Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

På min iPhone henter jeg epost fra min online.no-konto. All e-post jeg har mottatt siden jeg fikk telefonen ligger der fortsatt, selv om den er slettet fra innboksen på online.no sin webmailside. Er det en setting jeg har oversett i iOS? Dette har ikke vært slik på noen av mine andre smarttelefoner (som har vært Windows Mobile i "alle" versjoner, og Windows Phone 7.5), der har epost jeg har slettet fra online.no sin webmail blitt slettet fra mobilens innboks ved neste "synkronisering".

Kanskje den er satt opp med POP?

Da lagrer den jo mail på telefonen, uansett om du sletter fra serveren eller ikke(og motsatt så vidt jeg vet).

Her kan du se hvordan du setter opp en konto med IMAP :)

Endret av Spritty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker også Pixelskin HD fra Speck på min 4s. Synes den ser bra ut på mobilen, men det jeg liker best med Pixelskin HD er det gode grepet man får.

En slik?

 

PixelSkinHD121.jpg

 

Den så veldig kul ut. Selv bruker jeg denne:

38-4526.jpg

Gjennomsiktig, og eplet er akkurat midt i diamanten :p

Tror den kosta rett under hundrelappen 79,- på Clas Ohlson og så langt er jeg veldig fornøyd! Passer til både 4S og 4.

Endret av Spritty
Lenke til kommentar

En dag vil Apple falle, som alt annet her i verden. Bare se på Nokia og Ericsson. Fra verdensherredømme til å havne bakerst i køen

 

Okey, greit nok at Nokia har slitt i det siste ift før, men følg med mann. Nokia Lumia 710, Lumia 800 og Lumia 900 er kjempepopulære WindowsPhone mobiler( hvorav den siste slippes om ikke alt for lenge). Bakerst i køen, i don't think so.

 

Og med Ericsson.. I don't see it. Sony sine smarttelefoner kommer til å overkjøre SE telefonene som har blitt lagd før i tiden.

 

Dette er den beste perioden for alle mobilprodusenter, og da spesielt (min kjære) Apple.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått mitt første epleprodukt, iPhone 4s og er ganske så fornøyd så langt. Hadde en HTC Desire HD før denne, så er litt overgang. Synes kanskje den er litt "lukket", men jeg blir vant med det. Savner to tegneserie apps som jeg hadde på HTCen. En som heter "Tegneserier" med pondus, rocky, Nemi, lunch osv, og en som heter "comic strips" med drøssevis av tegneserier som over the hedge og foxtrot. Begge er gratis i android, men det er ikke så viktig. Noen som vet om noen lignende for Apple?

Lenke til kommentar

Har nettopp fått mitt første epleprodukt, iPhone 4s og er ganske så fornøyd så langt. Hadde en HTC Desire HD før denne, så er litt overgang. Synes kanskje den er litt "lukket", men jeg blir vant med det. Savner to tegneserie apps som jeg hadde på HTCen. En som heter "Tegneserier" med pondus, rocky, Nemi, lunch osv, og en som heter "comic strips" med drøssevis av tegneserier som over the hedge og foxtrot. Begge er gratis i android, men det er ikke så viktig. Noen som vet om noen lignende for Apple?

 

Welcome to the other side :)

 

Et lite søk på "tegneserier" og "comic strips" ga veldig lite. Det var visst en norsk med striper fra egmont serieforlag men brukerene opplevde tydeligvis krasj etter siste update. Ellers tror jeg det er lite tegneserie apper i AppStore.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått mitt første epleprodukt, iPhone 4s og er ganske så fornøyd så langt. Hadde en HTC Desire HD før denne, så er litt overgang. Synes kanskje den er litt "lukket", men jeg blir vant med det. Savner to tegneserie apps som jeg hadde på HTCen. En som heter "Tegneserier" med pondus, rocky, Nemi, lunch osv, og en som heter "comic strips" med drøssevis av tegneserier som over the hedge og foxtrot. Begge er gratis i android, men det er ikke så viktig. Noen som vet om noen lignende for Apple?

 

Welcome to the other side :)

 

Et lite søk på "tegneserier" og "comic strips" ga veldig lite. Det var visst en norsk med striper fra egmont serieforlag men brukerene opplevde tydeligvis krasj etter siste update. Ellers tror jeg det er lite tegneserie apper i AppStore.

 

Takk takk :)

 

Jeg tror jeg har funnet den du snakker om. Fra egmont og koster 21 kr. Litt kjedelig å betale for den hvis den skal drive å krasje, i tillegg til at det ikke står noe om de seriene jeg har lyst å lese. De appene jeg har vært innpå til nå i appstoren har generelt lite info om hva de inneholder. Likte mye bedre markedet til android. Har however funnet en app med noen få gratis tegneserier, men da mer i lenger historier og ikke striper. Men finner jeg en jeg liker så må jeg jo selvsagt betale for neste, og det blir dyrt i lengden :(

Lenke til kommentar

Kanskje den er satt opp med POP?

Da lagrer den jo mail på telefonen, uansett om du sletter fra serveren eller ikke(og motsatt så vidt jeg vet).

Den er satt opp med POP, som er det eneste som støttes av online.no-eposten. Jeg har alltid brukt POP, og det virker som om andre klienter refresher hele innboksen når de laster ned fra server, slik at epost som er slettet fra server også blir slettet fra mobilklient.

 

Alle klienter, også iPhone, har mulighet for å slette epost fra server som blir sletter på mobilklienten.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at enheter har mulighet for å slette, men jeg fikk ikke det til når jeg brukte f.eks min hotmail sammen med iPhone. Jeg måtte manuelt inn på Hotmail for å gjøre meldingene lest eller slette dem. Slettet jeg på iPhonen ble de kun slettet der, ikke på andre enheter eller selve tjeneren.

Nå som jeg bruker iCloud med IMAP er det helt motsatt. Sletter jeg en ting på iPhone, slettes det også på min andre iPhone, Mac og iPad.

Lenke til kommentar

Jeg måtte reinstallere Windows på min PC, og installere iTunes på nytt. Når jeg kobler til iPhone for å synke, sier den at dersom jeg synker, vil den slette alt på telefonen og erstatte det med det som ligger i iTunes. Det jeg har kjøpt / lastet ned fra iTunes/AppStore har den hentet ned i iTunes etter installasjonen, men jeg har masse musikk på telefonen som jeg synket over fra min gamle iTunes til telefonen som jeg ikke vil miste. Hvordan kan jeg synke musikken FRA telefonen TIL min nyinstallerte iTunes? Eller går dette ikke, slik at jeg må bygge opp Musikk-biblioteket på nytt?

Lenke til kommentar

Bruker også Pixelskin HD fra Speck på min 4s. Synes den ser bra ut på mobilen, men det jeg liker best med Pixelskin HD er det gode grepet man får.

Jeg bruker denne http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=38-4652 (i sort). Den sitter passe godt fast, er ganske tynn og diskret, og gir et godt grep uten å være av gummi eller silikon.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Er det noen som har forslag til en kalenderapp eller hvordan man får vist "andre kalendre" fra google kalender også på telefonen? I min gmail kalender har jeg en 3-4 andre kalendere tilknyttet som "norske høytidsdager", "bursdager", "familie" osv. og ønsker at disse også skal vises i google kalenderen på telefonen slik de gjør på google calendar på web.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...