Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert spurt tusen ganger før, men hvor lenge varer batteriet på Iphone 4? Tenker da spesielt med WiFi på hele dagen, litt spilling, full lysstyrke, et par meldinger og maks en telefonsamtale.

 

Jeg har alt dette men endel svakere lysstyrke, og batteriet varer i kanskje 2 dager. MAKS. Det er det eneste minuset jeg opplever. Vet ikke om det er iPhone/smarttelefoner generelt? Dette er min første..

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan laste opp hele album via dropbox? Over 200 bilder en etter en gidder jeg ikke.

 

We appreciate your issue, and have received numerous requests for this. We're relying on an Apple's programming interface for providing us to access the photo library. Unfortunately, this programming interface is limited in that we aren't able to access more than one photo at a time. We'll continue monitor changes to Apple's APIs and hopefully they'll make some changes in the future to allow this.

 

Ser dårlig ut :thumbdown:

Men leste samtidig noe om at dropbox komprimerer bildene. Og det ser ut til at den gjør det :( Bildet fra tlf er på noe over 1 mb. Og fra dropbox på 600 kb... så det vil jo ikke være optimalt å overføre bilder via dropbox... Men det funker fint til andre ting da.

 

 

 

Har man en svak prosessor tar det lenger tid å konvertere. Klarer man å planlegge i noe grad kan man eks. sette handbrake til å konvertere en haug episoder over natta eller mens man er på skole/jobb osv.

 

Ja sant det, sitter jo tross alt på en bærbar pc med en turion x2 på 2gHz så er jo ikke all verden. Men var også en som sa det gikk fortere på asus eee pcn hans, det er derfor jeg mistenker at det er noe med pcn min. kan jo kanskje han noe å gjøre med at jeg kjører en 64 bit windows og programmet bare er på 32 bit noe som kanskje ikke gir helt optimal ytelse?

Lenke til kommentar

Sikkert spurt tusen ganger før, men hvor lenge varer batteriet på Iphone 4? Tenker da spesielt med WiFi på hele dagen, litt spilling, full lysstyrke, et par meldinger og maks en telefonsamtale.

 

Jeg har alt dette men endel svakere lysstyrke, og batteriet varer i kanskje 2 dager. MAKS. Det er det eneste minuset jeg opplever. Vet ikke om det er iPhone/smarttelefoner generelt? Dette er min første..

Du har bare satt deg dårlig inn i ting, dette er ekstremt god batterilevetid og jeg får fint over 2 dager om du bruker den som telefon og ikke altfor tungt. Jeg har den nå på snart fullført 2 døgn uten lading, med litt spilling for å vise andre (Nebula 2 og nova) samt generell telefon/sms bruk og er på 44%.

Selvfølgelig skulle man ønske det var lengre batterilevetid, men per i dag er ikke batteriteknologien bedre og det du får her er helt det ypperste av batterilevetid for en så kraftig og avansert maskinvare.

 

Jeg lader den normalt sett om natte om jeg ikke glemmer det og ser ikke det som noe stress å lade den fast om natten. Slår man av en haug av ting og tweaker den kan man sikkert få godt over 2 dager batteritid for ren telefonbruk. (om man er bortreist en helg uten lademuligheter ol).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

iPhone 3G var blant de beste på batteritid:

http://www.pcworld.com/zoom?id=148348&page=1&zoomIdx=1

 

iPhone 4 skal være enda bedre enn det igjen.... :)

 

Men bruk koster strøm, og det er jo gjerne vanskelig å holde fingrene unna en ny dings :)

 

Så enig i den siste der :p første iPhonen min, eller egentlig første tlf som er "litt avansert" så trykker på den hele tiden :p bare å se på den gir meg lyst til å trykke på den :D Skal sies at jeg har hatt telefonen siden 31 aug eller 1 sept. Og leker hele tiden :p så batteriet varer ca halv annen dag. Så lader den hver natt ommtrent. Har klart å ha den fra kl 9- ca 23 dagen etterpå med fortsatt ca 15% batteri igjen. Trykka rimelig mye da også. Wifi er på hele tiden btw og ca 80% lysstyrke. Skal sies 3g er av da... Det har jeg ikke behov for siden jeg bare surfer på wifi. Så for min del syns jeg batteriet virker svakt men jeg vet det er pga jeg bruker den hele tiden. Så vil vel tro at jeg kanskje kan skvise ut opp mot 3 dager med mitt "vanlige" bruk. Men spørs jo om jeg kommer til å bli lei av å trykke på den da hehe

Lenke til kommentar

Angående batteritid, så bruker min iPhone 4 ca 9-10% av batteriet i døgnet forutsatt minimal bruk, altså at telefonen stort sett er i standby. Da har jeg alt på (blåtann, wifi, push, gps), bortsett fra 3G som er avslått pga elendig 3G-dekning både der jeg bor og på jobben, og telefonen er påslått hele døgnet. Nå har jeg riktignok bare testet dette i 2 døgn, så den sank ned til 81% da jeg testet. Men forutsatt at batteriindikatoren er nogenlunde til å stole på, noe den ser ut til å være, innebærer dette at jeg med såpass lite bruk kan ha på telefonen i drøyt 10 døgn, noe som gir en reell batteritid på ca 250 timer.

 

Synes det er svært bra. :)

 

Men på den annen side, bruker jeg den derimot svært aktivt til spilling er det ikke noe problem å tømme telefonen løpet av et døgn. Tømte f.eks. 50% av batteriet i går, stort sett pga noen timer med spillet "Pinball HD". :p

Lenke til kommentar

Er det i Canada den er billigst?

Isåfall, noen steder man får kjøpt den på nettet fra Canada, eller må man ned dit?

Det er vel prisene fra Apple Store regner jeg med.

Uansett blir den jo dyrere med tanke på frakt og mest sannsynlig mva du må betale for å få den hit.

Norge har jo ganske greie priser på telefonen sammenliknet med andre land.

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt over pollen.. 61% nei-stemmer i siste spm?

Forumets pollsystem tillater desverre ikke linkede spørsmål. Det er altså ingen måte vi kan sikre at de som svarer at de er misfornøyd også svarer at de faktisk har kjøpt og fått telefonen. Dermed må vi regne med at det er mange av de misfornøyde som slett ikke har kjøpt den, men uttaler seg på teoretisk grunnlag.

 

Jeg er redd for at en ny poll ville få samme problemet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ang konvertering: jeg ville ikke satt i gang noe stort prosjekt før det er klart hvorvidt VLC kommer i appstore. Det er sendt inn, men ikke godkjent ennå.

 

Håper virkelig det går igjennom! Og at det vil fungere bra. Vet du ca hvor lang tid det vil ta før apple gir svar?

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Ang konvertering: jeg ville ikke satt i gang noe stort prosjekt før det er klart hvorvidt VLC kommer i appstore. Det er sendt inn, men ikke godkjent ennå.

 

Håper virkelig det går igjennom! Og at det vil fungere bra. Vet du ca hvor lang tid det vil ta før apple gir svar?

Deilig! Jeg leste et sted at den ble sendt inn for godkjenning på iPad den 9. september, regner med at det tar litt tid før vi får den på iPhone.

Lenke til kommentar

Ang konvertering: jeg ville ikke satt i gang noe stort prosjekt før det er klart hvorvidt VLC kommer i appstore. Det er sendt inn, men ikke godkjent ennå.

Spørsmålet er vel om ytelsen blir like dårlig når oppløsning osv ikke er optimalisert for retina display. Da går det unødvendig mye kraft til å tilpasse oppløsningen under avspilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...