt og fullt. Og ja, jeg leste alt :-)

 

Når det gjelder nettlader,

er jeg enig,

men du er ikke NØDT til å bruke iTunes,

selv bruker jeg MediaMonkey,

da kan jeg kopiere ut og legge inn hva jeg føler for selv med noen museklikk/tastetrykk! ;)

Lenke til kommentar

Iphonen er selvsagt dyrest i klassen - da den er alene i sin klasse. Ingen annen mobil leverer en tilsvarende totalopplevelse for brukeren.

 

Hvilken totalopplevelse? Hvilken erfaring har du med andre telefoner?

Med totalopplevelse tenker jeg, ja enkelt og greit, den totale opplevelsen jeg som bruker av produktet sitter igjen med. Da tenker jeg blant annet hastighet, byggekvalitet, visuell kvalitet i brukergrensesnitt, utvalg av programmer, lydkvalitet, batteritid, "økosystem" (f.eks. tilbehør). Rett og slett den opplevelsen man sitter igjen med som bruker. Hvilke kriterier som her veier mest varierer fra person til person, men for meg og de fleste andre tør jeg påstå at iPhone leverer best totalopplevelse.

 

Jeg har god erfaring med telefoner og anser meg selv som en relativt teknisk bruker, og forventet derfor før kjøp av 3GS at jeg ville føle behov for jail-breaking. Det har jeg dog ikke hatt behov for, i stor grad fordi jeg mer og mer er blitt glad i at alt bare funker.

Endret av genser
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@ Gavekort

 

Vel, personlig så ga jeg 2495,- med abb, men det skjedde noe merkelig med portering, så jeg endte opp med å kun betale 2495,- og slapp unna abbonnement. Så for min del er den lett verdt det jeg ga for den. Jeg har erfaring fra massevis av andre telefoner, men av smartphones er det kun SE P1i jeg har hatt selv. Den syns jeg ikke var så veldig digg å bruke ift. iPhone. Treg er stikkordet, og stylus er ikke min ting. (Så at du spurte genser...)

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Trådstarter er spot-on. Det er det nye designet til 4'ern som kommer til å tvinge massene til å kjøpe igjen. Man ser tom. den dag i dag (http://www.itavisen.no/844648/tjener-fett-paa-gamle-iphones) at folk betaler masse penger for gamle iPhones. Hvorfor? Fordi en iPhone fortsatt SER UT som det en iPhone ser ut som.

 

Vi kan sutre og syte så mye vi vil, men fakta er at vi, som henger på diskusjon.no, ikke er gjennomsnittskonsumenter. Vi har teknisk innsikt. Vi VET svakhetene til iPhone kontra andre telefoner. Vi har et grunnlag som ikke kun baserer seg på hvordan en ting ser ut.

 

Heia Google, HTC og Android!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke iphonebruker, kommer nok aldri til å eie ett appleprodukt men reagerer på enkelte av de feile fremstillingene som forekommer. Faktisk så har jeg fått ett bedre inntrykk av apple etter all den skittkastingen enkelte på forumet har bedrevet.

 

Det at apple har høyest attach-rate og bruktpris av alle mobilbrukere sier at brukerne er fonøyd med prisen og selve produktet.

 

Jeg ser fortsatt ikke hvordan flertallet skal forandre harde fakta om hvilke av mobilene som er best, om det er iPhone eller noen andre.

 

Touchmobiler er enda forhåndsvis nytt, og mange har ikke engang sett på andre mobiler enn iPhone og med den "culten" som da oppstår med at de skal forsvare kjøpet sitt over alt på jord så oppstår motstandsgruppene.

 

Jeg vil ikke kalle meg selv en Apple-hater, men jeg setter gjerne frem spørsmål som kan frustrere eierene, og de kalle deretter dette offensivt.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Iphonen er selvsagt dyrest i klassen - da den er alene i sin klasse. Ingen annen mobil leverer en tilsvarende totalopplevelse for brukeren.

 

Hvilken totalopplevelse? Hvilken erfaring har du med andre telefoner?

Med totalopplevelse tenker jeg, ja enkelt og greit, den totale opplevelsen jeg som bruker av produktet sitter igjen med. Da tenker jeg blant annet hastighet, byggekvalitet, visuell kvalitet i brukergrensesnitt, utvalg av programmer, lydkvalitet, batteritid, "økosystem" (f.eks. tilbehør). Rett og slett den opplevelsen man sitter igjen med som bruker. Hvilke kriterier som her veier mest varierer fra person til person, men for meg og de fleste andre tør jeg påstå at iPhone leverer best totalopplevelse.

 

Jeg har god erfaring med telefoner og anser meg selv som en relativt teknisk bruker, og forventet derfor før kjøp av 3GS at jeg ville føle behov for jail-breaking. Det har jeg dog ikke hatt behov for, i stor grad fordi jeg mer og mer er blitt glad i at alt bare funker.

 

 

Og jeg ser på min HD2 som enkel og grei, rask og alt det der. Men hvilke andre mobiler har du i tatt på? For du setter deg virkelig i en defensiv posisjon og sier at alt bare er enkelt og grei, livet er herlig og jeg har ikke behov for frihet. iTunes fungerer fint og det er er kinky å bli sadopisket av kona hver kveld!

 

@ Gavekort

 

Vel, personlig så ga jeg 2495,- med abb, men det skjedde noe merkelig med portering, så jeg endte opp med å kun betale 2495,- og slapp unna abbonnement. Så for min del er den lett verdt det jeg ga for den. Jeg har erfaring fra massevis av andre telefoner, men av smartphones er det kun SE P1i jeg har hatt selv. Den syns jeg ikke var så veldig digg å bruke ift. iPhone. Treg er stikkordet, og stylus er ikke min ting. (Så at du spurte genser...)

 

Jeg vil ikke dra frem en tilfeldighet som en konklusjon på pris, men når du vanligvis kun betaler 2495kr for en iPhone så binder du deg til et sterkt abonnement.

 

P1i er forøvrig en nokså gammel mobil som jeg ville vært forsiktig når jeg sammenligner den med en iPhone.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...