Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Har ikke orket å lese alle innleggene, så det er godt mulig det er nevnt tidligere. Det jeg synes er rart, er at man er trendy osv. når man eier en iphone...

Selv synes jeg det å ha en iphone er temmelig harry. Og det sier jeg ikke for å provosere, men mener det faktisk fullt ut!

 

Er det ikke flere som synes det nesten er litt flaut når en eller annen dude drar frem en iphone?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott innlegg! Fra mitt syn, når jeg kjøpte iPhone var jeg ute etter en utrolig enkel telefon og som sagt i posten var jeg heller ikke inntresert i den beste samtalekvaliteten, batteritid o.s.v. men en kul trendy telefon som er kjapp og enkel.

 

Derfor er iPhone klart best i mine øyne!

 

Jeg ville foretrukket en mobil som har god samtalelyd og dekning når man skal snakke i den. Ellers er det jo bedre med en iPod touch?

Ja vil jeg ha meg AppStore og en så bra opplevelse i iPhone OS som noen sier her, så tar jeg heller en iPod Touch. Skal jeg ha en seriøs mobil, så velger jeg ikke iPhone.

 

Men siden jeg har den første utgaven av iPod Touch, så vil jeg nok ikke kunne få multitasking i iOS 4 på den da. Men det ser ikke lovanes ut for iPhone 3G og den første iPod Touch utgaven når du ser på dette.

Er det ikke flere som synes det nesten er litt flaut når en eller annen dude drar frem en iphone?

I dag så er det ikke noe spesielt med å ha en iPhone. For det første så vet vi alle at alle iPhone's som andre har er nesten klin lik din egen iPhone hvis du har en, siden det ikke er noen muligheter for å forandre på hjem skjermen i iPhone OS.

 

Og det verste av alt, er at alle jeg ser som har iPhones her jeg bor er for det meste under 18 år gammel. Er en skjelden gang jeg ser business folk med en iPhone. Business folk har som regel en Nokia eller en Sony Ericsson mobil.

 

Så her jeg bor så er det mest tennåringer som har en iPhone. Og jeg vil ikke havne i samme gruppe som dem med det.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

iPhone er og har blitt et stort moteikon blant tenåringer ja.. Derfor humrer jeg og litt når jeg ser en på 40-50 år drar opp en iPhone. Tivolimobil. iPhone 4 ser heldigvis mer voksen ut på sidene og baksiden!

 

iPhone er og har blitt et stort moteikon blant tenåringer ja.. Derfor humrer jeg og litt når jeg ser en på 40-50 år drar opp en iPhone. Tivolimobil. iPhone 4 ser heldigvis mer voksen ut på sidene og baksiden!

Lenke til kommentar

Å hva er dine grunner for at de 80 tingene i den listen ikke er sant?. Hvis du vil, så kan jeg dokumentere mesteparten i det han sier der.

Jeg syns du kan dokumentere alt, ellers kan du slutte å vise til den listen.

 

Det er litt merkelig at du syns det er greit at du finner det du har bruk for gratis på Android Market, at du ikke trenger multitouch o.l, mens du ikke aksepterer at de som bruker iPhone kanskje ikke har bruk for FM-radio (eller andre ting på den listen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å hva er dine grunner for at de 80 tingene i den listen ikke er sant?. Hvis du vil, så kan jeg dokumentere mesteparten i det han sier der.

Jeg syns du kan dokumentere alt, ellers kan du slutte å vise til den listen.

 

Det er litt merkelig at du syns det er greit at du finner det du har bruk for gratis på Android Market, at du ikke trenger multitouch o.l, mens du ikke aksepterer at de som bruker iPhone kanskje ikke har bruk for FM-radio (eller andre ting på den listen).

Jeg kan dokumentere det via video også, men den videoen vil bli litt lang da med at jeg kommer til å gå igjennom de fleste av de 80 tingene.

 

Så mitt spørsmål er da, hvis jeg gjør det, vil dere fortsatt ha unskyldninger på det er så bra som dere skal ha det til osv hvis min video viser at ting er ganske så dårlig med iPhone OS osv?.

 

Og hvis jeg filmer dette med min XPERIA X10 og viser det på film at det meste som står på den listen med de 80 tingene som jeg har linket til er sant. Hva vil dere si til det da?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Så mitt spørsmål er da, hvis jeg gjør det, vil dere fortsatt ha unskyldninger på det er så bra som dere skal ha det til osv hvis min video viser at ting er ganske så dårlig med iPhone OS osv?.

Om du så lagde en 5 timer lang spillefilm hvor du "viste" hvor dårlig iOS er, ville jeg ikke ha forandret mening. Jeg har brukt iOS i over to år og jeg er fullstendig klar over alle begrensningene, men som jeg har sagt tidligere, gjør det meg ikke noe. Jeg er fornøyd med telefonen min!

Lenke til kommentar

Altså, det har jo ingen ting å si om hele den lista er riktig, hvis tingene på lista ikke er relevant for vår personlige situasjon. Det må du da forstå? Det går ikke an å sette opp en slik liste (spesielt når en del er direkte feil)

 

Jeg kan jo like gjerne starte på lista mi over Nexus One:

Ingen flash, selv om det har blitt lovet i år og dag.

Det er ikke kopiering i GMail appen. iPhone har hatt støtte for kopiering i ett år nå, hvorfor tar de så lang tid?

Kopieringsgrensesnittet er elendig, hvis du gjør en feil må du starte på nytt.

Skjermen har bare to farger per piksel, så grå ser ut som lys rosa.

Ingen støtte for wifi tethering

Treg i grensesnittet

Noen ganger reagerer skjermen dårlig på trykk

 

Merk at noen av disse punktene blir fikset hvis man rooter og installerer custom roms, men man kan og gjøre tilsvarende ved å jailbreake en iPhone. Allikevel forstår jeg at mange liker Android, mens du ikke forstår at noen kan like iPhone, med mindre de er hjernevasket og tror de følger trenden.

Lenke til kommentar

Ok hva trenger du som er gratis for Android men koster penger for iPhone?

 

Så? Du kom ikke på noen?

Kan du dette eller dette eller dette med iPhone?.

 

Du sa at det var apps som kostet penger i AppStore det var snakk om, ikke gjenta ting jeg har hørt en milliard ganger før.

 

Kan uansett svare:

 

1. Har AppStore og iTunes?

2. Nei, har ikke behov, men det finnes apps som viser hvor mye ressurser som blir brukt.

3. iOS gjør dette automatisk uten ekstra program

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Ok hva trenger du som er gratis for Android men koster penger for iPhone?

 

Så? Du kom ikke på noen?

Kan du dette eller dette eller dette med iPhone?.

 

Du sa at det var apps som kostet penger i AppStore det var snakk om, ikke gjenta ting jeg har hørt en milliard ganger før.

 

Kan uansett svare:

 

1. Har AppStore?

2. Nei, har ikke behov

3. iOS gjør dette automatisk uten ekstra program

1. Hah, du leste ikke hva det første programmet jeg linket til gjorde?. Jeg kan velge hva jeg skal installere på min XPERIA X10 ved i sitte i nettleseren på hvilken som helst PC på den siden og velge nøyaktig det programmet jeg vil ha med å kun installere det programmet på min XPERIA X10.

 

2. Neida, du har ikke behov for det, men det var et godt eksempel på hva iPhone ikke kan gjøre selv med jailbreak. Og her får jeg dette til og med gratis.

 

3. Hvor gjør iOS 4 dette automatisk?. Med å bruke iTunes lol?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Du svarte uansett aldri på spørsmålet. Du sa at apps du kunne få gratis med Android koster penger med iPhone.

 

Det eneste du gjorde var å vise apps man ikke kan finne i AppStore.

Jeg sa at noen programmer som jeg har på min XPERIA X10 koster penger i AppStore hvis du skal ha noe lignende program på iPhone OS.

 

Men de programmene er ikke noe jeg har på min XPERIA X10 akkurat nå, men jeg har hatt det tidligere. Så husker ikke navnene nå i farta.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

1. Hah, du leste ikke hva det første programmet jeg linket til gjorde?. Jeg kan velge hva jeg skal installere på min XPERIA X10 ved i sitte i nettleseren på hvilken som helst PC på den siden og velge nøyaktig det programmet jeg vil ha med å kun installere det programmet på min XPERIA X10.

 

2. Neida, du har ikke behov for det, men det var et godt eksempel på hva iPhone ikke kan gjøre selv med jailbreak. Og her får jeg dette til og med gratis.

 

3. Hvor gjør iOS 4 dette automatisk?. Med å bruke iTunes lol?.

1. Forklaringen din gir liten eller ingen mening....

 

2. Det er svært få ting en jailbreaket iphone ikke kan gjøre, som din telefon kan. På den annen side er det ting din telefon ikke kan som en iPhone kan...multitouch har vært nevnt...

Bare et tilfeldig eksempel som jeg googlet på noen sekunder, men den ser da ut til å gjøre det meste: "iFile is a file manager with capabilites to email, edit, delete, copy, cut, paste, rename, view, compress, uncompress, install and transfer files."

http://izuz.wordpress.com/2009/12/17/ifile-full-blown-iphone-file-manager/

 

3. Fullstendig unødvendig med en slik app på iPhone. Har alltid WiFi aktivt på iPhone, uten at det ser ut til å påvirke batteritiden spesielt mye - rekorden min er 10 dager uten lading og WiFi var på hele tiden, men det var en periode da telefonen ble brukt relativt lite. ;)

Lenke til kommentar

1. Hah, du leste ikke hva det første programmet jeg linket til gjorde?. Jeg kan velge hva jeg skal installere på min XPERIA X10 ved i sitte i nettleseren på hvilken som helst PC på den siden og velge nøyaktig det programmet jeg vil ha med å kun installere det programmet på min XPERIA X10.

 

2. Neida, du har ikke behov for det, men det var et godt eksempel på hva iPhone ikke kan gjøre selv med jailbreak. Og her får jeg dette til og med gratis.

 

3. Hvor gjør iOS 4 dette automatisk?. Med å bruke iTunes lol?.

1. Forklaringen din gir liten eller ingen mening....

 

2. Det er svært få ting en jailbreaket iphone ikke kan gjøre, som din telefon kan. På den annen side er det ting din telefon ikke kan som en iPhone kan...multitouch har vært nevnt...

Bare et tilfeldig eksempel som jeg googlet på noen sekunder, men den ser da ut til å gjøre det meste: "iFile is a file manager with capabilites to email, edit, delete, copy, cut, paste, rename, view, compress, uncompress, install and transfer files."

http://izuz.wordpres...e-file-manager/

 

3. Fullstendig unødvendig med en slik app på iPhone. Har alltid WiFi aktivt på iPhone, uten at det ser ut til å påvirke batteritiden spesielt mye - rekorden min er 10 dager uten lading og WiFi var på hele tiden, men det var en periode da telefonen ble brukt relativt lite. ;)

1. Hvis det ikke har noen mening for deg, neivell, ikke mitt problem.

 

2. Ok, du fant et program som kan gjøre noen enkle ting etter en jailbreak som jeg kan gjøre helt gratis og få uten å gjøre noe som helst med Android OS'et for å kunne få. Hurra. Ja alt er jo så enkelt med iPhone OS sant?.

 

3. Og hva er så unødvendig med en sånn app på en telefon?. Det gjør jo alt så mye lettere når det er anngående apps og spill. Hvorfor må alt være så vanskelig med iPhone?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Brukeren "tparsli" henviste i en annen post her på forumet til denne siden. Det første som slo meg er at dette kanskje var interessant lesing for Terminator 3, den lille gutten som lovpriser android og som oppviser en total mangel på objektivitet og forståelse i innleggene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukeren "tparsli" henviste i en annen post her på forumet til denne siden. Det første som slo meg er at dette kanskje var interessant lesing for Terminator 3, den lille gutten som lovpriser android og som oppviser en total mangel på objektivitet og forståelse i innleggene sine.

Topic'en der sier 'Flaws & annoyances with the HTC Desire (with workarounds!)'.

 

Ja, her er det workarounds for å få disse tingene til å funke. Og si meg hvor mye workarounds du har på disse tingene?.

 

De fleste mobilene har sine negative sider. Men så lenge det er mulig å fikse det meste av disse problemene, så vil jeg no tro at det ikke skal være noe stort problem.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Android er altså så uferdig at en må legge uante ressurser ned i å fikse slike ting altså, er det det du sier?

Er uansett bedre å kunne fikse dette enn å ikke kunne gjøre noe med det.

 

Med iPhone, så kan du ikke fikse noe serlig av disse 80 tingene, mens i Android, så er det fullt mulig å fikse det meste.

 

Men hva fikk deg til å tenke at Android var fritt for problemer da?. Den dagen et OS blir sluppet uten ett eneste problem, ja da tror jeg noe helt vanvittig har skjedd.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...