Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Newton:

Har ikke tittet så mye på det før nå og jeg skal se på om det ikke kan løse noe av det jeg er ute etter :).

 

Hva er ellers din anbefaling for å enklest rydde opp i rotet jeg nå har med 2 maskiner med hvert sitt bibliotek mot IP4?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tips for å unngå at "telefonen ringer opp noen av seg selv"? Det høres litt rart ut, men nå har jeg opplevd det tre ganger. (Var ikke det problemet på 3G for der var ikke skjermen så følsom, eller jeg låste den). Det som skjedde var at jeg hadde ringt noen, la iPhone i sekken, så like etterpå "begynte den å snakke", noen jeg kjente lurte på hva jeg ville, "jeg hadde ringt", men det hadde jeg ikke gjort, hadde sikkert kommet borti noe da jeg la den i sekken, var på tur. Jeg la den bort igjen, den "begynte å snakke", da hadde den ringt opp en venninne...Jeg løste kanskje problemet ved at jeg trykket en gang på slå-av tasten, det sa klikk og skjermen ble svart. Er det det man skal gjøre? Eller er det andre måter å unngå at den lett ringer noen av seg selv? Flere som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Hvis du har 4S kan det være Siri som ble aktivisert hvis powerknappen ble trykket inn da du la den i sekken.

Mulig Siri tolket diverse lyder til å bety at du ber om å ringe den og den kontakten.

Hvis du ikke bruker Siri så ofte, kan du prøve å skru av funksjonen og se om det fremdeles skjer.

Lenke til kommentar

Hvis man trykker på "slå av knappen" `en gang så låser man telefonen manuelt. Har du sjekket at du ikke har slått av autolås? Det kan også være at du får trykk på home knappen og når den holdes inne starter stemmestyrt oppringing hvis det ikke er deaktivert i innstillinger, da vil den kunne ringe tilfeldige i kontaktlisten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takker, jeg vet ikke hva Siri er...har ikke gjort noe med det. Men hvis den er låst med ett trykk på power-knapp og skjerm blir svart, så er det greit å huske det.

Sjekket Autolås, den står på, men 5 min, det er kanskje for lenge det da. For den "ringe til noen" skjedde bare med en gang omtrent da jeg la den bort.

Lenke til kommentar

Hvorfor bytte simkort? Hvis du bytter til tlf med vanlig simkort kan du f.eks bruke en adapter for å få det til å passe. Hvis ikke kan du bruke f.eks phonecopy.com til å overføre kontaktene. Kjekk tjeneste..

 

For å renske iphonen må du rett og slett bare kjøre en fabrikk gjenoppretting av telefonen. Dette kan gjøres direkte på tlf eller i iTunes.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Innstillinger -> Mail, kontakter, kalendere -> Legg til konto -> Exchange (ikke GMail, paradoksalt nok - Google støtter også Exchange, og denne fungerer bedre) -> Fyll inn kontodetaljer (du kan velge å fjerne avkrysninger for alt annet enn kontakter når du kommer så langt)

 

Du vil få spørsmål om du vil importere kontaktene fra telefonen - det vil du.

 

På din nye telefon gjør du akkurat det samme, og da vil kontaktene som ligger lagret på Google kontoen din dukke opp.

 

Edit: du vil også få spørsmål om servernavn. Dette vil være m.google.com

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Dette med å flytte kontakter via google. Hvis man ikke ønsker å ha alle telefonkontakter i gmail, kan man da opprette en midlertidig gmail konto som man bruker kun for å flytte kontaktene? Er det også slik at når man kobler opp den nye telefonen så blir disse lagret i telefonens kontakter og blir værende når man fjerner gmail kontoen fra telefonen?

Lenke til kommentar

Du kan fint lage deg en midlertidig GMail-konto kun for å flytte kontakter, ja. Når du etter å ha importert kontaktene på den nye telefonen fjerner GMail-kontoen i innstillinger, vil du få spørsmål om du ønsker å beholde kontaktene på telefonen. Det vil du jo selvsagt, og etterpå kan du stenge hele GMail-kontoen, eller bare slette alle kontaktene i fra webinterfacet deres i tilfelle du trenger den til en fremtidig flytting av samme typen.

 

Edit: for å klargjøre, dette gjelder så klart iPhone. Jeg vil dog bli overrasket om ikke andre telefoner gjør noe veldig lignende.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Man har ikke fryktelig mye å velge i, egentlig. Det er enten Google, iCloud, eller for all del iTunes da (som jeg vet om i farten)- men de to siste tilfellene faller jo bort dersom man ikke går til en ny iPhone.

 

Har man Telenor har de en app som heter "Mine Kontakter", som vel vil gjøre det samme, men igjen: da må man jo ha Telenor, og jeg vet ikke om den appen finnes for annet enn iOS.

Lenke til kommentar

I går sendte jeg flere meldinger til en person. Fikk svar, før jeg ikke fikk flere svar, hvilket jeg synes var merkelig. Når jeg snakker med denne personen i dag har ikke vedkommende fått disse meldingene. Noe som betyr at jeg har skrevet til en annen person. Flaut, i og med at det var ganske private meldinger. Var med en jeg har skrevet mye med før, og en eksisterende kontakt i en vanlig meldingstråd.

 

Hva har skjedd? Feil i onecall-nettverket, eller bug i iOS?

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Min iPhone fungerer perfekt, men jeg kjøpte ny da. Synes veldig mye rart skjer med dere andres telefoner.

 

Min Iphone4s fungerer helt ypperlig, loset min mor fram med GPS hehe, veldig morsomt. Været har jeg alltid koll på også. Dessuten så enkel å bruke..

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Uansett - kontakter på SIM kort sluttet å være en god løsning for 5 år siden. Lagre kontaktene dine i en Google-konto, og hent dem ned derfra til den nye telefonen. Alternativt iCloud, hvis det er en annen iPhone du bytter til.

 

PhoneCopy fører ikke kontaktene over til SIM, hvis det var meg du snakket til :) Forøvrig synes jeg overføring via SIM-kort er en kurant måte å flytte kontakter på, fra gammel Nokia f.eks til ny iPhone. Gjør dette tritt og stadig på jobb, fungerer utmerket. Andre vegen er litt verre da iPhone ikke lagrer kontakter på SIM overhodet. Da er det fint med Google Sync eller f.eks Phonecopy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...